Thumbnail
Πρωτοβουλία Ανεξάρτητων Εκπαιδευτικών

Όση επικοινωνιακή χρυσόσκονη κι αν του ρίχνουν, το σχολείο των περικοπών που έστησε με κάθε τρόπο από την αρχή της νέας σχολικής χρονιάς η νεομνημονιακή Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ αποκαλύπτεται μέρα με τη μέρα:

Η πληρότητα σε προσωπικό, που τάχα καταγράφεται, είναι μια απατηλή εικόνα, όταν μάλιστα όλοι πια βλέπουν πως σε κάθε σχολείο υπηρετούν φέτος λιγότεροι εκπαιδευτικοί (έως και τρεις στα πολυθέσια σχολεία)  Οι σχολικές μονάδες αδυνατούν να συντάξουν ωρολόγια προγράμματα, εκτός και εάν εξοντωθούν οι εκπαιδευτικοί με ωράρια-λάστιχο με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το εκπαιδευτικό τους έργο. Το ολοήμερο πρόγραμμα δεν βγαίνει χωρίς δασκάλους που να διατίθενται στην απογευματινή ζώνη και δεν μπορεί να λειτουργήσει λογιστικά με τα τεχνητά πλεονάσματα που προκύπτουν στο ωράριο των δασκάλων της πρωινής ζώνης.

Τα Νηπιαγωγεία προβάρουν κάθε μέρα ένα άλλο φτηνότερο, μικρότερο και μεταλλαγμένο πρόγραμμα λειτουργίας, με σοβαρά παιδαγωγικά ζητήματα να ανακύπτουν, αυξημένο ωράριο για τις νηπιαγωγούς - το μεγαλύτερο στην εκπαίδευση, εύλογες ανησυχίες για τις εργασιακές σχέσεις και θέσεις στο ολοήμερο, αλλά και την ίδια την τύχη του προγράμματος κατά το εγγύς μέλλον.

Αφόρητες είναι οι πιέσεις του Υπουργείου σε Διευθύνσεις της χώρας για εξαγωγή πλεονασματικού προσωπικού και μετακίνησή του σε άλλα σημεία, εντός και εκτός Περιφερειών, ενώ ο Υπουργός Παιδείας το ανακοινώνει κι επίσημα στις συναντήσεις του και τις συνεντεύξεις του, φροντίζοντας  μάλιστα να λασπώνει τους εκπαιδευτικούς ως αργόμισθους και φυγόπονους.

Ο εξαναγκασμός των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων σε συμπλήρωση ωραρίου σε δύο και τρία περισσότερα σχολεία από πέρυσι, όχι μόνο δείχνει το εύρος των περικοπών που συντελέστηκαν, αλλά επιπρόσθετα γίνεται και με τους ίδιους όρους αδιαφάνειας και αυθαιρεσίας, με τις οποίες έγιναν όλες οι υπηρεσιακές μεταβολές και η διακρίβωση των κενών και των υπεραριθμιών. Με μονοπρόσωπες δηλαδή αποφάσεις, ερήμην των Υπηρεσιακών Συμβουλίων και των συλλογικών οργάνων, κατά παράβαση κάθε δημοκρατικής δεοντολογίας στη λειτουργία της εκπαίδευσης.

Αυτές οι μεθοδεύσεις δημιουργούν ήδη σχολεία δύο και τριών ταχυτήτων σε σχέση με το προσωπικό που τους διατίθεται. Το Δημοτικό σχολείο γίνεται ένας χυλός περιεχομένου και αναθέσεων, και ο τάχα ενιαίος τύπος σχολείου, για τον οποίον δικαιολογήθηκαν όλες οι περικοπές,  αποδείχτηκε μια απάτη. Η Πρωτοβουλία Ανεξάρτητων Εκπαιδευτικών Π.Ε, που τοποθετήθηκε με σαφήνεια και χωρίς περιστροφές ενάντια στις δεύτερες αναθέσεις στα μαθήματα ειδικοτήτων, δίνει παντού τη μάχη στους πρωτοβάθμιους συλλόγους και τους συλλόγους διδασκόντων, ενάντια στη διαιρετική τακτική των κυβερνώντων αλλά κι ενάντια σε ανταγωνιστικές και συντεχνιακές αντιλήψεις, γιατί κανένας δάσκαλος αλλά και κανένας εκπαιδευτικός ειδικότητας δεν περισσεύει από κανένα σχολείο!

Η παρανομία χτυπάει κόκκινο με την προσπάθεια να εκβιαστούν οι σύλλογοι διδασκόντων να αναθέτουν την ώρα της σίτισης σε εκπαιδευτικούς χωρίς να την υπολογίζουν στο διδακτικό τους ωράριο, κατά παράβαση των νόμων 1566/85  και 2517/97 που καθορίζουν επακριβώς τι είναι διδακτικό και τι εργασιακό ωράριο. Με αυτές τις εξ’ ολοκλήρου παράνομες οδηγίες που συνοδεύονται από απειλές για μη θεώρηση των ωρολογίων προγραμμάτων, χάνεται έως και μια θέση εργασίας σε κάθε σχολείο. Το διακύβευμα είναι πολύ μεγάλο, για αυτό καλούμε την Ομοσπονδία να στηρίξει με κάθε τρόπο τη δράση που αναπτύσσουν πρωτοβάθμιοι σύλλογοι και συνάδελφοι στα σχολεία τους για την εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας για το ωράριο. Γιατί αν σήμερα η παρανομία γίνει αποδεκτή, αύριο που θα έρθουν οι επόμενες περικοπές, οι εκπαιδευτικοί θα εντέλλονται για απλήρωτη απασχόληση μαθητών για να καλύπτονται τα κενά.

Την ίδια στιγμή η Κυβέρνηση ξεκαθαρίζει σε όλους τους τόνους, με τα νούμερα που παραθέτει, πως χιλιάδες από τους συναδέλφους αναπληρωτές που βρέθηκαν όλα τα προηγούμενα χρόνια στα σχολεία της χώρας, δεν θα επαναπροσληφθούν, άρα θα απολυθούν. Είναι η τραγική κατάληξη μιας πολιτικής ακραίων περικοπών, που γίνεται με υπόδειξη των δανειστών και της νεοφιλελεύθερης εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ. Που θέλει συρρίκνωση των εκπαιδευτικών δομών, μείωση του προσωπικού, ευέλικτες εργασιακές σχέσεις και απόσυρση του κράτους από την υποστήριξη της δημόσιας Παιδείας. Η εποχή της διαθεσιμότητας επανέρχεται στη δημόσια εκπαίδευση και χτυπά το πιο ταλαιπωρημένο κομμάτι της, τους συναδέλφους της ελαστικής εργασίας. Ή με τους αναπληρωτές είναι αλλιώς, όπως διατείνεται κυνικά ο Υπουργός Παιδείας  διαχωρίζοντας τους από το σώμα της εκπαίδευσης με μόνο κριτήριο το εργασιακό καθεστώς, αποκαλύπτοντας την εργαλειακή αντίληψή του απέναντι στους εκπαιδευτικούς ; 

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως ένας μεγάλος αγώνας είναι μπροστά μας για να μη χωνευτούν οι κραυγαλέες μνημονιακές περικοπές στη σχολική καθημερινότητα. Χρειάζονται προσωπικές και συλλογικές αντιστάσεις, ενότητα, αποφασιστικότητα και μέτωπο, για να μην περάσουν οι πολιτικές κι οι αυθαιρεσίες που ξεδιπλώνονται. Ήρθε η ώρα να ακουστεί ακόμα πιο δυνατά η φωνή της μαχόμενης εκπαίδευσης. Το νέο σχολείο του κ. Φίλη, άξιο δημιούργημα  του 3ου Μνημονίου, πρέπει να βρει αντιπάλους όλους εμάς που το βιώνουμε, τους «από κάτω», τους συλλόγους διδασκόντων, τα πρωτοβάθμια σωματεία, τα εκπαιδευτικά συνδικάτα.

Να μας βρει μπροστά του, όλους εμάς και τους αγώνες μας, που πρέπει τώρα να ενοποιηθούν, να χτυπήσουν στο νεοφιλελεύθερο πυρήνα τους τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα, να χτίσουν βήμα-βήμα συμμαχίες σε όλον τον κλάδο και στις δυο βαθμίδες, να συναντήσουν αποφασιστικά  την κοινωνία που υποφέρει, να εξυψωθούν σε ένα  μεγάλο μέτωπο για την ανατροπή της λιτότητας, των μνημονίων και όλων όσοι τα στηρίζουν.

Η αναμέτρηση με την πολιτική των περικοπών συνεχίζεται!

Διεκδικούμε:

  • Την απόσυρση όλων των αντιεκπαιδευτικών μέτρων και περικοπών (σε Δημοτικά, Νηπιαγωγεία, Ειδική Αγωγή και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση) και την κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου εφαρμογής τους.
  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς και το διορισμό όλων των αναπληρωτών-καμιά απόλυση απόλυση αναπληρωτή και τη διασφάλιση της επαναπρόσληψής τους. Την κατάργηση του ν.3848 και του προσοντολογίου.
  • Να μη γίνει καμιά μετακίνηση εκπαιδευτικών και να δοθούν οργανικές θέσεις για όλους τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
  •  Ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν σχολείο χωρίς εξεταστικούς φραγμούς και αποκλεισμούς,  δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή  με ενιαίο σχεδιασμό της βασικής εκπαίδευσης.  
  • Γενναία Χρηματοδότηση της εκπαίδευσης, για κάλυψη όλων των πραγματικών αναγκών, σε εκπαιδευτικό προσωπικό, υποδομές και ανάγκες των σχολείων,  μείωση του αριθμού των αριθμών ανά τμήμα.
  •  Κατάργηση της αξιολόγησης κάθε είδους και κάθε μορφής. Δημοκρατικό σχολείο, όλη την εξουσία στους συλλόγους διδασκόντων, ξήλωμα του μηχανισμού των αξιολογητών και των συμβούλων–επιθεωρητών.
  • Αναλυτικά προγράμματα και βιβλία, νέα και σύγχρονα, που θα προάγουν την κριτική σκέψη, την ολόπλευρη γνώση και την κοινωνική χειραφέτηση. Απόσυρση των ιδιωτών, των χορηγών, της επιχειρηματικότητας, του ΟΟΣΑ και της εργαλειοθήκης του από το Δημόσιο σχολείο.
  • Μισθό αξιοπρεπή για ζωή αξιοβίωτη, αποκατάσταση όλων των απωλειών του εισοδήματος της τελευταίας εξαετίας, ανατροπή των αντιασφαλιστικών νόμων και ρυθμίσεων.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πηγαίνετε διακοπές; Βγάλτε αυτές τις 5 συσκευές από την πρίζα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 5/8

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα