Ο νέος νόμος για επιλογή δ/ντων σχολικών μονάδων στηρίζεται σε όλη την προηγούμενη αντιδραστική νομοθεσία (Καθηκοντολόγιο, ν.3848/10 – Διαμαντοπούλου, ν.4186/13 - Αρβανιτόπουλου) της οποίας η κατάργηση είναι πάγιο αίτημα του κλάδου.
Παρά τις κυβερνητικές υποσχέσεις για κατάργηση του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης- χειραγώγησης ο Ν.3848/10 και το Π.Δ. 152/13 όχι μόνο διατηρούνται αλλά ενισχύονται και από τον Ν.4369/2016.
· Η όλη διαδικασία εμπαίζει, αλλοιώνει και υποβαθμίζει τον ρόλο του Συλλόγου ως αποφασιστικό θεσμικό όργανο με νομική ισχύ των αποφάσεών του, αφού τον μετατρέπει σε ένα άτυπο «γνωμοδοτικό όργανο» οι αρμοδιότητες του οποίου δεν προκύπτουν θεσμικά από πουθενά. Η «γνωμοδότηση» του δεν έχει καμιά θεσμική ισχύ και οι όποιες αποφάσεις του δεν δεσμεύουν κανέναν. Πρόκειται λοιπόν για έναν διακοσμητικό ρόλο με μόνο στόχο να εμπλακεί ο Σύλλογος Διδασκόντων σε μια διαδικασία που είναι αντίθετη τόσο με τις αποφάσεις του κλάδου (αποφάσεις συνεδρίων ΟΛΜΕ) όσο και με τις δυναμικές κινητοποιήσεις του κλάδου τα προηγούμενα χρόνια που ακύρωσαν στην ουσία την εφαρμογή της αξιολόγησης και της αντιδραστικής αυτής πολιτικής.
· Πρόκειται για διαδικασία αξιολόγησης αφού ο Σύλλογος καλείται υποχρεωτικά να συμπληρώσει φύλλα αποτίμησης (δηλαδή φύλλα αξιολόγησης). Το Υπουργείο παρουσιάζει την υποχρεωτική συμπλήρωση φύλλων αξιολόγησης, ως ελεύθερη έκφραση της γνώμης των εκπαιδευτικών και με τον τρόπο αυτό ελπίζει να νομιμοποιήσει στην συνείδηση των εκπαιδευτικών τη διαδικασία της αξιολόγησης.
· Από πού προκύπτει ότι ο Σύλλογος Διδασκόντων έχει «γνωμοδοτική» λειτουργία και μάλιστα με τη μορφή της υποχρεωτικής συμμετοχής ; Από πού προκύπτει η υποχρεωτικότητα έκφρασης της γνώμης; Αλήθεια ποιο όργανο ακριβώς θα συνεδριάσει για να «γνωμοδοτήσει»; Σύμφωνα με το Υπουργείο ο Σύλλογος Διδασκόντων. Αλλά από πότε εξαιρούνται από τον Σύλλογο Διδασκόντων οι συνάδελφοι αναπληρωτές; Ποια λοιπόν η νομική υπόσταση ενός τέτοιου οργάνου; Ποια η στάση του Υπουργείου απέναντι στους αναπληρωτές συναδέλφους;
· Παρά τις προηγούμενες δεσμεύσεις για το χρόνο θητείας των διευθυντικών στελεχών, για εξασφάλιση όρων διαφάνειας και αντικειμενικότητας, η συνέντευξη «επιστρέφει», αποδεικνύοντας ότι η γνώμη «των συνυπηρετούντων μόνιμων εκπαιδευτικών», παραμένει ένα πρόσχημα για την εμπλοκή του Συλλόγου στην εφαρμογή της κυβερνητικής πολιτικής.
Καλούμε
· Τους συλλόγους διδασκόντων και τους συναδέλφους να απέχουν από τη διαδικασία στο πλαίσιο της «αποχής από κάθε διαδικασία αξιολόγησης» που έχει κηρύξει η ΑΔΕΔΥ.
· Την ΟΛΜΕ να πάρει άμεσα αποφάσεις υπερασπίζοντας τις αποφάσεις και τα αιτήματα του κλάδου.
· Τα αιρετά μέλη ΠΥΣΔΕ να απέχουν και να μη νομιμοποιήσουν τη διαδικασία αυτή.
Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ Πάρου-Αντιπάρου
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη