Την Τετάρτη 30/8 και την Παρασκευή 2/9/2016 το Δ.Σ. της Γ΄ ΕΛΜΕ μαζί με άλλες ΕΛΜΕ και τους συλλόγους Π.Ε. πραγματοποίησε διαδοχικές παραστάσεις διαμαρτυρίας στους διευθυντές και στα ΠΥΣΔΕ Ανατ. & Δυτικής Θεσσαλονίκης στις κοινές συνεδριάσεις ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ καθώς και στον Περιφ. διευθυντή Κ. Μακεδονίας. Την Τρίτη 2/9 συμμετείχαμε σε σύσκεψη των ΕΛΜΕ με τους αιρετούς του ΠΥΣΔΕ Δυτ. Θες/νίκης. Στις παραστάσεις αυτές απαιτήσαμε να σεβαστούν την εκπαιδευτική κοινότητα, τον κλάδο, τις κατακτήσεις και τα δικαιώματά του και να μην πάρουν αποφάσεις εφαρμόζοντας την εγκύκλιο του Υπουργείου για τις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών. Απαιτήσαμε να ακολουθηθεί η διαδικασία που μέχρι τώρα ακολουθούσε το ΠΥΣΔΕ με βάση τις ολοκληρωμένες προτάσεις των ΕΛΜΕ .
Μικρά τμήματα (20-15-10), έγκριση ολιγομελών στα ΕΠΑΛ και στις Ο.Π. στα ΓΕΛ, παράλληλη διδασκαλία στις ξένες γλώσσες, όχι στις μετακινήσεις εκτός ΠΥΣΔΕ, εφαρμογή της ενισχυτικής από την αρχή της σχ. χρονιάς και για κάλυψη ωραρίου, πλήρη διαφάνεια και αντικειμενικότητα, εφαρμογή της διάταξης για μειωμένο αριθμό μαθητών σε τμήματα με μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, αναθέσεις με παιδαγωγικά κριτήρια, επαναφορά του ωραρίου του 2013 κ.λ.π.
Καταγγείλαμε την εγκύκλιο με την οποία το Υπουργείο προσπαθεί με πραξικοπηματικό τρόπο, φέρνοντας τους εκπαιδευτικούς προ τετελεσμένων γεγονότων, να υλοποιήσει άμεσα την αντιεκπαιδευτική πολιτική του στην α/θμια και β/θμια εκπαίδευση στοχεύοντας στην ελαχιστοποίηση των κενών, έτσι ώστε να μειωθούν οι προσλήψεις αναπληρωτών μέσω της δημιουργίας τεχνητών «πλεονασμάτων» και της μετακίνησης τους ακόμη και εκτός του ΠΥΣΔΕ, κάτι που η εγκύκλιος το αναφέρει καθαρά. Ανοίγει διάπλατα την πόρτα για αδιαφανείς διαδικασίες στις τοποθετήσεις. Προβλέπει τοποθετήσεις από τους Δ/ντες Εκπαίδευσης με το αυταρχικό, αντιεκπαιδευτικό «καθηκοντολόγιο.» Απέναντι σ’ αυτά η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας είχε – και απ’ ότι φαίνεται εξακολουθεί να έχει – ένα και μόνο άγχος. Να στήσει με επικοινωνιακά τεχνάσματα μια φιέστα ότι δήθεν τα σχολεία είναι ανοιχτά με τους εκπαιδευτικούς όλους στις θέσεις τους, ανεξάρτητα από την πραγματικότητα και από τo αν με αυτές τις διαδικασίες οι εκπαιδευτικοί θα περιφέρονται από σχολείο σε σχολείο για καιρό και αν οι μαθητές μέχρι το Νοέμβριο θα αλλάζουν εκπαιδευτικούς.
Η μαχητική παρουσία των ΕΛΜΕ και των Συλλόγων Π. Ε. παρά τα προβλήματα συντονισμού που υπήρξαν, ακύρωσε στο σύνολο της την αντιδραστική εγκύκλιο και τα ΠΥΣΔΕ εφάρμοσαν ο,τι προβλέπεται συνήθως από τα σχετικά Π.Δ.
Η τήρηση της παραπάνω διαδικασίας είναι σημαντική αλλά όχι ικανή για να αντιμετωπισθούν τα μεγάλα προβλήματα που δημιούργησαν οι ρυθμίσεις του υπουργείου για τα γυμνάσια και τα ΕΠΑΛ και αυτές που έχουμε μπροστά μας, δηλαδή τις συνολικότερες αλλαγές που προωθεί το υπουργείο παιδείας και στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης, στο πλαίσιο των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων που προωθούν κυβέρνηση Ε.Ε. , ΟΟΣΑ (διετές λύκειο, σύστημα πρόσβασης σε Α.Ε.Ι. – Τ.Ε.Ι. κ.τ.λ.).
Με τις αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Γυμνασίου, την κατάργηση του 3ωρου από τους υπευθύνους των εργαστηρίων Φ.Ε. και πληροφορικής ,τις συγχωνεύσεις τομέων στα ΕΠΑΛ το υπουργείο «εξοικονομεί» 3000 θέσεις εργασίας, στέλνοντας στην ανεργία αντίστοιχους συναδέλφους αναπληρωτές που δούλευαν χρόνια απ΄ άκρη σε άκρη της χώρας. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο στην Δυτ. Θεσσαλονίκη «χάθηκαν» 160 περίπου θέσεις εκπαιδευτικών και ο αριθμός των αναπληρωτών είναι κατά τα 2/3 μειωμένος σε σχέση με πέρυσι (31 έναντι 93 στην γενική εκπαίδευση) ενώ οι τεχνητές υπεραριθμίες στα ΕΠΑΛ είναι τεράστιες.
Οι αλλαγές αυτές προωθούν :
- Την παραπέρα ελαστικοποίηση και εντατικοποίηση της δουλειάς και των μόνιμων εκπαιδευτικών οι οποίοι «μέσα σε μια νύχτα» βρίσκονται να «πλεονάζουν» στα σχολεία που δούλευαν. Το παράδειγμα των εργασιακών σχέσεων των αναπληρωτών που βλέπαμε δίπλα μας εδώ και χρόνια, οι οποίοι αναγκάζονταν να συμπληρώνουν ωράριο σε δύο και τρία σχολεία και να «κλείνουν» τρύπες, επεκτείνεται και στους μόνιμους. Ένα ακόμα δείγμα της κινητικότητας των εργαζομένων που ευαγγελίζεται και η σημερινή κυβέρνηση
- Τη δραστική μείωση του κόστους λειτουργίας του σχολείου για το κράτος και με τη μείωση των μισθολογικών δαπανών καθώς εδώ και 6 χρόνια έχουν σταματήσει οι μόνιμοι διορισμοί. Η ευέλικτη χρήση του εκπαιδευτικού προσωπικού στη «λογική « : ο καθένας κάνει οτιδήποτε , οπουδήποτε, είναι βαθιά αντιπαιδαγωγική, υπονομεύει τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, εντείνοντας τους ταξικούς φραγμούς!
Πώς θα σταθούμε απέναντι στις νέες εξελίξεις;
Ο ένας δρόμος είναι να σκύψουμε το κεφάλι να αποδεχτούμε τη νέα κατάσταση ως «κανονικότητα» και απογοητευμένοι αλλά ταυτόχρονα ανακουφισμένοι που έχουμε «δουλεία» να αφήσουμε να λαμβάνονται ολοένα και πιο βάρβαρα μέτρα που εξαθλιώνουν συνέχεια τη ζωή μας.
Ο άλλος δρόμος είναι να οργανωθούμε στα σωματεία μας και να παλέψουμε συλλογικά, για την ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, για μαζικούς μόνιμους διορισμούς, για να διεκδικήσουμε αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας για όλους, για ένα δημόσιο δωρεάν σχολείο που θα χωράει όλα τα παιδιά, όλους τους εκπαιδευτικούς και όλη τη γνώση.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΘΗΡΑΣ ΣΠΑΝΟΥΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη