Μαζική παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Π.Ε. Α΄ Αθήνας πραγματοποίησαν την Πέμπτη 26 Ιανουαρίου οι 7 Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Π.Ε. της περιοχής. Στην παράσταση διαμαρτυρίας είχαν κληθεί εκτός από το Διευθυντή Εκπαίδευσης και οι Σχολικοί Σύμβουλοι για να απαντήσουν στα ζητήματα της προσμέτρησης της ώρας σίτισης και των προγραμμάτων των νηπιαγωγείων. Ελάχιστοι σχολικοί σύμβουλοι ανταποκρίθηκαν και παραβρέθηκαν στην παράσταση.
Στην παράσταση διαμαρτυρίας οι Σύλλογοι διαπίστωσαν ότι οι υπουργικές αποφάσεις για το Δημοτικό Σχολείο και το Νηπιαγωγείο λειτουργούν σε αντιπαιδαγωγική κατεύθυνση, διασπούν τον ενιαίο χαρακτήρα της εκπαιδευτικής διαδικασίας και ανοίγουν το δρόμο σε επικίνδυνες εξελίξεις για το χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου και τις θέσεις εργασίας των εκπαιδευτικών υλοποιώντας τις μνημονιακές πολιτικές στην εκπαίδευση.
Με βάση αυτή τη διαπίστωση και στην κατεύθυνση κατάργησης των υπουργικών αποφάσεων, υπεράσπισης των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών, στην παράσταση διαμαρτυρίας τέθηκαν τα παρακάτω ζητήματα:
- Προσμέτρηση της ώρας της σίτισης σε όλους όσους εμπλέκονται. Με βάση την νομοθεσία για το εργασιακό και διδακτικό ωράριο, γίνεται φανερό ότι το εδάφιο της Υ.Α. που καλεί να μην προσμετρηθεί η ώρα της σίτισης για το υπόλοιπο διδακτικό προσωπικό που έχει υποχρεωτικά την ώρα της σίτισης στην ευθύνη του μαθητές, είναι εντελώς παράνομο και κατάφωρα άδικο. Ο Διευθυντής εκπαίδευσης και οι Σχολικοί Σύμβουλοι που υλοποιούν αυτή την αντιεκπαιδευτική και παράνομη πρακτική δεν είναι άμοιροι ευθυνών. Από εκπρόσωπο συλλόγου καταγγέλθηκε ότι από τη Διεύθυνση κι από Σχολικούς Συμβούλους ασκήθηκαν αφόρητες πιέσεις σε σχολικές μονάδες ώστε να μην υποβάλλουν προγράμματα σύμφωνα με τις θέσεις των Συλλόγων και της ΔΟΕ. Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης απάντησε ότι έχουν κατατεθεί μέσω των Συλλόγων Π.Ε. περίπου 1000 αιτήσεις συναδέλφων για την προσμέτρηση της ώρας σίτισης. Περιορίστηκε να δηλώσει ότι το αίτημα για την προσμέτρηση της ώρας σίτισης σε όλους όσους εμπλέκονται και η δυναμική με την οποία διατυπώνεται, έχουν μεταφερθεί ιεραρχικά. Από την πλευρά τους, οι Σχολικοί Σύμβουλοι Δημοτικής Εκπαίδευσης που παραβρέθηκαν, ενημέρωσαν ότι έχουν απευθύνει ερωτήματα στον Προϊστάμενο επιστημονικής καθοδήγησης της Περιφερειακής Διεύθυνσης ΠΕ και ΔΕ Αττικής, σχετικά με τη θεώρηση ωρολογίων προγραμμάτων σχολικών μονάδων που, με αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων, υπολογίζουν την ώρα σίτισης ως διδακτική ώρα σε όλους τους εκπαιδευτικούς που εμπλέκονται σε αυτήν. Τα ερωτήματα αναφέρονται επίσης, στις περιπτώσεις όπου η σίτιση γίνεται σε περισσότερες από μία αίθουσες ή πραγματοποιείται σε μία αίθουσα αλλά ο αριθμός των μαθητών είναι μεγάλος, δυσχεραίνοντας τον παιδαγωγικό ρόλο του υπεύθυνου σίτισης. Η απάντηση του Περιφερειακού Διευθυντή εκπαίδευσης ήταν ότι για την προσμέτρηση της ώρας σίτισης ως διδακτικής στο ολοήμερο πρόγραμμα, ισχύουν οι Υ.Α. Φ.12/657/70691 [ΦΕΚ1324/11-05-2016, τ.Β΄] του Φίλη και Φ.12/520/61575/Γ1/30-05-2011 [ΦΕΚ1327/2011, τ. Β΄], της Χριστοφιλοπούλου για τα ΕΑΕΠ και τις ειδικότητες. Από την πλευρά τους διαπιστώνουν ότι η ΔΟΕ και οι Σύλλογοι Π.Ε. σωστά θέτουν και διεκδικούν το συγκεκριμένο αίτημα αλλά από τη θέση τους δεν μπορούν να έρθουν σε αντιπαράθεση με την Υπουργική Απόφαση, επομένως, όσον αφορά τις σχολικές μονάδες που ακολουθούν τις αποφάσεις των Συλλόγων Π.Ε. και της ΔΟΕ και προσμετρούν την ώρα της σίτισης ως διδακτική σε όλους τους συναδέλφους, θεωρούν το πρωινό πρόγραμμα αλλά δε θεωρούν το απογευματινό. Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης δήλωσε ότι δεν προτίθεται σε καμιά περίπτωση να αναζητήσει πειθαρχικές ευθύνες στους συναδέλφους που στο θέμα της σίτισης υλοποιούν στα Δημοτικά σχολεία τις αποφάσεις των Συλλόγων Π.Ε. και της ΔΟΕ.
Η ώρα της σίτισης είναι διδακτική για όλους όσοι εμπλέκονται σε αυτήν. Σε επίπεδο Α΄ Διεύθυνσης, μιλάμε για τουλάχιστον 1500 ώρες χαμένες. Ώρες εργασίας του κάθε συναδέλφου. Ώρες διδακτικές που αντιστοιχούν σε θέσεις εργασίας συναδέλφων μας που σήμερα είναι άνεργοι. Δηλώνουμε από την πλευρά μας ότι θα αξιοποιήσουμε κάθε διαθέσιμο μέσο ώστε να επιβάλλουμε στην πράξη αυτό το δίκαιο αίτημα- για τη μη παραβίαση του νομοθετικά κατοχυρωμένου διδακτικού ωραρίου και ήδη οι Σύλλογοι Π.Ε. της Διεύθυνσης έχουν ξεδιπλώσει και συνεχίζουν μια ποικιλία μορφών δράσης σε αυτή την κατεύθυνση (αιτήσεις συναδέλφων, κινητοποιήσεις, αποφάσεις Συλλόγων Διδασκόντων που διαμορφώνουν και εφαρμόζουν προγράμματα με τη σίτιση σε όλους, αποφάσεις συνδικαλιστικής και νομικής κάλυψης στους συναδέλφους που υπερασπίζουν στην πράξη το ωράριο και αρνούνται την παραβίασή του, στάσεις εργασίας).
- Έγκριση των προγραμμάτων των νηπιαγωγείων με βάση τις αποφάσεις της ΔΟΕ και των Συλλόγων. Οι Σχ. Σύμβουλοι Προσχολικής Αγωγής ανέφεραν ότι έχουν μεταφέρει τα αιτήματα των Νηπιαγωγών στην Περιφερειακή Διεύθυνση, αλλά ως σήμερα δεν έχουν πάρει απάντηση. Από την πλευρά τους δήλωσαν ότι δεν δημιουργούν προβλήματα στα Νηπιαγωγεία όπου οι Σύλλογοι Διδασκόντων ακολουθούν τις αποφάσεις των Συλλόγων ΠΕ και της ΔΟΕ αλλά δεν μπορούν να υπογράψουν προγράμματα που δεν είναι σύμφωνα με την ΥΑ για τα Νηπιαγωγεία. Από την πλευρά μας ξεκαθαρίσαμε ότι η νέα Υπουργική Απόφαση για τα νηπιαγωγεία διασπά το ενιαίο του προγράμματος και έχει υποβαθμίσει το ολοήμερο νηπιαγωγείο σε φύλαξη. Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης δήλωσε ότι δεν προτίθεται σε καμιά περίπτωση να αναζητήσει πειθαρχικές ευθύνες στους-στις συναδέλφους που υλοποιούν στα Νηπιαγωγεία τους τις συλλογικές αποφάσεις στο θέμα της κατανομής τμημάτων και της εναλλαγής ωραρίου. Τέλος, ερωτώμενος ο Διευθυντής εκπαίδευσης εάν προτίθεται να προχωρήσει η συγχώνευση των συστεγαζόμενων Νηπιαγωγείων σε πολυθέσια, απάντησε ότι δεν έχει κάνει καμιά πρόταση για συγχώνευση Δημοτικού σχολείου ή Νηπιαγωγείου.
Την επόμενη σχολική χρονιά θα επιδιώξουμε, το σύνολο των Νηπιαγωγείων να λειτουργούν με βάση τις αποφάσεις των Συλλόγων ΠΕ και της ΔΟΕ και καλούμε τις Σχ. Συμβούλους Προσχολικής Αγωγής να εγκρίνουν αυτά τα προγράμματα.
- Να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις αναπληρωτών. Κάθε αναρρωτική άδεια μακράς διάρκειας να καλύπτεται άμεσα με πρόσληψη αναπληρωτή και όχι με αναδιαμόρφωση του προγράμματος και περικοπή χρήσιμων για το σχολείο ωρών. Με βάση τα μέχρι σήμερα στοιχεία, ο Διευθυντής Εκπαίδευσης ενημέρωσε ότι έχουν γίνει συνολικά 580 προσλήψεις αναπληρωτών στην Α΄ Διεύθυνση τη φετινή σχολική χρονιά έναντι 380 πέρσι. Από αυτούς, οι 11 είναι δάσκαλοι/ες (ΠΕ70 γενικής αγωγής) για να αναπληρωθούν αντίστοιχα κενά σε σχολεία. Ακόμη, σήμερα εξακολουθούν να υφίστανται δύο (2) κενά δασκάλων (ΠΕ70) σε πρωινά τμήματα.
Τα στοιχεία αυτά αποδεικνύουν ότι η διεκδίκηση του εκπαιδευτικού κινήματος, από την αρχή της σχολικής χρονιάς, να μην μετακινηθεί κανένας συνάδελφος σε άλλη Διεύθυνση ήταν δίκαιη και απόλυτα βάσιμη καθώς πρόκειται για εκπαιδευτικό δυναμικό απολύτως απαραίτητο για τη λειτουργία των σχολείων.
- Να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις παράλληλης στήριξης ώστε να έχουμε έναν/μία δάσκαλο/α παράλληλης για κάθε παιδί. Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης απάντησε ότι τα αιτήματα για παράλληλη στήριξη έφτασαν τα 350. Για την κάλυψή τους τοποθετήθηκαν 128 εκπαιδευτικοί, ενώ οι ιδιωτικές παράλληλες στηρίξεις ανέρχονται σε 22 στα Δημοτικά σχολεία και σε 13 στα Νηπιαγωγεία.
Από τα στοιχεία αυτά προκύπτει ότι η παράλληλη στήριξη παραμένει σε ποσοστό 60% ακάλυπτη. Επιμένουμε να διεκδικούμε το αυτονόητο: την πρόσληψη αναπληρωτών ώστε να έχουμε έναν/μία εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης για κάθε παιδί.
- Να συσταθούν όλες οι απαραίτητες οργανικές θέσεις όλων των ειδικοτήτων και να αποδοθούν σε σχολικές μονάδες. Δεν έχουν απαντηθεί οι ενστάσεις των συναδέλφων ειδικοτήτων για τις τοποθετήσεις που μονοπρόσωπα έκανε ο Διευθυντής εκπαίδευσης. Ο Διευθυντής εκπαίδευσης απάντησε ότι δεν γνωρίζει αν θα υπάρξουν νέες αποδόσεις οργανικών θέσεων ειδικοτήτων. Οι αποδόσεις των οργανικών θέσεων που ήδη έχουν συσταθεί σε συγκεκριμένες σχολικές μονάδες αναμένεται να γίνει κάποια στιγμή, όπως δήλωσε, χωρίς όμως να προσδιορίζει χρονικό πλαίσιο.
Θεωρούμε απαραίτητη τη σύσταση όλων των αναγκαίων οργανικών θέσεων όλων των ειδικοτήτων και την απόδοσή τους σε σχολικές μονάδες άμεσα.
- Καμία σύμπτυξη τμήματος. Η Διεύθυνση ακολουθεί μια διαδικασία συνεχούς ελέγχου των στοιχείων. Με βάση αυτή τη διαδικασία, δήλωσε ο Διευθυντής, δεν έχουν προκύψει στοιχεία για συμπτύξεις τμημάτων ούτε έχει γίνει η σχετική προεργασία σε συγκεκριμένες σχολικές μονάδες. Ο έλεγχος βέβαια συνεχίζεται και η συγκρότηση των τμημάτων για τη νέα σχολική χρονιά θα γίνει νωρίτερα φέτος και με βάση ό,τι προβλέπουν οι σχετικές εγκύκλιοι.
Από την πλευρά μας επισημάναμε ότι δεν πρόκειται σε καμιά περίπτωση να αποδεχτούμε καμιά σύμπτυξη τμήματος, σε κάθε τέτοια περίπτωση θα προχωρήσουμε άμεσα σε κινητοποιήσεις σε συνεργασία με τους Συλλόγους Γονέων.
- Ένας/μία δάσκαλος/α ανά 50 μαθητές στο ολοήμερο. Το Σεπτέμβριο της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, διεκδικήσαμε και πετύχαμε την τοποθέτηση ενός τουλάχιστον δασκάλου σε κάθε ολοήμερο με βάση αυτή τη θέση. Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης δεν αποδέχεται μια λογική που κινείται εκτός των πλαισίων της Υπουργικής Απόφασης, θεωρεί ότι κατά περίπτωση εξετάζεται κάθε σχολική μονάδα με βάση τα δεδομένα που προκύπτουν.
Η λειτουργία των σχολείων ωστόσο, απέδειξε κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς ότι η τοποθέτηση ενός δασκάλου ανά 50 μαθητές στο ολοήμερο είναι απαραίτητη, υπενθυμίζουμε μόνο ότι τμήματα ολοήμερου ξεκίνησαν να λειτουργούν το Δεκέμβριο λόγω έλλειψης προσωπικού.
- Όχι στην προωθούμενη αξιολόγηση – χειραγώγηση. Δηλώσαμε ότι με όποιο τρόπο ή μορφή επιχειρηθεί να προωθηθεί η αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση – χειραγώγηση, θα μας βρει απέναντι με όποιο μέσο διαθέτουμε. Όπως και στο πρόσφατο παρελθόν, θα μπλοκαριστεί στην πράξη από το εκπαιδευτικό κίνημα.
- Να ενταχθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα παιδιά των προσφύγων στο πρωινό πρόγραμμα των σχολείων και να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις γι’ αυτό (τμήματα υποδοχής, μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, κλπ). Με βάση τα στοιχεία της Διεύθυνσης έχουν εγγραφεί μέχρι στιγμής πάνω από 350 προσφυγάκια στην Α΄ Διεύθυνση ενώ άλλα 230 έχουν ενταχθεί σε απογευματινά τμήματα ΔΥΕΠ. Η ροή εγγραφής στα σχολεία συνεχίζεται, ενώ από την πλευρά των Συλλόγων έγινε σαφές ότι τα προσφυγάκια, θύματα των ιμπεριαλιστικών πολέμων, είναι καλοδεχούμενα και κάθε ρατσιστική στάση απέναντι στην ένταξή τους στα σχολεία είναι καταδικαστέα.
- Προβλήματα που προκύπτουν από την ενοποίηση των Σχολικών Επιτροπών του Δήμου Αθηναίων και τη χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων. Καταγγείλαμε την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί πλέον στον Δήμο Αθηναίων. Οι σχολικές μονάδες δεν μπορούν να λειτουργήσουν εύρυθμα, οι εκπαιδευτικοί δεν είναι επαίτες ούτε μπορεί να εκλιπαρούν για την αυτονόητη χρηματοδότηση από το Δήμο. Να πιστωθούν άμεσα στα σχολεία οι τακτικές επιχορηγήσεις που έχουν κατανεμηθεί από την Δ.Ε.Π Π.Ε. Δήμου Αθηναίων όπως γινόταν μέχρι τη συγκρότηση της Ενιαίας Σχολικής Επιτροπής. Είναι απαράδεκτο να ερωτώνται οι διευθυντές των σχολείων εάν θέλουν χρήματα για τις λειτουργικές δαπάνες των σχολείων και να δίνονται χρήματα (πότε 200 και πότε 500 ευρώ), ανάλογα με το υπόλοιπο των χρημάτων που έχουν οι λογαριασμοί των σχολείων. Τα σχολεία έχουν πάντα ανάγκες και έξοδα για να καλύψουν και θα πρέπει να παίρνουν τα χρήματα που τους αναλογούν βάσει του νόμου περί λειτουργίας της Σχολικής Επιτροπής. Να γίνει άμεσα ενημέρωση – συγκέντρωση των διευθυντών καθώς και των προϊσταμένων Νηπιαγωγείων από την Πρόεδρο της Ενιαίας Σχολικής Επιτροπής (που δεν έχει γίνει ακόμα), έτσι ώστε να γνωρίζουν πως θα λειτουργήσουν τα σχολεία από εδώ και πέρα.
Ο Διευθυντής εκπαίδευσης αναγνώρισε ότι η μετάβαση στη νέα δομή έχει δημιουργήσει πολλά προβλήματα και ότι στις σχολικές μονάδες πρέπει να αποδίδεται η χρηματοδότηση που προβλέπεται με βάση τον προβλεπόμενο αλγόριθμο καθώς η μέχρι σήμερα κατανομή είναι δυσανάλογη.
Οι μαζικές κινητοποιήσεις στη Διεύθυνση, από την αρχή της σχολικής χρονιάς, οδήγησαν μέχρι στιγμής να κατακτηθεί να μην γίνει υπολογισμός σε ώρες, κάθε τμήμα να έχει τον δάσκαλό του, να υπάρχει δάσκαλος στα ολοήμερα και να χρησιμοποιηθεί όπου χρειαστεί η ενισχυτική διδασκαλία. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να αναχαιτισθεί η πολιτική απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για μαζικές υποχρεωτικές μετακινήσεις συναδέλφων εκτός Διεύθυνσης τη φετινή σχολική χρονιά. Αυτή την κατεύθυνση, των μαζικών και αποφασιστικών κινητοποιήσεων καλούμε τους συναδέλφους να στηρίξουν και το αμέσως επόμενο διάστημα ενάντια στη μνημονιακή πολιτική κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ και τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα.
Καλούμε τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες να βρίσκονται σε συνεχή επαγρύπνηση, να συμμετέχουν σε όλες τις μαζικές διαδικασίες των Συλλόγων μας και τις Γενικές Συνελεύσεις που θα διεξαχθούν το επόμενο διάστημα.
Τα Δ.Σ. των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Α΄ Αθηνών, Αθηνά, Αριστοτέλης, Μακρυγιάννης, Παρθενώνας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη