Thumbnail
ΕΛΜΕ Ρεθύμνου

Ανάμεσα στα αντιεκπαιδευτικά μέτρα που ψήφισε μέχρι τώρα η κυβέρνηση με στόχο την εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού είναι η κατάργηση της τρίωρης υπευθυνότητας για τα εργαστήρια φυσικών επιστημών και της πληροφορικής(ΥΣΕΦΕ-ΥΣΕΠΕΗΥ). Σύμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς «εξοικονομούνται» με αυτό τον τρόπο περίπου 600 εκπαιδευτικοί. Χάνονται έτσι 600 θέσεις νέων εκπαιδευτικών, αναπληρωτών, που καταδικάζονται στην ανεργία ενώ παράλληλα σε πολλά σχολεία θα προκληθούν «υπεραριθμίες», «ντόμινο» μετακινήσεων κ.ο.κ. Και όλα αυτά μάλιστα εν μέσω «εθνικού διαλόγου» για την Παιδεία.

Η ανάθεση της υπευθυνότητας του εργαστηρίου ΣΕΦΕ είτε ΣΕΠΕΗΥ είναι μια κατάκτηση του κλάδου και περισσότερο υποχρέωση παρά δικαίωμα. Όπως περιγραφόταν και στις σχετικές εγκυκλίους υποχρεωτικά οριζόταν από ένας υπεύθυνος εργαστηρίου σε κάθε σχολείο, ο οποίος διέθετε τρεις ώρες από το υποχρεωτικό ωράριο του για την κάλυψη των υποχρεώσεων του. Αυτές οι τρεις ώρες δεν δίνονταν «χάρισμα» αφού ο υπεύθυνος με βάση το Νόμο φρόντιζε για την ασφαλή, απρόσκοπτη και αποδοτική λειτουργία των εργαστηρίων, τη συντήρηση, τον εφοδιασμό και τον προγραμματισμό των δραστηριοτήτων. Η εκπλήρωση των παραπάνω υποχρεώσεων συνήθως ξεπερνούσε κατά πολύ το εβδομαδιαίο τρίωρο.

Πέρα όμως από τα κατοχυρωμένα εργασιακά δικαιώματα που ρίχνονται στον καιάδα της λιτότητας και των περικοπών, είναι ίσως σοβαρότερες οι παιδαγωγικές συνέπειες για τα ίδια τα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών και της Πληροφορικής. Τα μαθήματα αυτά από τη φύση τους είναι ως επί το πλείστον εργαστηριακά και για αυτόν τον λόγο έχουν και υποχρεωτικές εργαστηριακές ασκήσεις. Με την ρύθμιση αυτή αυτά τα μαθήματα μετατρέπονται σε τυπικά θεωρητικά μαθήματα, στην λογική της στείρας ασκησιολογίας και απομνημόνευσης, χωρίς οι μαθητές να έρχονται σε επαφή με τους επιστημονικούς τρόπους έρευνας και τις εργαστηριακές πρακτικές. Ουσιαστικά υπονομεύεται η ουσία αυτών των μαθημάτων και επομένως πλήττονται τα εκπαιδευτικά δικαιώματα των μαθητών μας.

Καλούμε τους σχετικούς συμβούλους Φυσικών Επιστημών και Πληροφορικής καθώς και τους υπευθύνους ΕΚΦΕ και ΠΛΗΝΕΤ να εκφράσουν δημόσια θέση ενάντια στο μέτρο αυτό. Απαιτούμε από την ηγεσία του Υπουργείου να ανακαλέσει άμεσα αυτή την απαράδεκτη από επιστημονική και παιδαγωγική πλευρά απόφαση, όπως και τις άλλες αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις. Διατρανώνουμε πως το εκπαιδευτικό κίνημα δεν θα δεχτεί την λογική του «κόφτη» στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και τα εκπαιδευτικά δικαιώματα των μαθητών μας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
«Εγώ κύριε που δεν θέλω να ασχοληθώ με επιστήμες που περιέχουν μαθηματικά γιατί θα πρέπει να τα μάθω;»
«Το δικό μου επιχείρημα που αφορά την αξία του σχολείου είναι το εξής: Τι είναι το σχολείο λοιπόν παιδιά; Είναι ένας τόπος συνάντησης»
«Εγώ κύριε που δεν θέλω να ασχοληθώ με επιστήμες που περιέχουν μαθηματικά γιατί θα πρέπει να τα μάθω;»
δάσκαλοι
Εκπαιδευτικοί: Διορισμοί εκπαιδευτικών: Εκκαθαρισμένοι Πίνακες για τους επικείμενους διορισμούς και τις προσλήψεις
Μπορούν όλοι οι αναπληρωτές να δουν την εκκαθαρισμένη τους θέση και να υπολογίζουν τόσο μελλοντικό διορισμό όσο και μελλοντικές προσλήψεις
Εκπαιδευτικοί: Διορισμοί εκπαιδευτικών: Εκκαθαρισμένοι Πίνακες για τους επικείμενους διορισμούς και τις προσλήψεις