Η παρούσα επιστολή, από μέρους του «ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟY ΣΥΛΛΟΓΟY ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΚΑΙ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ - ΠΑ.Σ.Σ.Δ.Ε.», του συλλόγου που εκπροσωπεί την συντριπτική πλειοψηφία των επί τόσα έτη εργαζομένων στα ΣΔΕ, δεν αποτελεί μόνο μια ενέργεια διαμαρτυρίας, αλλά μια φωνή αφύπνισης, για την επιδιωκόμενη υποβάθμιση του επιπέδου σπουδών στα ΣΔΕ.
Μέσω μια σειράς επαφών, οι οποίες περιλάμβαναν, μεταξύ άλλων, συναντήσεις με την Αντιπρόεδρο του ΙΝΕΔΙΒΙΜ και τον Υφυπουργό Παιδείας, αρμόδιο για τη Δια Βίου Μάθηση, αναλύσαμε τα ζητήματα της έγκαιρης στελέχωσης των σχολείων με προσωπικό (εκπαιδευτικούς και συμβούλους) που δεν διασφαλίζεται τα τελευταία χρόνια. Παράλληλα επισημάναμε την μεγάλη σημασία της διασφάλισης της ποιότητας του εν λόγω δυναμικού και την μεγάλη καθυστέρηση στις πληρωμές μας, που δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί για την προηγούμενη σχολική χρονιά
Με αυτά ως δεδομένα, πέρα από τις αναλυτικές συζητήσεις, θέσαμε στη διάθεση των εμπλεκομένων το από 24/10/2016 υπόμνημα (passde.blogspot.gr/2016/11/24102016), με ειλικρινή σκοπό να αποτελέσει ένα λιθαράκι προς την υλοποίηση των παραπάνω στόχων.
Αντ’ αυτού έχουμε, με καθυστέρηση μηνών και μόλις σήμερα (14/02/2017) τις Προσκλήσεις Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς και συμβούλους.
Και σαν να μην έφτανε η τεράστια καθυστέρηση, τα δημοσιευμένα «κριτήρια» δεν ανταποκρίνονται σχεδόν σε καμία από τις βασικές προτάσεις/θέσεις του συλλόγου, δεν ανταποκρίνονται στο αίτημα για ποιοτική αναβάθμιση των σπουδών στα ΣΔΕ, αλλά δεν ανταποκρίνονται ούτε στην κοινή λογική.
Αναλυτικότερα:
1. Η απαράδεκτη αναφορά σε «συμβάσεις έργου ωριαίας αντιμισθίας» μας βρίσκει απόλυτα αντίθετους, μια και συνεχίζει την πρακτική της «ομηρίας» και της οριακής νομιμότητας, γεγονός που το θέσαμε στο σύνολο των επαφών μας και -σε θεωρητικό τουλάχιστον επίπεδο- έτυχε της συμπαράστασης των συνομιλητών μας. Δημιουργεί εκπαιδευτικούς-εργολάβους, χωρίς τη δυνατότητα ασφάλισης και ένταξής τους στο ταμείο ανεργίας και προκαλεί προβλήματα στην αναγνώριση της προϋπηρεσίας μας.
2. Η μοριοδότηση της διδακτικής εμπειρίας στα ΣΔΕ, αντί να αυξηθεί, συρρικνώνεται και άλλο, δίνοντας την αίσθηση πως δεν είναι επιθυμία η πρόσληψη έμπειρου εκπαιδευτικού δυναμικού. Σε συνδυασμό με την πρόσφατη ψήφιση άρθρου, που αναφέρεται στην διάθεση εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στα ΣΔΕ χωρίς προαπαιτούμενη επιμόρφωση και εμπειρία στην εκπαίδευση ενηλίκων, καταλαβαίνουμε πως ο κίνδυνος της υποβάθμισης του επιπέδου σπουδών στα ΣΔΕ είναι κάτι παραπάνω από εμφανής. Παρόμοιοι προβληματισμοί υπάρχουν και για την μειωμένη μοριοδότηση της προϋπηρεσίας των συμβούλων.
Στο σημείο αυτό να επισημάνουμε ότι σε περσινή συνεδρίαση επιτροπής της βουλής για την εκπαίδευση στις φυλακές, οι Γ.Γ του Υπουργείου Παιδείας κ.κ Παπαγεωργίου και Παντής, δήλωσαν ότι, αφού δεν είναι δυνατή για τους ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς των ΣΔΕ η σύναψη πολυετών συμβάσεων ή η ανανέωσή τους, θα έπρεπε να εξασφαλίζεται το ίδιο αποτέλεσμα (δηλαδή η συνέχιση της απασχόλησης των έμπειρων εκπαιδευτών) με ανάλογη μοριοδότηση της προϋπηρεσίας στα ΣΔΕ. Γιατί τότε τα κριτήρια κινούνται προς την εντελώς αντίθετη κατεύθυνση, αυτή της πλήρους απαξίωσης της προϋπηρεσίας;
3. Το σημείο που μας δημιούργησε -πέρα από εκνευρισμό- έκπληξη είναι η απουσία οποιασδήποτε μορφής μοριοδότησης της Πιστοποίησης Εκπαιδευτών Ενηλίκων (ΕΟΠΠΕΠ), η οποία αγνοεί -πέρα από την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία- την απόκτηση ενός πολύ σημαντικού προσόντος, ειδικά όταν αναφερόμαστε στους ενήλικους εκπαιδευόμενους των ΣΔΕ. Θα μπορούσαμε να αναφερθούμε στις προφορικές δεσμεύσεις, αλλά δεν έχει νόημα. Θα περιοριστούμε στο ότι πρέπει να προσδιοριστεί ο λόγος της εκ διαμέτρου διαφορετικής αντιμετώπισης του θέματος της Πιστοποίησης Εκπαιδευτών Ενηλίκων στα ΙΕΚ, που υπάγονται στο ΙΝΕΔΙΒΙΜ, όπου έχουμε την παρουσία πινάκων πιστοποιημένων και μη.
Αντίστοιχο θέμα έχει προκύψει και με την απουσία από την προκήρυξη της άδειας ασκήσεως επαγγέλματος ψυχολόγου.
4. Τέλος, με αγανάκτηση διαπιστώσαμε την αλλαγή στις αναθέσεις για το γνωστικό αντικείμενο της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης - και ενώ το λάθος για το γνωστικό αντικείμενο των Φυσικών Επιστημών διορθώθηκε (σε σχέση με την προκήρυξη για τις αποσπάσεις μονίμων εκπαιδευτικών στα ΣΔΕ).
Η συγκεκριμένη αλλαγή μπορεί να έχει άμεση και σοβαρή επίπτωση στην ποιότητα εκπαίδευσης ενός κρίσιμου γραμματισμού, πετώντας, ουσιαστικά, εκτός σχολείων το έμπειρο και επιστημονικά καταρτισμένο προσωπικό, που μέχρι σήμερα και για πολλά έτη προσέφερε τις γνώσεις του στους εκπαιδευόμενους των ΣΔΕ. Θέλουμε να πιστεύουμε πως η συγκεκριμένη αλλαγή έγινε/παρέμεινε εκ παραδρομής και θα υπάρξει άμεση (όπως έγινε και στην περίπτωση των Φυσικών Επιστημών) επανόρθωση.
Με βάση τα παραπάνω ζητάμε, έστω και την ύστατη ώρα, την διόρθωση των προαναφερομένων σημείων. Περιμένουμε την από μέρους σας επικοινωνία, ώστε να σας εξηγήσουμε με σαφήνεια γιατί πρέπει να υπάρξει διόρθωση των -εκ παραδρομής θέλουμε να πιστεύουμε- σοβαρών αστοχιών. Δώστε τη δυνατότητα να συμβάλουμε στην βελτίωση του επιπέδου σπουδών των ΣΔΕ, το οποίο πιστεύουμε πως είναι ο κοινός μας στόχος.
Με τιμή και ειλικρινή πρόθεση συνεργασίας, δηλώνουμε για μια ακόμη φορά στη διάθεσή σας.
Το ΔΣ του ΠΑΣΣΔΕ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη