Thumbnail
ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς Ιθάκης 

Με κοινή τακτική συγκάλυψης

της κυβερνητικής πολιτικής υποβάθμισης – κατάργησης σχολείων

Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και Δημοτική Αρχή Κεφαλονιάς

Με συνοπτική διαδικασία και σε διάστημα μιας ώρας κλήθηκαν τα μέλη της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας (ΔΕΠ) του Δήμου Κεφαλονιάς, να αποφασίσουν τις μεταβολές σχολικών μονάδων (ιδρύσεις, υποβαθμίσεις κλπ), χωρίς να παρεμβληθεί καμιά συζήτηση και να καταθέσουν τις απόψεις τους οι φορείς των εκπαιδευτικών, του γονεϊκού και του μαθητικού κινήματος. Κι αυτό μετά από απαίτηση της ΕΛΜΕ-ΚΙ και ενώ είχε ήδη ανακοινωθεί στο τύπο η σχετική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβούλιου αμέσως μετά. Η Δημοτική Αρχή (ΝΔ) συντονισμένη πλήρως με την παρελκυστική πραχτική της κυβέρνησης και των διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μεθόδευσε την “fast track” διαδικασία στην δημοτική επιτροπή παιδείας και το Δημοτικό συμβούλιο που ακολούθησε αμέσως μετά, με το πρόσχημα να…. « προλάβουμε τις ημερομηνίες που θέτει ο νόμος….» και παρότι η σχετική εγκύκλιος έχει έρθει ένα μήνα πριν. Αυτό το σκηνικό επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο.

Ως εκπρόσωπος της ΕΛΜΕ-ΚΙ κατέθεσα ολοκληρωμένη εισήγηση του φορέα μας και το σύνολο των προτάσεών μας για τις μεταβολές των σχολικών μονάδων στην πρωτοβάθμια και την δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στην οποία εκφράσαμε τις προτεραιότητες με βάση τα νέα δεδομένα. Οι προτάσεις αυτές είχαν στο επίκεντρο τη στήριξη της οργανικότητας των σχολείων, την αποτροπή αποδυνάμωσης σχολικών μονάδων, την ίδρυση του ειδικού γυμνάσιου, τη στήριξη των περιφερειακών σχολείων.

Στις παραπάνω προτάσεις η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με τη στήριξη της Δημοτικής Αρχής, επέλεξε τον αποπροσανατολισμό από το μείζον θέμα των κατευθύνσεων και πολιτικών επιλογών κυβέρνησης –ΕΕ. Για να πλασάρει καλύτερα την εφαρμογή του σχολείου της αγοράς και του Καλλικράτη στην παιδεία, αντέτεινε εισήγηση πλειοδοσίας ίδρυσης νέων σχολείων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ (!!!), με την οποία ουσιαστικά εισάγει τον ανταγωνισμό ανάμεσα στα υπάρχοντα σχολεία και βοηθά ενδεχομένως σε περιπτώσεις να κλείσουν κάποια από αυτά. Αντίθετα λοιδορήθηκε από τον προϊστάμενο της ΔΔΕ και τον εκπρόσωπο του δήμου η πρόταση της ΕΛΜΕ-ΚΙ να σταματήσει κάθε υπονόμευση της γεωγραφικής κατανομής που αποδυναμώνει στην πράξη τα περιφερειακά σχολεία (ειδικά το Γυμνάσιο της Αγίας Θέκλης, με κατάλληλη ανακατανομή και τήρησή της, να γίνει το δεύτερο ισότιμο Γυμνάσιο στην Παλλική). Είναι ενδεικτικό ότι, πέρα από την ίδρυση μουσικού γυμνάσιου στο Ληξούρι και τομέα γεωπονίας στο ΕΠΑΛ Αργοστολίου, η ΔΔΕ εισηγήθηκε την ίδρυση στο ΕΠΑΛ Ληξουρίου ειδικότητας Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού της ομάδας Ναυτιλιακών επαγγελμάτων χωρίς να ληφθεί υπόψη η γνώμη αλλά η ήδη οριακή λειτουργία του Ναυτικού Λυκείου Ιθάκης όταν ήδη από την πρώην υπουργό Παιδείας κ. Διαμαντοπούλου, στο πλαίσιο των αξιολογήσεων δομών της ΕΕ, είχε ειπωθεί ότι δεν έχει τις προϋποθέσεις (κατάλληλο αριθμό μαθητών) να λειτουργεί.

Την ίδια ώρα βέβαια οι προτάσεις της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καμιά δέσμευση δεν περιλαμβάνουν  για την ανάγκη ενίσχυσης των τομέων υγείας του ΕΠΑΛ Αργοστολίου και του τομέα δομικών του ΕΠΑΛ Ληξουρίου που κινδυνεύουν με ντε φάκτο κατάργηση. Καμιά επίσης απαίτηση δεν υπήρξε προκειμένου να λειτουργήσει ΑΜΕΣΑ η Ενισχυτική και η Φροντιστηριακή Διδασκαλία σε όλα τα Γυμνάσια και η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη σε όλα τα Λύκεια του σεισμόπληκτου Νομού μας καθώς και να σταματήσει με βάση όλα τα προηγούμενα κάθε κατάργηση μαθημάτων, τμημάτων, σχολείων. Ούτε λόγος να υπολογίζονται τα τμήματα των σχολείων με βάση τους 20 το πολύ μαθητές για τη δευτεροβάθμια, τους 15 για την πρωτοβάθμια και τους 10 για τα εργαστήρια. Συμφωνήθηκε ομόφωνα ότι απαιτούμε να καταργηθεί ο νόμος (που βρίσκεται σε διετή αναστολή) για κατώτερα όρια μαθητών σε τμήματα προσανατολισμού ΓΕΛ και τομέων ΕΠΑΛ που θα κλείσει σχολεία. Εκεί που έδωσε τα ρέστα της η ΔΔΕ είναι στην απόρριψη μαζί με την δημοτική αρχή του αιτήματος για Μετατροπή σε Λύκεια των σχολείων με Λυκειακές τάξεις (εσπερινό, Μεσοβούνια) επικαλούμενη πάντα τις τυπικές διαδικασίες του νόμου, καθώς και στο καίριο ζήτημα της τήρησης της γεωγραφικής κατανομής που αποδυναμώνει στην πράξη τα περιφερειακά σχολεία. Στην διαχρονική πρόταση της ΕΛΜΕ-ΚΙ ότι είναι επείγουσα ανάγκη η ίδρυση ειδικού γυμνάσιου που απουσιάζει και αποτελεί πάγιο αίτημα όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας στο νομό, η ΔΔΕ κατέθεσε πρόταση για Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο. Στην επιφύλαξη της ΕΛΜΕ-ΚΙ αν θα λειτουργεί ανταγωνιστικά με το ΕΕΕΕΚ στα Φαρακλάτα διαβεβαίωσε ότι θα απευθύνεται σε άλλη κατηγορία μαθητών που θα τους εξασφαλίζει επαγγελματικές προοπτικές.

Ως εκπρόσωπος της ΕΛΜΕ-ΚΙ στην Δημοτική Επιτροπή Παιδεία ψήφισα όλες τις προτεινόμενες προαγωγές των δημοτικών σχολείων Μεσοβουνίων και Πυλάρου, καθώς και αυτές των νηπιαγωγείων 4ου Αργοστολίου, Μακρυωτίκων και Μεσοβουνίων, και πρότεινα να μην υπάρξει νέα υποβάθμιση της οργανικότητας σε δημοτικά σχολεία, την δημιουργία Νέου Δημοτικού σχολείου στην Λειβαθώ (Λακήθρα), καθώς και την επαναφορά της οργανικότητας στα σχολεία που υποβαθμίστηκαν τα τελευταία χρόνια με προτεραιότητα στο ειδικό δημοτικό σχολείο Περατάτων και με παράλληλα μέτρα για γεωγραφική κατανομή και στήριξη των περιφερειακών σχολείων (δημοτικά Δειλινάτων, Χιονάτων, Σκάλας, Γυμνάσιο Αγίας Θέκλης κ.α.). Η προτάσεις αυτές δεν περιλαμβάνονταν στην κεντρική εισήγηση της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας. Εισηγήθηκα, επίσης, την άμεση στελέχωση και λειτουργία του Βρεφονηπιακού Σταθμού στο Αργοστόλι – ίδρυση και στελέχωση και άλλων για την εξυπηρέτηση των αναγκών των εργαζόμενων γονιών με την παροχή δωρεάν υπηρεσιών. Διασφάλιση αποκλειστικά δημόσιων και κατάλληλων χώρων για την παιδαγωγικά σωστή λειτουργία και την ασφάλεια των Νηπιαγωγείων στο νησί. Τήρηση και για τα νήπια της γεωγραφικής κατανομής, σαν πρώτη φάση για τη φοίτησή στη συνέχεια στο κοντινότερο Δημοτικό. Να μη λειτουργήσουν νέα Νηπιαγωγεία στα αστικά κέντρα με όρους που να αποδυναμώνουν προοπτικά τα Δημοτικά Σχολεία των γύρω περιοχών.

Ο λαός μας και η εκπαιδευτική κοινότητα έχουν εμπειρία να επικεντρώσουν στο κύριο, να μην αποπροσανατολιστούν από τα παιχνίδια ΣΥΡΙΖΑ - ΝΔ. Να οργανώσουν τον αγώνα για τη στήριξη των σχολείων και την κάλυψη των μορφωτικών αναγκών των μαθητών.

Αργοστόλι 30/11/16

Μαντζουράτος Δημήτρης

Εκπρόσωπος της ΕΛΜΕ-ΚΙ στη ΔΕΠ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

georgiadis
Γεωργιάδης για ΣΥΡΙΖΑ: «Η εκλογή Πολάκη θα είναι ένα χαρμόσυνο δώρο για όλους εμάς τους αντιπάλους τους»
«Η εκλογή Πολάκη θα οδηγήσει τον ΣΥΡΙΖΑ σε ένα νέο σπιράλ διασπάσεων»
Γεωργιάδης για ΣΥΡΙΖΑ: «Η εκλογή Πολάκη θα είναι ένα χαρμόσυνο δώρο για όλους εμάς τους αντιπάλους τους»
απθ
ΑΠΘ: Δεν επισκευάστηκε το ασανσέρ που έπεσε, αλλά «χάλασαν» και τα υπόλοιπα
Αντί να φτιαχτεί το ασανσέρ που έπεσε στο ΑΠΘ, «χάλασαν» και τα άλλα - Τι αναφέρει ανακοίνωση για τα ασανσέρ
ΑΠΘ: Δεν επισκευάστηκε το ασανσέρ που έπεσε, αλλά «χάλασαν» και τα υπόλοιπα