Thumbnail
Δ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Το Διοικητικό συμβούλιο της Δ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης συνεδρίασε την Τρίτη 25-4-2017 και αποφάσισε κατά πλειοψηφία, να τοποθετηθεί σχετικά με την επιλογή Διευθυντών Σχολικών Μονάδων από τους Συλλόγους Διδασκόντων και την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, θέτοντας υπόψη των συναδέλφων το ακόλουθο κείμενο:

Η κατάργηση του αντιδραστικού καθηκοντολογίου και η δημιουργία ενός νέου δημοκρατικού πλαισίου αρχών που θα αναδεικνύει τον Σύλλογο διδασκόντων σε κυρίαρχο όργανο της παιδαγωγικής και διοικητικής λειτουργίας του σχολείου είναι ένα από τα πάγια αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος.

Η επιλογή διευθυντών/ντριών  από τους Συλλόγους που ξεκίνησε το 2015 αποτέλεσε μία άτολμη προσπάθεια δημοκρατικής τομής στη διοίκηση των σχολείων, αφού δόθηκε, εν μέρει η δυνατότητα στους Συλλόγους εκπαιδευτικών να εκλέγουν τους διευθυντές/ντριες τους.

Παρ’ όλα αυτά, ο νόμος που  για πρώτη φορά  επέτρεψε στους συλλόγους διδασκόντων να συμμετέχουν στην εκλογή διευθυντή, οδήγησε σε πολλές περιπτώσεις, στην καλύτερη λειτουργία των σχολείων, αφού βρέθηκαν εκτός της θέσης ακραίες περιπτώσεις υποψηφίων διευθυντών. Από την άλλη, μεγάλος αριθμός διευθυντών παρέμεινε ο ίδιος, ενώ  σε αρκετά σχολεία έγιναν διευθυντές άνθρωποι που δεν επιθυμούσε ο Σύλλογος,  γεγονός που δεν θα συνέβαινε αν οι Σύλλογοι Διδασκόντων είχαν τη δυνατότητα , αυτοί και μόνον να επιλέξουν το συντονιστή του παραγωγικού έργου που θα εφάρμοζε τις κυρίαρχες αποφάσεις της Σχολικής Κοινότητας.

Πρόσφατα το Συμβούλιο Της Επικρατείας (Σ.τ.Ε.) έκρινε ότι «το επίμαχο νομοθετικό πλαίσιο προσκρούει σε μία σειρά διατάξεων του Συντάγματος, όπως αυτές της ισότητας και της αξιοκρατίας».

Και αυτό γιατί ανατίθεται «η αρμοδιότητα επιλογής στο Σύλλογο Διδασκόντων στον οποίο μετέχουν όλοι οι υπηρετούντες στην οικεία σχολική μονάδα μόνιμοι και αναπληρωματικοί εκπαιδευτικοί και με τη διαδικασία της μυστικής ψηφοφορίας».

Όμως, σύμφωνα με το ΣΤΕ “η διοίκηση των σχολικών μονάδων πρέπει να αναδεικνύεται  από κατάλληλο όργανο που συγκροτείται και λειτουργεί με εχέγγυα αξιοκρατίας, αμεροληψίας και αντικειμενικότητας (όπως είναι τα καθιερωμένα υπηρεσιακά συμβούλια διοίκησης)”. Με λίγα λόγια, το Σ.τ.Ε. αναγνωρίζει  «αμεροληψία και αντικειμενικότητα» στα γνωστά από το παρελθόν Συμβούλια κρίσης, τα οποία «έκριναν αξιοκρατικά» τους υποψήφιους μέσω ολιγόλεπτων συνεντεύξεων, πριμοδοτώντας κυρίως κομματικές επιλογές, πράγμα που κατήγγειλαν πάμπολλες φορές οι συνδικαλιστικοί μας φορείς.

Φαίνεται ότι  οι εκπαιδευτικοί θεωρούνται από το Σ.τ.Ε, βάσει του υπάρχοντος συντάγματος ανάξιοι,  να συμμετέχουν στην επιλογή της διοίκησης, ενώ είναι συνταγματικό οι ίδιοι οι δικαστές, που αποτελούν τον τρίτο πυλώνα της φιλελεύθερης «δημοκρατίας», να επιλέγουν τους δικούς τους προϊσταμένους (ν. 3841/2010. Ωστόσο, αναρωτιέται κανείς, υπάρχει πιο έγκυρη άποψη για την ικανότητα ενός διευθυντή σχολείου από αυτή όσων συν-εργάζονται μαζί του, δηλαδή του Συλλόγου Διδασκόντων;

Η ακυρωτική απόφαση του ΣτΕ πρέπει να μας αφυπνίσει, έτσι ώστε να αποτρέψουμε οποιοδήποτε πισωγύρισμα . Διεκδικούμε:

  • Οι σύλλογοι διδασκόντων να αναβαθμιστούν τώρα και να αναλάβουν όλες τις ουσιαστικές αρμοδιότητες στη διοικητική και παιδαγωγική λειτουργία του σχολείου. Να καταργηθεί το «καθηκοντολόγιο» και όλο το θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης. 

  • Οι επιλογές των  διευθυντών των σχολείων να γίνονται καθ’ ολοκληρία από το σύλλογο διδασκόντων μετά από πλατιά δημοκρατική συζήτηση και ψηφοφορία

  • Οι  διευθυντές, να έχουν ρόλο συντονιστή στην υλοποίηση των αποφάσεων του συλλόγου, να εκλέγονται μάλιστα με περιορισμένη και με ανώτατο όριο θητειών και να σταματήσει το φαινόμενο των "ισόβιων" διευθυντών. 

Απαιτούμε από το Υπουργείο Παιδείας να κινηθεί σε αυτή την κατεύθυνση.

Σε αντίθετη περίπτωση θα βρει το συνδικαλιστικό κίνημα απέναντί του.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Η Πρόεδρος                            Ο Γραμματέας

  Ζυμβρακάκη Ελένη           Σαρδέλης Αναστάσιος

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ιεπ
ΙΕΠ: Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την εισαγωγή της Αγγλικής γλώσσας στο Νηπιαγωγείο - Πότε ξεκινούν οι αιτήσεις
Έναρξη Νέας Περιόδου Υποβολής Αιτήσεων για Επιμόρφωση στην Εισαγωγή της Αγγλικής Γλώσσας στο Νηπιαγωγείο (ΕΑΝ) - Πώς θα κάνετε αίτηση
ΙΕΠ: Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την εισαγωγή της Αγγλικής γλώσσας στο Νηπιαγωγείο - Πότε ξεκινούν οι αιτήσεις
aksiologisi2.png
Διευθύντρια Δ. Αττικής απειλεί με πειθαρχικά απεργούς εκπαιδευτικούς
Διευθύντρια της ΔΙΠΕ Δ. Αττικής απειλεί με πειθαρχικά σε όσους/ες συμμετείχαν στην αποχή από την αξιολόγηση - Έστειλαν ήδη κλήση για πειθαρχικό σε...
Διευθύντρια Δ. Αττικής απειλεί με πειθαρχικά απεργούς εκπαιδευτικούς
ΥΠΑΙΘ
Υπουργείο Παιδείας: Προσλήψεις 5 αναπληρωτών Δ.Ε για την πράξη «Μαθητεία Μεταλυκειακού έτους ΕΠΑΛ»
Οι προσλαμβανόμενοι θα παρουσιαστούν για ανάληψη υπηρεσίας στην οικεία Δ/νση Εκπαίδευσης σε προθεσμία που θα καθοριστεί μετά την υπογραφή της...
Υπουργείο Παιδείας: Προσλήψεις 5 αναπληρωτών Δ.Ε για την πράξη «Μαθητεία Μεταλυκειακού έτους ΕΠΑΛ»