Thumbnail
Αριστερή Ενωτική Μετωπική Παρέμβαση

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
Συνάδελφοι/ισσες,
μετά την τοποθέτηση των νέων Διευθυντών στα σχολεία, σας ενημερώσαμε με σχετική ανακοίνωσή μας (5/9/2017 "Habemus...Διευθυντές") για την όλη διαδικασία.
Συγκεκριμένα:
…… "Εκφράσαμε τη διαφωνία μας και καταγγείλαμε την απόφαση του διευρυμένου συμβουλίου για τις τοποθετήσεις των νέων διευθυντών στα σχολεία όσον αφορά στην κάλυψη του υποχρεωτικού τους ωραρίου. Διευθυντές που τοποθετήθηκαν σε σχολεία που δεν ανήκαν οργανικά  και ενώ δεν υπήρχε περίσσευμα ωρών, για να καλύψουν το υποχρεωτικό διδακτικό τους ωράριο  πήραν τις ώρες Α΄ ή και Β΄ ανάθεσης των συναδέλφων που κατέχουν οργανική στα συγκεκριμένα σχολεία. Καταστρατηγείται έτσι το δικαίωμα του οργανικά ανήκοντα εκπαιδευτικού να καλύπτει το ωράριό του στο σχολείο της οργανικής του με μαθήματα Α΄ και Β΄ ανάθεσης. Κατηγοριοποιούνται συνάδελφοι και διευθυντές, με το διευθυντή να είναι πάνω απ' όλους και το συνάδελφο να περιφέρεται σε 4-5 σχολεία για να καλύψει ωράριο. Ανοίγει και έτσι, ο δρόμος της άρσης της οργανικότητας.
Από την άλλη, δίνεται η δυνατότητα σε διευθυντές να χρησιμοποιούν την εξουσία που τους δίνει η διοικητική τους θέση με αυταρχικό, αντισυναδελφικό, αντιδημοκρατικό και βαθιά αντιδραστικό τρόπο.
Τέτοιου είδους συμπεριφορές δεν συνάδουν με τις απαιτήσεις και τις διεκδικήσεις μας για το ελληνικό σχολείο και τον κλάδο μας.
Αγωνιζόμαστε για την παιδαγωγική ελευθερία και τη δημοκρατία στο σχολείο.
Θέλουμε ένα αντιεραρχικό, δημοκρατικό σχολείο, με όλες τις αποφάσεις από το σύλλογο διδασκόντων, με διευθυντή/συντονιστή αιρετό κι ανακλητό συνάδελφο αποκλειστικά εκλεγμένο από το σύλλογο διδασκόντων, που θα έχει διδακτικά καθήκοντα όχι με προτεραιότητα και σε βάρος των συναδέλφων και απαλλαγμένο από όλο αυτό το γραφειοκρατικό φόρτο, τις ίδιες μισθολογικές απολαβές με όλους τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς και ανώτατο όριο θητείας.
Παλεύουμε ενάντια σε κάθε είδους αυθαιρεσία και καταπάτηση των δικαιωμάτων μας.
Και ερχόμαστε να επιβεβαιωθούμε:
Συνάδελφος διευθυντής, τοποθετημένος σε σχολείο του νομού στο οποίο δεν υπήρχαν ώρες ειδικότητας Α΄ ανάθεσης, κάνοντας χρήση της θέσης ευθύνης που έχει, αρχικά αρνήθηκε να αναλάβει το υποχρεωτικό από το νόμο διδακτικό του ωράριο ως διευθυντής. Στη συνέχεια, και κάτω από την πίεση  συναδέλφων στη συνεδρίαση του Συλλόγου διδασκόντων με θέμα την ανάθεση μαθημάτων, αναγκάστηκε να δεχτεί να πάρει ωράριο. Όμως με αυταρχικό και αντισυναδελφικό τρόπο απαίτησε να πάρει λιγότερες ώρες και μάλιστα από μάθημα Α΄ανάθεσης συναδέλφου με οργανική στο σχολείο καθώς και ώρες Project.

 

Με δεδομένο ότι:
•    Η κατανομή ωρών και η ανάθεση μαθημάτων δεν λαμβάνουν υπόψη την θέση που κατέχει ένας εκπαιδευτικός, δηλαδή αν είναι Διευθυντής ή Υποδιευθυντής. Δεν υπάρχει νόμος-ΥΑ-εγκύκλιος  που να αναφέρει ρητά ότι οι διευθυντές (χωρίς οργανική σε σχολείο) προηγούνται στην κάλυψη ωραρίου έναντι των εκπαιδευτικών ίδιου κλάδου (με οργανική στο σχολείο).Πουθενά δεν υπάρχει διαχωρισμός διευθυντή-εκπαιδευτικών. Ενημερωτικά,  σε κανένα νόμο-ΥΑ-εγκύκλιο όπως πχ είναι οι νόμοι για την υπεραριθμία 50/96 και 100/97, οι αποφάσεις 118842/Γ2/17.9.2008 και 119052/Γ2/17.9.2008 και 84582/Δ2/20.06.2013 δεν αναφέρεται ότι ο ιεραρχικά ανώτερος προηγείται του παλαιότερου εκπαιδευτικού στην κάλυψη του υποχρεωτικού του ωραρίου.
•    η ΥΑ 84582/Δ2/20-06-2013 (σελ.2 περίπτωση Δ) :
Δ) ... Οι ώρες ενός μαθήματος δεν μοιράζονται ισομερώς στους εκπαιδευτικούς ίδιας ειδικότητας. Πρώτα καλύπτει το  υποχρεωτικό του ωράριο με ώρες μαθημάτων Α΄ ανάθεσης ο εκπαιδευτικός που έχει τοποθετηθεί πρώτος στο σχολείο και στη συνέχεια οι επόμενοι με σειρά παλαιότητας (τοποθέτησης στη σχολική μονάδα). Πιο συγκεκριμένα ο παλαιότερος εκπαιδευτικός καλύπτει το υποχρεωτικό του ωράριο παίρνοντας όλες τις ώρες των μαθημάτων  Α΄ ανάθεσης και εφόσον περισσέψουν ώρες δίνονται σε δεύτερο εκπαιδευτικό ίδιας ειδικότητας. Αν ο δεύτερος εκπαιδευτικός δεν μπορεί να καλύψει το ωράριό του με μαθήματα Α΄ ανάθεσης τότε συμπληρώνει με μαθήματα Β΄ ανάθεσης (εφόσον έχουν πρώτα καλύψει το ωράριό τους οι  εκπαιδευτικοί που έχουν τα μαθήματα αυτά σε Α΄ ανάθεση)
•    η ανάθεση project γίνεται από τους εκπαιδευτικούς μόνο για συμπλήρωση του υποχρεωτικού τους ωραρίου και εφόσον έχουν καλύψει τις ώρες ειδικότητάς τους
•    στο συγκεκριμένο σχολείο υπάρχει κενό αδιάθετων ωρών ειδικότητας που ο συνάδελφος έχει ως Β΄ανάθεση
•    ο συνάδελφος υπέβαλε αίτηση για να κριθεί ως διευθυντής αποδεχόμενος την υποχρέωση της ανάθεσης διδακτικού  ωραρίου
•    ο σύλλογος διδασκόντων είναι το κυρίαρχο όργανο και αποφασίζει για τα θέματα  του σχολείου
•    όλοι οι εκπαιδευτικοί είναι ίσοι μεταξύ τους και στο μόνο που διαφέρει ο διευθυντής από το συνάδελφο είναι ότι έχει μειωμένο ωράριο λόγο διοικητικών ευθυνών και παίρνει επίδομα θέσης

Καταγγέλλουμε
τη στάση αυτή του συναδέλφου διευθυντή και απαιτούμε να λειτουργήσει όπως αρμόζει και να μην επιβεβαιώσει τον ρόλο  για τον οποίο  προορίζεται από το υπουργείο παιδείας. Δηλ. της υλοποίησης των αντιεκπαιδευτικών, συντηρητικών αναδιαρθρώσεων  ικανοποιώντας τις επιδιώξεις και τις εντολές της κεντρικής εξουσίας και  χρησιμοποιώντας την εξουσία που του δίνει η διοικητική του θέση με αυταρχικό και αντισυναδελφικό τρόπο.
Καλούμε τον Διευθυντή  της ΔΙΔΕ Φωκίδας να πάρει άμεσα θέση και να σταματήσει τέτοιες συμπεριφορές οι οποίες εκθέτουν τον εκπαιδευτικό κλάδο.  
Καλούμε όλους τους συναδέλφους διευθυντές/ντριες να αρνηθούν το ρόλο του απόλυτου μονάρχη της σχολικής μονάδας, του διευθυντή-manager, του αξιολογητή, και του συμμετέχοντα σε αυτοαξιολόγηση. Να ταχτούν στο πλευρό των συναδέλφων στον αγώνα για δημόσια, δωρεάν εκπαίδευση για όλους χωρίς αξιολογικούς φραγμούς και κατηγοριοποιήσεις και με τα πραγματικά τους συμφέροντα ως αξιοπρεπών εκπαιδευτικών-εργαζομένων με μισθό και δικαιώματα, υποστηρίζοντας τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών τους. Να συμπαραταχθούν με τα αιτήματα και τους αγώνες των εκπαιδευτικών σωματείων, κι όχι να παίξουν το ρόλο που τους ετοιμάζουν, αυτούς δηλαδή που θα υλοποιούν αναντίρρητα τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές.       

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

grigoris_lamprakis.jpg
Νέες αποκαλύψεις από την ΕΥΠ για τη δολοφονία Λαμπράκη, το Πολυτεχνείο και τα Ιουλιανά
Ποιοι φάκελοι θα αποχαρακτηριστούν σταδιακά μετά τη δημοσιοποίηση 58 δελτίων πληροφοριών για το πραξικόπημα στην Κύπρο και την τουρκική εισβολή το...
Νέες αποκαλύψεις από την ΕΥΠ για τη δολοφονία Λαμπράκη, το Πολυτεχνείο και τα Ιουλιανά