Αναφορικά με το ζήτημα της παράδοσης των σχολικών βιβλίων από το ΥΠ.Π.Ε.Θ. στα Δημοτικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2017 – 2018
Το Δ. Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου εκφράζοντας την έντονη αγανάκτηση και δυσαρέσκεια των συναδέλφων – μελών του Συλλόγου μας καταγγέλλει ως απαράδεκτη και προδήλως παράνομη την πρόσφατη απόφαση του ΥΠ.Π.Ε.Θ. να προχωρήσει στην αποστολή των σχολικών βιβλίων των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου μέσα στο κατακαλόκαιρο, ενώ τα σχολεία θα είναι κλειστά λόγω των θερινών διακοπών, απαιτώντας από τους εκπαιδευτικούς και τους συλλόγους διδασκόντων να ορίσουν υπεύθυνο παραλαβής των βιβλίων, ο οποίος θα είναι μάλιστα σε «ετοιμότητα» και ανά πάσα στιγμή διαθέσιμος ώστε, αν ειδοποιηθεί τηλεφωνικά, να προσέλθει στο σχολείο για την παραλαβή των βιβλίων.
Καλούμε το ΥΠ.Π.Ε.Θ να ανακαλέσει άμεσα την απαράδεκτη αυτή απόφαση, η οποία απαξιώνει τους εκπαιδευτικούς και αμφισβητεί ευθέως εργασιακά δικαιώματα και κατακτήσεις των εκπαιδευτικών και να προβεί στην αποστολή του συνόλου των βιβλίων των μαθητών των Δημοτικών σχολείων της χώρας την περίοδο από 1 έως 11 Σεπτεμβρίου 2017 (περίοδο που τα σχολεία είναι ανοικτά και ετοιμάζονται να υποδεχτούν τους μαθητές).
Καλούμε τα μέλη του Συλλόγου μας και τους Συλλόγους διδασκόντων των Δημοτικών Σχολείων της περιοχής ευθύνης του συλλόγου μας να αρνηθούν να ορίσουν υπεύθυνους παραλαβής των βιβλίων κατά την περίοδο που τα σχολεία παραμένουν κλειστά λόγω θερινών διακοπών παρέχοντας πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη γι’ αυτό.
Καλούμε το Δ. Σ. της Δ.Ο. Ε. να επιληφθεί άμεσα του συγκεκριμένου
« ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΚΑΝΕΝΑΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ/ ΚΑΝΕΝΑΣ/ΚΑΜΙΑ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΥΝ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ/ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ»
Η αξιολόγηση ξανά ante portas
Με ένα νέο νόμο για την επιλογή διευθυντών, που εισάγει τη διαδικασία αξιολογικής κρίσης των υποψήφιων διευθυντών από τους Συλλόγους Διδασκόντων, έρχεται πάλι στο προσκήνιο - εκ του πονηρού κι εκ πλαγίου - μέρος του αντιδραστικού σχεδίου για την εφαρμογή της αξιολόγησης, που εδώ και 35 χρόνια προσπαθούν να επιβάλουν στην εκπαίδευση όλες οι κυβερνήσεις, χωρίς επιτυχία [1].Ένα σχέδιο, απέναντι στο οποίο το εκπαιδευτικό κίνημα, πλάι στη μάχη για την επετηρίδα, την προσχολική αγωγή/εκπαίδευση και τους μαζικούς διορισμούς, έδωσε ιστορικά τις μεγαλύτερες και πιο νικηφόρες μάχες του.
Η κυβέρνηση αυτή τη φορά, αν κι αγκαλιάζει όλο τον βασικό κορμό των πτυχών του νόμου Διαμαντοπούλου (Νόμος 3848/2010), πλασάρει την ανώνυμη αξιολογική κρίση των Συλλόγων Διδασκόντων επί συγκεκριμένων ερωτημάτων για τους διευθυντές, ως συμμετοχή των συλλόγων στην επιλογή των διευθυντών. Αν κι επαναφέρει στο προσκήνιο όλο το παλιό σύστημα επιλογής διευθυντών, με κριτήρια τα τυπικά προσόντα, τις πιστοποιήσεις και τη συνέντευξη, το συνοδεύει με τη «μη μοριοδοτούμενη και μη δεσμευτική άποψη του Συλλόγου Διδασκόντων». Μια εμπλοκή του Συλλόγου Διδασκόντων «καρικατούρα», με ξεκάθαρη στόχευση: με αφορμή την απόφαση του ΣτΕ, να χρησιμοποιήσει την έκφραση της άποψης του συλλόγου των διδασκόντων μόνο κατ’ επίφαση, να την απαξιώσει και να τη μετατρέψει σε αξιολόγηση.
Επιπλέον, με το νόμο αυτό η κυβέρνηση προσπαθεί να πετύχει το αδύνατο: να συνδυάσει τον καταστροφικό για την εκπαίδευση νόμο 3848/2010 της Διαμαντοπούλου, το νόμο 4369/2016 του Βερναρδάκη για την αξιολόγηση στο δημόσιο, το Προεδρικό Διάταγμα 152 του 2013 για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, αλλά ρίχνοντας το βλέμμα και στο κομματικό ακροατήριο να πετύχει και μια επίφαση νομιμοποίησης από τη βάση των εκπαιδευτικών. Κυρίως όμως κάνει το πρώτο βήμα για την εφαρμογή της μνημονιακής δέσμευσης, με βάση και το ψηφισμένο πια 40 μνημόνιο, για την αξιολόγηση όλων (σχολικής μονάδας, στελεχών και εκπαιδευτικών), όπως καταγράφεται και στο Τριετές Σχέδιο για την εκπαίδευση που ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας.
Η προσπάθεια επιβολής κουλτούρας αξιολόγησης από το ΥΠΠΕΘ και την κυβέρνηση θα μας βρει αντιμέτωπους
Εκεί βρίσκεται για μας η ουσία. Το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί με έντεχνο τρόπο, να εκπαιδεύσει τους εκπαιδευτικούς στην κουλτούρα της αξιολόγησης με τον πιο πονηρό τρόπο, έχοντας στραμμένο το βλέμμα στο μέλλον. Ποιος αλήθεια εκπαιδευτικός πιστεύει ότι θα αξιολογήσει τους υποψήφιους διευθυντές με προκαθορισμένα κριτήρια, με προκαθορισμένες και υποχρεωτικές ερωτήσεις και με κλειστές απαντήσεις και δεν θα αποδεχτεί μ’ αυτό τον τρόπο τουλάχιστον παρόμοια διαδικασία και για τους εκπαιδευτικούς της πράξης;
Άλλωστε όπως ρητά δηλώνεται εδώ και πολύ καιρό: στόχος είναι: «να διασφαλιστούν οι διαθέσεις και οι στάσεις των εκπαιδευτικών για ενεργό εμπλοκή τους (στις διαδικασίες αξιολόγησης). Οι μορφές αυτοαξιολόγησης και εξωτερικής αξιολόγησης θα συνδυαστούν αφού έχει εμπεδωθεί κουλτούρα αξιολόγησης».
Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Αμαρουσίου,
- με οδηγό του την απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. της 15.3.2017 για «Απεργία – Αποχή από τη διαδικασία αξιολόγησης των Δημοσίων Υπαλλήλων»,
- κάνοντας χρήση της κήρυξης απεργίας - αποχής από το Δ.Σ. της ΔΟΕ
- και με σεβασμό στην πρόσφατη απόφαση της Γενικής μας Συνέλευσης (31 – 5 – 2017) για «Απεργία – Αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης»,
καλεί τα μέλη του να μη νομιμοποιήσουν τη φάρσα αυτή.
Οι συνάδελφοι είναι απόλυτα καλυμμένοι, συνδικαλιστικά και νομικά, να μην υλοποιήσουν τη διαδικασία των αξιολογικών κρίσεων «επί συγκεκριμένων ερωτήσεων αποτίμησης».
Καλούμε τα μέλη του συλλόγου μας να μην μετατρέψουν τον σύλλογο διδασκόντων σε προάγγελο της εφαρμογής της αξιολόγησης – χειραγώγησης και να μην συμμετέχουν στην παραπάνω διαδικασία.
Στο ίδιο πλαίσιο, καλούμε και τους υποψήφιους διευθυντές/διευθύντριες να δεσμευτούν ότι δε θα δεχτούν να γίνουν αξιολογητές και ότι θα καταθέσουν την παραίτησή τους αν και όταν η κυβέρνηση προχωρήσει στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
Πρέπει ξανά να εμποδίσουμε και αυτή την κυβέρνηση να ανοίξει το δρόμο για την αξιολόγηση μέσω της επιλογής των διευθυντών. Δεν ξεχνάμε ότι η αξιολόγηση στην εκπαίδευση δεν έχει υλοποιηθεί μέχρι τώρα χάρη στους δικούς μας αγώνες. Από τώρα πρέπει να μπλοκάρουμε όλες τις διαδικασίες της αξιολόγησης και συντονισμένα και από κοινού να πάρουμε όλα τα αναγκαία αγωνιστικά και οργανωτικά μέτρα που απαιτούνται για να προετοιμαστεί ο κλάδος και να δώσει μαζικά την μάχη απέναντι στη νέα απόπειρα επαναφοράς της αξιολόγησης, που αρχίζει με την επιλογή των διευθυντών και θα ενταθεί από την αρχή και κατά την διάρκεια της νέας σχολικής χρονιάς με την αξιολόγηση - αυτοαξιολόγηση κάθε σχολικής μονάδας. Αν η κυβέρνηση θελήσει να φέρει την αξιολόγηση από το παράθυρο, τότε θα πρέπει να ακούσει για άλλη μια φορά το ΟΧΙ της ζωντανής εκπαίδευσης.
Παραθέτουμε σχέδιο πρακτικού για τους συλλόγους διδασκόντων και καλούμε το Δ. Σ. της Δ. Ο. Ε. να προβεί στην υιοθέτηση και έκδοση ανάλογου πρακτικού για τους συλλόγους διδασκόντων που θα κληθούν να συνεδριάσουν ενόψει των κρίσεων των Δ/ντών Σχολικών μονάδων.
Σχέδιο πρακτικού των συλλόγων διδασκόντων:
Σήμερα …… – 6 – 2017 μετά από σύγκλιση σε συνεδρίαση των μόνιμων εκπαιδευτικών του…………Δημοτικού Σχολείου……………με θέμα τη διατύπωση γνώμης για την επιλογή διευθυντή, δηλώνουμε ότι είμαστε αναρμόδιοι και αντίθετοι να γίνουμε αξιολογητές των υποψήφιων διευθυντών.
Στην κατεύθυνση αυτή, με βάση την απόφαση της ΑΔΕΔΥ, του Πρωτοβάθμιου Σωματείου μας (Συλ. Εκπ. Π. Ε. Αμαρουσίου) και της Δ. Ο. Ε., δηλώνουμε ότι δε συντάσσουμε πρακτικά αξιολόγησης των υποψηφίων διευθυντών, δε συμπληρώνουμε ερωτηματολόγια (φύλλα ποιότητας). Υλοποιούμε την «απεργία - αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης» που έχει κηρύξει η ΑΔΕΔΥ και η ΔΟΕ.
Σημειώνουμε, πως η «αποχή υπαλλήλων» από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν. 1264/82, όπως αυτές έχουν ερμηνευθεί από αρμόδια δικαστήρια (Διοικητικό Εφετείο 486/1995 και δικαστική απόφαση 2395/2014 του μονομελούς πρωτοδικείου Αθηνών) και συνιστά μορφή συνδικαλιστικής πάλης.
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΚΑΝΕΝΑΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ/ ΚΑΝΕΝΑΣ/ΚΑΜΙΑ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΥΝ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ/ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Μέλη Συλλόγου μας
[1] Ας κάνουμε μια ιστορική ανασκόπηση για να δούμε πόσες προσπάθειες μαζί αποτρέψαμε κι έμειναν στα χαρτιά:
Ν.1304/1982: Εισάγεται ο θεσμός του σχολικού συμβούλου με σκοπό την επιστημονική παιδαγωγική καθοδήγηση, τη συμμετοχή στην αξιολόγηση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
ΠΔ214/1984 : Περί αξιολόγησης και καθηκόντων του σχολικού συμβούλου.
Ν. 1505 1985: Περί επιδόσεων και αξιολόγησης.
Ν.1566 1985: Ο νόμος που εστιάζει στην αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών και προβλέπει την έκδοση ΠΔ με το οποίο ορίζονται τα κριτήρια της αξιολόγησης.
Ν.2043/1992: Νόμος που ορίζει ότι υπεύθυνοι αξιολόγησης των εκπαιδευτικών είναι οι διευθυντές, οι υποδιευθυντές και οι προϊστάμενοι των σχολείων.
ΠΔ320/1993: Το πρώτο ΠΔ Σουφλιά για την αξιολόγηση.
Ν.1976/1997: Με επιμέρους διατάξεις για την αξιολόγηση.
Ν.2525/1997: Ο γνωστός ως νόμος σκούπα του Γεράσιμου Αρσένη.
ΠΔ140/1998: Περί όρων και διαδικασίας της μονιμοποίησης και εξέλιξης εκπαιδευτικών και διαδικασίας οριστικοποίησης των εκθέσεων αξιολόγησης.
Ν.2986/2002: Με τα άρθρα 4 και 5 προσδιορίζονται ο σκοπός, οι στόχοι και ο χαρακτήρας της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών.
Ν.3848/2010: Προγραμματισμός και αξιολόγηση της δράσης στην εκπαίδευση.
Ν.3966/2011: Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων και του προσωπικού τους.
ΠΔ152/2013 :Με τις μνήμες ακόμη νωπές
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη