Συναντήθηκε την Πέμπτη, 15 Σεπτεμβρίου 2016, το Δ.Σ της ΟΛΜΕ με τον Υπουργό Παιδείας, κ. Φίλη, και εξέθεσε τις θέσεις του κλάδου για τα φλέγοντα ζητήματα που αφορούν τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Δυστυχώς από τη συνάντηση προέκυψε η απόλυτη αδιαλλαξία του Υπουργού Παιδείας, ο οποίος αρνήθηκε να ικανοποιήσει έστω και ένα από τα αιτήματα του κλάδου. Ο Υπουργός Παιδείας με συνέπεια ακολουθεί μία σκληρή περιοριστική πολιτική, αδιαφορώντας για τη μεγάλη υποβάθμιση του διδακτικού έργου στη Δημόσια Εκπαίδευση. Επιχειρεί να παρουσιάσει στην ελληνική κοινωνία μία εικονική πραγματικότητα που καμία σχέση δεν έχει με την κατάσταση που επικρατεί στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Παρά τις συνεχείς αλχημείες εξακολουθούν να υπάρχουν 2700 κενά στη Γενική Εκπαίδευση και τουλάχιστον 1200 κενά στην Ειδική Εκπαίδευση.
Σχετικά με τα αιτήματα του κλάδου που κατατέθηκαν στην προαναφερθείσα συνάντηση, η απάντηση του Υπουργού Παιδείας ήταν η εξής:
Δεν πρόκειται να γίνει καμία αύξηση των δαπανών για τη Δημόσια Εκπαίδευση παρά το γεγονός, ότι αναγνωρίζει πως τα υφιστάμενα κονδύλια δεν επαρκούν. Προφανώς ξεχνά τη θέση του κυβερνώντος κόμματος για τη χρηματοδότηση της Παιδείας, όταν αυτό βρισκόταν στην αντιπολίτευση.
Υποστήριξε με σθένος τη διάκριση των μαθημάτων σε πρωτεύοντα και δευτερεύοντα. Αιτιολόγησε την εμμονή του δηλώνοντας ότι αυτό το μέτρο βοηθά στην ελάφρυνση των μαθητών. Δεν απάντησε στο ερώτημα που ετέθη από συνάδελφο ότι με την υφιστάμενη ρύθμιση στέλνει εσφαλμένο μήνυμα στους μαθητές, ότι υπάρχουν μαθήματα στα οποία πρέπει να επικεντρώσουν την προσοχή τους και μαθήματα, που δεν αξίζει τον κόπο να ασχοληθούν. Δεν μπόρεσε να καταρρίψει το επιχείρημα της ΟΛΜΕ, ότι για μας όλα τα διδασκόμενα μαθήματα είναι ίσης σημασίας.
Δεν απάντησε στην επισήμανση μας ότι με το ασφυκτικό πλαίσιο που επέβαλε, προχωρά στην διάλυση της Τεχνικής Εκπαίδευσης και δημιουργεί τεχνητές υπεραριθμίες.
Υπεραμύνθηκε της τρίτης ανάθεσης και δικαιολόγησε τη στάση του λέγοντας ότι με το μέτρο αυτό διευκολύνονται οι εκπαιδευτικοί, για να μη μετακινηθούν σε μεγάλες αποστάσεις. Είναι τραγελαφικό από τη μία μεριά με τα νέα ωρολόγια προγράμματα στο Γυμνάσιο και στα ΕΠΑΛ να δημιουργούνται τεχνητές υπεραριθμίες και από την άλλη οι "υπεράριθμοί" καθηγητές να υποχρεώνονται να διδάξουν αντικείμενα που δε διδάχτηκαν, ή πλημμελώς διδάχτηκαν στα ΑΕΙ. Και όλα αυτά γίνονται για το καλό τους.
Ενημέρωσε το Δ.Σ της ΟΛΜΕ ότι θα γίνουν υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών εντός περιφέρειας και ανέφερε ως χαρακτηριστικά παραδείγματα την περιφέρεια Αττικής και τη Θεσσαλία.
Απέρριψε το αίτημα του Δ.Σ της ΟΛΜΕ για επαναφορά του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών στην προ μνημονίου κατάσταση.
Υπεραμύνθηκε της απόφασης του για κατάργηση του μειωμένου ωραρίου για τους Υπεύθυνους Εργαστηρίων Φυσικής και Πληροφορικής.
Δεν έδωσε καμία απάντηση για το ζήτημα των συνταξιούχων που ενώ δίδαξαν τον Μάιο και τον Ιούνιο, οι μήνες αυτοί δε λογίζονται συντάξιμοι, εξαιτίας της προχειρότητας και του κυβερνητικού αλαλούμ που επικράτησε στην ψήφιση του νέου νόμου για το ασφαλιστικό.
Είναι προφανές ότι ο Υπουργός Παιδείας με την πολιτική του βλάπτει σοβαρά τη Δημόσια Εκπαίδευση, υπονομεύει συνειδητά την ποιότητα της παρεχόμενης Εκπαίδευσης, απαξιώνει τους εκπαιδευτικούς και εξαπατά γονείς και μαθητές. Ο κλάδος των εκπαιδευτικών της Δημόσιας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οφείλει να δώσει μία δυναμική απάντηση στην κυβέρνηση και στον Υπουργό Παιδείας.
Ο Πρόεδρος Ο Γραμματέας
Δημήτρης Πεππές Νίκος Παπαχρήστος
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη