Συνεδρίασε στις 07 Ιουνίου 2017 το Δ.Σ της ΟΛΜΕ με βασικό ζήτημα τη θέση που πρέπει να πάρει η Ομοσπονδία στην εξελισσόμενη διαδικασία επιλογής Διευθυντών των Σχολικών Μονάδων. Στη συνεδρίαση αυτή οι Παρεμβάσεις, ΑΡΕΝ και ΠΑΜΕ πρότειναν να καλέσει η ΟΛΜΕ τους Συλλόγους Διδασκόντων να μη μετάσχουν στη διαδικασία έκφρασης γνώμης για τους υποψήφιους Διευθυντές, οι δε αιρετοί του κλάδου να μη βαθμολογήσουν τους υποψήφιους Διευθυντές στα Συμβούλια Επιλογής και να βάλουν παύλα σε όλους.
Τα ΣΥΝΕΚ υπεραμύνθηκαν της εφαρμογής του νόμου για την επιλογή των Δντων ακολουθώντας με συνέπεια την τακτική στήριξης των κυβερνητικών επιλογών.
Ως προς το ζήτημα αυτό η παράταξή μας ανέπτυξε τις θέσεις της, τονίζοντας τα εξής:
- Κρίνουμε απαράδεκτο το γεγονός ότι με ευθύνη κυρίως των αριστερών παρατάξεων η ομοσπονδία μας δεν έχει επεξεργαστεί μια συγκεκριμένη πρόταση για ένα σύστημα επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης αντικειμενικό, αξιοκρατικό και δημοκρατικό. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μην υπάρξει από την ΟΛΜΕ καμία αντίδραση τόσο κατά την ψήφιση του νομικού τερατουργήματος των Μπαλτά-Κουράκη όσο και του νέου νόμου που αποτελεί συνέχειά του.
- Ο νόμος που ψηφίσθηκε πρόσφατα όχι μόνο δεν αποτελεί την επιβεβλημένη τομή για τη διοίκηση της εκπαίδευσης αλλά επιχειρεί την κομματική της άλωση με Συμβούλια Επιλογής των οποίων η πλειοψηφία διορίστηκε χωρίς να προηγηθεί προκήρυξη εκδήλωσης ενδιαφέροντος και αξιοκρατικά κριτήρια. Κατά «σύμπτωση» πλείστες είναι οι περιπτώσεις που τα μέλη αυτά υπήρξαν υποψήφιοι των ΣΥΝΕΚ.
- Ο περιορισμένος αριθμός των αντικειμενικά μοριοδοτούμενων κριτηρίων, αδυνατεί να αποτυπώσει έγκυρα το σύνολο δράσεων και προσόντων των υποψηφίων Δ/ντών Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τον τρόπο διεξαγωγής της συνέντευξης εγείρει πολλά ερωτηματικά για την αντικειμενικότητα και το αδιάβλητο της τελικής κατάταξης των υποψηφίων.
- Με δεδομένο την απόφαση του ΣΤΕ, είναι απορίας άξιο, γιατί το Υπουργείο Παιδείας ξεκινά τις κρίσεις από τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων και όχι από τους Δ/ντές Εκπαίδευσης και τους Σχολικούς Συμβούλους.
- Προειδοποιήσαμε ότι η προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίστηκε από την κυβέρνηση το ζήτημα της επιλογής Δ/ντών σχολικών μονάδων και η μη εναρμόνιση με τις αρχές του Δικαίου, είναι δυνατόν να οδηγήσει σε νέες περιπέτειες την εκπαίδευση, ανάλογες εκείνων που προκάλεσε ο νόμος Μπαλτά-Κουράκη
- Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε δήλωσε ότι εμπιστεύεται συνολικά, το ήθος και την κρίση των καθηγητών της Δ/θμιας Εκπ/σης και στηρίζει τις αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων. Άποψή μας ωστόσο είναι ότι η επιστημονικά απαράδεκτη και ατεκμηρίωτη διαδικασία με την οποία επιχειρείται να υλοποιηθεί η έκφραση γνώμης των Συλλόγων Διδασκόντων και ο διαχωρισμός των μελών τους σε πατρίκιους και πληβείους (μόνιμοι- αναπληρωτές), απαξιώνει και υποτιμά το σύνολο των εκπαιδευτικών.
- Απορρίψαμε την πρόταση για αποχή των Αιρετών από τις διαδικασίες επιλογής Η θέση αυτή είναι άκρως επικίνδυνη αφού αποκλείει τον οποιοδήποτε έλεγχο της διαδικασίας επιλογής. Επίσης είναι απαξιωτική για τον ρόλο των δημοκρατικά εκλεγμένων εκπροσώπων του κλάδου.
- Προτείναμε επίσης να στηριχθούν συνδικαλιστικά όσοι συνάδελφοι επιθυμούν συνειδητά να μη συμμετάσχουν στη διαδικασία έκφρασης γνώμης. Η δυνατότητα του εκπαιδευτικού να έχει «λόγο» θα πρέπει να αποτελεί «προϊόν» συνείδησης και όχι επιβολής.
- Κρίνουμε ότι η πρόταση που κατατέθηκε από ΠΑΜΕ-Παρεμβάσεις-ΑΡΕΝ είναι υποκριτική, αποσπασματική και αποτελεί κίνηση εντυπωσιασμού. Δεν εξυπηρετεί τον κλάδο, ρίχνει νερό στο μύλο της κυβέρνησης αφού δεν προτείνει τη συνολική κατάργηση του νόμου, και εμμέσως ενισχύει όσους επιχειρούν να απαξιώσουν τους Συλλόγους Διδασκόντων.
- Τέλος επισημάναμε ότι το ζήτημα της διαδικασίας επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης δεν θα πρέπει να αποπροσανατολίσει το συνδικαλιστικό κίνημα από τον βασικό στόχο που οφείλει να έχει. Δηλαδή την αντιμετώπιση των αντιεκπαιδευτικών κυβερνητικών επιλογών.
Για όλους τους παραπάνω λόγους η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε κατέθεσε την εξής πρόταση στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ :
- Η ΟΛΜΕ απορρίπτει ως απαράδεκτο συνολικά, το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο για τις επιλογές Δ/ντων Σχολικών Μονάδων .
- Καλεί το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει στο πάγωμα της διαδικασίας επιλογής και να ξεκινήσει άμεσα διάλογος από μηδενική βάση μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας και της ΟΛΜΕ για ένα νέο αξιοκρατικό σύστημα επιλογής που θα αφορά όλα τα στελέχη της εκπαίδευσης (Σχολικοί Σύμβουλοι, Διευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Διευθυντές Σχολικών Μονάδων κ.α.).
Δυστυχώς, η πρόταση αυτή της ΔΑΚΕ δεν έγινε αποδεκτή από τις άλλες παρατάξεις και δεν κατέστη δυνατό να βγει μια επί της ουσίας απόφαση της Ομοσπονδίας για το σύστημα επιλογής.
Κατόπιν τούτου δηλώνουμε ότι οι αιρετοί της ΔΑΚΕ θα σταθούν στο πλευρό των συναδέλφων και θα επιχειρήσουν να ακυρώσουν τις όποιες κυβερνητικές μεθοδεύσεις για την επιλογή των κομματικά αρεστών.
Για τη Δ.Α.Κ.Ε. Καθηγητών Δ.Ε.
Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
ΠΕΠΠΕΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΝΙΚΟΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη