Το Υπόμνημα της Επιτροπής Λιάκου που δόθηκε πρόσφατα στη δημοσιότητα και θα παραδοθεί στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, προτείνει την αναδιάρθρωση του δημόσιου σχολείου στη βάση των νεοφιλελεύθερων κατευθύνσεων του ΟΟΣΑ και της ΕΕ. Το εκπαιδευτικό κίνημα θα σταθεί απέναντι σε οποιαδήποτε μεθόδευση για την ψήφιση ή την εφαρμογή από την κυβέρνηση αυτού του απαράδεκτου και διαλυτικού για το δημόσιο σχολείο πλαισίου.
Στο υπόμνημα προτείνεται 4ετές Γυμνάσιο στο οποίο θα ολοκληρώνεται η υποχρεωτική εκπαίδευση, και 2χρονο Λύκειο. Τα δύο χρόνια του Λυκείου, για όσους συνεχίζουν, θα περιέχουν «ατομικά» προγράμματα σπουδών, περιορισμένο αριθμό (6) γνωστικών αντικειμένων και μάλιστα δύο επιπέδων, και θα οδηγούν σε εξετάσεις με όλα τα θέματα από Τράπεζα θεμάτων για την απόκτηση Εθνικού απολυτηρίου. Σε όσους δεν τα «καταφέρουν» θα χορηγείται «πιστοποιητικό» παρακολούθησης σπουδών αμφιβόλου αξίας.
Τα εξεταστικά φίλτρα και η θέσπιση υποχρεωτικού πλέγματος κριτηρίων, θα ξεκινούν από την Δ΄ τάξη του Γυμνασίου και θα εντείνουν την παραπαιδεία. Όλα τα στάδια απόκτησης του Εθνικού απολυτηρίου, προφορικός βαθμός, ερευνητικές εργασίες, γραπτές εξετάσεις, πρόσβαση σε ΑΕΙ-ΤΕΙ ακόμα και με συνέντευξη, κ.ά., προβλέπουν διαδικασίες που δημιουργούν πολλά ερωτηματικά. Επί πλέον, ο ορατός κίνδυνος για μαζική προσφυγή στα φροντιστήρια των οικογενειών που μπορούν ακόμα να «επενδύουν» οικονομικά στη διατήρηση ή τη βελτίωση της εκπαιδευτικής και μορφωτικής ανταγωνιστικότητας των παιδιών τους στο σχολείο και αργότερα στην αγορά εργασίας, θα βαθύνει τις ανισότητες και θα αλλοιώσει περισσότερο το μορφωτικό χαρακτήρα του σχολείου. (Τα αντιεκπαιδευτικά αποτελέσματα της παλαιότερης εφαρμογής της Τράπεζας θεμάτων είναι σε όλους γνωστά.)
Η βασική φιλοσοφία του Υπομνήματος δεν είναι η αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης σε Γυμνάσιο και Λύκειο, έτσι ώστε όλοι οι μαθητές/τριες να αποκτούν στέρεη, πλατιά μόρφωση, να αμβλύνονται οι ανισότητες και να διασφαλίζονται οι ίσες ευκαιρίες και τα μορφωτικά δικαιώματα όλων, αλλά η παροχή επιφανειακής και αποσπασματικής γνώσης και η κατηγοριοποίηση των μαθητών με δήθεν αξιολογικά κριτήρια επίδοσης, που στην πραγματικότητα είναι ταξικά κριτήρια, τα οποία θα οδηγήσουν σε αποκλεισμό από το Λύκειο των παιδιών που προέρχονται από χαμηλά κοινωνικά στρώματα και από ευπαθείς κοινωνικές ομάδες.
Είναι προφανές, ότι στόχος τέτοιων αλλαγών είναι η δημιουργία ενός Λυκείου για λίγους, η βίαιη αντιστροφή στην αναλογία των μαθητών/τριών των Γενικών και των Επαγγελματικών Λυκείων και η μεθοδευμένη κατεύθυνση στην Τεχνική Επαγγελματική εκπ/ση και σε τεχνικές σχολές κατάρτισης (προτείνει επανίδρυση των ΕΠΑΣ) όσων «αποτυγχάνουν». Για το ΕΠΑΛ μάλιστα, προβλέπει μείωση των Τομέων και απόκτηση πτυχίου ειδικότητας όχι στην τελευταία τάξη, όπως συμβαίνει ως τώρα, αλλά μετά το μεταλυκειακό έτος της μαθητείας.
Οι συγχωνεύσεις και οι καταργήσεις σχολείων που συνεπάγεται αυτή η αναδιάρθρωση όπως και η μείωση ειδικοτήτων και μαθημάτων (9-10 μαθήματα για το γυμνάσιο αναφέρει σε συνέντευξή του ο ίδιος ο Λιάκος), θα συρρικνώσουν τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και θα αποδομήσουν ακόμα περισσότερο τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών που ήδη δοκιμάζονται σήμερα από την κινητικότητα, τις πολλαπλές μετακινήσεις και την ελαστικότητα.
Οι πολλές ειδικότητες που υπάρχουν στην εκπαίδευση αντιμετωπίζονται αφοριστικά και προτείνονται ακραίες λύσεις για τον δήθεν «εξορθολογισμό» τους και τη «διαχείριση προσωπικού».
Ταυτόχρονα επανέρχεται η ατομική αξιολόγηση του καθηγητή συνδεμένη με τις επιδόσεις των μαθητών, ενώ προτείνεται με κυνικό τρόπο να μεταταγούν όσοι εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να «προσαρμοστούν» σε αυτές τις αλλαγές και στη θέση τους να προσληφθούν νέοι «άξιοι» και «πρόθυμοι». Εκπαιδευτικοί με πολλά χρόνια υπηρεσίας, οι οποίοι έχουν δώσει αγώνες και έχουν κάνει θυσίες για την προάσπιση του Δημόσιου σχολείου με προοδευτικό πρόσημο, θεωρούνται εμπόδιο, ενώ το προσοντολόγιο (και η συνακόλουθη «αξιολόγηση») εμφανίζονται με πλάγιο αλλά ξεκάθαρο τρόπο. Ταυτόχρονα προτείνεται η αύξηση του ωραρίου με διδασκαλία μαθημάτων 2.30-4μμ σε μαθητές ομαδοποιημένων σχολείων «για να διευκολυνθούν οι επιλογές τους».
Το εκπαιδευτικό κίνημα θα πρέπει να εντείνει τους αγώνες του για να ανατρέψει τις μνημονιακές κυβερνητικές πολιτικές της λιτότητας και των περικοπών που καταστρατηγούν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Προχωράμε σε ενημερώσεις προς συναδέλφους, γονείς και μαθητές, και καλούμε τον κλάδο σε αγωνιστική ετοιμότητα με την οργάνωση κινητοποιήσεων, για να μην επιτρέψουμε να νομοθετηθεί το Πόρισμα - Υπόμνημα Λιάκου.
Συνεχίζουμε να παλεύουμε και να διεκδικούμε σύμφωνα με τις θέσεις και τις αποφάσεις των Συνεδρίων μας, ένα πραγματικά ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο και δωρεάν σχολείο ( 6 χρόνια δημοτικό, 3 χρόνια Γυμνάσιο, ενιαίο 3χρονο Λύκειο θεωρίας και πράξης, τύπου πολυκλαδικού, και 2χρονη προσχολική αγωγή), το οποίο θα παρέχει σε όλα τα παιδιά και τους νέους χωρίς διακρίσεις, πλατιά θεωρητική και πρακτική γνώση, ανταποκρινόμενο στις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΚΟΚΛΑΣ ΜΠΑΜΠΗΣ | Για το ΔΣ της Γ ΕΛΜΕ | Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΣ ΑΔΑΜ |
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη