Thumbnail
ΟΛΜΕ

        Με την έναρξη του νέου σχολικού έτους εφαρμόζεται για ακόμα μία φορά η αντιεκπαιδευτική πολιτική του Υπουργείου Παιδείας στη διδασκαλία των ξένων γλωσσών, που στόχο έχει την εξυπηρέτηση της γνωστής περιοριστικής πολιτικής για την εξοικονόμηση πόρων και αδιαφορεί για την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

            Συγκεκριμένα, με εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας υποχρεώνονται τα σχολεία να μη σχηματίζουν τμήματα ξένων γλωσσών περισσότερα από τα τμήματα γενικής παιδείας. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα:

  • Στη διδασκαλία των Αγγλικών να μη γίνεται διαχωρισμός σε αρχάριους και προχωρημένους στα μικρά Γυμνάσια της χώρας.
  • Στα μεγαλύτερα Γυμνάσια που σχηματίζουν μονό αριθμό τμημάτων(ένα, τρία, πέντε και εξής) στο μονό τμήμα να καθορίζεται το επίπεδο σύμφωνα με την πλειοψηφία των μαθητών του τμήματος, γεγονός που είναι παιδαγωγικά απαράδεκτο.
  • Στη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας πολλά παιδιά να υποχρεώνονται να παρακολουθήσουν μαθήματα ξένης γλώσσας διαφορετικής από αυτήν που διδάχτηκαν στο Δημοτικό.

Για παράδειγμα, η Α’  τάξη του Γυμνασίου Μουζακίου Καρδίτσας έχει 51 μαθητές. Από αυτούς οι 31 επιθυμούν να παρακολουθήσουν μαθήματα γερμανικής γλώσσας, όπως έκαναν και στο Δημοτικό και 20 μαθητές επιθυμούν να συνεχίσουν την παρακολούθηση της γαλλικής γλώσσας. Υπό κανονικές συνθήκες θα έπρεπε να δημιουργηθούν 2 τμήματα γερμανικής γλώσσας και ένα γαλλικής γλώσσας. Επειδή όμως υπάρχει απαγόρευση να δημιουργηθεί τρίτο τμήμα γλώσσας, αφού τα τμήματα γενικής παιδείας είναι δύο, συμβαίνει το εξής παράδοξο. Δημιουργούνται δύο τμήματα γερμανικής γλώσσας, επειδή οι μαθητές είναι πάνω από 27 και κανένα τμήμα γαλλικής γλώσσας, γιατί οι μαθητές δεν είναι 25. Σύμφωνα με την παράλογη πρακτική του Υπουργείου Παιδείας σχεδόν το 40% των μαθητών αναγκάζεται να αλλάξει ξένη γλώσσα, προς δόξαν της λογικής των μνημονιακών περικοπών. Το παράδειγμα του Γυμνασίου Μουζακίου Καρδίτσας δεν είναι μοναδικό, αλλά αντίστοιχα προβλήματα αντιμετωπίζουν πάμπολλα  σχολεία στην επικράτεια. 

Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ απαιτεί:

  • Τη συγκρότηση τμημάτων αρχαρίων και προχωρημένων στα Αγγλικά χωρίς τους υφιστάμενους περιορισμούς.
  • Να καταργηθεί άμεσα η εγκύκλιος που συνδέει τα τμήματα ξένων γλωσσών με τα τμήματα γενικής παιδείας.
  • Να διδαχθεί η δεύτερη ξένη γλώσσα (γαλλική ή γερμανική) ανάλογα με τις επιθυμίες των μαθητών.
  • Να μην υποχρεώνονται οι μαθητές της πρώτης Γυμνασίου να αλλάξουν επιλογή ξένης γλώσσας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kardiologos_2.jpg
Στην τελική ευθεία οι δωρεάν προληπτικές εξετάσεις για τα καρδιαγγειακά – Τι πρέπει να ξέρουμε
Όσα προβλέπει Κοινή Απόφαση που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης
Στην τελική ευθεία οι δωρεάν προληπτικές εξετάσεις για τα καρδιαγγειακά – Τι πρέπει να ξέρουμε
Πολυτεχνείο Κρήτης
Πολυτεχνείο Κρήτης: Επετειακή εκδήλωση στις 5/12 για τα 40 χρόνια λειτουργίας Σχολής Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης
Αναλυτικά το πρόγραμμα της εκδήλωσης
Πολυτεχνείο Κρήτης: Επετειακή εκδήλωση στις 5/12 για τα 40 χρόνια λειτουργίας Σχολής Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης
ekpaideytikoi_anaplirotew.jpg
Εκπαιδευτικοί: Ζητούν αυξήσεις στα οδοιπορικά – «Δραματική η επιβάρυνση από την ακρίβεια»
Αυξήσεις στις αποζημιώσεις μετακίνησης ζητούν οι εκπαιδευτικοί – Ανεπαρκής η σημερινή κάλυψη κόστους
Εκπαιδευτικοί: Ζητούν αυξήσεις στα οδοιπορικά – «Δραματική η επιβάρυνση από την ακρίβεια»