Thumbnail
ΕΛΜΕ Λήμνου

Με υπουργική απόφαση την Πέμπτη 15/6/2017 (Αρ. Φ20/98094/Δ4, ΦΕΚ 2067 Β) το υπουργείο παιδείας κλείνει ειδικότητες στα ΕΠΑΛ, με πρόσχημα πως δεν λειτούργησαν φέτος. Για παράδειγμα αν σε ένα ΕΠΑΛ δεν λειτούργησε φέτος κάποια ειδικότητα, αυτή δεν θα λειτουργήσει ούτε του χρόνου, ακόμα και αν υπάρχει ενδιαφέρον από μαθητές! Σε ορισμένες μάλιστα περιπτώσεις οι ειδικότητες δεν λειτούργησαν, γιατί το υπουργείο χαρακτήρισε τα τμήματα ολιγομελή.

Στα σχολεία της ΕΛΜΕ Λήμνου-Αγίου Ευστρατίου, το ΕΠΑΛ Μύρινας χάνει τις ειδικότητες του Τεχνικού Η/Υ και Δικτύων Η/Υ και του Υπαλλήλου Αποθήκης και Συστημάτων Εφοδιασμού. Το ΕΠΑΛ Μούδρου χάνει τις ειδικότητες της Ζωικής και Φυτικής Παραγωγής.

Το υπουργείο εφαρμόζει τον αντιεκπαιδευτικό νόμο 4386/2016 της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που προβλέπει ότι ο εκάστοτε υπουργός, με μια υπουργική απόφαση, μπορεί να καθορίζει, άρα και να καταργεί, τομείς και ειδικότητες σε κάθε ΕΠΑΛ.

Τα μέτρα που έχουν παρθεί σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς είναι:

  • Η ηλεκτρονική δήλωση προτίμησης των μαθητών (μέχρι 3 ΕΠΑΛ) και ο καθορισμός των ειδικοτήτων και τμημάτων με βάση τις εγγραφές που θα έχουν γίνει μέχρι τις 10 Ιούλη.
  • Ο χαρακτηρισμός φοίτησης στο τέλος του Α΄ Τετραμήνου.
  • Το κλείσιμο των λεγόμενων ολιγομελών τμημάτων.

Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές θα είναι αναγκασμένοι να μετακινούνται με κριτήριο το πως θα λειτουργήσουν όσο το δυνατό λιγότερα τμήματα-ειδικότητες. Το υπουργείο έχει δηλώσει την πρόθεσή του να μην επιτρέψει τη λειτουργία τομέων και ειδικοτήτων, αν δεν υπάρχει ο ελάχιστος αριθμός (που αυτοί βέβαια θέτουν), αλλά να μετακινηθούν μαθητές σε άλλα σχολεία, αν επιμένουν να ακολουθήσουν συγκεκριμένο τομέα ή ειδικότητα. Ενώ σε διαφορετική περίπτωση ο μαθητής αναγκάζεται να αλλάξει προτίμηση.

Τα σχέδια αυτά μας βρίσκουν αντίθετους! Είναι δικαίωμα όλων των μαθητών να ολοκληρώνουν τις σπουδές τους στο σχολείο τους, χωρίς να μετακινούνται. Ευθύνη των εκπαιδευτικών είναι να παλεύουν για το δικαίωμα των παιδιών στη μόρφωση κι όχι, όπως θέλει το υπουργείο, να υπηρετούν μια αντιπαιδαγωγική "κοπτοραπτική", με μοναδικό στόχο να περιοριστούν οι δαπάνες για την εκπαίδευση.

Απαιτούμε:

  • Να παρθεί πίσω η υπουργική απόφαση που καταργεί εκατοντάδες ειδικότητες.
  • Την εφαρμογή του προηγούμενου τρόπου εγγραφής για όλους τους μαθητές.
  • Να δοθεί όλος ο απαραίτητος χρόνος στους μαθητές να ενημερωθούν για να επιλέξουν το σχολείο, τον τομέα και την ειδικότητα της επιλογής τους.
  • Τα τμήματα, οι τομείς και οι ειδικότητες των ΕΠΑΛ να ολοκληρωθούν στις 20 Σεπτεμβρίου.
  • Να εγκριθούν όλα τα ολιγομελή τμήματα.
  • 20 μαθητές στα τμήματα, 15 στις κατευθύνσεις, 10 στα εργαστήρια.
  • Τα τμήματα, οι τομείς και οι ειδικότητες των ΕΠΑΛ να διαμορφωθούν με βάση τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών κι όχι την περικοπή δαπανών.
  • Όχι στους εκπαιδευτικούς λάστιχο και στις απολύσεις αναπληρωτών.
  • Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί ΤΩΡΑ!

 

 

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

donti.jpg
Οδοντίατρος προειδοποιεί για ένα «επίμονο» σημάδι στο στόμα που μπορεί να αποτελεί πρώιμο σύμπτωμα καρκίνου
Τα στοματικά έλκη που δεν θεραπεύονται εντός τριών εβδομάδων μπορεί να είναι ένα από τα πρώτα σημάδια καρκίνου του στόματος
Οδοντίατρος προειδοποιεί για ένα «επίμονο» σημάδι στο στόμα που μπορεί να αποτελεί πρώιμο σύμπτωμα καρκίνου
elliniki-glossa
Το ρήμα που έκανε λάθος μέχρι και ο Μπαμπινιώτης δεν γράφεται όπως νομίζουμε
Ο καθηγητής Μπαμπινιώτης, με τη βαθιά κατανόησή του στη γλωσσολογία και τη γλώσσα ως πολιτιστικό εργαλείο, υποδεικνύει την ορθότερη μορφή...
Το ρήμα που έκανε λάθος μέχρι και ο Μπαμπινιώτης δεν γράφεται όπως νομίζουμε