Thumbnail
ΕΛΜΕ Χανίων

Την Παρασκευή στις 24 Νοεμβρίου, διοργανώνεται από το Υπουργείο Παιδείας ,  Έρευνας και Θρησκευμάτων ημερίδα με τίτλο «Πιλοτική Τάξη μαθητείας Περιφέρειας Κρήτης». παρουσία του Υφυπουργού Παιδείας Δ. Μπαξεβανάκη στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων.

Η θέση της ΕΛΜΕ Χανίων για το θέμα της μαθητείας, όπως έχει εκφραστεί με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης, είναι ότι στοχεύει σε μια παραπέρα συρρίκνωση της τεχνικής εκπαίδευσης, όπως φαίνεται και από το σύνολο των ενεργειών Υπουργείου, καθώς:

α)  Όλο το προηγούμενο διάστημα το Υπουργείο με μεθοδικό τρόπο και μέσα από στοχευμένες παρεμβάσεις αλλάζει το τοπίο στην τεχνική εκπαίδευση. Ενδεικτικά αναφέρουμε τη μείωση του αριθμού των τομέων και ειδικοτήτων (Χανιά κλείσιμο των τομέων οικονομίας και διοίκησης  2ο ΕΠΑΛ, ΕΠΑΛ Ε. Βενιζέλου), τη συρρίκνωση του ωρολογίου και αναλυτικού προγράμματος σπουδών στο νέο ΕΠΑΛ, χωρίς την πρόβλεψη για αναπλήρωσή τους μέσα στο δημόσιο σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, την καθιέρωση ανελαστικού κατώτερου αριθμού μαθητών στους τομείς και ειδικότητες των ΕΠΑΛ, που έχει στόχο τη συρρίκνωση, συγχώνευση τομέων και ειδικοτήτων και σε πολλές περιπτώσεις το  κλείσιμο σχολείων (μη έγκριση των ολιγομελών τμημάτων από ΕΠΑΛ Βρυσών και Κισάμου, που κάποια από αυτά αναγκάστηκε να πάρει πίσω το υπουργείο και ο περιφερειακός Διευθυντής μετά από τις κινητοποιήσεις μαθητών γονιών εκπαιδευτικών και της τοπικής κοινωνίας) και τέλος, η εγκύκλιος για το «χαρακτηρισμό φοίτησης » στο τέλος του Α’ τετραμήνου, για τους μαθητές των ΕΠΑΛ που έχουν ξεπεράσει τα όρια απουσιών.

β) Υποβαθμίζονται οι μορφωτικές και εκπαιδευτικές ανάγκες της νεολαίας. Η γνώση μετατρέπεται σε απλή κατάρτιση και μάλιστα χαμηλής ποιότητας, τεμαχίζεται και κομμάτια της μεταφέρονται στη μαθητεία σύμφωνα με τις ανάγκες των επιχειρήσεων και της αγοράς

γ) Ανατρέπονται οι εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών. Όλοι κατανοούμε ότι από τη μεγάλη δεξαμενή των εκπαιδευτικών που θα περισσεύουν ως αποτέλεσμα του κόφτη σε ειδικότητες, τμήματα, εργαστήρια θα στελεχωθεί ο μηχανισμός της μαθητείας. Μέσα από το φόβο και τον καταναγκασμό θα υποχρεωθούν συνάδελφοι να συνδράμουν στη λειτουργία της μαθητείας. Στην πραγματικότητα θα δημιουργηθεί μία γκρίζα ζώνη όπου ο εκπαιδευτικός θα μετατραπεί σε επόπτη εργασίας, επιθεωρητή με αποτέλεσμα η εκπαιδευτική ιδιότητα να εξαφανίζεται, αφού «επιβλέπει την τήρηση των όρων της σύμβασης που έχει υπογραφεί μεταξύ μαθητευόμενου, επιχείρησης». Στον εκπαιδευτικό-επόπτη ανατίθεται η διεκπεραίωση ενός εφιαλτικού σε όγκο και ευθύνη κυκεώνα γραφειοκρατίας, που αφορά στην υλοποίηση του προγράμματος μαθητείας, καθιστώντας τον  ουσιαστικά υπόλογο για τον έλεγχο της τήρησης των όρων της Σύμβασης από τις επιχειρήσεις.

δ) Νομιμοποιείται στην κοινωνία η άποψη  ότι δεν μπορεί να υπάρξει διαφορετικό μέλλον παρά η ελαστική εργασία. Δίπλα στα πεντάμηνα, τα οκτάμηνα, την κοινωφελή εργασία, τους αναπληρωτές και τους ωρομίσθιους θα στέκεται και η μαθητεία ως νέα μορφή εργασίας και θα αξιοποιηθεί ως το εργαλείο  για την αγωνιώδη προσπάθεια  ανάτασης της κερδοφορίας των επιχειρήσεων αφού οι μαθητευόμενοι  θα πληρώνονται με υποκατώτατο μισθό κυρίως  μέσα από τα ΕΣΠΑ και θα αποτελούν το φτηνό εργατικό δυναμικό το οποίο θα παράγει πλούτο και ταυτόχρονα  θα καλύπτει θέσεις  στο δημόσιο αρχικά , αντί για μόνιμες θέσεις εργασίας με πλήρη δικαιώματα και θα αποτελεί το φόβητρο για τους παλιούς εργαζόμενους στη ζούγκλα του ιδιωτικού τομέα. Επιπλέον, η φτηνή απασχόληση των προγραμμάτων μαθητείας θα συμπιέσει ακόμα περισσότερο το μισθολογικό κόστος, αφού οι επιχειρήσεις θα μπορούν ν' αμείβουν αρκετούς από τους άλλους εργαζόμενους που απασχολούν κάτω και από όσα προβλέπει κι αυτή ακόμα η (Γενική, Κλαδική ή Επιχειρησιακή) Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.

Σε όλα τα προηγούμενα, πρέπει να συνυπολογίσουμε το γεγονός ότι τα σχολεία του νομού μας ξεκίνησαν και φέτος τη σχολική χρονιά με μεγάλες ελλείψεις προσωπικού, αποτέλεσμα του οποίου ήταν να χαθούν εκατοντάδες διδακτικές ώρες. Ακόμη και σήμερα, μετά από 3 διαδοχικές προσλήψεις αναπληρωτών (προσλήψεις με το σταγονόμετρο), υπάρχουν σχολεία στα οποία λείπουν καθηγητές. Ειδικά για τα επαρχιακά σχολεία, υπάρχει μια πολιτική εγκατάλειψης, που τα οδηγεί, στην προσπάθεια για επιβίωση, στη συγχώνευση τμημάτων, κατάργηση κατευθύνσεων ή και τμημάτων επιλογών.

Στα πλαίσια αυτά και μετά από απόφαση του Δ.Σ της 16ης Νοεμβρίου, καλούμε όλους τους συναδέλφους να πάρουν μέρος στην παράσταση διαμαρτυρίας στον Υφυπουργό Παιδείας Δ. Μπαξεβανάκη, στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων, στις 9.00 πμ.

Για το λόγο αυτό η ΕΛΜΕ Χανίων κηρύττει 3ωρη διευκολυντική στάση εργασίας από 8.00 πμ έως 11.00 πμ

Όχι στη διάλυση της τεχνικής εκπαίδευσης

Υπερασπιζόμαστε τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, το δημόσιο σχολείο

                                                                         

ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ

                                           

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αυτισμός
Νέα έρευνα φέρνει ένα καινούργιο «εργαλείο» για την πρώιμη διάγνωση της διαταραχής του αυτισμού
Μια νέα έρευνα φέρνει ένα νέο «εργαλείο» που θα μπορούσε να διευκολύνει αυτήν τη διαδικασία, αναλύοντας τον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά μιμούνται τη...
Νέα έρευνα φέρνει ένα καινούργιο «εργαλείο» για την πρώιμη διάγνωση της διαταραχής του αυτισμού