Άλλες δύο Προσκλήσεις -πρόκληση προς εκπαιδευτικούς
Ανακοίνωση-καταγγελία της Ε.Ε.Ε.Δ/Ξ.Γ.
Άλλη μια προκλητική Πρόσκληση σε εκπαιδευτικούς, εγγεγραμμένους στους πίνακες αναπληρωτών, για την εκπαίδευση των προσφύγων μάς περιμένει στον opsyd. Άλλη μια πρόκληση που για άλλη μια φορά δεν μας … αφορά. Γιατί, για άλλη μια φορά το Υπουργείο δεν τόλμησε να κάνει τη διαφορά, δεν τόλμησε να αναλάβει τις ευθύνες του απέναντι σε εκπαιδευτικούς και παιδιά πρόσφυγες, δεν αποφάσισε να καινοτομήσει και να ακολουθήσει τις διεθνείς προτάσεις της βιβλιογραφίας και της πρακτικής στο πεδίο για την εκπαίδευση που απαιτεί διαπολιτισμική ικανότητα και γνώσεις διδασκαλίας του αντικειμένου.
Ίσως η επιμονή μας έχει να κάνει με το ότι πιστέψαμε (ας το παραδεχτούμε) το Υπουργείο, όταν δεσμεύτηκε ότι θα προσμετρηθεί η εμπειρία στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας και ότι θα αξιοποιήσει το εκπαιδευτικό δυναμικό που τόσα χρόνια στελέχωσε τα προγράμματα της ελληνομάθειας. Αντ’ αυτού, βλέπουμε μια πρόσκληση γενικής παιδείας, στην οποία δεν αναφέρονται καν οι ξενόγλωσσες ειδικότητες και, όσο και να ψάχνουμε, δε βλέπουμε την πριμοδότηση της εξειδίκευσης στο αντικείμενο.
Με μεγαλύτερο ενδιαφέρον και απορία, βέβαια, βλέπουμε σε άλλες συναφείς προσκλήσεις για εκπαιδευτές/τριες της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης, όπως αυτής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων σε συνεργασία με ΜΚΟ «Ολοκληρωμένη απόκριση στις ανάγκες εκπαίδευσης και προστασίας των παιδιών-προσφύγων και των κηδεμόνων τους στην Ευρώπη και ειδικότερα στην Ελλάδα» να προτιμάται σε συντριπτικό βαθμό στη μοριοδότηση η εθελοντική εργασία (40%!) και το δίπλωμα οδήγησης, παρά οι επιμορφώσεις και τα ανάλογα μεταπτυχιακά προγράμματα. Στη συγκεκριμένη δε προκήρυξη η προϋπηρεσία προσμετράται με μηδέν μόρια. Μοριοδοτείσαι, δηλαδή, μόνο αν έχεις εργαστεί αμισθί και όχι με πληρωμή!!!
Μετά από όλα αυτά είναι πλέον ξεκάθαρο πώς θα συνεχιστεί η διαδικασία προσλήψεων των εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία της ελληνικής στα παιδιά πρόσφυγες. Και είναι επιπλέον ξεκάθαρο πώς θα εξελιχθούν οι εργασιακές συνθήκες, καθώς τα σχέδιά τους είναι η μόνη ελπίδα για τυχόν προσλήψεις (που θα αφορούν όχι σταθερές, αλλά επισφαλείς
δουλειές) να περνάει μέσα από την άμισθη και, τελικά, καταναγκαστική «εθελοντική εργασία». Οι συνθήκες αυτές σκιαγραφούν τους όρους της σύγχρονης σκλαβιάς που μας ετοιμάζουν και εντείνουν την εκμετάλλευση και την κοροϊδία.
Παρόλα αυτά, εμείς ξαναθέτουμε το θέμα της δημιουργίας ξεχωριστής ειδικότητας, της αναγνώρισης της προϋπηρεσίας μας και των μόνιμων προσλήψεων, εξακολουθώντας να προβληματιζόμαστε για τις de facto επιλογές της ηγεσίας του Υπουργείου.
Πάνω απ’ όλα συνεχίζουμε τον αγώνα μας.
Ε.Ε.Ε.Δ/Ξ.Γ. Ένωση Εκπαιδευτικών της Ελληνικής
ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη