Thumbnail
των Δημήτρη Μαριόλη και Αργύρη Παπαθανασίου

Την Πέμπτη 28 Σεπτέμβρη, παραμονή της κινητοποίησης Συλλόγων ΠΕ, ΕΛΜΕ και συλλογικοτήτων αναπληρωτών, πραγματοποιήθηκε συνάντηση του ΔΣ της ΔΟΕ με τον υπουργό Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, μετά από πρόσκληση του ιδίου. Αναμέναμε από την πλευρά του υπουργού, (που κάλεσε την συνάντηση), να τεθούν είτε τα φλέγοντα προβλήματα λειτουργίας που παρουσιάζονται στα σχολεία από την έναρξη της σχολικής χρονιάς είτε η συγκεκριμενοποίηση των κεντρικών αξόνων πολιτικής του υπουργείου (π.χ. αξιολόγηση). Αντ’ αυτού, ο υπουργός παιδείας περιορίστηκε σε μία γενικόλογη αναφορά σε ζητήματα της επιμόρφωσης και της επιλογής στελεχών, χωρίς να έχει να παρουσιάσει τίποτα το συγκεκριμένο.

Επιπλέον, έθεσε το θέμα της «διάστασης απόψεων» ανάμεσα στο υπουργείο και το εκπαιδευτικό κίνημα για τη διαπίστωση των κενών – ελλείψεων σε εκπαιδευτικούς.

Κατά την εξέλιξη της συνάντησης, έγινε φανερό ότι:

Οι 24.000 πιστώσεις για προσλήψεις αναπληρωτών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση που είχε ανακοινώσει το υπουργείο στη συνάντηση με τη ΔΟΕ στις 10 Αυγούστου, δεν αποτελούν πλέον δέσμευση.
Τα τεράστια κενά που υπάρχουν στα σχολεία – με αποτέλεσμα, όπως ο ίδιος ο υπουργός εκτίμησε, το ποσοστό των ολοήμερων σχολείων που λειτουργούν με πλήρες πρόγραμμα για όλες τις τάξεις να περιορίζεται στο 50%  κατά προσέγγιση – απαιτούν άμεσα μαζικές προσλήψεις αναπληρωτών. Αντ΄ αυτού, το υπουργείο σχεδιάζει να καλύψει τα κενά με το υπάρχον προσωπικό ή αλλιώς, όπως δηλώθηκε χαρακτηριστικά, «αν χρειάζονται προσλήψεις, θα γίνουν».
Στην παράλληλη στήριξη, έχουμε 5.600 εγγεγραμμένες διαγνώσεις από τις 30 Αυγούστου. Για να καλυφθούν με βάση το αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας «ένας εκπαιδευτικός ανά μαθητή», απαιτούνται 3.600 επιπλέον προσλήψεις. Αντ’ αυτού, σχεδιάζεται, σε ένα μήνα, να γίνουν 923 προσλήψεις στην πρωτοβάθμια και 200 στη δευτεροβάθμια.
Ενώ αναγνωρίζεται η ανάγκη για στήριξη των τμημάτων υποδοχής και των υποστηρικτικών δομών για τα προσφυγόπουλα, δεν υπάρχει συγκεκριμένη δέσμευση για τις απαραίτητες προσλήψεις. Παρά τις δεσμεύσεις του Αυγούστου για ένταξη των προσφυγόπουλων στο δημόσιο πρωινό σχολείο, κανένας σχεδιασμός και καμία ανάπτυξη των απαραίτητων υποστηρικτικών δομών δεν πραγματοποιείται.
Οι προσλήψεις αναπληρωτών στην πρωτοβάθμια μέχρι στιγμής φτάνουν τις 10240 έναντι 14043 της περσινής σχολικής χρονιάς. Είναι φανερό, ότι όχι μόνο οι εξαγγελίες του Αυγούστου για μαζικές προσλήψεις αναπληρωτών δεν τηρούνται, αλλά αντίθετα, επιχειρείται η μέγιστη δυνατή εξοικονόμηση προσωπικού, με αποτέλεσμα η κατάσταση στα σχολεία για μαθητές και εκπαιδευτικούς να γίνεται εκρηκτική. Υπηρετείται έτσι η κεντρική πολιτική επιλογή των δημοσιονομικών πλεονασμάτων που προβλέπουν οι μνημονιακές δεσμεύσεις της κυβέρνησης, εις βάρος του δημόσιου σχολείου, των μαθητών, των γονιών και των εκπαιδευτικών.

Απαιτούμε άμεσα να πραγματοποιηθούν μαζικές προσλήψεις αναπληρωτών για να καλυφθούν όλα τα κενά.

Οι εκπαιδευτικοί, μόνιμοι και αναπληρωτές, πρέπει να πάρουν την υπόθεση του αγώνα στα χέρια τους, να συμμετέχουν μαζικά στις ΓΣ των Συλλόγων, στις κινητοποιήσεις, στον αγώνα για την ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής και αντιλαϊκής πολιτικής κυβέρνησης – ΕΕ– ΔΝΤ.

ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΚΑΤΑ ΤΟΠΟΥΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ, ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29/9, 13.30

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

super-artificial-intelligence-texniti-noimosyni.jpg
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
Η Ελλάδα θα εκμεταλλευθεί την τεράστια υπολογιστική δύναμη του Δαίδαλου, για να δημιουργήσει ένα πρωτοποριακό οικοσύστημα καινοτομίας στο ΑΙ. Σκοπός...
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
γυμναστική.jpg
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
Εξαγγελίες προσώρας κενές, για επιπλέον ώρα σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Εκπαίδευση & Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
Άνοιγμα σχολείων
Σχολεία: Τι πρέπει να κάνουν άμεσα όλοι οι γονείς με παιδιά στην ΣΤ Δημοτικού
Πώς θα γίνει η επικαιροποίηση του πληροφοριακού συστήματος myschool έως τις 2 Δεκεμβρίου, ως προς τις διευθύνσεις μονίμου κατοικίας όλων των...
Σχολεία: Τι πρέπει να κάνουν άμεσα όλοι οι γονείς με παιδιά στην ΣΤ Δημοτικού