Thumbnail
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΗΜΑΘΙΑΣ

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΗΜΑΘΙΑΣ: ΑΡΧΗ ΔΙΑΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
 Με υπουργική απόφαση ΠΑΡΑΒΙΑΖΟΝΤΑΙ τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και γονέων.

Πριν λίγες ημέρες δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα της κυβέρνησης  υπουργική απόφαση με τίτλο “Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης”. Ανάμεσα στα άλλα καθορίζει και τα στοιχεία των μαθητών/τριων που αναγράφονται στα ατονικά τους δελτία, αλλά και στο μητρώο μαθητών. Αυτά είναι:

“α. στοιχεία ταυτότητας, δηλαδή:

αα) επώνυμο

ββ)όνομα

γγ) επώνυμο και όνομα πατέρα

δδ) επάγγελμα πατέρα

εε) επώνυμο και όνομα μητέρας

στστ) επάγγελμα μητέρας

ζζ) έτος γέννησης

ηη) Δήμος / Δημοτική Ενότητα στον οποίο είναι εγγεγραμμένος/η ο/η μαθητής/τρια και αριθμός μητρώου ή δημοτολογίου

θθ) ιθαγένεια

ιι ) θρήσκευμα…”

Δεν μπορεί παρά να αναρωτηθεί κανείς για ποιο λόγο είναι απαραίτητο να αναγράφονται σε δημόσια έγγραφα, και μάλιστα στον ιδιαίτερα ευαίσθητο χώρο του σχολείου, στοιχεία που αποτελούν προσωπικά δεδομένα των μαθητών, όπως το επάγγελμα των γονέων και το θρήσκευμα. Στοιχεία που μπορούν να αποτελέσουν αιτίες διάκρισης και μεροληψίας, κατηγοριοποίησης και, ίσως, στιγματισμού ανήλικων μαθητών.

 Μάλιστα η απορία γίνεται ακόμη μεγαλύτερη από τη στιγμή που τα δεδομένα αυτά δεν αναγράφονται σε καμία ταυτότητα. Κι εδώ έρχεται να συμπληρωθεί η Υ.Α με την παράγραφο: “Στοιχεία που δεν αναγράφονται στις ταυτότητες ή στα πιστοποιητικά γέννησης δεν καταχωρίζονται στα υπηρεσιακά βιβλία και έντυπα, εκτός αν δηλώνονται με υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 (Α’ 75) των γονέων ή του κηδεμόνα του/της μαθητή/τριας”.

Μάλιστα! Και γιατί δεν ισχύει το ίδιο και για τις ταυτότητες; Γιατί και εκεί να μην επιτρέπεται η αναγραφή θρησκεύματος για όποιον-όποια το ζητήσει με υπεύθυνη δήλωση; Τι διάκριση, τι οπισθοδρόμηση είναι αυτή; Κι εκείνο το «έντυπα» τι σημαίνει; Πως θα αναγράφονται τα στοιχεία αυτά και στα απολυτήρια, πιστοποιητικά κ.τ/λ. των μαθητών και αποφοίτων μας;

Αν κάποιος θελήσει να δώσει κάποια δικαιολογία στο υπουργείο θα σκεφτεί πως πιθανά τα στοιχεία αυτά συγκεντρώνονται για στατιστικούς λόγους, όμως κάτι τέτοιο δεν είναι σωστό μιας και μια τέτοια καταγραφή, για την όποια παραπέρα μελέτη, μπορεί να γίνει με την τήρηση των κανόνων της ανωνυμίας και φυσικά χωρίς την αναγραφή ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων σε δημόσια έγγραφα.

Εκτός τούτου πρέπει να γίνει σαφές πως το σχολείο δεν είναι στατιστική υπηρεσία, αλλά χώρος επιστημονικής και πνευματικής γνώσης και μάθησης. Και σε καμιά περίπτωση δεν χρειάζεται οι διδάσκοντες, δεν τους είναι πουθενά χρήσιμο στη δουλειά τους, να γνωρίζουν τις θρησκευτικές πεποιθήσεις των μαθητών και των οικογενειών τους ούτε τα επαγγέλματα των γονιών τους.

Ειδικά για το θρήσκευμα, θα μπορούσε κάποιος να αντικρούσει πως είναι απαραίτητη η καταγραφή προκειμένου να απαλλαγούν αλλόθρησκοι ή άθεοι μαθητές από το μάθημα των θρησκευτικών ή για να μην καταχωρίζονται οι απουσίες τους σε κάποιες μεγάλες θρησκευτικές εορτές. Ούτε φυσικά αυτό μπορεί να αποτελέσει σοβαρό επιχείρημα αφού το σχολείο μπορεί να γνωρίζει τους αλλόθρησκους-άθεους μαθητές χωρίς να εμφανίζεται αυτό καταχωρισμένο στις καρτέλες ή το μητρώο. Κάτι τέτοιο εφαρμόζεται για μια διαφορετική κατηγορία μαθητών, των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες, για τα οποία βέβαια, και ορθότατα, δεν αναγράφεται σε καμία καρτέλα, σε κανένα μητρώο, η οποιαδήποτε δυσκολία τους. Μάλιστα προβλέπεται, σε επόμενο άρθρο αυτής της υπουργικής απόφασης, με μια υπεύθυνη δήλωση, να μην προσμετρούνται απουσίες σε μεγάλες θρησκευτικές εορτές για τους αλλόθρησκους μαθητές.

Είναι απαράδεκτο, μετά τους αγώνες που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια για την μη αναγραφή του θρησκεύματος σε δημόσια έγγραφα το υπουργείο παιδείας, αντί να προχωρήσει στην αποδέσμευση των σχολείων από τον εναγκαλισμό της εκκλησίας (της κάθε εκκλησίας), να επιλέγει, για τον οποιονδήποτε λόγο κα με τον οποιονδήποτε τρόπο, παραβίαση των προσωπικών δικαιωμάτων και δεδομένων των μαθητών και των οικογενειών τους.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pipila_mwro_large.jpg
Οφείλεται η πιπίλα να καθυστερήσει την ομιλία του παιδιού;
Η συχνή χρήση της μπορεί να περιορίσει τον χρόνο που το παιδί εξασκεί την παραγωγή φωνημάτων και τη λεκτική επικοινωνία, καθώς η πιπίλα περιορίζει...
Οφείλεται η πιπίλα να καθυστερήσει την ομιλία του παιδιού;
panepistimio aigaiou
Αύριο 25 Νοεμβρίου ξεκινούν τα προγράμματα του Παν.Αιγαίου για εκπαιδευτικούς
Που εστιάζουν τα εξ αποστάσεως μοριοδοτούμενα προγράμματα του Πανεπιστημίου Αιγαίου που ξεκινούν αύριο και αφορούν όλους τους εκπαιδευτικούς - Έχουν...
Αύριο 25 Νοεμβρίου ξεκινούν τα προγράμματα του Παν.Αιγαίου για εκπαιδευτικούς