Thumbnail
Δε θα ανοίξουμε το δρόμο για την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών.

Συνάδελφοι,

Μετά το ψήφισμα που δημοσιοποιήσαμε, με τη θέση της ΕΛΜΕ-ΚΙ για την επιλογή διευθυντών, σας στέλνουμε και σχέδιο πρακτικού.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ έχει συνεδριάσει για να οργανώσει τη διαδικασία αποχής από την αξιολόγηση των υποψήφιων διευθυντών. Είναι κρίσιμο να μπουν οι συνάδελφοι μπροστά. Αξιοποιούμε, στο κομμάτι της συνδικαλιστικής κάλυψης, την απόφαση της ΑΔΕΔΥ αλλά και της ΕΛΜΕ-ΚΙ για αποχή.

  • Στις συνεδριάσεις των συλλόγων στις 20 Ιούνη παίρνουμε μέρος και τοποθετούμαστε με βάση τη θέση του σωματείου για το χαρακτήρα της διαδικασίας που δρομολογείται, ότι είναι εφαρμογή του ν. Βερναδάκη για την αξιολόγηση, ότι δεν πρέπει να ανοίξουμε το δρόμο και για τη δική μας αξιολόγηση.
  • Καταθέτουμε το σχέδιο πρακτικού και προτείνουμε να υιοθετηθεί στη συνεδρίαση. Το πρακτικό δίνεται για να διευκολυνθεί η διαδικασία. Το βασικό είναι σε κάθε περίπτωση να εκφραστεί η αποχή από τη διαδικασία.
  • Σε περίπτωση που το σώμα των μονίμων που συνεδριάζει αποφασίσει να συμμετέχει στη διαδικασία να καταθέσουν όσο γίνεται περισσότεροι συνάδελφοι και πάλι το κείμενο δηλώνοντας την αποχή από τη διαδικασία και να ζητήσουν αυτό να καταγραφεί στο πρακτικό.
  • Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ καλύπτει όποιον συνάδελφο τυχαίνει να είναι ο αρχαιότερος (και με βάση την Υπουργική Απόφαση ορίζεται πρόεδρος της συνεδρίασης) που δεν θέλει να αναλάβει και να προωθήσει καμία αξιολογική διαδικασία. Ο συνάδελφος, βεβαίως, μπορεί να συμμετέχει κανονικά στο σύλλογο και να τοποθετηθεί με βάση τα παραπάνω.

Σε κάθε περίπτωση τονίζουμε ότι η αποχή από την αξιολόγηση πρέπει να εκφραστεί σε όλα τα επίπεδα του συνδικαλιστικού κινήματος και αυτό αφορά και τη στάση των αιρετών. Υπενθυμίζουμε ότι οι αιρετοί δεν πρέπει να γίνουν αξιολογητές και στη συνέντευξη τους καλούμε να βάλουν παύλα (-).

 

Συνάδελφοι,

Το υπουργείο Παιδείας, η κυβέρνηση, με την αξιολόγηση των υποψήφιων διευθυντών από το σώμα των μονίμων εκπαιδευτικών του κάθε σχολείου (και με αποκλεισμένους τους αναπληρωτές) επιδιώκει να νομιμοποιήσει την επικείμενη αυτοαξιολόγηση και αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού. Η διαδικασία αυτή είναι μέρος του 4ου Μνημονίου για την εκπαίδευση και αποτελεί εφαρμογή ακριβώς των διαδικασιών αξιολόγησης που προβλέπονται στο ν. 4369/16 – Βερναδάκη - για την αξιολόγηση στο Δημόσιο, στο τμήμα που αφορά την αξιολόγηση του προϊσταμένου από τους υφισταμένους. Το σώμα των μονίμων διδασκόντων (κατά την κυβέρνηση Σύλλογος Διδασκόντων) θα κληθεί να κάνει πρακτικό όπου θα καταγράψει τη θέση του, αφού όλοι οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί πάρουν φύλα ποιότητας με συγκεκριμένα ερωτήματα για τους υποψήφιους. Το πρακτικό αυτό μπορεί να συνυπολογιστεί στη διαδικασία συνέντευξης που θα έχουν τα διευρυμένα ΠΥΣΔΕ / ΠΥΣΠΕ με τους υποψηφίους.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ συνεδρίασε, κατέγραψε ολοκληρωμένα τη θέση του σε σχετικό ψήφισμα και επανέρχεται ώστε να παρθούν πρακτικά μέτρα για να υλοποιηθεί η απόφαση της ΑΔΕΔΥ και του σωματείου μας.

Το πρακτικό που προτείνεται να υιοθετήσουν τα σώματα των μονίμων εκπαιδευτικών, είναι το παρακάτω:

Σχέδιο πρακτικού:

Σήμερα Τρίτη 20 Ιούνη 2017 μετά από σύγκλιση σε συνεδρίαση των μόνιμων εκπαιδευτικών του ……. με θέμα τη διατύπωση γνώμης για την επιλογή διευθυντή, δηλώνουμε ότι είμαστε αντίθετοι να γίνουμε αξιολογητές των υποψήφιων διευθυντών. Δε θα ανοίξουμε εμείς το δρόμο για τη δική μας αντιδραστική, αντιπαιδαγωγική αξιολόγηση.

Με την όλη διαδικασία επιδιώκεται η νομιμοποίηση του πλαισίου στο οποίο θα κληθούν να δράσουν τα στελέχη της εκπαίδευσης αλλά και η νομιμοποίηση της επικείμενης αυτοαξιολόγησης και αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού.

 Έχουμε τη θέση πως η όλη διαδικασία της δρομολογημένης αξιολόγησης δεν έχει στόχο να βελτιωθούν οι εκπαιδευτικοί, τα δημόσια σχολεία και τα στελέχη της εκπαίδευσης για να υπηρετήσουν τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών. Το σχολείο που διαμορφώνεται, μέσω και της αξιολόγησης, το νομικό πλαίσιο μέσα στο οποίο θα δράσουν οι διευθυντές και τα άλλα τα στελέχη της εκπαίδευσης, δρομολογούν την παραπέρα υποβάθμιση της μόρφωσης που λαμβάνουν τα παιδιά. Ακόμη, η διαδικασία της αξιολόγησης θα έχει σαν αποτέλεσμα το παραπέρα χτύπημα των εργασιακών - μισθολογικών δικαιωμάτων αλλά και την απόλυση χιλιάδων εκπαιδευτικών. Δε θέλουμε σχολεία και μαθητές πολλών ταχυτήτων, δε θέλουμε διευθυντές μάνατζερ – αξιολογητές.

Στην κατεύθυνση αυτή, με βάση την απόφαση της ΑΔΕΔΥ, του Σωματείου και του Κλάδου μας, δηλώνουμε ότι δε συντάσσουμε πρακτικά αξιολόγησης των υποψηφίων διευθυντών, δε συμπληρώνουμε ερωτηματολόγια (φύλλα ποιότητας). Υλοποιούμε την «αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης» που έχει κηρύξει η ΑΔΕΔΥ και η ΕΛΜΕ-ΚΙ.

Σημειώνουμε, πως η «αποχή υπαλλήλων» από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν. 1264/82, όπως αυτές έχουν ερμηνευθεί από αρμόδια δικαστήρια (Διοικητικό Εφετείο 486/1995 και δικαστική απόφαση 2395/2014 του μονομελούς πρωτοδικείου Αθηνών) και συνιστά μορφή συνδικαλιστικής πάλης.

 

Αργοστόλι 09/06/2017

Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ

Ο Πρόεδρος

 

Η Γενική Γραμματέας

Γεωργόπουλος Διονύσης

Ποταμιάνου Σοφία

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα