Τουλάχιστον τα τελευταία έξι χρόνια η ΕΛΜΕ Ηλείας ασχολείται κάθε καλοκαίρι με τη χωροταξική κατανομή των μαθητών στα σχολεία, τις μετεγγραφές και τα τμήματα στα σχολεία. Ήδη από το 2010 σε αλλεπάλληλες διαμαρτυρίες και παραστάσεις είχαμε επισημάνει το φαινόμενο των παράνομων μετεγγραφών. Μην ξεχνάμε ότι οι λυκειακές τάξεις Νεοχωρίου σταμάτησαν να λειτουργούν εξαιτίας παράνομων μετεγγραφών μαθητών που με την ανοχή και κάλυψη της διοίκησης γίνονταν προς τα σχολεία των Λεχαινών. Ακριβώς τα ίδια φαινόμενα παρατηρούνται εδώ και χρόνια και με το γυμνάσιο Μυρτιάς που κινδυνεύει να κλείσει σήμερα. Καταγγελίες σε περιφέρεια και διευθύνσεις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μπήκαν στα συρτάρια, ενώ οι υπεύθυνοι συνέχιζαν τη «φάμπρικα» των παράνομων μετεγγραφών.
Το 2011, μετά και από δικές μας πιέσεις, είχε πραγματοποιηθεί μια ευρεία σύσκεψη στο δημαρχείο του Πύργου με συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων φορέων, των διευθυντών των σχολείων, εκπροσώπων από την ΕΛΜΕ και γονέων. Είχε αποφασιστεί να δοθεί ένα τέλος στα προβλήματα τόσων χρόνων, χαράχθηκαν εκ νέου οι χωροταξικές ζώνες μέσα στην πόλη που καθορίζουν το σχολείο φοίτησης. Το ίδιο έγινε και με τα χωριά καθώς και με τα γυμνάσια και λύκεια του καλλικρατικού δήμου Πύργου. Συμφωνήθηκε η τήρηση των ζωνών από όλους και εγγυήθηκε η δευτεροβάθμια και οι διευθυντές ότι θα τηρηθεί η συμφωνία. Από τον επόμενο Σεπτέμβρη, η «φάμπρικα» των παράνομων μετεγγραφών συνεχίζεται με τον ίδιο τρόπο και για τους ίδιους λόγους. Τα θέματα αυτά αφορούν όλο το νομό.
Δυστυχώς στην περιοχή μας η πρακτική των παράνομων μετεγγραφών εφαρμόζεται με την αμέριστη ανοχή των φορέων εξουσίας στην εκπαίδευση, τοπικών και περιφερειακών. Ενώ υπάρχει συγκεκριμένη χωροταξική κατανομή για δημοτικά, γυμνάσια, λύκεια αυτή καταστρατηγείται με τη χρήση ψεύτικων διευθύνσεων – κοντά στα σχολεία ενδιαφέροντος, με τη φάμπρικα πλέον απλών χαρτιών ανάθεσης κηδεμονίας με απλές συμβολαιογραφικές πράξεις (ξεχνάμε ότι αυτή η κηδεμονία έχει να κάνει μόνο με την ενημέρωση για την πορεία του παιδιού στο σχολείο – το παιδί συνεχίζει να μένει με τους γονείς του σε όλες τις περιπτώσεις, βλ. και 104/79), με τη δικαιολογία ότι το ΚΤΕΛ έρχεται πολύ νωρίς ή καθόλου, κτλ. Ακόμα και βουλευτές και υπουργοί πιέζουν διευθυντές για μετεγγραφές. Αφού καταφέραμε και σταματήσαμε κάπως με συνεχείς παρεμβάσεις τη «φάμπρικα» με τις αναθέσεις κηδεμονίας, νέα «φάμπρικα» ήρθε και πήρε τη θέση της. Το νέο σύστημα λέγεται «ψυχολογικοί λόγοι». Σαφώς δεν αναφερόμαστε στις περιπτώσεις πραγματικών προβλημάτων. Αναφερόμαστε όμως στους γονείς που δασκαλεύονται – από ποιους άραγε; - να δηλώνουν ψευδώς ψυχολογικά προβλήματα των παιδιών τους για να πάρουν μετεγγραφή.
Δεν είναι δυνατόν η διοίκηση πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αλλά και η περιφέρεια να παραμένουν απαθείς στο φαινόμενο ή να νίπτουν τας χείρας τους.
Ο προϊστάμενος τον Ιούνιο αγνόησε επιδεικτικά τη χωροταξική κατανομή του 2011 και με προσωπική του απόφαση, χώρισε τα λύκεια της πόλης σε δυο κατηγορίες παρά την αντίθετη προτροπή του υπ’ αρ. πρωτ. Φ.19.2/3500 της 31/8/2005 έγγραφο της περιφερειακής διεύθυνσης ότι πρέπει να γίνεται προσπάθεια για ομοιόμορφη κατανομή. Έχουμε λοιπόν δυο με λύκεια των 60 μαθητών στην πρώτη τάξη και δυο των 90 μαθητών. Τα κριτήρια τα γνωρίζει μόνο ο ίδιος, αν και συνάδελφοι στον Πύργο μιλάνε για εσκεμμένη ενέργεια σε βάρος των δύο σχολείων. Δεν θέλουμε να τους πιστέψουμε. Η απόφαση του διευθυντή ΔΕ δημιούργησε όμως και άλλα προβλήματα:
· Όταν σε μια πόλη στέλνεις ολόκληρα γυμνάσια σε λύκεια, χωρίς να σε ενδιαφέρει η διεύθυνση κατοικίας του παιδιού, τότε δημιουργείς στρεβλώσεις σαν αυτές που προσπάθησες να «λύσεις» με το πρόγραμμα της περιφέρειας για την κατανομή των μαθητών και τη μετακίνησή τους από και προς τα σχολεία. Παιδιά που διαμένουν 600μ από ένα σχολείο, θα κάνουν 3 χλμ. για κάποιο άλλο με «εντολή διευθυντή».
· Κλείνεις το μάτι στις παράνομες μετεγγραφές. Αρκεί ο γονιός να κάνει τη μετεγγραφή λίγο πριν την αλλαγή βαθμίδας. Κάτι που κατά κόρον γίνεται με τις ανοχές των διοικήσεων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης εδώ και χρόνια, και έχει στηλιτευθεί και στο παρελθόν από την ΕΛΜΕ Ηλείας.
· Δόθηκε η «δυνατότητα» στο διευθυντή δευτεροβάθμιας να «υποκύπτει» σε πιέσεις γονιών το Σεπτέμβριο για μετεγγραφές, και να αλλάζει πάλι ο χάρτης των σχολείων, για «παιδαγωγικούς» λόγους.Ας μην ξεχνάμε, ότι ο προϊστάμενος τον Ιούνιο, αγνοώντας για μια ακόμα φορά τη νομοθεσία, δήλωνε σε γονείς και διευθυντές: «τις μετεγγραφές θα τις εγκρίνω εγώ το Σεπτέμβρη».
· Δεν διασφαλίζεται η μετάβαση όλων των παιδιών στα σχολεία, πχ. από γυμνάσιο Μυρτιάς- Σκουροχωρίου προς ΓΕΛ Βουνάργου.
Η ΕΛΜΕ έχει ζητήσει συνεργασία από τους διευθυντές των σχολείων και έχει καταλήξει σε κάποιες προτάσεις που έχουν σταλεί και στα σχολεία.
· Προτείνεται να ισομοιρασθούν κατά το δυνατόν οι μαθητές στα γυμνάσια και λύκεια της πόλης (λαμβανομένων υπόψη διαφορών στις αίθουσες-χωρητικότητα, πληθυσμιακή πυκνότητα, κα). Αυτό να γίνει άμεσα με αλλαγή των χωροταξικών ζωνών ανάλογα με τη διεύθυνση των μαθητών. Συμπληρωματικές διορθώσεις να γίνουν με μετεγγραφές, σύμφωνα με τις αιτήσεις των γονέων.
· Από φέτος να θεσμοθετηθεί συνάντηση της Δευτεροβάθμιας με Διευθυντές, εκπροσώπους ΕΛΜΕ, εκπροσώπους γονέων με θέμα την κατανομή των μαθητών και στόχο τον ισομοιρασμό με τη χρήση κατάλληλων χωροταξικών ζωνών. Τουλάχιστον 2 τέτοιες συναντήσεις σε Πύργο και Αμαλιάδα, και όπου αλλού υπάρχει πρόβλημα. Έτσι, δε θα γίνεται το θέμα του αριθμού των μαθητών παιχνίδι πολιτικής από τη δευτεροβάθμια, ούτε φυσικά θα δημιουργούνται αθέμιτοι ανταγωνισμοί ανάμεσα στα σχολεία.
· Να σταματήσει η φάμπρικα των παράνομων μετεγγραφών που οδηγεί τα περιφερειακά σχολεία σε κλείσιμο, αλλά και τα ομοειδή σχολεία κάθε πόλης σε άλλους ανταγωνισμούς. Να φροντίσει για την επάνδρωση με προσωπικό και υλικοτεχνική υποδομή κάθε σχολείο, ώστε να μην χρησιμοποιείται ως άλλοθι κάποια έλλειψη για τις μετεγγραφές. Συνακόλουθα, να μη δέχονται οι Διευθυντές των σχολείων του Πύργου και της Αμαλιάδας μαθητές από χωριά που βάση κατανομής ανήκουν σε περιφερειακά σχολεία.
· Να σταματήσουν οι πολιτικές πιέσεις για τις μετεγγραφές. Να δίνεται άμεσα στη δημοσιότητα ο πολιτευτής που επιχείρησε να αποτελέσει το «πολιτικό μέσο».
· Να διασφαλιστεί η μετακίνηση μαθητών από χωριά προς τα σχολεία προορισμού (π.χ. οι μαθητές των χωριών που πηγαίνουν στο Γυμνάσιο Μυρτιάς να μπορούν με λεωφορεία και ταξί να μεταβαίνουν στο Λύκειο Βουνάργου).Ενοοείται ασφαλώς ότι πρέπει να εξασφαλιστεί η ασφαλής και δωρεάν μετακίνηση των παιδιών στα σχολεία του νομού.
· Να ερευνηθεί γιατί τώρα και στο παρελθόν πολλά Δημοτικά σχολεία δε στέλνουν μαθητές στα Γυμνάσια που ορίζει η κατανομή (πχ. Αμπελώνας, Σκουροχώρι, Αλφειούσα, κα).
· Όσον αφορά σε παιδιά από σχολεία χωριών που τα αδέρφια τους είναι σε σχολεία του Πύργου, αν αποδεικνύεται ότι σε κάποια περίπτωση έχει γίνει παράνομη μετεγγραφή, τα παιδιά να μπορούν να επιστρέψουν με τα αδέλφια τους στο περιφερειακό σχολείο. Αυτό άλλωστε υποδεικνύει και το προαναφερθέν έγγραφο της περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας που ορίζει ότι μαθητής πηγαίνει στο σχολείο του αδελφού του, μόνο όταν αυτό είναι στη χωροταξική ζώνη στην οποία ανήκει η διεύθυνση του γονέα.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη