Thumbnail
Καλή σχολική χρονιά σε όλους τους συναδέλφους

Το άνοιγμα των σχολείων  με την καινούργια  σχολική  χρονιά 2017-18  σημαδεύεται από σοβαρές εξελίξεις  στην  εκπαίδευση αλλά και την κοινωνία.  Η  συνέχιση της  μνημονιακής πολιτικής με την ολοκλήρωση  της  δεύτερης αξιολόγησης (πλειστηριασμοί, κατασχέσεις μισθών και συντάξεων,ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας , καθεστώς επιτροπείας για τις επόμενες δεκαετίες) με την απόλυτη στήριξη της μνημονιακής αντιπολίτευσης (Ν.Δ, ΔΗ.ΣΥ , ΠΟΤΑΜΙ) διαμορφώνει ένα ζοφερό κλίμα για τα δικαιώματα και το μέλλον της ζωής μας. Η ψήφιση του δ’ μνημονίου και η συμφωνία του Eurogroupτης15ης Ιουνίου δεσμεύει τη χώρα για πρωτογενή πλεονάσματα  3,5% μέχρι το 2023 και 2% μέχρι το 2060. Πρόκειται για μια οκονομική πολιτική που μονιμοποιεί την ισοπέδωση των εργασιακών και κοινωνικών δικαιωμάτων.

   Στο χώρο της εκπαίδευσης η έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς σφραγίζεται από τη δημοσίευση του Προεδρικού Διατάγματος 79/2017 για την οργάνωση και λειτουργία των νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων. Έχουμε ακόμη μηδενικούς μόνιμους διορισμούς σε όλη την εκπαίδευση και την πρόσληψη χιλιάδων αναπληρωτών συναδέλφων με καθεστώς ελαστικής εργασίας και εργασιακής περιπλάνησης. Αρνούμαστε να δεχτούμε ότι αυτό αποτελεί κανονικότητα για την εργασία στο χώρο της εκαπίδευσης. Η κανονικότητα συνεπάγεται μόνιμους και μαζικούς διορισμούς σε θέσεις σταθερής εργασίας , άνοιγμα καινούργιων οργανικών θέσεων που έχει ανάγκη η εκπαίδευση ύστερα από επτά χρόνια μνημονιακής λιτότητας και περιορισμό του θεσμού του αναπληρωτή σε έκτακτα και λειτουργικά κενά. Επισημαίνουμε ακόμη τη δύσκολη κατάσταση στο χώρο της ειδκής αγωγής όπου οι πιστώσεις για την παράλληλη στήριξη είναι πολύ λιγότερες από πέρυσι.

Με τη δημοσίευση του Π.Δ 79/2017 – μέσα στο καλοκαίρι και ερήμην της εκπαιδευτικής κοινότητας , όπως έγινε και με τις Υπουργικές Αποφάσεις Φίλη για το Ολοήμερο Σχολείο, με την αποδυνάμωση του Συλλόγου Διδασκόντων από αρμοδιότητες (σύνταξη Ωρολόγιου Προγράμματος) και την ενίσχυση του ρόλου του Διευθυντή (συντάσσει μόνος του το Ωρολόγιο Πρόγραμμα) στην κατεύθυνση ενός Διευθυντή – managerκαι αξιολογητή, όπως επιτάσσουν οι οδηγίες του Ο.Ο.Σ.Α. Με το ίδιο Π.Δ , αν ο αριθμός των μαθητών ξεπερνά τους 25 σε ένα τμήμα , η τριμελής επιτροπή που συγκροτείται σε επίπεδο Διευθυνσης Εκπάιδευσης έχει τη δυνατότητα να κατανείμει τους μαθητές σε όμορα σχολεία.

 

 

 

 

Έτσι όχι μονο εγκαταλείπεται το αίτημα για 1-20 μαθητές ανά τάξη  και 1-15 στο νηπιαγωγείο αλλά περνάμε τώρα σε καθεστώς, εκτός της υποχρεωτικής μετακίνησης εκπαιδευτικών, υποχρεωτικής μετακίνησης μαθητών.

  Σημαντικό γεγονός για τη διαμόρφωση της εκπαιδευτικής πολιτικής και της φυσιογνωμίας του σχολείου για τα επόμενα χρόνια είναι η δημοσίευση της ενδιάμεσης έκθεσης του Ο.Ο.Σ.Α για την ελληνική εκπαίδευση. Προετοιμάστηκε μετά από αίτημα της ελληνικής κυβέρνησης και αποτελεί επικαιροποίηση της έκθεσης του 2011. Είναι ένα συγκροτημένο σχέδιο οριστικής διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης. Η έκθεση ζητάει χαλάρωση του κεντρικού ελέγχου γύρω από το προσωπικό , τα αναλυτικά προγράμματα και τον προϋπολογισμό. Ένταξη δηλ. των σχολείων στην τοπική αυτοδιοίκηση , προσλήψεις εκπαιδευτικών από τους Διευθυντές των σχολείων ,σχολεία που θα πρέπει να είναι ανταποδοτικά για τη χρήση επιπρόσθετων κεφαλαίων,διαμόρφωση χρηματοδοτικής φόρμουλας για κάθε σχολική μονάδα , δηλ.ιδιωτικοποίση της χρηματοδότησης των σχολείων. Φυσικά δεν λείπουν οι προτροπές για εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων και της ατομικής αξιολόγησης – χειραγώγησης των εκπαιδευτικών.

   Ο Σύλλογος μας στηρίζει τις κινητοποιήσεις του Συντονιστκού των Αναπληρωτών για μόνιμους και μαζικούς διορισμούς στην εκπαίδευση και σταθερές εργασιακές σχέσεις.

   Γι αυτό καλούμε όλους τους συναδέλφους και ειδικά τους αναπληρωτές να συμμετάσχουν την Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου στις 13.30 μμ στο Υπουργείο Παιδείας για να απαιτήσουμε τους μόνιμους μαζικούς διορισμούς που χρειάζεται η εκπαίδευση και τη μόνιμη και σταθερή εργασία με πλήρη δικαιώματα. Ο κόσμος της εκπαίδευσης είναι αυτός που μπορεί και πρέπει να πει με τον πιο απόλυτο τρόπο τι σημαίνει αδιοριστία τόσο για εμάς τους εκπαιδευτικούς και τις ελαστικές σχέσεις εργασίας μας, όσο και για την ίδια την εκπαίδευση που πνέει τα λοίσθια.

  ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Εκπαίδευση
Διορισμοί εκπαιδευτικών: Κριτική για τις μονιμοποιήσεις
Σχετικά με τους διορισμούς των εκπαιδευτικών, που εξαγγέλθηκαν το τελευταίο διάστημα τελευταίο διάστημα, θα ήθελα να κάνουμε κάποιες επισημάνσεις
Διορισμοί εκπαιδευτικών: Κριτική για τις μονιμοποιήσεις
ilikiomeni
Μοναξιά: Πώς και πόσο αυξάνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου
Οι ερευνητές τοποθέτησαν τους συμμετέχοντες σε μία από τις τέσσερις ομάδες ανάλογα με τις βαθμολογίες μοναξιάς τους στις δύο χρονικές στιγμές
Μοναξιά: Πώς και πόσο αυξάνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Νέα Προκήρυξη του ΑΣΕΠ ανοίγει νέους Πίνακες κατάταξης σε 58 ειδικότητες
Από τους Πίνακες αυτούς το υπουργείο Παιδείας θα «αντλεί» αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, όποτε χρειάζεται, για τα σχολεία όλης της χώρας. 
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Νέα Προκήρυξη του ΑΣΕΠ ανοίγει νέους Πίνακες κατάταξης σε 58 ειδικότητες