Πληροφορηθήκαμε την επίσκεψη κλιμακίου του Ο.Ό.Σ.Α σε ελληνικά σχολεία (σχολεία στην Εύβοια και Α’ Διέυθυνση Αθηνών) και την προσπάθειά του να έρθει σε επαφή με την ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα μέσα από συγκεκριμένο πλαίσιο ερωτήσεων που θέτει σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές. Δεν έχουμε πεισθεί ούτε για τις δημοκρατικές προθέσεις αυτού του οργανισμού ούτε πιστεύουμε ότι οι επισκέψεις αυτές είναι αποτέλεσμα ειλικρινούς ερευνητικής προσπάθειας για την κατανόηση της λειτουργίας της ελληνικής εκπαίδευσης και των προβλημάτων της. Οι επισκέψεις του κλιμακίου στα σχολεία γίνονται με συνοδεία των εκπροσώπων του Υπουργείου Παιδείας.
Ο Ο.Ο.Σ.Α έχει συγκεκριμένη πολιτική και κοινωνική κατεύθυνση για τη μεταρρύθμιση της εκπαίδευσης, αποσκοπεί στην πλήρη ανατροπή του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της και την εμπορευματοποίησή της. Προωθεί τη διαμόρφωση ενός σχολείου κομμένου και ραμμένου στις απαιτήσεις των καπιταλιστικών επιχειρήσεων , προετοιμάζοντας τους σημερινούς μαθητές για τους εργασιακούς ρόλους των σύγχρονων δουλων του 21ου αιώνα. Δεν ενδιαφέρεται καθόλου για τα πραγματικά προβλήματα της εκπαίδευσης , οι πολιτικές που προτείνει είναι αυτές που τα δημιουργούν και μεγαλώνουν την κρίση στην εκπαίδευση και στη συνέχεια χρησιμοποιούνται από τον ίδιο και τις κυβερνήσεις για να ενοχοποιήσουν τους εκπαιδευτικούς και να συνεχίσουν την επίθεση στη δημόσια εκπαίδευση.
Οι μνημονιακές πολιτικές των συγχωνεύσεων σχολείων , των υποβιβασμών τμημάτων , της ανυπαρξίας μόνιμων διορισμών στην εκπαίδευση με παράλληλη εξάπλωση της ελαστικής – μαύρης εργασίας , το Π.Δ 152/13 και τα σχέδια για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, έχουν σαν βάση την έκθεση του Ο.Ο.Σ.Α του 2011 , που είναι το σκληρότερο νεοφιλελεύθερο σχέδιο για το ελληνικό σχολείο. Τα σχολεία στη σκέψη της νεοφιλελεύθερης τεχνοκρατκής ελίτ του οργανισμού πρέπει να λειτουργούν σαν επιχειρήσεις με αναποδοτικότητα, ιδωτική χρηματοδότηση , προσανατολισμό στην τοπική αυτοδιοίκηση.
Αποκέντρωση, σχολική αυτονομία, αυξημένη λογοδοσία στο κράτος και στα επιχειρηματικά συμφέροντα, διαφορετική χρηματοδοτική φόρμουλα για κάθε σχολική μονάδα, χρηματοδότηση με βάση τ’ αποτελέσματα, ιδιωτικοποίηση της χρηματοδότησης, αύξηση του διδακτικού ωραρίου, διαδεσιμότητες και απολύσεις , ατομική αξιολόγηση – χειραγώγηση των εκπαιδευτικών και αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας με σκοπό τη δεσμευσή της γύρω από επιχειρηματικά συμφέροντα. Ένταξη των σχολείων και των νηπιαγωγείων στην τοπική αυτοδιοίκηση για να εγκαταλειφθεί η χρηματοδότησή τους από τον κρατικό προυπολογισμό αλλά και για να γίνει η εκπαίδευση μια τοπική υπόθεση , να εγκαταλειφθεί ο ενιαίος χαρακτήρας της σε εθνικό επίπεδο και να δυναμώσουν οι κοινωνικές – ταξικές διακρίσεις από περιοχή σε περιοχή. Ζητά ακομα οι προσλήψεις των
εκπαιδευτικών να γίνονται σε τοπικό επιπεδο , από τους διευθυντές των σχολείων που αναλαμβάνουν πλέον το ρόλο του manager. Οι προσλήψεις αυτές σε τοπικό επίπεδο είναι η αποθέωση της μαύρης εργασίας και της πλήρους διάλυσης των εργασιακών δικαιωμάτων.
Ο Ο.Ο.Σ.Α ασκεί μια υπερεθνική κηδεμονία στα εκπαιδευτικά συστήματα των χωρών μελών του και προσπαθεί να προσαρμόσει τη λειτουργία τους στις απαιτήσεις των μεγάλων καπιταλιστικών επιχειρήσεων. Το πρόγραμμα PISA που χρησιμοποιεί ο Ο.Ο.Σ.Α για τη δήθεν αντικειμενική μέτρηση των μαθητικών επιδόσεων είναι διαμορφωμένο στα πλαίσια της λειτουργίας των εκπαιδευτικών συστημάτων των μεγάλων ευρωπαϊκών χωρών και όσων χωρών έχουν απαξιώσει στα αναλυτικά τους προγράμματα τη γνώση , προκρίνοντας απλά την πληροφορία και τη δεξιότητα ως πεδία μάθησης στο σχολείο. Παράγει μια κατασκευασμένη αποτυχία για τις χώρες εκείνες που δεν έχουν προσαρμοστεί πλήρως στα εκπαιδευτικά πρότυπα του σχολείου της αγοράς.
H έκθεση του Ο.Ο.Σ.Α συνδέεται με τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η ελληνική κυβέρνηση στο πλάισιο του γ’ μνημονίου για την ελληνική εκπαίδευση.Είναι το επιτελικό σχέδιο για την υλοποίησή τους. Eίναι στην ίδια λογική και κατεύθυνση με τις προτάσεις του ΣΕΒ.
Η εκπαιδευτική κοινότητα , οι σύλλογοι εκπαιδευτικών οι μαθητές και οι γονείς δεν έχουν να συζητήσουν τίποτε με τους εκπροσώπους του Ο.Ο.Σ.Α. Ξέρουμε ότι ο διάλογός που επιδιώκουν μαζί μας είναι προσχηματικός και αποβλέπει στο να νομιμοποιήσει ήδη ειλημμένες αποφάσεις , αποφάσεις που είναι καταστροφικές για τη δημόσια εκπαίδευση και τα μορφωτικά δικαιώματα των εργαζομένων.
Δεν συμμετέχουμε επομένως σ’ έναν τέτοιο διάλογο και καλούμε συναδέλφους και Διευθυντές Σχολείων να μην δεχτούν τέτοια κλιμάκια στα σχολεία τους και να ένημερώσουν άμεσα το Σύλλογό μας , αν τέτοιο κλιμάκιο εμφανιστεί στην περιοχή.
Καλούμε τη Δ.Ο.Ε να καταδικάσει την επίσκεψη αυτών των κλιμακίων στα σχολεία και να πέρει μέτρα σε συνεργασία με τους Συλλόγους Π.Ε, που δεν θα επρέψουν τη συνέχιση αυτών των επισκέψεων.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ
Ο Η
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΧΡ.ΡΕΠΠΑΣ ΚΑΤ.ΛΙΑΝΑ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη