Οι δεσμεύσεις που αναλήφθηκαν από την κυβέρνηση με το τρίτο μνημόνιo και για το χώρο της Παιδείας οδηγούν στην αποδόμηση του δημόσιου σχολείου και εγκαινιάζουν την εποχή της αγοραίας εκπαίδευσης και της απόσυρσης του κράτους από την υποστήριξη του μορφωτικού αγαθού.
Με το ξεκίνημα της νέας χρονιάς, οι επικοινωνιακές ακροβασίες του Υπουργείου, η παιδαγωγίζουσα γλώσσα που χρησιμοποιεί και το τάχα κοινωνικό πρόσημο των αλλαγών που εφαρμόζει δεν μπορούν να κρύψουν την αλήθεια πως όλες αυτές οι αλλαγές στοχεύουν στο να μειωθεί η ανά μαθητή δαπάνη του Κρατικού Προϋπολογισμού για τα Δημόσια Σχολεία, που αποτελεί κυρίαρχη δέσμευση στη νεοφιλελεύθερη ατζέντα που υλοποιείται. Κι έτσι, από το Νηπιαγωγείο ως το Δημοτικό κι από το Γυμνάσιο έως το Λύκειο, βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία της θεαματικής αποδόμησης της Δημόσιας Εκπαίδευσης, η συρρίκνωση του εκπαιδευτικού έργου, η μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού και η ραγδαία επιδείνωση των εργασιακών του όρων.
- Στα Δημοτικά σχολεία καταργούν τρεις τουλάχιστον θέσεις εκπαιδευτικών, δασκάλων και όλων των ειδικοτήτων, σε κάθε σχολική μονάδα, δημιουργούν ωρολόγια προγράμματα ως έναν εκπαιδευτικό χυλό περιεχομένου και αναθέσεων, ανάλογα με τι εκπαιδευτικοί διατίθενται, συρρικνώνουν το ολοήμερο, αποκλείουν την πλειοψηφία των παιδιών από το δικαίωμα της φοίτησης σε αυτό, μεταλλάσσουν-υποβαθμίζουν τα ΤΕ σε επίπεδο περιεχομένου και σε επίπεδο στελέχωσης.
- Στα Νηπιαγωγεία «καθιερώνεται» το μεγαλύτερο διδακτικό ωράριο στην εκπαίδευση που στην ουσία προσεγγίζει τις 30 ώρες, μετατρέπεται η δομή του ολοήμερου νηπιαγωγείου σε απογευματινά τμήματα φύλαξης, εμποδίζεται η εναλλασσόμενη βάρδια, εγκλωβίζοντας νηπιαγωγούς αποκλειστικά σε αυτά τα τμήματα και ανοίγεται ο δρόμος για τη μείωση του προσωπικού και τη στελέχωσή τους με συνθήκες φτηνής κι ελαστικής εργασίας
- Στα Γυμνάσια και τα Λύκεια, αντίστοιχες αλλαγές ίδιας στοχοθεσίας αποδεικνύουν τον ενιαίο χαρακτήρα της επίθεσης σε όλη την κλίμακα της εκπαίδευσης.
Γι αυτό ψήφισαν Πάσχα, νύχτα και μέσα στο βαθύ καλοκαίρι, πάντα αιφνιδιαστικά, όλο το αντιδραστικό πλαίσιο για τη νέα σχολική χρονιά. Με τον ίδιο αυταρχισμό, κόντρα σε κάθε δημοκρατική λειτουργία των εκπαιδευτικών οργάνων, το υλοποιούν κιόλας από τα τέλη Αυγούστου. Με εγκυκλίους-παρωδία, προθεσμίες φαντάσματα και μονοπρόσωπες πραξικοπηματικές αποφάσεις, σε όλες τις Διευθύνσεις της χώρας περικόπτουν εκπαιδευτικό έργο και προσωπικό, σχεδιάζουν υποχρεωτικές μετακινήσεις εντός και εκτός των ΠΥΣΠΕ, ενώ χιλιάδες αναπληρωτές με χρόνια δουλειάς στην εκπαίδευση βρίσκονται μπροστά στο φάσμα της απόλυσης.
Η εξαφάνιση των χιλιάδων κενών με τα οποία έκλεισε η περσινή χρονιά και η φετινή «κάλυψη» του εκπαιδευτικού έργου με πολλές χιλιάδες λιγότερους εκπαιδευτικούς δεν αποτελεί επιτυχία του Υπουργείου Παιδείας, αλλά ηχηρή ομολογία των εκτεταμένων περικοπών που συντελούνται.
Προσηλωμένη απαρέγκλιτα σε αυτή τη στοχοθεσία, η Κυβέρνηση δημιουργεί τους όρους για το φθηνό σχολείο των «πρωτογενών πλεονασμάτων του 3,5% και του 4,5%», που κυριολεκτικά θα αλέσει μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα για την εξυπηρέτηση του απεχθούς χρέους και θα προκαλέσει κοινωνικό, μορφωτικό κι εργασιακό σοκ στην Δημόσια Εκπαίδευση. Έπεται ο σχεδιασμός για την «αποσωλήνωση της εκπαίδευσης απ’ τον κρατικό αναπνευστήρα»- όπως ακριβώς περιγράφεται, που θα σημάνει τη διασωλήνωσή της με τη χορηγία, την αγορά και τους δήμους για την εξασφάλιση πόρων επί αντιπαροχή (οικονομική, μορφωτική, πολιτιστική, ιδεολογική). Κι ακολουθεί η αξιολόγηση.
…ένα μαχητικό και μορφωτικό ρεύμα ανατροπής,
ας γίνει η απάντησή μας !
Η Κυβέρνηση εφαρμόζει αυτήν την πολιτική στο χώρο της εκπαίδευσης την ίδια περίοδο που σφυροκοπά την κοινωνία με την υλοποίηση των μέτρων του τρίτου μνημονίου: Την κατεδάφιση της κοινωνικής ασφάλισης και των συντάξεων, την εγκαθίδρυση του μόνιμου μηχανισμού περικοπών-του «κόφτη» διαρκείας, το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, τη φοροεπιδρομή, την περιστολή των εργασιακών δικαιωμάτων και των συνδικαλιστικών ελευθεριών. Δεν υπάρχει αμφιβολία λοιπόν, πως η κυβερνητική επίθεση στην Παιδεία αποτελεί μέρος της ενιαίας στρατηγικής του μνημονιακού μπλοκ για την οικονομική εξαθλίωση των εργαζομένων και τη βίαιη αφαίρεση των δημόσιων κοινωνικών αγαθών και κατακτήσεων. Δεν πρόκειται δηλαδή για ένα μεμονωμένο επεισόδιο, για ένα κύμα εκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων που μπορεί το κίνημα να μπλοκάρει, έξω από την προοπτική της πολιτικής και κοινωνικής ανατροπής. Το εκπαιδευτικό κίνημα, που βρέθηκε πάντα στην πρώτη γραμμή των κοινωνικών αγώνων, μπορεί και σήμερα να αποτελέσει πεδίο αλλά και σπίθα μιας πραγματικής λαϊκής αντεπίθεσης απέναντι στη βαρβαρότητα που βιώνουμε.
Θεωρούμε πως το μεγάλο στοίχημα της περιόδου, τόσο συνολικά όσο και στην εκπαίδευση είναι ένα να πλατύ μέτωπο αγώνα. Μέτωπο που θα συνενώσει τους πάντες: Μόνιμους, αναπληρωτές, δασκάλους, ειδικότητες, νηπιαγωγούς, καθηγητές. Εκπαιδευτικούς και γονείς. Μέτωπο αντιμνημονιακό κι αντικυβερνητικό. Που θα συνενώσει όλες τις δυνάμεις του αγώνα και τα πολιτικοσυνδικαλιστικά τους ρεύματα σε ένα μεγάλο μπλοκ ανατροπής. Που θα συνενώσει τα διάσπαρτα και μεμονωμένα αγωνιστικά επεισόδια και τα σπαράγματα ακτιβίστικης δράσης, σε μια μεγάλη κι ενιαία δύναμη πυρός. Που θα γεμίσει τις αίθουσες των Συνελεύσεων και θα αφαιρέσει τη διαχείριση των αγώνων από τη συνδικαλιστική γραφειοκρατία, αναδεικνύοντας ένα ανεξάρτητο και μάχιμο κέντρο για το συντονισμό τους. Που, μέσα σε ένα γενικότερο αγωνιστικό σχέδιο θα μπλοκάρει μαζικά στην πράξη πλευρές της αντιεκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης που συντελείται, όπως τις μετακινήσεις τις περιοπές, τις απολύσεις αναπληρωτών Που θα δώσει το λόγο στους μάχιμους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι ασφυκτιούν και απογοητεύονται από τις παραταξιακές στρατηγικές, τις κομματικές περιχαρακώσεις, την πεπατημένη «δράση» της συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας, αγωνιούν για την ανάταση του κινήματος και βλέπουν την ελπίδα στο μέτωπο των πραγματικών αγώνων και της ανατροπής.
Ένα μέτωπο αγώνα που την επόμενη περίοδο ενιαία, αποφασιστικά, δυναμικά,
θα προβάλλει, θα απαιτεί και θα διεκδικεί:
- Την απόσυρση όλων των νέων αντιεκπαιδευτικών μέτρων και περικοπών (σε Δημοτικά, Νηπιαγωγεία, Ειδική Αγωγή και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση) και την κατάργηση του νομοθετικού πλαισίου εφαρμογής τους
- Δωδεκάχρονο σχολείο για όλους, κατάργηση των εξεταστικών φραγμών, Δίχρονο νηπιαγωγείο, Δημόσια Δωρεάν παιδεία χωρίς αποκλεισμούς .
- Γενναία Χρηματοδότηση της εκπαίδευσης, για κάλυψη όλων των πραγματικών αναγκών, σε εκπαιδευτικό προσωπικό, υποδομές και ανάγκες των σχολείων, μείωση του αριθμού των μαθητών αριθμών ανά τμήμα. Μείωση του ωραρίου των όλων των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας, (δασκάλων, νηπιαγωγών εκπαιδευτικών ειδικοτήτων) μέχρι τουλάχιστον τα επίπεδο των ωρών στη Β/θμια.
- Τους μαζικούς μόνιμους διορισμούς και το διορισμό όλων των αναπληρωτών-καμιά απόλυση αναπληρωτή και τη διασφάλιση της επαναπρόσληψής τους. Την κατάργηση του ν.3848 και του προσοντολογίου και προσλήψεις με βάση την προϋπηρεσία και το χρόνο λήψης πτυχίου.
- Να μη γίνει καμιά μετακίνηση εκπαιδευτικών και να δοθούν οργανικές θέσεις για όλους τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
- Κατάργηση της αξιολόγησης κάθε είδους και κάθε μορφής. Δημοκρατικό σχολείο, όλη την εξουσία στους συλλόγους διδασκόντων, ξήλωμα του μηχανισμού των αξιολογητών και των συμβούλων–επιθεωρητών.
- Αναλυτικά προγράμματα και βιβλία, νέα και σύγχρονα, που θα προάγουν την κριτική σκέψη, την ολόπλευρη γνώση και την κοινωνική χειραφέτηση. Απόσυρση των ιδιωτών, των χορηγών, της επιχειρηματικότητας, του ΟΟΣΑ και της εργαλειοθήκης του από το Δημόσιο σχολείο.
- Μισθό αξιοπρεπή για ζωή αξιοβίωτη, αποκατάσταση όλων των απωλειών του εισοδήματος της τελευταίας εξαετίας, ανατροπή των αντιασφαλιστικών νόμων και ρυθμίσεων.
- Ανατροπή της λιτότητας και των μνημονίων και όλων όσοι τα υλοποιούν.
Στις Διευθύνσεις και στα ΠΥΣΠΕ, Ενωμένοι, νικάμε!
Να προάγουμε την αντιπαράθεση με τον βαθύ πυρήνα
της κυβερνητικής πολιτικής
Από το καλοκαιρινό συνέδριο Ομοσπονδίας, όπου παρά τις εκκλήσεις μας για ένα μέτωπο κι ένα κοινό σχέδιο δράσης όλων των αγωνιστικών δυνάμεων για την ανατροπή των ΥΑ και όλων των αντιεκπαιδευτικών διατάξεων, επικράτησαν άλλες συμμαχίες και διαχειριστικές λογικές, είχαμε ξεκαθαρίσει πως ο Σεπτέμβρης μπορεί να γίνει πραγματικά επικίνδυνος και νικηφόρος, αν οι ανάγκες και η οργή της μαχόμενης εκπαίδευσης για τα μέτρα που την πλήττουν, ξεπεράσουν στα σχολεία, στους δρόμους και στις Γ.Σ τα εμπόδια και τα όρια της συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας και συγκροτήσουν ένα μέτωπο αγώνα ενότητας, αντίστασης κι ανατροπής.
Τέτοια χαρακτηριστικά ενωμένου αγωνιστικού μετώπου διαφαίνονται σήμερα σε πολλές αγωνιστικές κινητοποιήσεις, που εκδηλώνονται στις Διευθύνσεις όλης της χώρας ενάντια στις περικοπές που επιφέρει η Υπουργική απόφαση, αλλά και τις παράνομες εγκυκλίους που επιχειρούν να την επιβάλλουν.
Σε ότι αφορά το ΠΥΣΠΕ της Αθήνας,
η Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Πρωτοβουλία χαιρετίζει το ενωμένο μπλοκ όλων των συλλόγων της Αθήνας και τις συνεχείς κινητοποιήσεις στην Α’ Διεύθυνση για να ακυρώσουν την εφαρμογή στην πράξη πλευρών της Υπουργικής Απόφασης, που ούτε λίγο ούτε πολύ απαιτούσε την απομάκρυνση μέχρι και 400 συναδέλφων, τη διάθεσή τους στην Περιφέρεια κι από κει σε όλα τα σημεία της
Οι ασφυκτικές προθεσμίες, η παράκαμψη της νομοθεσίας για τη λειτουργία των Υπηρεσιακών Συμβουλίων και η προσπάθεια να βγουν οι υπεράριθμοι, ακόμα και μέχρι την 1η του Σεπτέμβρη, μπλοκαρίστηκαν από τις διαρκείς κινητοποιήσεις των συλλόγων, τη μαζικότατη συμμετοχή συναδέλφων σε αυτές, αλλά και τη σθεναρή στάση των συλλόγων διδασκόντων που δεν κατένειμαν ώρες και προσωπικό την 1η του Σεπτέμβρη, όπως απαιτούσε η αυθαίρετη και παράνομη εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας, αλλά συντάχθηκαν με τις αποφάσεις των συλλογικών οργάνων.
Ο αγώνας μας για την κατανομή του προσωπικού και τη διακρίβωση των κενών και των πλεονασμάτων, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και όχι με το στενό κορσέ των περικοπών της Υ.Α, αγώνας που συνεχίζεται με τελικό στόχο να μην μετακινηθεί κανείς συνάδελφος και συναδέλφισσα από την Α Αθήνας, δείχνει σήμερα να εξασφαλίζει ένα μεγάλο μέρος από τις θέσεις εργασίας που κινδύνευαν να χαθούν. Όμως, κάτω από τις ασφυκτικές κυβερνητικές εντολές για μετακινήσεις και διάθεση προσωπικού στην Περιφέρεια, οι κίνδυνοι εξακολουθούν να ελλοχεύουν κυρίως για όσους συναδέλφους με απόφαση της Υπηρεσίας αποσπάστηκαν στην Α΄Διεύθυνση από άλλα ΠΥΣΠΕ για να καλύψουν τις μεγάλες ανάγκες της μεγαλύτερης Διεύθυνσης της χώρας.
Είναι σαφές πως η όποια θετική εξέλιξη για τις εργασιακές θέσεις προέκυψε από τις συνεχείς φετινές κινητοποιήσεις μας, είναι προϊόν σκληρών αγώνων, που έχουν μάλιστα ξεκινήσει από την περσινή χρονιά, όταν δίναμε τη μάχη ενάντια στην κατάργηση σχολείων, ενάντια στην κατάργηση των διπλών τμημάτων ένταξης, τη μάχη για την ίδρυση νέων TE και για το σπάσιμο στην πράξη των αποκλεισμών για την εγγραφή των παιδιών στο ολοήμερο σχολείο και νηπιαγωγείο. Η νίκη μας όμως δεν είναι ολοκληρωμένη! Και σαν κίνημα δε πρέπει εφησυχάσουμε, αν δε διασφαλιστεί και η τελευταία θέση εργασίας, αν δεν τοποθετηθεί σε σχολείο κι η τελευταία συναδέλφισσα κι ο τελευταίος συνάδελφος.
Εκφράζουμε επίσης τη βαθιά μας ικανοποίηση από το γεγονός ότι οι σύλλογοι διδασκόντων των σχολικών μονάδων που κατέκτησαν μια πιο «ευρύχωρη» κατανομή δασκάλων κάτω από την πίεση και τους αγώνες των πρωτοβάθμιων συλλόγων, γιατί ασφαλώς δεν μπορεί να λειτουργήσει σχολείο χωρίς δασκάλους στις τάξεις και δασκάλους στο ολοήμερο, αναγνωρίζουν την ανάγκη να στελεχωθεί το σχολείο και με τους απαραίτητους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων και δεν αναλαμβάνουν τελεσίδικα ώρες ειδικοτήτων πριν ολοκληρωθούν όλες οι υπηρεσιακές μεταβολές, οι τοποθετήσεις και οι προσλήψεις αναπληρωτών. Η ανθρωποφαγία στην οποία ήθελε να μας οδηγήσει η Υ.Α δεν περνάει! Κανείς εκπαιδευτικός είτε ΠΕ 70 είτε καμιάς ειδικότητας δεν περισσεύει από κανένα σχολείο! Κανείς αναπληρωτής δεν πρέπει να οδηγηθεί στην απόλυση!
Συνεχίζουμε τον αγώνα και τις επόμενες μέρες. Μέσα από την ενωμένη δράση των συλλόγων, τις Γενικές Συνελεύσεις και την προαγωγή της αντιπαράθεσης στο σύνολο της αντιεκπαιδευτικής και αντιλαϊκής πολιτικής. Η αναμέτρηση με την πολιτική των μνημονιακών περικοπών συνεχίζεται!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη