Το ΠΥΣΠΕ και τα υπηρεσιακά συμβούλια δεν είναι «άβατο». Οι αιρετοί εκπρόσωποί έχουν την υποχρέωση να ενημερώνουν τα Εκπαιδευτικά Σωματεία και όλους τους συναδέλφους για το ότι συμβαίνει σε αυτά. Υπερασπίζονται τα εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα με όρους κινήματος και όχι προσωπικών εξυπηρετήσεων. Φως στα σκοτεινά δωμάτια, άμμος στα γρανάζια της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής!
22/8/2017
Μηδενικές ανάγκες σε δασκάλους δήλωσε ο διευθυντής Α’ βάθμιας Εκπαίδευσης στην Α’ Αθήνας και 50 σε νηπιαγωγούς για τη β’ φάση των αποσπάσεων εκπαιδευτικών! Είναι απολύτως σαφές ότι η καταγραφή αυτή δεν έγινε με βάση τις πραγματικές ανάγκες Δημοτικών και Νηπιαγωγείων της Α’ Αθήνας αλλά με βάση τις μνημονιακές επιταγές για ασφυκτική διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού! Φυσικά, για να συμμορφωθεί στις βασικές πολιτικές επιταγές της κυβέρνησης, η διοίκηση αδιαφορεί
Οι αριθμοί είναι αδιάψευστοι! Φέτος τα πρωινά και ολοήμερα τμήματα παραμένουν αριθμητικά ίδια ενώ το εκπαιδευτικό προσωπικό έχει μειωθεί. Οι παρακάτω πίνακες αποδεικνύουν περίτρανα ότι η Α’ διεύθυνση ξεκινά με 200-220 λιγότερους δασκάλους από αυτούς που χρειάστηκε την περσινή χρονιά και 75-80 νηπιαγωγούς.
Δημοτικά | 2016-17 |
2017-18 | ||
Τμήματα πρωινά | 1135 | 1135 | ||
Τμήματα ολοήμερα | 725 | 730 | ||
Αποσπάσεις δασκάλων | +70 | -50 | ||
Αναπληρωτές δάσκαλοι | +25 | - | ||
Αναγκαίοι δάσκαλοι για ώρες σίτισης* | - | 70-80 |
Νηπιαγωγεία | 2016-17 | 2017-18 |
Τμήματα πρωινά/ολοήμερα | 620 | 639 |
Αποσπάσεις νηπιαγωγών | +25 | +6 |
Αναπληρωτές νηπιαγωγοί | +39 | - |
Είναι μέγιστο ζήτημα για να λειτουργήσουν οι σχολικές μονάδες της Α’ Αθήνας με στοιχειώδη επάρκεια και με σεβασμό στα εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα, να ικανοποιηθούν τα αιτήματα για απόσπαση εκπαιδευτικών από άλλα ΠΥΣΠΕ και να γίνουν μαζικές προσλήψεις αναπληρωτών όλων των ειδικοτήτων!
Να σημειώσουμε επίσης, ότι το 2015 που πάλι δεν έγιναν αποσπάσεις, σε πάνω από 60 Δημοτικά και 20 νηπιαγωγεία δεν λειτουργούσαν καθόλου τα ολοήμερα και η διοίκηση αποπειράθηκε ακόμα και μήνα Νοέμβριο να συμπτύξει και να κλείσει ολοήμερα και να μετακινήσει εκπαιδευτικούς, δημιουργώντας απίθανες καταστάσεις (υπήρξε τμήμα Στ’ σε σχολείο του Ζωγράφου που άλλαξε 3 φορές εκπαιδευτικό μέχρι το Δεκέμβριο λόγω αυτών των υποχρεωτικών μετακινήσεων)!
Πώς θα λειτουργήσουν οι σχολικές μονάδες αν τελικά δεν γίνουν αποσπάσεις και ο απαραίτητος αριθμός προσλήψεων;
Α. Το Υπουργείο και η Α’ Διεύθυνση επιδιώκουν και εύχονται τη διάλυση των ολοημέρων!
Το σχέδιο είναι πια πασιφανές! Αφού δεν κατόρθωσαν να εξαφανίσουν τα ολοήμερα με τις υπουργικές αποφάσεις που έβαζαν συνεχείς φραγμούς στις εγγραφές, προσπαθούν να τα εξαφανίσουν απαξιώνοντας τη λειτουργία τους και μετατρέποντας τα σε παιδοφυλακτήρια! Ο νέος τύπος ολοήμερου Δημοτικού που κατάργησε τον υπεύθυνο δάσκαλο και μετέτρεψε το ολοήμερο σε μια δομή που την καλύπτουν όσοι έχουν περίσσευμα ωρών οδηγεί στην απαξίωσή του! Υπάρχουν τμήματα ολοημέρων που έχουν κάθε μέρα άλλον δάσκαλο για την ώρα της μελέτης, με ότι σημαίνει αυτό για την εκπαιδευτική λειτουργία του. Ο υπολογισμός του σε ώρες κι όχι σε τμήματα αυτό εξυπηρετεί! Σε όλα τα παραπάνω ας προσθέσουμε και το νέο ΠΔ 79 που διαγράφει μαθητές μετά από μόλις 15 ημέρες απουσίας (!!!) και στη συνέχεια κλείνει τα τμήματα ενώ ταυτόχρονα καλεί τους γονείς δυο φορές στη διάρκεια της χρονιάς να επαναεπιβεβαιώνουν την αρχική εγγραφή τους!!! Το κράτος λοιπόν, θεωρεί το ολοήμερο μια δομή για πέταμα που την κλείνει κατά το δοκούν! Αντί να ενισχύσει ουσιαστικά τα ολοήμερα ώστε να παίζουν το ρόλο τους για την μαθησιακή στήριξη των παιδιών στην εποχή της κρίσης, κάνει τα πάντα για να δικαιολογεί το κλείσιμό τους! Από την αρχή της σχολικής χρονιάς, η Α’ διεύθυνση θα επιδιώξει να δημιουργήσει ασφυκτικές συνθήκες για τα ολοήμερα, περιορίζοντας και κόβοντας τον εκπαιδευτικό του ολοημέρου που κατέκτησαν με τις μαχητικές τους κινητοποιήσεις τα εκπαιδευτικά σωματεία και οδηγώντας σε πλασματικές υπεραριθμίες και μετακινήσεις εκπαιδευτικών.
Β. Υπολογίζουν σε συμπτύξεις και συγχωνεύσεις τμημάτων στη διάρκεια της χρονιάς
50 περίπου τμήματα έχει ως εφεδρική επιλογή η Α’ Διεύθυνση για να καλύπτει τις ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Αυτό άλλωστε, προσπάθησε να κάνει πολλές φορές και την περσινή χρονιά ασκώντας πιέσεις στους/στις διευθυντές/ντριες να προχωρήσουν σε συμπτύξεις.
Να μην υπολογίζουν χωρίς το μαχόμενο εκπαιδευτικό κίνημα!
Στις 29/8 προγραμματίζεται το πρώτο ΠΥΣΠΕ που θα δείξει τις προθέσεις της διοίκησης σχετικά με τον υπολογισμό των κενών και των υπεραριθμιών. Τα εκπαιδευτικά σωματεία θα βρίσκονται μαχητικά εκεί όπως και πέρσι! Δε θα επιτρέψουμε συγχωνεύσεις, πλασματικές υπεραριθμίες και μετακινήσεις εκπαιδευτικών, κατάργηση τμημάτων ολοημέρων! Στην Α’ Αθήνας άλλωστε, λόγω της μαχητικής δράσης των εκπαιδευτικών σωματείων όλα τα προηγούμενα χρόνια προστατεύτηκαν δικαιώματα των μαθητών και των εκπαιδευτικών! Αυτό θα συμβεί και φέτος!
Στην Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Παρέμβαση συμμετέχουν:
Ανεξάρτητη Αγωνιστική Κίνηση/Αριστοτέλης, Εκπαιδευτική Παρέμβαση/Α΄ συλλόγου Αθηνών, Ανεξάρτητη Παρέμβαση/Αθηνά, Δάσκαλοι σε Kίνηση/Παρθενώνας,
Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Παρέμβαση/Ρόζα Ιμβριώτη, Εκπαιδευτικοί σε δράση/Μ. Παπαμαύρος, Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Παρέμβαση/Μακρυγιάννης
Των αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών στο ΠΥΣΠΕ της Α’ Διεύθυνσης Αθήνας
Ρέππα Ντίνα (τακτική),
Μιλτσακάκη Μιχάλη, (αναπληρωματικός)
Εκλεγμένων με το Ψηφοδέλτιο της
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη