Thumbnail
Κενά στις ειδικότητες και την Ειδική Αγωγή

   Θυμηθήκαμε αυτές τις μέρες την προ διετίας δήλωση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής, όταν μη παραδεχόμενος την αδυναμία της κυβέρνησης να καλύψει όλα τα κενά και για να δικαιολογήσει την προχειρότητα της ηγεσίας του Υπουργείου, χρησιμοποίησε την παραπάνω έκφραση.

   Χωρίς μόνιμους διορισμούς, με αυστηρή τήρηση των μνημονιακών δεσμεύσεων και με την παρανοϊκή επιμονή του ΥΠΕΠΘ να δηλωθούν τα κενά στην περιφέρεια μέχρι τις 4/9, ημέρα που δεν είχαν καν ολοκληρωθεί οι υπηρεσιακές μεταβολές των μονίμων, ήταν σίγουρο ότι τα κενά – και το είχαμε πει ξεκάθαρα- θα ήταν πολλαπλάσια από τα δηλωθέντα, πριν από το άνοιγμα των σχολείων.

   Είναι επίσης ξεκάθαρο ότι η ασφυκτική τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων θα δημιουργούσε μια χαοτική κατάσταση στις υπηρεσιακές μεταβολές των μονίμων, που θα επηρέαζε ακολούθως και τα κενά που θα δίνονταν στους αναπληρωτές. Ειδικά μετά την υπουργική απόφαση  Φίλη και το Π.Δ. 79, υπηρεσιακές μεταβολές, όπως η συμπλήρωση ωραρίου των συναδέλφων ειδικοτήτων σε συνδυασμό με τον υπολογισμό των αναγκών Συλλόγων Διδασκόντων για το ολοήμερο, αποτελεί τις πιο πολλές φορές προσπάθεια «τετραγωνισμού του κύκλου» και ξεκάθαρη ταλαιπωρία των συναδέλφων.

     Στη διεύθυνση ΠΕ Πειραιά προσελήφθησαν 459 αναπληρωτές όλων των ειδικοτήτων, αρκετά λιγότεροι, ειδικά  σε κάποιες ειδικότητες (πχ εικαστικά), από τα κενά που είχαν δηλωθεί από τη διεύθυνση. Παρόλα αυτά κι επειδή συνεχώς αλλάζουν τα δεδομένα (άδειες, κυήσεις, μη ανάληψη υπηρεσίας, χωρισμοί τμημάτων), το Υπουργείο προχώρησε σε μια ακόμη μικρή φάση πρόσληψης, που δεν ήταν προγραμματισμένη, με 15 δασκάλους και 3 νηπιαγωγούς να αναλαμβάνουν υπηρεσία στον Πειραιά.  Οπότε οι δηλώσεις Γαβρόγλου περί «κουδουνιού θριάμβου» είναι τουλάχιστον προκλητικές. Ούτε η «λογιστική ωρών», ούτε  η «ιεράρχηση» αναγκών -λογική που πάντα ως αιρετοί καταψηφίζουμε, διεκδικώντας άνοιγμα και κάλυψη όλων των κενών-  μπορούν να κρύψουν την αδυναμία κι αυτής της κυβέρνησης να δώσει απάντηση στο πρόβλημα της κάλυψης των κενών, χωρίς μαζικούς μόνιμους διορισμούς.

  Τα κενά αυτή τη στιγμή στον Πειραιά  (συνολικά για Α και Β περιοχή)  είναι τα ακόλουθα :

ΦΥΣ. ΑΓΩΓΗ (ΠΕ 11)

       10

ΜΟΥΣΙΚΗ (ΠΕ 16)

       5

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ (ΠΕ 08)

     15

ΘΕΑΤΡ. ΑΓΩΓΗ (ΠΕ 32)

       2

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ (ΠΕ 19-20)

2

Τ.Υ. ΖΕΠ

10

 

    

 

 

 

 

 

 

 

Στην Ειδική Αγωγή, τα κενά διαμορφώνονται ως εξής:

 

Παράλληλη

ΠΕ 70

Παράλληλη

ΠΕ 60

ΣΜΕΑΕ-ΤΕ

168

11

36

 

   Υπολογισμένα βέβαια με τις θέσεις του κλάδου τα κενά θα ήταν πολύ περισσότερα. Για παράδειγμα στη Διεύθυνση ΠΕ Πειραιά υπάρχουν 112 σχολεία με πάνω από δύο τμήματα ολοημέρου, όπου με τις θέσεις των Συλλόγων και της Ομοσπονδίας αντιστοιχεί ένας υπεύθυνος δάσκαλος.

Να σημειώσουμε, κλείνοντας, μερικά ζητήματα που τα θεωρούμε σημαντικά.

  Πρώτον, την απίστευτη ταλαιπωρία, που με ευθύνη του ΥΠΠΕΘ υφίστανται οι συνάδελφοί μας αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, όταν προσέρχονται στις Δ/νσεις Π. Ε. για ν’ αναλάβουν υπηρεσία. Πρέπει άμεσα οι αρμόδιοι να απλουστεύσουν τις γραφειοκρατικές διαδικασίες για την πρόσληψη των αναπληρωτών, να πάψουν να τους ταλαιπωρούν και να μην υπάρχει κανένας κίνδυνος  να χαθεί  το ένσημο και το ημερομίσθιό τους.

   Δεύτερον, γνωρίζοντας και τις ενέργειες του Συλλόγου ΠΕ Σαλαμίνας, είναι ξεκάθαρο ότι η αρ. πρωτ. 147801/Δ1/23-11-2012 απόφαση του Υφυπουργού Παιδείας Θ. Παπαθεοδώρου για τις περιοχές μετάθεσης, πρέπει να αλλάξει. Μετά από τρία χρόνια εφαρμογής της απόφασης αυτής έχει διαπιστωθεί σοβαρό πρόβλημα,  το οποίο και θα πρέπει να διορθωθεί άμεσα. Είναι ακατανόητο και παράλογο να μη λαμβάνονται στη διαδικασία καθορισμού των περιοχών μετάθεσης οι γεωγραφικές συνθήκες. Επειδή υπάρχουν πολλά ζητήματα σε σχέση με τη λειτουργία και τη στελέχωση των σχολείων της Σαλαμίνας, μιας και αυτά στελεχώνονται πάντα τελευταία, ενίοτε και χωρίς δήλωση προτίμησης, είναι άμεση ανάγκη  να  επανακαθοριστούν οι  περιοχές μετάθεσης για τον Πειραιά, σύμφωνα με την προηγούμενη οριοθέτηση.

Κλείνοντας, είναι σημαντικό να μας ενημερώνουν οι Σύλλογοι του Πειραιά για την εικόνα των κενών στα σχολεία τους, ώστε συλλογικά και δυναμικά να διεκδικούμε την πλήρη κι άμεση κάλυψή τους.

Ο αγώνας για την προάσπιση του δημόσιου σχολείου και  των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας συνεχίζεται.

Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί όλων των ειδικοτήτων

 

Των αιρετών του ΠΥΣΠΕ Πειραιά

Χρήστου Καπόνη  [email protected]

Τηλ. 6977370857                

Βύρωνα Κουτσώνη  [email protected]

Τηλ. 6972643025   

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

super-artificial-intelligence-texniti-noimosyni.jpg
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
Η Ελλάδα θα εκμεταλλευθεί την τεράστια υπολογιστική δύναμη του Δαίδαλου, για να δημιουργήσει ένα πρωτοποριακό οικοσύστημα καινοτομίας στο ΑΙ. Σκοπός...
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
γυμναστική.jpg
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
Εξαγγελίες προσώρας κενές, για επιπλέον ώρα σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Εκπαίδευση & Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
Άνοιγμα σχολείων
Σχολεία: Τι πρέπει να κάνουν άμεσα όλοι οι γονείς με παιδιά στην ΣΤ Δημοτικού
Πώς θα γίνει η επικαιροποίηση του πληροφοριακού συστήματος myschool έως τις 2 Δεκεμβρίου, ως προς τις διευθύνσεις μονίμου κατοικίας όλων των...
Σχολεία: Τι πρέπει να κάνουν άμεσα όλοι οι γονείς με παιδιά στην ΣΤ Δημοτικού