Thumbnail
Δίχρονη Δημόσια Δωρεάν Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση

Βρισκόμαστε στην έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και η κατάσταση στην Προσχολική Αγωγή είναι μακριά από τις ανάγκες νηπίων και προνηπίων, με τις/τους νηπιαγωγούς να εργάζονται σε πολύ δύσκολες συνθήκες.

               Η Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά, που είναι απαίτηση και αναγκαιότητα, με την κυβέρνηση να την τάζει κατά το δοκούν, παραπέμπεται στο απώτερο μέλλον κι έτσι χιλιάδες προνήπια είναι και φέτος έξω από τα δημόσια Νηπιαγωγεία.

Ταυτόχρονα, η ιδιωτικοποίηση κομματιών της εκπαίδευσης παιδιών  (4-5 ετών)  με το σύστημα των voucher, όπου οι γονείς «επιλέγουν» δομές  ή τους «επιλέγουν» οι δομές, αποτελεί χτύπημα προς το Δημόσιο αγαθό της παιδείας. Την περσινή σχολική χρονιά, στα δημόσια νηπιαγωγεία φοιτούσαν 48.450 παιδιά ηλικίας 4- 5 χρόνων. Στους Παιδικούς Σταθμούς έκαναν εγγραφή με voucher 18.424 παιδιά ηλικίας 4- 5 χρόνων. Επομένως, τα μισά προνήπια στερήθηκαν την απαραίτητη πρόσβαση στο νηπιαγωγείο, ενώ περίπου 30.000 προνήπια έμειναν εκτός δομών οδηγώντας πολλές λαϊκές οικογένειες σε απόγνωση.

               Η υποχρηματοδότηση και η κτηριακή υποδομή/κτιριακές υποδομές, που πολλές φορές είναι μαγαζιά και αποθήκες, χειροτερεύουν τη λειτουργία των Νηπιαγωγείων. Ιδιαίτερα στην περιοχή μας, είναι οξυμένο το κτιριακό πρόβλημα στην περιοχή του Ζωγράφου, όπου απαιτείται η ανεύρεση οικοπέδων και η ανέγερση νέων κτιρίων.

               Οι ελλείψεις σε δομές Ειδικής Αγωγής αφήνουν αβοήθητα τα νήπια και τα προνήπια με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, δυσκολεύουν ακόμα περισσότερο τη λειτουργία του Νηπιαγωγείου, ενώ η πρώιμη παρέμβαση είναι σχεδόν ανύπαρκτη.

               Ο λεγόμενος Ενιαίος Τύπος Ολοήμερου Νηπιαγωγείου αποδείχτηκε ότι είναι ένα Νηπιαγωγείο που ούτε ενιαίο είναι (αφού είναι τριζωνικό - πρωινή ζώνη, υποχρεωτικό ωράριο, προαιρετικό ολοήμερο - που λειτουργεί με όσες ζώνες του επιτρέπεται κάθε φορά), ούτε ολοήμερο είναι (αφού βάζει όρους και προϋποθέσεις για τις εγγραφές και τη λειτουργία του ολοήμερου τμήματός του).

               Η νομιμοποίηση και μονιμοποίηση των αλλαγών στη δομή και το περιεχόμενο του Νηπιαγωγείου, που επιχειρείται και με το Π.Δ. 79/2017, οδηγεί το Δημόσιο Νηπιαγωγείο σε παραπέρα υποβάθμιση.

               Με δεδομένη την πείρα και από την εφαρμογή του ΕΤΟΝ/Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου,  διεκδικούμε:

  • Την απόσυρση του ΠΔ 79 και των Υπουργικών Αποφάσεων για το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο.
  • Να εγγραφούν όλα τα παιδιά, νήπια και προνήπια ,4-6 ετών, στα δημόσια Νηπιαγωγεία και στα ολοήμερα τμήματα όλα όσων οι γονείς το επιθυμούν, χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
  • Να εξασφαλιστεί η λειτουργία όλων των Νηπιαγωγείων μας, χωρίς να χαθεί κανένα τμήμα. Καμία υποχρεωτική μετακίνηση παιδιών. Βασική μας θέση τα 15 νήπια ανά τμήμα.
  • Την άμεση λειτουργία όλων των αναγκαίων Τμημάτων Ένταξης και Τμημάτων Υποδοχής και την ικανοποίηση όλων των αιτήσεων για Παράλληλη Στήριξη με μία/έναν νηπιαγωγό ανά παιδί.
  • Αντισταθμιστικό ολοήμερο νηπιαγωγείο με συνεχές και ενιαίο πρόγραμμα χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις.
  • Άμεση χρηματοδότηση των Νηπιαγωγείων από τις Σχολικές Επιτροπές για όλα τα αναλώσιμα. Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη των γονιών.
  • Εξίσωση του ωραρίου των Νηπιαγωγών και όλων των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με το ωράριο των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας.
  • Καλούμε τους Συλλόγους διδασκόντων των Νηπιαγωγείων να προχωρήσουν στη συγκρότηση τμημάτων αμιγούς χαρακτήρα (αμιγώς κλασσικού, αμιγώς ολοήμερου προγράμματος) σύμφωνα με τις αιτήσεις των γονέων και την εναλλαγή της βάρδιας των Νηπιαγωγών στο Ολοήμερο Πρόγραμμα στο πλαίσιο της ίδιας σχολικής χρονιάς. Καλούμε το ΔΣ της ΔΟΕ να ανανεώσει άμεσα την περσινή του αντίστοιχη απόφαση.
  • Καλούμε τις  Ομοσπονδίες και Συλλόγους (επιστημονικούς και συνδικαλιστικούς ) της Τ.Α. να αντιληφθούν τους  αριθμούς των  αποκλεισμένων παιδιών  και  να διαπιστώσουν πως καμιά δομή δεν κινδυνεύει από τη νομοθέτηση του πάγιου αιτήματος της εκπαιδευτικής κοινότητας. Τους καλούμε να δυναμώσουν την πάλη τους για δημόσια και δωρεάν  φροντίδα και αγωγή  στα παιδιά έως  4 ετών (Παιδικοί Σταθμοί ) χωρίς να  δίνουν άλλοθι για την απαλλαγή της  πολιτείας  από τις υποχρεώσεις της. Τους καλούμε να παλέψουν για ελεύθερη δωρεάν πρόσβαση στους δημόσιους παιδικούς σταθμούς όλων  των παιδιών  0-4 ετών που οι γονείς τους το επιθυμούν  διεκδικώντας παράλληλα  κατάργηση των τροφείων και των vοuchers.
  • Δηλώνουμε την κάθετη αντίθεσή μας στους σχεδιασμούς για  συγχώνευση των ΤΕΙ Βρεφονηπιοκόμων και των Παιδαγωγικών Τμημάτων Νηπιαγωγών με συνακόλουθο αποτέλεσμα τη συγχώνευση  των επαγγελματικών δικαιωμάτων των δύο κλάδων στις ηλικίες 0 έως 6.

Παλεύουμε αταλάντευτα για Δίχρονη Δημόσια Δωρεάν Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση ενταγμένη στην 14χρονη δημόσια Δωρεάν εκπαίδευση για όλα τα παιδιά χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις (Ενιαίο δημόσιο δωρεάν δεκατετράχρονο εκπαιδευτικό σχεδιασμό με δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση και ενιαίο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό δωδεκάχρονο σχολείο).

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

karamanliskwstas
Καραμανλής: Έντονη κριτική σε Μητσοτάκη για διαγραφή Σαμαρά - «Ούτε με αφορά ούτε με ενδιαφέρει η θέση του ΠτΔ»
Καραμανλής: Έντονη κριτική σε Μητσοτάκη για διαγραφή Σαμαρά - «Ούτε με αφορά ούτε με ενδιαφέρει η θέση του ΠτΔ»
Καραμανλής: Έντονη κριτική σε Μητσοτάκη για διαγραφή Σαμαρά - «Ούτε με αφορά ούτε με ενδιαφέρει η θέση του ΠτΔ»
foto_education.jpg
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Οι οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων, Συμβούλων Σταδιοδρομίας, Εκπαιδευτικού Προσωπικού
Οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων-Συμβούλων Σταδιοδρομίας-Εκπαιδευτικού Προσωπικού – Ανακοίνωση από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Οι οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων, Συμβούλων Σταδιοδρομίας, Εκπαιδευτικού Προσωπικού