Ανακοινώθηκε η εγκύκλιος για τις προσλήψεις αναπληρωτών στις «Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση Προσφύγων» (ΔΥΕΠ). Το περιβόητο σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για την “ένταξη” των προσφυγόπουλων στο δημόσιο σχολείο αποκαλύπτεται εφιαλτικό. Στο σύστημα αυτό, το σημερινό μοντέλο του δια βίου περιπαλανώμενου, απασχολήσιμου και αναλώσιμου αναπληρωτή θα φαντάζει αριστοκρατία μπροστά στις 7-8-9 ώρες του αναπληρωτή μειωμένου ωραρίου που θα υπογράφει κυριολεκτικά δουλοκτητικό σύμφωνο απασχόλησης.
Ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να είναι πλήρως ευέλικτος και να ζει τρέφεται απλώς με απειροελάχιστα μόρια προϋπηρεσίας...
Στον αγώνα για μια θέση εργασίας (τη στιγμή που το νέο σχολείο έχει «εξοικονομήσει» γύρω στους 6000 συναδέλφους) μπαίνουν συνάδελφοι απολυμένοι αλλά και νέοι συνάδελφοι που είχαν την ατυχία να αποφοιτήσουν μετά το 2011. Με τι κριτήρια όμως; Πώς θα γίνουν οι προσλήψεις; Με τι ωράριο; Να το ρισκάρω; Ή να περιμένω; Μα τι ακριβώς θα κάνω μέσα στα κέντρα κράτησης – «δομές φιλοξενίας»; Προφανώς έτσι εννοεί ο Φίλης το δικαίωμα των νέων πτυχιούχων συναδέλφων στην "εργασία": μισθός σχεδόν ίδιος με αυτόν του επιδόματος ανεργίας, λίγο από voucher, πλήρης ευελιξία, κι αν δεν σ'αρέσει έξω απ' την πόρτα (χώρα)...
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την εγκύκλιο η εργασιακή σχέση των εκπαιδευτικών δεν είναι απλώς ελαστική εργασία αλλά ωρομισθία: όλοι οι αναπληρωτές τόσο για την ΠΕ όσο και την ΔΕ, εκτός από τους νηπιαγωγούς, θα είναι μειωμένου ωραρίου, χωρίς την παραμικρή διευκρύνηση για τις ώρες που θα προσφέρονται ανά περιοχή προτίμησης, τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα, τον τρόπο κατανομής των ωρών και κατά συνέπεια το ύψος του μισθού. Με δεδομένο ότι αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου σύμφωνα με την υπάρχουσα νομοθεσία έχουν διδακτικό ωράριο από 5-15 ώρες και πληρώνονται αναλογικά, πώς ακριβώς θα κατανεμηθούν οι ώρες και ποιες θα είναι αυτές ανά ΔΥΕΠ; Για παράδειγμα, θα καλύπτουν το σύνολο των 15 ωρών ο καθένας με κριτήριο τη σειρά τους στον πίνακα αναπληρωτών ή θα μοιράζονται ισόποσα 6-7 ώρες ο καθένας, με αντίστοιχα απειροελάχιστα μόρια προυπηρεσίας και μισθό μικρότερο και από το ταμείο ανεργίας;
Την ίδια στιγμή οι συνάδελφοι που θα υποβάλλουν αίτηση, σε περίπτωση πρόσληψής τους στις ΔΥΕΠ χάνουν αυτοδίκαια και το δικαίωμα πρόσληψης ως αναπληρωτές στη γενική ή την ειδική αγωγή ακόμη και ως πλήρους ωραρίου. Τέλος, δίνεται η δυνατότητα στο οικείο ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ διάθεσης του εκπαιδευτικού να τους τοποθετεί στη διάρκεια του σχολικού έτους σε άλλη «δομή» από αυτή που αρχικά τοποθετήθηκαν είτε εντός του ίδιου ΠΥΣΠΕ ή ΠΥΣΔΕ ή ακόμα και σε άλλη διεύθυνση εντός της Περιφέρειας!
Και μετά από όλα αυτά τελειώνει το ωραίο αστείο του κ. Φίλη για ένταξη των παιδιών των προσφύγων στα ελληνικά σχολεία. Τα μαθήματα θα γίνονται στα στρατόπεδα συγκέντρωσης - “κέντρα φιλοξενίας” αλλά και στα ελληνικά δημόσια σχολεία μετά τις 2. Έτσι ώστε τα προσφυγόπουλα να μην έχουν τη δυνατότητα ούτε καν να συναντήσουν τους ντόπιους συνομηλίκους τους. Δομές γκετοποίησης και πλήρους απομόνωσης των παιδιών από τους υπόλοιπουν μαθητές της πρωινής ζώνης για όσα “τυχερά” παιδιά ζουν κοντά σε σχολικές μονάδες, και τμήματα μέσα στα στρατόπεδα-τόπους εξορίας. Παρά τις επικοινωνιακές κορώνες του προηγούμενου διαστήματος το Υπουργείο προχωρά σε ένα βαθιά ρατσιστικό σύστημα ένταξης που απομονώνει τα παιδιά, θέτει διαχωρισμούς και αποκλεισμούς, καταπατά κάθε διεθνή σύμβαση για απρόσκοπτη πρόσβαση των προσφύγων και γενικότερα των ευπαθών ομάδων στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης.
Για ποια ένταξη κάνει λόγο ο κ. Υπουργός;
Για την εξασφάλιση ποιών κονδυλίων τη στιγμή που μιλάμε για προσλήψεις με συμβάσεις ωρομισθίας;
Για μια ακόμη φορά το Υπουργείο Παιδείας εμπαίζει μαθητές και εκπαιδευτικούς!
Το Συντονιστικό Αναπληρωτών Αδιόριστων Εκπαιδευτικών από την πρώτες δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών για την εκπαίδευση προσφυγόπουλων στα στρατόπαιδα συγκέντρωσης με εθελοντισμό, προγράμματα κοινωφελούς εργασίας, Μ.Κ.Ο. και μετακινήσεις μόνιμων συναδέλφων, είχε μιλήσει για τη δημιουργία μιας ειδικής οικονομικής ζώνης για πρόσφυγες και Έλληνες εργαζόμενους. Η διαχειριστική λογική που ακολουθήθηκε από συντεχνιακές ομάδες αναπληρωτών σχετικά με τις προσλήψεις στις "προσφυγικές δομές" ως μέσο μείωσης των απολυμένων εκπαιδευτικών του σχολείου Φίλη, αναπαράγει μόνο την αποδοχή της ύπαρξης των στρατοπέδων συγκέντρωσης κι αφήνει ανοιχτό τον δρόμο για την ελαστικοποίηση των εργασιακών μας σχέσεων.
Ως Συντονιστικό συνεχίζουμε με πείσμα να παλεύουμε μαζί με τα σωματεία μας για την εγγραφή όλων των προσφυγόπουλων στα δημόσια σχολεία, απαιτούμε από το κράτος να εκπληρώσει την υποχρέωση του να παρέχει δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση σε όλα τα παιδιά.
Κι αυτή η υποχρέωση δε λύνεται με εργαζόμενους-λάστιχο,
λύνεται με μαζικούς μόνιμους διορισμούς!
Απαιτούμε:
-την οριστική απόσυρση της κατάπτυστης εγκυκλίου
-την πλήρη ένταξη όλων των παιδιά των προσφύγων και των μεταναστών στις κανονικές τάξεις και δωρεάν μεταφορά τους στα σχολεία
- την ίδρυση ολιγομελών τάξεων υποδοχής και τμημάτων ένταξης σε κάθε σχολική μονάδα
- δωρεάν σίτιση και πλήρη υγειονομική περίθαλψη για όλους τους μαθητές και μαθήτριες
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη