Συναδέλφισσες/φοι Καλή και δημιουργική η νέα σχολική χρονιά!
Ολοκληρώθηκε η διαδικασία του υπολογισμού των κενών και πλεονασμάτων ύστερα από τέσσερις συνεδριάσεις του ΠΥΣΔΕ Πρέβεζας και τα οποία στάλθηκαν στο Υπουργείο.
Στην αρχή των συνεδριάσεων και υλοποιώντας την απόφαση της ΕΛΜΕ Πρέβεζας κατέθεσα το παρακάτω κείμενο:
<< Η διαδικασία με την οποία καλούνται τα Υπηρεσιακά Συμβούλια να υπολογίσουν κενά και πλεονάσματα του εκπαιδευτικού προσωπικού, όπως αναφέρει και η εγκύκλιος που στάλθηκε στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης στηρίζεται στο ΠΔ 50/96 το οποίο ορίζει σαφώς άρθρο 4 παρ. 3 ότι οι εισηγήσεις των ΠΥΣΔΕ προς την Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου αποστέλλονται μέχρι τις 15 Φεβρουαρίου και άρθρο 4 παρ. 1 ότι για την πραγματοποίηση των μεταθέσεων καταρτίζονται μέχρι τις 10 Μαρτίου κάθε σχολικού έτους πίνακες κενών οργανικών θέσεων κατά περιοχή μετάθεσης.
Η αύξηση του υποχρεωτικού μας ωραρίου οι νέες αλλαγές που έγιναν την φετινή χρονιά στα Γυμνάσια με την μείωση των ωρών του ωρολογίου προγράμματος καθώς και η κατάργηση των ωρών των εργαστηρίων των Φυσικών επιστημών και της Πληροφορικής είχε σαν αποτέλεσμα την υποβάθμιση μαθημάτων και να χαθούν πολλές ώρες συναδέλφων αναπληρωτών.
Στην εγκύκλιο γίνεται συστηματική αναφορά στο νομοθετικό πλαίσιο και σε εγκυκλίους σχετικά με τις αναθέσεις και την λειτουργία των τμημάτων, απαιτείται η αναγωγή ενδεχομένων ολιγομελών υπαρχόντων τμημάτων στο <<ορθό>>,δηλαδή στα τμήματα 27-30 μαθητών, τα νέα απαγορευτικά όρια στα τμήματα με μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.
Παρακάμπτεται η πάγια θέση του συνδικαλιστικού κινήματος ότι οι πίνακες αυτοί να συμπληρώνονται με την σύμφωνη γνώμη του συλλόγου διδασκόντων και όχι αποκλειστικά από τον Διευθυντή του σχολείου.
Το Υπουργείο συνεχίζοντας την εισαγωγή <<νέων ηθών>>,επικαλείται τον έγκαιρο προγραμματισμό των μεταθέσεων οι οποίες έχουν ελαχιστοποιηθεί, όμως οι πραγματικές στοχεύσεις είναι εντελώς διαφορετικές π.χ. τα διογκωμένα πλεονάσματα που θα προκύψουν, ιδιαίτερα στα ΕΠΑΛ, με την εγκύκλιο<<των μη παρακολουθούντων>>θα αποτελέσουν το άλλοθι για να απορριφθούν (και φέτος)πάρα πολλές αιτήσεις μετάθεσης.
Είναι φανερό τόσο από την ίδια διαδικασία όσο και από τον τρόπο υπολογισμού των κενών και πλεονασμάτων το υπουργείο παίρνει στα χέρια του την υπόθεση της διαμόρφωσης των κενών και των πλεονασμάτων, στο πλαίσιο της συνολικότερης αντιεκπαιδευτικής πολιτικής.
Επιδιώκουν λιγότερα κενά και όσο γίνεται περισσότερα πλεονάσματα που θα τροφοδοτήσουν την <<κινητικότητα>>.
Ο αριθμός των μαθητών στα τμήματα δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 20 για τα τμήματα των Γυμνασίων και της γενικής παιδείας των Λυκείων, τους 15 στις κατευθύνσεις και τους 10 για τα εργαστήρια, πάγια θέση του εκπαιδευτικού κινήματος που είχε εφαρμοστεί στην πράξη τα τελευταία χρόνια.
Τα μέτρα στόχο είχαν τη συρρίκνωση του αγαθού της δημόσιας δωρεάν παιδείας και τη συνέχιση δύσκολων εργασιακών σχέσεων για χιλιάδες συναδέλφους.
Επειδή η αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών αποτελεί συνέχεια ενός οργανωμένου σχεδίου που ξεκίνησε με καταργήσεις-συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, συμπτύξεις τμημάτων, αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, περικοπές των λειτουργικών δαπανών για τα σχολεία και στοχεύει στη συρρίκνωση του αγαθού της δημόσιας δωρεάν παιδείας.
Η συνέχιση αυτής της πολιτικής θα βρει τον κλάδο αντιμέτωπο με τα ίδια προβλήματα και τη νέα χρονιά.
Το συνδικαλιστικό κίνημα οφείλει να αντισταθεί στη συνέχιση αυτής της πολιτικής αναπτύσσοντας ενωτικούς και αποτελεσματικούς αγώνες>>.
Με βάση τα παραπάνω καταψήφισα τα πρακτικά στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο που αφορούν τα κενά και πλεονάσματα εκπαιδευτικού προσωπικού, όπως αναφέρει και η εγκύκλιος για τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών.
Ποιο αναλυτικά η Πράξη 8η /24-4-2017 και σύμφωνα με την εγκύκλιοΑρ.Πρωτ. 61052/E2 αφορούσε και τον προσδιορισμό κενών θέσεων και πλεονασμάτων εκπαιδευτικού προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2017-2018.
Η Πράξη 12η /20-5-2017 αφορούσε και τις υπεραριθμίες και οργανικά κενά ανά σχολείο και ειδικότητα.
Η Πράξη 13η /25-5-2017 αφορούσε και τον ονομαστικό χαρακτηρισμό των υπεραρίθμων, καθώς καιεξέταση αιτήματος για άρση υπεραριθμίαςειδικότητας συναδέλφου με την πρόταση του συναδέλφου ότι η συγκεκριμένη ειδικότητα μπορεί να αναλάβει έως τέσσερις ερευνητικές εργασίες και άρα δεν υφίσταται υπεραριθμία στο σχολείο του.
Η Πράξη 38η /1-9-2017 αφορούσε και εξέταση αιτήματος για άρση υπεραριθμίας συναδέλφου.
Συναδέλφισσες/φοι
Ο πίνακας A΄ όπως γνωρίζεται αφορά τα γενικά σχολεία και τις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής, και όχι ταπειραματικά, μουσικά, καλλιτεχνικά, διαπολιτισμικά σχολεία.
Συγκεκριμένα όπως αναφέρει θα καταγραφεί:
Ο αριθμός των φοιτώντων μαθητών ανά τάξη και των τμημάτων σε κάθε σχολική μονάδα.
Τα τμήματακατά τάξη καθώς και τα τμήματα κατευθύνσεων πρέπει να λειτουργούν με αριθμό μαθητών εντός τωνπροβλεπομένων από τη νομοθεσία ορίων. Όπου αυτό δεν συμβαίνει, ο υπολογισμός θα πρέπει να γίνειμε βάση τη διόρθωση που επιβάλλεται να γίνει κατά την έναρξη του προσεχούς σχολικού έτους.
Στη στήλη 1 ο αριθμός ανά κλάδο και ειδικότητα των προβλεπόμενων ωρών διδασκαλίας για τηλειτουργία των τμημάτων στην κάθε σχολική μονάδα με βάση τις πρώτες αναθέσεις μαθημάτων.
Στη στήλη 2 (2α, 2β, 2γ, 2δ, 2ε) ο αριθμός όλων των εκπαιδευτικών, ανάλογα με το ωράριό τους, χωρίςνα ληφθεί υπόψη μείωση ωραρίου (π.χ. λόγω ανατροφής τέκνων ή λόγω άσκησης καθηκόντων) κατάκλάδο και ειδικότητα που ανήκουν οργανικά ή με προσωποπαγή θέση, καθώς και όσοι είναιπροσωρινά τοποθετημένοι, όσοι βρίσκονται για οποιοδήποτε λόγο στη διάθεση ΠΥΣΔΕ, και οιεκπαιδευτικοί που έχουν αποσπαστεί στο εξωτερικό, με την επιφύλαξη όσων αναφέρονται παρακάτω
(άρθρο 35 §2 του Ν.4186/2013).
Οι εκπαιδευτικοί που δεν ανήκουν οργανικά στη σχολική αυτή μονάδα και υπηρετούν σε αυτή ωςδιευθυντές δεν θα συνυπολογισθούν.
Δε θα υπολογιστούν επίσης οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν οργανικά σε Μουσικά, Καλλιτεχνικά καιΔιαπολιτισμικά σχολεία και όσοι έχουν τοποθετηθεί σε Πειραματικά σχολεία.
Στους οργανικά ανήκοντες εκπαιδευτικούς δεν θα υπολογιστούν οι εκπαιδευτικοί που θααποχωρήσουν αυτοδίκαια από την υπηρεσία μέχρι 31 Αυγούστου 2017 (άρθρο 4 Π.Δ. 50/1996).
Όσον αφορά στους εκπαιδευτικούς που έχουν αποσπαστεί στο εξωτερικό, διευκρινίζουμε ότι,σύμφωνα με τα αναφερόμενα στις διατάξεις του άρθρου 35 §2 του Ν.4186/2013 (Α’ 193) με την οποίααντικαθίσταται η §4 του άρθρου 18 του Ν.4027/2011 «οι εκπαιδευτικοί που αποσπώνται στις ελληνόγλωσσες μονάδες του εξωτερικού εφόσον κατέχουν οργανική θέση σε σχολείο στην Ελλάδα,διατηρούν τη θέση αυτή κατά το διάστημα της απόσπασής τους και επιστρέφουν σε αυτήν μετά τη λήξητης απόσπασής τους. Σε περίπτωση που η απόσπασή τους παρατείνεται πέραν των πέντε ετών, για προσωπικούς ή οικογενειακούς λόγους και όχι λόγω υπηρεσιακών αναγκών, τότε η οργανική θέση πουκατέχουν θα θεωρείται κενή με την έναρξη του έκτου συνεχόμενου σχολικού έτους απόσπασης με τις συνέπειες που ορίζονται στο Κεφάλαιο Γ΄ άρθρο 16 παράγραφος 9 του ν. 1566/1985 (Α΄ 167)».
Με βάση τα παραπάνω οι εκπαιδευτικοί που έχουν αποσπαστεί στο εξωτερικό λογίζονται στους οργανικά ανήκοντες στην περιοχή μετάθεσης, ενώ η οργανική τους θέση σε σχολείο θα θεωρείται κενήή μη ανάλογα με όσα αναφέρονται στην ανωτέρω παράγραφο.
Στη στήλη 3 ο αριθμός συνολικά ανά κλάδο και ειδικότητα των ωρών του εβδομαδιαίου υποχρεωτικούωραρίου των εν λόγω εκπαιδευτικών.
Στη στήλη 4 οι ώρες Project.
Η διαφορά της στήλης 3 από τη στήλη 1 (στήλη 1 - στήλη 3), εφόσον είναι θετική, αναγράφεται στηστήλη 5α με αρνητικό πρόσημο. Στην περίπτωση που η διαφορά είναι αρνητική θα αναγράφεται στηστήλη 5β με θετικό πρόσημο (δηλαδή κατά απόλυτη τιμή). Για παράδειγμα εάν οι προβλεπόμενες ώρεςδιδασκαλίας είναι 74 και οι συνολικές ώρες των οργανικά ανηκόντων είναι 71, σημειώνουμε στη στήλη5α έλλειμμα ωρών -3.
Στην Πράξη 12η /20-5-2017 που αφορούσε τις υπεραριθμίες και οργανικά κενά ανά σχολείο και ειδικότητα ο Προϊστάμενος Δ.Δ.Ε. Πρέβεζας στην εισήγησή του ανέφερε ότι οι οδηγίες που έδωσε στους Διευθυντές των σχολείων του νομού μας ήταν ότι οι ώρεςProject του πίνακα Α΄ δεν θα δοθούν σε κανένα συνάδελφοαφού όπως αναφέρει και η εγκύκλιος με Αρ Πρωτ 120885/Γ2/3-9-2013 του Υπουργείου με θέμα<< Οδηγίες για την διδασκαλία του Project της Α΄ και Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου και Α΄ και Β΄ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου>>,αναφέρετε ρητά ότι:
η ανάθεσητουProject στους εκπαιδευτικούς του κάθε σχολείου ανατίθεται στην αρχή του κάθε σχολικού έτους στις πρώτες συνεδριάσεις από τον Σύλλογο Διδασκόντων του κάθε σχολείου.
Αποφασίστηκε ομόφωνα να μην υπολογιστούν οι ώρες Project σε κανένα συνάδελφο.
Στην Πράξη 13η /25-5-2017που αφορούσε και τον ονομαστικό χαρακτηρισμό των υπεραρίθμων, κατατέθηκε αίτημα συναδέλφου και εν ενεργεία Υποδιευθυντή σχολικής μονάδας για άρση υπεραριθμίας ειδικότητας ΠΕ 12.17 η οποία και απορρίφθηκε σύμφωνα με την προηγούμενη ομόφωνη απόφαση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου.
Όμως στην Πράξη 38η /1-9-2017 που αφορούσε και εξέταση αιτήματος για άρση ονομαστικής υπεραριθμίας του προαναφερόμενου συναδέλφου κατατέθηκε από τον Πρόεδρο του ΠΥΣΔΕ έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας το οποίοαπαντούσε στο ερώτημα του συναδέλφου χωρίς να διασαφηνίζει ξεκάθαρα την νομολογία που διέπει την ανάθεση των Project,έγινε δεκτό από την πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ δίνοντας έτσι και την δυνατότητα στον συνάδελφο να θέσει υποψηφιότητα για Υποδιευθυντής Σχολικής Μονάδας αφού η υπαραριθμία απέτρεπε την κατάθεση αιτήσεως.
Η απόφαση αυτή συνάδελφοι με βρίσκει αντίθετο διότι αδικεί όλους τους συναδέλφους που υπηρετούν στην Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Πρέβεζας και στους οποίους δεν ανατέθηκαν ώρεςProject αφού ούτε η εγκύκλιος αλλά ούτε και εισήγηση του Προϊσταμένου Δ.Δ.Ε. Πρέβεζας αναφέρει και στα πλαίσια της αρχής την δικαιοσύνης, της αξιοκρατίας και της ισονομίας που πρέπει να χαρακτηρίζει την κρατική λειτουργία.
Βέβαια η τάχιστη διόρθωση των αποφάσεων μια και το χρονικό διάστημα υποβολής των αιτήσεων των νέων Υποδιευθυντών είναι πολύ μικρό,είναι ένα στοίχημα για τις Υπηρεσίες της Εκπαίδευσης αν αναλογιστούμε το χρονικό διάστημα που διορθώθηκαν προηγούμενες προτάσεις διόρθωσης αποφάσεων του ΠΥΣΔΕ Πρέβεζας από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης.
Όμως πιστεύω ότι συντροφικότητα που διέπει όλους τους συναδέλφους μας θα δώσει την απαιτούμενη λύση στο πρόβλημα του συναδέλφου.
Σας αποστέλλω τα κενά τα οποία στάλθηκαν στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης για έγκριση για τον διορισμό των συναδέλφων αναπληρωτών.
ΠΕ02-1 ΚΕΝO, ΠΕ03-1 ΚΕΝΟ, ΠΕ04.4-4 ΚΕΝΑ,ΠΕ04.5.1 ΚΕΝΟ,ΠΕ07-1 ΚΕΝΟ Μ.Ο,ΠΕ08-1 ΚΕΝΟ Μ.Ο,ΠΕ15-1 ΚΕΝΟ,ΠΕ016-1 ΚΕΝΟ Μ.Ο
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ ΜΑΧΗΤΙΚΑ ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΑ!
Με συναδελφικούς και αγωνιστικούς χαιρετισμούς!
ΚΑΤΣΑΝΑΚΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
ΑΙΡΕΤΟΣ ΠΥΣΔΕ ΠΡΕΒΕΖΑΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη