Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ Αμαρουσίου

Ύστερα από επικοινωνία των μελών του Δ. Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου με τις/τους Διευθύντριες/Διευθυντές των Δημ. Σχολείων και Προϊστάμενες των Νηπιαγωγείων του συλλόγου μας, η κατάσταση στα Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία της περιοχής ευθύνης του Συλλόγου μας από την άποψη των ελλείψεων σε εκπαιδευτικό προσωπικό διαμορφώνεται ως εξής:

1ο Δημ. Σχ. Αμαρουσίου: λείπουν 13 ώρες Εικαστικών, 4ο Δημ. Σχ. Αμαρουσίου: λείπουν 2 ώρες Εικαστικών και 4 ώρες Θεατρικής Αγωγής, 5ο Δημ. Σχ. Αμαρουσίου: λείπουν 4 ώρες Θεατρ. Αγωγής (δεν υπάρχει δάσκαλος υπεύθυνος Ολοήμερου), 6ο Δημ. Σχ. Αμαρουσίου: λείπουν 5 ώρες Θεατρ. Αγωγής, ένας Δάσκαλος Παράλληλης στήριξης (δεν έχει επιπλέον δάσκαλο για το Ολοήμερο), 7ο Δημ. Σχ. Αμαρουσίου: λείπουν 2 ώρες Θεατρ. Αγωγής, 9ο Δημ. Σχ. Αμαρουσίου: λείπουν 20 ώρες Εικαστικών, 10ο Δημ. Σχ. Αμαρουσίου: λείπουν 24 ώρες εικαστικών, 8 ώρες Θεατρ. Αγωγής, 3 Δάσκαλοι Παράλληλης Στήριξης, 13ο Δημ. Σχ. Αμαρουσίου: λείπουν 13 ώρες Εικαστικών και 8 ώρες Θεατρ. Αγωγής, 15ο Δημ. Σχ. Αμαρουσίου: λείπουν 5 ώρες Εικαστικών (δεν έχει δάσκαλο υπεύθυνο για το Ολοήμερο και δεν περισσεύει καμία ώρα ειδικότητας για το Ολοήμερο), 16ο Δημ. Σχ. Αμαρουσίου: λείπουν 13 ώρες Εικαστικών και 3 ώρες Θεατρικής Αγωγής (δεν υπάρχει δάσκαλος υπεύθυνος Ολοήμερου), 18ο Δημ. Σχ. Αμαρουσίου: λείπουν 16 ώρες Εικαστικών και 8 ώρες Θεατρικής Αγωγής και 1 δάσκαλος παράλληλης Στήριξης, Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αμαρουσίου (Σικιαρίδειο): λείπουν 1 ΠΕ21.26, 2 ΠΕ23, 2 ΠΕ25, 3 ΠΕ29, 1 ΠΕ24, και 4 ΠΕ 28, Ειδικό Νηπιαγωγείο Αμαρουσίου Σικιαρίδειο: λείπει Λογοθεραπευτής, 1ο Δημ. Σχ. Πεύκης: λείπουν πλήρως οι ώρες Εικαστικών και Θεατρικής Αγωγής (δεν υπάρχει δάσκαλος υπεύθυνος Ολοήμερου), 2ο Δημ. Σχ. Πεύκης: λείπουν 6 ώρες Μουσικής (δεν υπάρχει δάσκαλος υπεύθυνος Ολοήμερου), 3ο Δημ. Σχ. Πεύκης: λείπουν πλήρως οι ώρες Εικαστικών και 3 ώρες Φυσικής Αγωγής (δεν υπάρχει δάσκαλος υπεύθυνος Ολοήμερου),1ο Δημ. Σχ. Κηφισιάς: λείπουν 7 ώρες Θεατρ. Αγωγής, και 5 ώρες ειδικοτήτων για το Ολοήμερο (δεν υπάρχει δάσκαλος υπεύθυνος Ολοήμερου),  2ο Δημ. Σχ. Κηφισιάς: λείπουν 2 ώρες Θεατρ. Αγωγής και 4 δάσκαλοι Παράλληλης Στήριξης (δεν υπάρχει δάσκαλος υπεύθυνος Ολοήμερου), 3ο Δημ. Σχ. Κηφισιάς: λείπουν 22 ώρες Εικαστικών, 11 ώρες Θεατρ. Αγωγής (δεν υπάρχει κανένας Δάσκαλος για Παράλληλη Στήριξη και δεν υπάρχει δάσκαλος υπεύθυνος Ολοήμερου), 4ο Δημ. Σχ. Κηφισιάς: λείπουν 19 ώρες Εικαστικών, 4 ώρες Φυσικής Αγωγής, 2 ώρες Θεατρ. Αγωγής (δεν υπάρχει δάσκαλος υπεύθυνος Ολοήμερου), 5ο Δημ. Σχ. Κηφισιάς: λείπουν 7 ώρες Θεατρ. Αγωγής, 6ο Δημ. Σχ. Κηφισιάς: λείπουν 8 ώρες Εικαστικών και 15 ώρες ειδικοτήτων από το Ολοήμερο (δεν έχει δάσκαλο υπεύθυνο Ολοήμερου), 8ο Δημ. Σχ. Κηφησιάς: λείπουν 17 ώρες Εικαστικών και 8 ώρες Θεατρ. Αγωγής (δεν έχει δάσκαλο υπεύθυνο ολοήμερου), 1ο Δημ. Σχ. Νέας Ερυθραίας: λείπουν πλήρως οι ώρες Εικαστικών και Θεατρ. Αγωγής και 2 δάσκαλοι για Παράλληλη Στήριξη (δεν υπάρχει δάσκαλος υπεύθυνος για το Ολοήμερο), 2ο Δημ. Σχ. Νέας Ερυθραίας: λείπουν όλες οι ώρες Θεατρ. Αγωγής και 1 δάσκαλος Παράλληλης Στήριξης (δεν υπάρχει δάσκαλος υπεύθυνος για το Ολοήμερο), 3ο Δημ. Σχ. Νέας Ερυθραίας: λείπουν όλες οι ώρες Εικαστικών και Θεατρ. Αγωγής (δεν υπάρχει δάσκαλος υπεύθυνος για το Ολοήμερο), 1ο Δημ. Σχ. Μελισσίων: λείπουν 24 ώρες Εικαστικών και 8 ώρες Φυσικής Αγωγής (δεν έχει επιπλέον δάσκαλο για το Ολοήμερο), 2ο Δημ. Σχ. Μελισσίων: λείπουν 15 ώρες Εικαστικών και 1 ώρα Μουσικής (δεν έχει δάσκαλο υπεύθυνο Ολοήμερου), 3ο Δημ. Σχ. Μελισσίων: λείπουν 24 ώρες Εικαστικών, 1 δάσκαλος Παράλληλης Στήριξης (δεν υπάρχει δάσκαλος υπεύθυνος Ολοήμερου), 4ο Δημ. Σχ. Μελισσιών: λείπουν 17 ώρες Εικαστικών, 18 ώρες Φυσικής Αγωγής, 1 δάσκαλος Παράλληλης Στήριξης (δεν υπάρχει δάσκαλος υπεύθυνος για το Ολοήμερο).

Από τα παραπάνω αποδεικνύεται περίτρανα ότι τα σχολεία όχι μόνο δεν έχουν καλύψει τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό, αλλά δεν μπορούν να λειτουργήσουν ούτε με τον στοιχειώδη ποιοτικό τρόπο, αφού το ΥΠ.Π.Ε.Θ. και η Δ/νση Π. Ε. Β΄ Αθήνας επιχειρούν να καλύψουν τα κενά με ότι διαθέτουν κάθε φορά (αντί για δάσκαλο στο Ολοήμερο τοποθετούν εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων που περισσεύει το ωράριό τους,  δάσκαλοι βγαίνουν από τις τάξεις τους και δίνουν ώρες ευέλικτης ζώνης σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων προκειμένου να καλύψουν ώρες στο ολοήμερο, δάσκαλοι καλύπτουν ωράριο ειδικοτήτων κλπ.). Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι να μην μπορεί να εκπονηθεί ωρολόγιο πρόγραμμα στα περισσότερα Δημοτικά Σχολεία και να ελαστικοποιείται ακόμα περισσότερο το εργασιακό ωράριο των συναδέλφων, ενώ στο χώρο των Νηπιαγωγών οι νέες ρυθμίσεις του ΥΠΠΕΘ έφεραν επέκταση του υποχρεωτικού ωραρίου των Νηπιαγωγών και περαιτέρω ελαστικοποίηση του. Ιδιαίτερα όπως αποδεικνύουμε παρακάτω χάθηκαν χιλιάδες θέσεις δασκάλων, νηπιαγωγών και εκπαιδευτικών ειδικοτήτων από τις ρυθμίσεις του ΥΠΠΕΘ για τον Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου.

ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ Π.Ε.  2015-16 & 2016-17

ΚΛΑΔΟΣ                               2015-16                         2016-17             ΔΙΑΦΟΡΑ          %

ΓΑΛΛΙΚΩΝ ΠΕ05                       50                                0                       -50               -100

ΑΓΓΛΙΚΩΝ   ΠΕ06                     760                                0                       -760             -100

ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ ΠΕ07                  160                               0                       -160              -100

ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΠΕ08           775                          728                       -47                -6

ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΠΕ11           406                              0                       -406               -100

ΜΟΥΣΙΚΗΣ   ΠΕ16.01                   531                             0                       -531               -100

ΔΡΑΜ. ΤΕΧΝΗΣ       ΠΕ18.41          43                           31                      -12                  -28

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΑΕΙ ΠΕ19         177                           0                      -177                -100

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΕΙ ΠΕ20          118                           0                      -118                -100

ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΩΝ ΠΕ32                  631                         588                     -43                  -7

ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΠΕ60                    1707                        1335                     -372                -22

ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΕΑΕ            ΠΕ60.50          517                         177                      -340               -66

ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΕΑΕ            ΠΕ61                  34                           43                       9                    26

ΔΑΣΚΑΛΩΝ             ΠΕ70                          5258                       2360                   -2898                -55

ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΕΑΕ    ΠΕ70.50            753                            0                   -753                  -100

ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΕΑΕ    ΠΕ71                1982                     1261                   -721                    -36

Πηγή: Εκπαιδευτική Λέσχη  26/9/2016

Στα μέσα του  Οκτώβρη γίνεται πια ξεκάθαρο και εμπειρικά, στην καθημερινότητα των σχολείων, αυτό που συζητιόταν από πέρσι στις Γενικές Συνελεύσεις των Πρωτοβάθμιων Συλλόγων αλλά και στην 85η  Γ.Σ. της ΔΟΕ:  Το «Ενιαίο Ολοήμερο Σχολείο» Φίλη, παρόλα τα επικοινωνιακά τεχνάσματα, αποτελεί συνέχεια όλων των συντηρητικών αναδιαρθρώσεων των τελευταίων δεκαετιών στην εκπαίδευση, αποτέλεσμα όλων των νεοφιλελεύθερων προσεγγίσεων και του ΟΟΣΑ, στη λογική «inputs and outputs» και της λειτουργίας με όσο το δυνατόν λιγότερο κόστος. Είναι ξεκάθαρα  ένα σχολείο της δημοσιονομικής προσαρμογής, χωρίς αρχή και τέλος, παιδαγωγική πυξίδα και νοηματικό κέντρο. Είναι το σχολείο άλλοθι για την ανεργία πολλών χιλιάδων συναδέλφων αναπληρωτών και για τη μη πρόσληψη, παρά τις άπειρες υποσχέσεις, μόνιμων εκπαιδευτικών.

    Όσο και αν προσπαθεί να «πουλήσει» ο υπουργός στην κοινωνία το νέο σχολείο ως επιστροφή  στην κανονικότητα, η βιωμένη εμπειρία, οι αριθμοί και τα γεγονότα τον διαψεύδουν. Η «κανονική λειτουργία» που βιώνει η εκπαιδευτική κοινότητα είναι η ανάδειξη ενός σχολείου του «περίπου», της ευελιξίας, του «εν δυνάμει» και της προχειρότητας. Ο κος Φίλης πιάνει τον μίτο από την Διαμαντοπούλου και διευρύνει τη μεταφυσική του κατακερματισμού και της νεοφιλελεύθερης αποδόμησης που κυριαρχούσε στα ΕΑΕΠ. Διευρύνοντας τη λογική αυτή στήνει παντού νέου τύπου μικρά «ΕΑΕΠ», απλώνοντας τις δομικές τους αδυναμίες σε όλη την  Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.  Με αστείρευτης φαντασίας «λογιστική ωρών», εκπαιδευτικούς «λάστιχο», ωρολόγια προγράμματα «στον αέρα», με μια παιδαγωγική των διαθεσιμοτήτων και των περισσευμάτων. Είναι ένα σχολείο ουσία και απότοκο της νεοφιλελεύθερης ιζηματικής κατάστασης, χωρίς παιδαγωγικές αρχές και κατευθύνσεις. Σχολείο διαφορετικών προγραμμάτων, λειτουργιών και ταχυτήτων.  Είναι το σχολείο όπου σιγά σιγά καταργούνται και οι τελευταίες κρατικές εγγυήσεις μόνιμης και σταθερής εργασίας, όπου «θεσμοποιείται» η μόνιμη κινητικότητα και η ελαστικοποίηση του ωραρίου, σχολείο της βαθμιαίας απόσυρσης του κράτους από αυτό. Αυτό είναι και το πιο επικίνδυνο: ένα τέτοιο σχολείο των διαφορετικών ταχυτήτων και των ανύπαρκτων θεσμικών – κρατικών -   καθορισμών είναι το σχολείο όνειρο του νεοφιλελευθερισμού, προπομπός και συνάμα πεδίο εφαρμογής της λογικής και της πολιτικής οικονομίας του νεοφιλελευθερισμού, της απόλυτης ευελιξίας, των «οιονεί αγορών» και των vouchers.

   Αυτή την χαοτική κατάσταση όμως το εκπαιδευτικό κίνημα δείχνει ανήμπορο να την αντιμετωπίσει κυρίως για δύο πολύ σοβαρούς λόγους. Πρώτο, λόγω της αδυναμίας ανίχνευσης ενός συνολικού και ενιαίου παιδαγωγικού και μορφωτικού σχεδίου για το σχολείο.  Ενός σχέδιο που θα υπηρετεί το παιδί και την αγωγή του, θα απαντά ολοκληρωμένα στις μορφωτικές ανάγκες του και θα καλύπτει ταυτόχρονα εργασιακά τους εκπαιδευτικούς. Χωρίς αυτό το σχέδιο, το εκπαιδευτικό κίνημα θα βρίσκεται πάντα πίσω από τις εξελίξεις, προσπαθώντας να τετραγωνίσει τον κύκλο και να δώσει νόημα στο ανόητο.  Χωρίς αυτό το σχέδιο, η προστασία των εργασιακών  ζητημάτων των εκπαιδευτικών, πρωτεύον καθήκον του συνδικαλισμού, θα καταλήξει αγώνας άγονος, που δεν θα εκφράζει πια κανέναν, θα από-συσπειρώνει αντί να συσπειρώνει, θα προσπαθεί χωρίς πλαίσιο και προοπτική να εκφράσει πολλές επιθυμίες, μην εκφράζοντας πια κανέναν. Το σημαντικότερο θα αφήνει το πλαίσιο σε  διάφορες ομάδες να ψαρεύουν σε θολά νερά υιοθετώντας, συνειδητά ή ασυνείδητα -  τις πιο πολλές φορές άκριτα - τις πιο συντηρητικές φιλοσοφικές, επιστημολογικές και πολιτικές προϋποθέσεις και αρχές. Είναι άμεση ανάγκη να αντιπροταθεί από το συνδικαλιστικό κίνημα ένα ενιαίο, συνολικό μορφωτικό και παιδαγωγικό σχέδιο. που θα υπερβαίνει όλη αυτή τη λογική της εξειδίκευσης και των ξεχωριστών αντικειμένων. Είναι άμεση ανάγκη, με ευθύνη της Δ. Ο. Ε.  να συνεχιστεί η συζήτηση που άνοιξε πέρσι στις ημερίδες για το «σχολείο που οραματιζόμαστε». Στο ΙΠΕΜ, στα Παιδαγωγικά τμήματα, στους Πρωτοβάθμιους Συλλόγους, στην κοινωνία. 

   Δεύτερο, έχει διαρραγεί η ενότητα του εκπαιδευτικού κινήματος. Συντεχνιακές τακτικές και πρακτικές διαχείρισης μιας υπουργικής απόφασης που ούτε το υπουργείο δεν μπορεί να διαχειριστεί, οδήγησαν στον αποπροσανατολισμό του εκπαιδευτικού κινήματος, μέσω της εμπλοκής σε άγονες έριδες. Συντεχνιακές, αποσπασματικές και συνδικαλιστικά ανώριμες πρωτοβουλίες  κατάφεραν να φέρουν πάλι στο προσκήνιο και στη δημόσια σφαίρα  όλη τη συζήτηση που αποκρούστηκε στην περίοδο της αξιολόγησης, συζήτηση περί εξειδίκευσης, κατάρτισης, προσοντολογίου, καθώς και όλη τη νεοφιλελεύθερη φιλοσοφία  και  αντίληψη μιας εργαλειακής σύλληψης της επιστήμης και της γνώσης. Δεν είναι τυχαίο ότι την ίδια συζήτηση επαναφέρει με τις δηλώσεις του ο Υπουργός  Παιδείας μιλώντας για δάσκαλους που δεν γνωρίζουν μαθηματικά. Επιπλέον σε μια περίοδο καπιταλιστικής κρίσης και βαρβαρότητας, όταν ο κόσμος της εργασίας βρίσκεται σε δυσχερέστατη θέση, το άνοιγμα της κουβέντας για επαγγελματικά δικαιώματα, είναι τουλάχιστον αυτοκτονική κίνηση.

  Cui bono: αυτή η πολυδιάσπαση κι η διαίρεση ευνοεί ξεκάθαρα το υπουργείο και τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς. Δεκάδες διαφορετικοί σύλλογοι αναπληρωτών - άλλοι με βασικό πτυχίο, άλλοι με μεταπτυχιακά, άλλες τόσες πρωτοβουλίες, επιστημονικοί σύλλογοι και φορείς, με διαφορετικά αιτήματα κι υπομνήματα - άλλα σε βουλευτές, άλλα σε υπουργούς - τραβούν έναν δρόμο που δεν οδηγεί πουθενά. Αυτή η  «νέα πραγματικότητα» πρέπει να βρει ενιαία έκφραση μέσα από τα σωματεία, την Ομοσπονδία, το συνδικαλιστικό κίνημα. Η απάντηση πρέπει να είναι ενιαία, συνολική, πολιτική και πρέπει να δοθεί με όρους κινήματος κι ενωτικού αγώνα. Το ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΑΠΟΛΥΘΕΙ ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ ΟΧΙ, είναι βούτυρο στο ψωμί των κυβερνώντων και μαχαιριά στο ήδη από-συσπειρωμένο συνδικαλιστικό κίνημα. Επείγει η προστασία της ενότητας όλων των εκπαιδευτικών, όλων ανεξαιρέτως των κλάδων απέναντι στην αντιεκπαιδευτική πολιτική, ακριβώς γιατί προέχει η διασφάλιση της εργασίας των συναδέλφων κι η προστασία του δημόσιου  χαρακτήρα του  σχολείου. Την αμέσως επόμενη περίοδο το διακύβευμα δε θα είναι μόνο τα σωματεία κι η ΔΟΕ, αλλά η ίδια η δυνατότητα συγκρότησης συλλογικού υποκειμένου και συλλογικής δράσης. Είναι ευθύνη της ΔΟΕ να υπερβεί αυτό το αγκάθι και να ενώσει όλους τους εργαζόμενους - τιτάνιος αγώνας - , ειδάλλως όλο το χρόνο θα βλέπουμε το δέντρο, αφήνοντας το δάσος να καεί.

 

  Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π. Ε. Αμαρουσίου, σε αυτό το πλαίσιο, με βάση τις αποφάσεις της 85ης  Γ.Σ. της ΔΟΕ και των Γ.Σ. του  Συλλόγου μας,  το επόμενο διάστημα θα διεκδικήσει:

 

  • Άμεση απόσυρση της υπουργικής απόφασης για το νέο σχολείο.
  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς, τώρα για την κάλυψη όλων των αναγκών.
  • Απόδοση οργανικών θέσεων ειδικοτήτων.
  • Απορρόφηση και διορισμός των αναπληρωτών – κανένας/καμιά συνάδελφος να μη χάσει τη δουλειά του.
  • Καμία μετακίνηση εκπαιδευτικού.
  • Στήριξη της Ειδικής Αγωγής.
  • Μείωση διδακτικής ύλης.
  • Προσμέτρηση της ώρας σίτισης  μαθητών σε όλους τους επιβλέποντες εκπαιδευτικούς.
  • Αγωνιζόμαστε για διεύρυνση  του εκπαιδευτικού έργου  και διεύρυνση των παροχών του δημόσιου σχολείου για τους μαθητές.
  • Ολοήμερο με πλήρη λειτουργία και υπεύθυνο δάσκαλο.
  •  Διεύρυνση και κατοχύρωση των αντισταθμιστικών δράσεων στο σχολείο (ενισχυτική διδασκαλία και πρόσθετη διδακτική στήριξη).
  •  Συμπλήρωση του υποχρεωτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών σε διοικητικό έργο και γραμματειακή υποστήριξη.
  • Κατοχύρωση της δυνατότητας συνδιδασκαλίας και εργαστηριακή αναβάθμιση των μαθημάτων ειδικοτήτων.
  • Υπερασπιζόμαστε την ενότητα των εκπαιδευτικών και των εργασιακών τους δικαιωμάτων.
  •  Λέμε όχι στο μνημονιακό σχολείο, είτε με την παλιά, είτε με τη νέα του μορφή. Όχι στο φθηνό κι ευέλικτο σχολείο της αγοράς, του κατακερματισμού της γνώσης και των αντικειμένων, των ταξικών φραγμών.
  • Αγωνιζόμαστε για 14χρονο εκπαιδευτικό σχεδιασμό με : Ενιαίο 12χρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και 2χρονη υποχρεωτική δωρεάν προσχολική αγωγή.
  • Παλεύουμε ενωμένοι για την ανατροπή των αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης. Υπερασπιζόμαστε το δημόσιο σχολείο.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Γιατί στη Θεσσαλονίκη χρησιμοποιούν τη φράση «με λες» αντί για «μου λες»

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

lexika
Είναι σωστές οι Μακεδονίτικες εκφράσεις (“θα σε κάνω”, “τι με λες” μπουγάτσα με τυρί κ.α);
Για να βάλουμε λοιπόν τα πράγματα στη θέση τους ξεκινώντας με το τελευταίο. Οταν καταργήθηκε η δοτική πτώση προέκυψε η ανάγκη να αντικατασταθεί με...
Είναι σωστές οι Μακεδονίτικες εκφράσεις (“θα σε κάνω”, “τι με λες” μπουγάτσα με τυρί κ.α);