Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ "ο Αριστοτέλης"

Για το δικαίωμα των προσφύγων και του κάθε παιδιού στην εκπαίδευση

Για το δικαίωμά τους στις υποστηρικτικές δομές, τμήματα υποδοχής κ.ά.

 Τεράστιες είναι οι προσπάθειες των εκπαιδευτικών των Δημόσιων Σχολείων να εντάξουν τα προσφυγόπουλα και τα μεταναστόπουλα στα πρωινά σχολεία, μέσα σε συνθήκες εξαιρετικά αντίξοες και ουσιαστικά σε συνθήκες εγκατάλειψης από το Υπουργείο Παιδείας και την τοπική αυτοδιοίκηση. Ως εκπαιδευτικοί, δηλώσαμε από την πρώτη στιγμή ότι θέλουμε τα σχολεία μας και η δημόσια εκπαίδευση να ανοίξει τις πόρτες της σε όλα τα παιδιά του κόσμου χωρίς αποκλεισμούς. Γι’ αυτό άλλωστε, πρωτοστατήσαμε να γραφτούν τα προσφυγόπουλα στα πρωινά σχολεία και όχι στις ΔΥΕΠ και συνεχίζουμε τον αγώνα ώστε να υπάρχουν όλες οι αναγκαίες υποδομές.

 

Όμως, με ευθύνη του Υπουργείου, η κατάσταση που επικρατεί στα δημόσια σχολεία του συλλόγου μας (πλ. Βάθης, πλ. Βικτωρίας, Αγ. Παντελεήμονα, πλ. Αττικής, πλ. Αμερικής, πλ. Κολιάτσου κ.ά.), όπου διαμένουν πολλές οικογένειες αλλοδαπών και προσφύγων είναι απαράδεκτη.

Για το λόγο αυτό ο Σύλλογός μας πραγματοποίησε μαζική κινητοποίηση στην Α’ Διεύθυνση την Τετάρτη 27/9. Περισσότεροι από 30 εκπαιδευτικοί από 20 Δημοτικά και 3 Νηπιαγωγεία του συλλόγου μας εξέθεσαν τις συνθήκες που επικρατούν. Οι απαντήσεις από την πλευρά της διεύθυνσης ήταν αποκαλυπτικές και αρνητικές! Κανένας απολύτως σχεδιασμός και πρόβλεψη, καμία απολύτως μέριμνα, καμία δέσμευση για χωρισμό των πληθωρικών τμημάτων αλλά και καμία ενημέρωση αν και πότε θα λυθούν τα προβλήματα με τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, αν, πότε και πόσα τμήματα υποδοχής θα καλυφθούν. Ο Σύλλογός μας εκτιμά ότι η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας «παίζει» επικοινωνιακά παιχνίδια με το ζήτημα, κάνει κινήσεις βιτρίνας και έχει επιλέξει να αφήσει χωρίς υποστηρικτικές δομές τα σχολεία, χωρίς ουσιαστική βοήθεια τα προσφυγόπουλα και όλα τα παιδιά που φοιτούν σε ιδιαίτερες συνθήκες και τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν σε αυτά.

Συγκεκριμένα:

-Τμήματα υποδοχής δε υπάρχουν παρά μόνο 9 ενώ οι απαιτήσεις είναι για 100 περίπου. Ενώ το Υπουργείο γνώριζε ότι οι περιοχές αυτές δέχονται μεγάλο αριθμό προσφύγων και μεταναστών όχι μόνο δεν είχε καμία πρόβλεψη για έγκαιρη στελέχωση των τμημάτων υποδοχής αλλά φαίνεται ότι δεν υπάρχει και καμία πολιτική βούληση για την άμεση κάλυψη όλων των κενών. Αντίθετα, στη συνάντηση των εκπαιδευτικών σωματείων στο Υπουργείο παιδείας στις 29/9, ανάμεσα τους και του Αριστοτέλη, δεν υπήρξε καμία απολύτως δέσμευση ούτε για κάλυψη του εγκεκριμένου αριθμού τμημάτων υποδοχής. 

 

-Πολυάριθμα είναι τα τμήματα που στεγάζονται σε πολύ μικρές αίθουσες με υπερβολικό αριθμό παιδιών. Σε πολλές περιπτώσεις δεν τηρείται ούτε καν το μίνιμουμ των προδιαγραφών του ΚΤΥΠ (πρώην ΟΣΚ) 1,5m2  ανά παιδί, ενώ υπάρχουν τμήματα με περισσότερα από 25 παιδιά όπου πολλά δεν γνωρίζουν τη γλώσσα.

 

-Στα νηπιαγωγεία, πολλά νήπια βρίσκονται εκτός του «υποχρεωτικού» νηπιαγωγείου και πολλά περισσότερα προνήπια. Οι γονείς αναζητούν σχολείο να εγγράψουν τα παιδιά τους και στέλνονται από το ένα όμορο στο πιο πέρα όμορο. Δημοτικά και νηπιαγωγεία δέχονται συνεχώς τηλεφωνήματα από γονείς για νέες εγγραφές. Προϊσταμένες νηπιαγωγείων υποχρεώνονται από τη διεύθυνση να ακυρώσουν τις εγκρίσεις των σχολικών συμβούλων για λειτουργία τμήματος με μικρότερο αριθμό παιδιών από τον προβλεπόμενο, λόγω περιορισμένου χώρου.

 

Παρόλο που τη φετινή σχολική χρονιά οι εγγραφές έγιναν ένα μήνα νωρίτερα (1-21 Μάη) με στόχο να υπάρξει καλύτερος προγραμματισμός στη λειτουργία των σχολείων και των τμημάτων, το αποτέλεσμα ήταν ακριβώς το αντίθετο.

 

Πολλές αιτήσεις εγγραφών  έγιναν το Σεπτέμβριο, γιατί πολλά παιδιά είναι πρόσφυγες και οι γονείς τους δεν ήταν επαρκώς ενημερωμένοι είτε λόγω μετεγκατάστασης–συχνό φαινόμενο για τις περιοχές αυτές.

 

Κι ενώ τον Ιούνη τα τμήματα είχαν κλείσει οριακά και ήταν εμφανές ότι με τη νέα σχολική χρονιά θα υπήρχε πρόβλημα στέγασης, καμία μέριμνα δεν πάρθηκε ούτε από τη διεύθυνση, ούτε από δήμο, παρόλο ότι το πρόβλημα της στέγασης δεν είναι καινούργιο για την περιοχή.

Αντίθετα, η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας αποδείχθηκε ότι έχει άγνοια για τον αριθμό των παιδιών της περιοχής που βρίσκονται εκτός σχολικών δομών.

 

Το θέμα είναι πολύ σοβαρό γιατί υπονομεύει το βασικό δικαίωμα των παιδιών στην εκπαίδευση, δημιουργεί διακρίσεις στη μαθητική κοινότητα, καχυποψία για την εκπαιδευτική λειτουργία του σχολείου και επιπλέον μπορεί να εγείρει ξενοφοβικές και ρατσιστικές συμπεριφορές.

 

Οι πρόσφυγες δεν είναι παρείσακτοι. Είναι τα θύματα του πολέμου που γεννά καπιταλισμός και αγορά. Είναι θύματα της φτώχειας και ανεργίας που παράγει η απάνθρωπη και άκρως επικίνδυνη νεοφιλελεύθερη πολιτική που εφαρμόζουν οι κυβερνήσεις των μνημονίων.

 

Είναι θύματα της περιθωριοποίησης και εξαθλίωσης στις οποίες τους καταδικάζουν η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, που δίνουν τα χρήματα να τα διαχειρίζονται οι ΜΚΟ και όχι στον κρατικό προϋπολογισμό για να καλύπτονται οι ανάγκες.

 

Δεν είναι οι πρόσφυγες και οι μετανάστες οι εχθροί μας!

Τα σχολεία μας θέλουμε να είναι πάντα ανοιχτά και φιλόξενα για τα φτωχά παιδιά του κόσμου, Ελληνόπουλα, Προσφυγόπουλα, Μεταναστόπουλα!

 

Ο αγώνας μας αφορά όλα τα παιδιά, Ελληνόπουλα και Αλλοδαπά, που η πολιτική των μνημονίων, της ΕΕ και του ΟΟΣΑ αποκλείει από το Δημόσιο Εκπαιδευτικό Σύστημα. Σήμερα είναι τα προσφυγόπουλα, τα παιδιά με ειδικές ανάγκες και αμέσως μετά τα παιδιά που οι γονείς τους δεν έχουν να πληρώσουν τη συντήρηση των σχολείων!

 

Διεκδικούμε:

 

- Εγγραφή όλων των παιδιών προσφύγων και μεταναστών οπουδήποτε κι αν διαμένουν (σπίτια, στρατόπεδα κ.λπ.), στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης, Δημοτικά και Νηπιαγωγεία στα πρωινά τμήματα μαζί με τα άλλα παιδιά, καθώς και των κάτω των 4 ετών στους παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς χωρίς προϋποθέσεις

-Ίδρυση ολιγομελών τάξεων υποδοχής και τμημάτων ένταξης παντού και δημιουργία περισσότερων του ενός τμημάτων υποδοχής στα σχολεία που φοιτούν πολλά προσφυγόπουλα, σύμφωνα με τις ανάγκες του κάθε σχολείου

-Κάθε παιδί που δεν γνωρίζει τη γλώσσα να υπολογίζεται ως τρία παιδιά ώστε να μειώνεται ο αριθμός των μαθητών σε αυτά τα τμήματα αντίστοιχα. Χωρισμός όλων των πολυπληθών τμημάτων που έχουν πολλά παιδιά που δεν γνωρίζουν τη γλώσσα

-Άμεση διευθέτηση του προβλήματος στέγασης με:

  • Ίδρυση άμεσα νέου δημοτικού σχολείου στο κέντρο
  • Ίδρυση δύο τμημάτων νηπιαγωγείου ή παραρτημάτων για το κέντρο και ιδρύσεις όπου αλλού κριθεί αναγκαίο

-Πρόσθετες υποστηρικτικές δομές για τις ευπαθείς ομάδες

-Δωρεάν σίτιση και πλήρη υγειονομική περίθαλψη για όλους τους μαθητές/τριες

-Μαζικοί διορισμοί μόνιμου προσωπικού για την κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών

-Πρόβλεψη για τη δωρεάν μεταφορά τους στα σχολεία 

 

Αποφασίζουμε:

 

Κάλεσμα σύσκεψης συντονισμού τη Δευτέρα 16/10/2017, στις 6.30 μμ, στα γραφεία της ΔΟΕ, (Ξενοφώντος 15α, Σύνταγμα), προς τα εκπαιδευτικά σωματεία, τους γονείς και τους συλλόγους γονέων, ενώσεις και συλλογικότητες με στόχο τη συνδιοργάνωση:

 

Κινητοποίησης στο Υπουργείο καθώς και στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας και το Δήμο για το κτιριακό

ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα