Thumbnail
Εκπαιδευτικοί ριζοσπαστικής αριστεράς ΠΕ

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι

Στις  1–3 Δεκεμβρίου 2016 η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) στο τακτικό της συνέδριο αποφάσισε να προτείνουν και να διεκδικήσουν ώστε να μεταφερθούν διοικητικά στην πρωτοβάθμια Τοπική Αυτοδιοίκηση, οι ακόλουθες κρατικές δομές: ‘’τα Κοινωνικά Ιδρύματα, τα Νηπιαγωγεία, τα Γραφεία του ΟΑΕΔ, οι Δομές πρόληψης και οι Δομές πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, περιλαμβανομένων των Κέντρων Υγείας (ιδίως των αστικού τύπου), πλην του υγειονομικού προσωπικού τους.’’

Οι δήμαρχοι είναι λογικό να θέλουν να αυξήσουν το εύρος των αρμοδιοτήτων τους. Όμως στην προκειμένη περίπτωση η πλειοψηφία της ΚΕΔΕ αποκάλυψε και κάτι που οι πολιτικοί φορείς που πολλοί από αυτούς πρόσκεινται  πολιτικά, η ΝΔ και οι συνοδοιπόροι της, δεν τολμούν να το πουν. Να σπάσουν το ενιαίο της εκπαίδευσης, να αλλοιώσουν τον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της. Και αυτό το κάνουν επιλέγοντας το νηπιαγωγεία (αρχικά) νομίζοντας ότι αποτελεί τον αδύναμο κρίκο της εκπαίδευσης.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι

Η ΕΡΑ έδωσε και θα δώσει μάχη παιδαγωγική και πολιτική, ώστε  η θέση για ενιαία δεκατετράχρονη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση με υποχρεωτική την εγγραφή όλων των νηπίων και των προνηπίων στα δημόσια νηπιαγωγεία να αποτελέσει πλέον πρώτιστη διεκδίκηση όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας. Έδωσε μάχη να σταματήσουν οι λογικές «βρεφοποίησης» στο νηπιαγωγείο, και θα συνεχίσει να έχει ως πρωταρχική διεκδίκηση την αναβάθμιση όλων των νηπιαγωγείων πλήρως ενταγμένα στο 14χρονο σχεδιασμό για την βασική εκπαίδευση, καθώς και τα εργασιακά δικαιώματα των νηπιαγωγών.

Η ΚΕΔΕ έχει πεδίο μεγάλο για αρμοδιότητες και ευθύνες και δεν μπορεί να λειτουργεί ως δούρειος ίππος της νεοφιλελεύθερης αντίληψης που θέλουν την εκπαίδευση όχι ενιαία , αλλά τεμαχισμένη και ραμμένη στις διαφορετικές εκ των πραγμάτων δυνατότητες των δήμων. Την ταξική διαστρωμάτωση που υπάρχει στους δήμους θέλουν να την κάνουν καθεστώς και στην εκπαίδευση, ζητώντας το θεμέλιο κομμάτι της, το νηπιαγωγείο.

Επειδή τα παιδιά και η εκπαίδευσή τους δεν είναι ούτε «διοικητική πράξη» ούτε δρόμοι, πλατείες και πάρκα για εργολαβίες, όσοι έκαναν το λάθος, και όχι συνειδητά, να πάρουν πρωτοβουλίες ώστε να αλλάξουν την απόφασή τους.  Μας κάνει βέβαια εντύπωση πώς οι της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ πρότειναν και πέρασαν τέτοια θέση ως θέση συνεδριακή. Είναι φανερό ότι τα αντίστοιχα τμήματα τοπικής αυτοδιοίκησης των κομμάτων τους γνώριζαν, αλλά σιώπησαν. Βέβαια, η πρόταση της σημερινής πλειοψηφίας στην  ΚΕΔΕ είναι στην κατεύθυνση νεοφιλελευθεροποίησης της εκπαίδευσης, έτσι ώστε όποιος δήμος είναι «ικανός» , δηλαδή όποιος έχει πλουσίους δημότες και φορολογεί αναλόγως  να κάνει και το «ωραίο» νηπιαγωγείο ή καλύτερα το βρεφονηπιαγωγείο.

Αυτή η πολιτική δεν θα περάσει, η ΕΡΑ και το εκπαιδευτικό κίνημα δεν θα επιτρέψουμε να δώσουν τέτοια κατεύθυνση στην εκπαίδευση, ούτε βέβαια οι νηπιαγωγοί να γίνουν εποχιακοί δημοτικοί υπάλληλοι.

Η ΕΡΑ , μαζί με την εκπαιδευτική κοινότητα, τέτοιες προτάσεις όχι μόνο θα τις αντιπαλέψει άλλα θα βρεθεί απέναντι σε όποιον προσπαθήσει να τις θέσει στην ατζέντα της «συζήτησης».

Η Αυτονομία των εκπαιδευτικών μονάδων αν είναι να σημάνει «αυτόνομο» κόψιμο της δημόσιας χρηματοδότησης για την παιδεία, η ΕΡΑ θα συγκρουστεί με στόχο να διασφαλιστούν και να αυξηθούν οι δαπάνες για την παιδεία από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Το νηπιαγωγείο αυτοτελές σχολείο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

  • Δίχρονο υποχρεωτικό ολοήμερο νηπιαγωγείο για όλα τα παιδιά,  αναπόσπαστο τμήμα της ενιαίας 14χρονης δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης.
  • Η εξασφάλιση των αναγκαίων δημόσιων δαπανών και για το νηπιαγωγείο  είναι υποχρέωση της πολιτείας.
  •  Μόνιμοι διορισμοί αντί των ελαστικών μορφών εργασίας.
  • Δημόσια δωρεάν εκπαίδευση για όλα τα παιδιά σε ένα ενιαίο σχολείο.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

γλυπτά του Παρθενώνα
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
Σύμφωνα με τον Economist τόσο το Βρετανικό Μουσείο όσο και η βρετανική κυβέρνηση φαίνονται έτοιμοι για συμφωνία με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του...
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
dieuthintes_1.jpg
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
Πειθαρχικά αντί για μονιμοποιήσεις στη Δυτική Αττική - Καταγγελίες για αυταρχικές πρακτικές
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
myschool_b2_0.jpg
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Πώς θα γίνει η επικαιροποίηση του πληροφοριακού συστήματος myschool έως τις 2 Δεκεμβρίου, ως προς τις διευθύνσεις μονίμου κατοικίας όλων των...
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Σχολική αίθουσα
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»
Καταγγελία για τους χειρισμούς του ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας - Αυθαίρετες ενέργειες και παράβαση διαδικασιών
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»