Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ Χίου "ο Αδαμάντιος Κοραής "

Σύλλογος ΠΕ Χίου

ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΗ «ΕΛΛΕΙΨΕΩΝ ΚΑΙ ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ»

ΚΑΝΕΙΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΣ – ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΝΕΡΓΟΣ

ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΝΑ ΜΗ ΣΥΝΑΙΝΕΣΕΙ – ΟΛΟΙ ΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΝΑ ΣΤΗΡΙΞΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΔΣ. ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΜΑΣ!

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Ύστερα από τη ματαίωση του ΠΥΣΠΕ στη Χίο αλλά και αλλού σε όλη τη χώρα, τώρα το Υπουργείο Παιδείας, με εγκύκλιο, ζητά από τους συλλόγους διδασκόντων να συνεδριάσουν με σκοπό την κατανομή των τάξεων και την διαπίστωση των ελλείψεων και πλεονασμάτων εκπαιδευτικών.

          ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ βέβαια ότι οι σύλλογοι διδασκόντων πάντοτε με την έναρξη της σχολικής χρονιάς συνεδριάζουν για να κατανείμουν τις τάξεις και να καθορίσουν τα ζητήματα λειτουργίας των σχολικών μονάδων, με αίσθημα παιδαγωγικής ευθύνης και φυσικά πριν την έναρξη των μαθημάτων.

          Η τελευταία όμως εγκύκλιος του υπ. Παιδείας για την άμεση σύγκληση Συλλόγου Διδ/ντων (Πέμπτη 1/9/2016) και την αποστολή των σχετικών πρακτικών την ίδια μέρα στις κατά τόπους Διευθύνσεις, φανερώνει πως το υπουργείο ψάχνει να βρει συνενόχους στην εφαρμογή της απόφασής του για ορισμό πλεονάζοντος προσωπικού, ανοίγοντας το δρόμο για την αποπομπή συναδέλφων μας ως υπεράριθμους και την ελαχιστοποίηση της πρόσληψης αναπληρωτών.

Με αποφάσεις του σωματείου μας έχουμε διαφωνήσει με τις κυβερνητικές ρυθμίσεις γιατί αυτές  δυσκολεύουν τη λειτουργία του σχολείου, χτυπούν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και οδηγούν χιλιάδες αναπληρωτές στην ανεργία και χιλιάδες μόνιμους εκπαιδευτικούς σε συνεχή κινητικότητα.

Ζητάμε την απόσυρση όλων των  σχετικών Υπουργικών αποφάσεων και Τροπολογιών.

Το ΔΣ του συλλόγου δασκάλων και Νηπιαγωγών Χίου, συνέταξε το παρακάτω σχέδιο απόφασης το οποίο θα αποτελέσει πρακτικό των συνεδριάσεων του. Προτείνουμε οι σύλλογοι Διδασκόντων να την αποστείλουν στη Διεύθυνση, προσπαθώντας να δώσουν μια κατεύθυνση στην εύλογη αγωνία και τα ερωτήματα δεκάδων συναδέλφων μας τις τελευταίες μέρες.

Με βάση αυτήν την απόφαση, ενημερώνουμε ΑΜΕΣΑ τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων  και ζητάμε από κοινού την κάλυψη των κενών στα σχολεία:

Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΕΤΑΙ ΚΑΙ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ΓΙΑ ΕΥΚΟΛΟΤΕΡΗ ΕΚΤΥΠΩΣΗ

Τέλος, επισυνάπτουμε προς ενημέρωση και σχετικό κείμενο της ΔΟΕ.

ΣΧΕΔΙΟ ΑΠΟΦΑΣΗΣ

«Το Υπ. Παιδείας μας καλεί ουσιαστικά με εγκύκλιό του, να εφαρμόσουμε με την απόφασή μας όλες τις ρυθμίσεις που ψήφισε η κυβέρνηση την προηγούμενη σχολική χρονιά αλλά και μέσα στο καλοκαίρι (Αλλαγή του χαρακτήρα και στην ουσία κατάργηση των τμημάτων ένταξης, άρθρο 35 για διπλ/σμό από 7 σε 14 του ελάχιστου αριθμού νηπίων για τη λειτουργία τμήματος, περιορισμούς στην εγγραφή των παιδιών στα ολοήμερα δημοτικά και νηπιαγωγεία, «Ενιαίος τύπος Ολοήμερου Δημοτικού και Νηπιαγωγείου, αυξημένο διδακτικό ωράριο των νηπιαγωγών, νέο ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων στο δημοτικό)

Διαπιστώσαμε ότι οι ρυθμίσεις αυτές δυσκολεύουν την ομαλή λειτουργία του σχολείου, χτυπούν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, οδηγούν χιλιάδες αναπληρωτές στην ανεργία, και χιλιάδες μόνιμους σε συνεχή κινητικότητα.

Στην ουσία το Υπουργείο μας ζητά να συνεδριάσουμε και να αποφασίσουμε ποιοι συνάδελφοι μας θα μείνουν άνεργοι και ποιοι θα βγουν υπεράριθμοι και θα πάρουν το δρόμο της περιπλάνησης.

Θεωρούμε ότι δεν είναι σωστό και  συναδελφικό να συνεδριάσουμε και να κάνουμε  την οποιαδήποτε  κατανομή τμημάτων χωρίς να έχουν έρθει στα σχολεία μας όλοι οι συνάδελφοι.

Θεωρούμε επίσης ότι ούτε παιδαγωγικά σωστό ούτε συναδελφικά ηθικό είναι ένας συνάδελφος να διδάσκει μαθήματα άλλης ειδικότητας .

Με βάση τα παραπάνω ζητάμε:

  • Να διοριστούν μόνιμα και να τοποθετηθούν στο σχολείο μας και σε κάθε σχολείο όλοι οι εκπαιδευτικοί, όλων των ειδικοτήτων που χρειάζονται για να καλυφτούν όλα τα κενά.
  • Να υπάρχει δάσκαλος υπεύθυνος για τη λειτουργία του ολοήμερου.
  • Να μειωθεί ο αριθμός ανά τμήμα (15 στο νηπιαγωγείο και στις Α και Β τάξεις του δημοτικού και 20 στις υπόλοιπες τάξεις)
  • Να εφαρμοστεί επιτέλους ο νόμος για παραπέρα μείωση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα που υπάρχουν διαγνώσεις για μαθητές που χρειάζονται ειδική παιδαγωγική στήριξη.»

Το υπουργείο μας ζήτησε τη γνώμη μας και την εκφράζουμε με την παραπάνω απόφαση.

 

Για το Δ.Σ

Ο Πρόεδρος                                  Ο Γραμματέας

Γιώργος Αμπαζής                          Στέφανοςχώρα Τσίγκος


ΣΧΕΔΙΟ ΑΠΟΦΑΣΗΣ

«Το Υπ. Παιδείας μας καλεί ουσιαστικά με εγκύκλιό του, να εφαρμόσουμε με την απόφασή μας όλες τις ρυθμίσεις που ψήφισε η κυβέρνηση την προηγούμενη σχολική χρονιά αλλά και μέσα στο καλοκαίρι (Αλλαγή του χαρακτήρα και στην ουσία κατάργηση των τμημάτων ένταξης, άρθρο 35 για διπλ/σμό από 7 σε 14 του ελάχιστου αριθμού νηπίων για τη λειτουργία τμήματος, περιορισμούς στην εγγραφή των παιδιών στα ολοήμερα δημοτικά και νηπιαγωγεία, «Ενιαίος τύπος Ολοήμερου Δημοτικού και Νηπιαγωγείου, αυξημένο διδακτικό ωράριο των νηπιαγωγών, νέο ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων στο δημοτικό)

Διαπιστώσαμε ότι οι ρυθμίσεις αυτές δυσκολεύουν την ομαλή λειτουργία του σχολείου, χτυπούν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, οδηγούν χιλιάδες αναπληρωτές στην ανεργία, και χιλιάδες μόνιμους σε συνεχή κινητικότητα.

Στην ουσία το Υπουργείο μας ζητά να συνεδριάσουμε και να αποφασίσουμε ποιοι συνάδελφοι μας θα μείνουν άνεργοι και ποιοι θα βγουν υπεράριθμοι και θα πάρουν το δρόμο της περιπλάνησης.

Θεωρούμε ότι δεν είναι σωστό και  συναδελφικό να συνεδριάσουμε και να κάνουμε  την οποιαδήποτε  κατανομή τμημάτων χωρίς να έχουν έρθει στα σχολεία μας όλοι οι συνάδελφοι.

Θεωρούμε επίσης ότι ούτε παιδαγωγικά σωστό ούτε συναδελφικά ηθικό είναι ένας συνάδελφος να διδάσκει μαθήματα άλλης ειδικότητας .

Με βάση τα παραπάνω ζητάμε:

  • Να διοριστούν μόνιμα και να τοποθετηθούν στο σχολείο μας και σε κάθε σχολείο όλοι οι εκπαιδευτικοί, όλων των ειδικοτήτων που χρειάζονται για να καλυφτούν όλα τα κενά.
  • Να υπάρχει δάσκαλος υπεύθυνος για τη λειτουργία του ολοήμερου.
  • Να μειωθεί ο αριθμός ανά τμήμα (15 στο νηπιαγωγείο και στις Α και Β τάξεις του δημοτικού και 20 στις υπόλοιπες τάξεις)
  • Να εφαρμοστεί επιτέλους ο νόμος για παραπέρα μείωση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα που υπάρχουν διαγνώσεις για μαθητές που χρειάζονται ειδική παιδαγωγική στήριξη.»

Το υπουργείο μας ζήτησε τη γνώμη μας και την εκφράζουμε με την παραπάνω απόφαση.


Ανακοίνωση της ΔΟΕ

Το Υπουργείο Παιδείας παρανομεί και ζητά το ίδιο να πράξουν τα Π.Υ.Σ.Π.Ε. και οι Σύλλογοι Διδασκόντων. Οι Σύλλογοι Διδασκόντων δε συναινούν στις διαδικασίες που υπηρετούν τις πολιτικές του Υπουργείου Παιδείας που διαλύουν το δημόσιο σχολείο.

Παρά την κίνηση αναδίπλωσης στην οποία προχώρησε το Υπουργείο Παιδείας με την έκδοση της «διορθωτικής» εγκυκλίου στις 25/8 έπειτα από την αντίδραση και τις καταγγελίες της Δ.Ο.Ε. για την πραξικοπηματική εγκύκλιο σχετικά με τις συνεδριάσεις Π.Υ.Σ.Π.Ε. και τον καθορισμό των λειτουργικών κενών, το μόνο που πέτυχε ήταν να αποδείξει ότι προκειμένου να πετύχει τους επικοινωνιακούς του στόχους δε διστάζει να παρανομεί. Μόνο που τώρα προσπαθεί να επιβάλει την παρανομία ως τρόπο λειτουργίας σε Π.Υ.Σ.Π.Ε., Διευθυντές Εκπαίδευσης και Συλλόγους Διδασκόντων.

Η αρχή έγινε με την Υπουργική Απόφαση Φίλη και τις εγκυκλίους σχετικά με τις διαδικασίες και τις προϋποθέσεις εγγραφής μαθητών στα Ολοήμερα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία που απέστειλε το Υπουργείο Παιδείας στα σχολεία. Συγκεκριμένα:

  • Η Υ.Α. Φ12/657/70691/Δ1/26-4-2016 η οποία εκδόθηκε κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 4 του Ν. 2525/1997 ι (παρ. 5) «για τον καθορισμό των προγραμμάτων του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου» προβλέπει κατά παράβαση της παραπάνω εξουσιοδότησης προϋποθέσεις για την εγγραφή μαθητών στα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία, κάτι που την καθιστά, κατά το μέρος που ορίζει προϋποθέσεις, ακυρωτέα.
  • Η υπ' αριθμ.87776/Δ1/30-5-2016 "εγκύκλιος" στην πραγματικότητα νομοθετεί, κάτι που την καθιστά Υπουργική Απόφαση. Αφού όμως είναι Υ.Α.  είναι ανυπόστατη ελλείψει δημοσίευσής της στο Φ.Ε.Κ.  αλλά και γιατί στερείται νομοθετικής εξουσιοδότησης.      

   Με τις δυο τελευταίες εγκυκλίους του σχετικά με τις συνεδριάσεις Π.Υ.Σ.Π.Ε.,  τις συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων και τον καθορισμό των λειτουργικών κενών το ΥΠΠΕΘ εντείνει «την παράνομη δράση του». Συγκεκριμένα:

  • Σύμφωνα με το άρθρο 3 παρ. 3 του Π.Δ. 100/97 (που αντικατέστησε το Π.Δ. 50/96), τα περιφερειακά υπηρεσιακά συμβούλια (Π.Υ.Σ.Π.Ε.) είναι αρμόδια, μεταξύ άλλων,  για « δ) Μεταθέσεις και τοποθετήσεις για ρύθμιση υπεραριθμίας εντός της ίδιας περιοχής μετάθεσης». Είναι,  επομένως, απολύτως παράνομο οι υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί να κριθούν και να τοποθετηθούν με μονοπρόσωπες αποφάσεις των Διευθυντών Εκπαίδευσης. 
  • Σύμφωνα με το άρθρο 14 παρ. 3 του Π.Δ. 100/97 «Κρίση και τοποθέτηση υπεράριθμων εκπαιδευτικών», «καλούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί του ίδιου κλάδου ή ειδικότητας που ανήκουν οργανικό στο σχολείο όπου διαπιστώθηκε η υπεραριθμία να δηλώσουν, εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών, αν επιθυμούν ή όχι να κριθούν ως υπεράριθμοι… στη συνέχεια τα περιφερειακά υπηρεσιακά συμβούλια, σε συνεδρίασή τους χαρακτηρίζουν ονομαστικά τους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς, κατά σχολική μονάδα…

Εδώ η λογική (πέρα από το νόμο) χάνεται εντελώς, αφού σύμφωνα με το ΥΠΠΕΘ τα Π.Υ.Σ.Π.Ε. στις 29/8 θα κρίνουν εκπαιδευτικούς ως υπεράριθμους. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί (αλλά και όποιος άλλος εκπαιδευτικός της σχολικής μονάδας που έχει υπεράριθμους) εντός του 3ημέρου που δικαιούνται από το νόμο για να δηλώσουν εάν επιθυμούν ή όχι να κριθούν ως υπεράριθμοι, θα συμμετέχουν στη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου τους (1/9/και ώρα 9π.μ.) με αντικείμενο την κατανομή των ωρών διδασκαλίας. Αυτό, όπως είναι λογικό, θα ανατρέψει την όποια απόφαση του Π.Υ.Σ.Π.Ε. η οποία συν τοις άλλοις θα έχει παράνομο χαρακτήρα αφού δε θα έχει σεβαστεί την προθεσμία των τριών (3) ημερών. Υπενθυμίζουμε, επίσης, ότι στο χρονικό σημείο όπου καλούνται οι Σύλλογοι Διδασκόντων να συνεδριάσουν εκκρεμούν και οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών που βρίσκονται στη διάθεση των Π.Υ.Σ.Π.Ε. είτε με οργανική στο Π.Υ.Σ.Π.Ε. είτε με απόσπαση από άλλο.

  • Η εντολή του ΥΠΠΕΘ προς τους Συλλόγους Διδασκόντων να  συνεδριάσουν με αντικείμενο την κατανομή την 1η Σεπτεμβρίου είναι κι αυτή προτροπή σε παράνομη πράξη, αφού  σύμφωνα με το Π.Δ. 201/98, άρθρο 13, παρ.1, «Ο σύλλογος διδασκόντων συνεδριάζει σύμφωνα με την παράγραφο 2 της περίπτωσης ΣΤ του άρθρου 11 του Ν. 1566/85». Στην παράγραφο 1 της ίδιας περίπτωσης ορίζεται ρητά ότι «Ο  σύλλογος  διδασκόντων  κάθε  σχολείου  αποτελείται  από όλους τους διδάσκοντες στο σχολείο με οποιαδήποτε σχέση εργασίας».

Είναι φανερό έπειτα από τα παραπάνω ότι ισχύουν όλα όσα έχουμε ήδη απευθύνει ως Δ.Σ. προς τα μέλη των Π.Υ.Σ.Π.Ε. με το έγγραφό μας με α.π. 760/25-8-2016 «   Καλούμε τους αιρετούς των Π.Υ.Σ.Π.Ε. να καταγγείλουν την απαράδεκτη διαδικασία και να μην την νομιμοποιήσουν. Καλούμε, επίσης, τα διορισμένα μέλη των Π.Υ.Σ.Π.Ε. (εάν αισθάνονται  κομμάτι του Κλάδου και όχι κυβερνητικά στελέχη) να μη συναινέσουν στην εσπευσμένη πραγματοποίηση συνεδριάσεων για τον καθορισμό των λειτουργικών κενών, να μην αποδεχτούν τον καθορισμό με βάση τις αντιεκπαιδευτικές και παράνομες μεθοδεύσεις του Υπουργείου  Παιδείας και να μπλοκάρουν τις διαδικασίες ακόμη και με την παραίτησή τους. Το ίδιο καλούμε και τους Διευθυντές Εκπαίδευσης να πράξουν. Οφείλουν να σεβαστούν το δημοκρατικό τους ρόλο ως πρόεδροι των υπηρεσιακών συμβουλίων και να μην προχωρήσουν σε αποφάσεις μόνοι τους, αγνοώντας τον κλάδο».

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλύπτει πλήρως τόσο τους αιρετούς και τα μέλη και τους προέδρους των Π.Υ.Σ.Π.Ε. να μην εφαρμόσουν τις παράνομες εντολές του Υπουργείου που διαλύουν το δημόσιο σχολείο όσο και τους Διευθυντές και τους Συλλόγους Διδασκόντων των σχολείων να μην εφαρμόσουν τις εντολές της εγκυκλίου οι οποίες είναι πολιτικά απαράδεκτες και παράνομες.

Καλούμε όλους τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην προχωρήσουν στην κατανομή με βάση τις ώρες αν προηγούμενα δεν στελεχωθούν τα σχολεία από όλους τους συναδέλφους (δασκάλους και ειδικότητες).

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα