Thumbnail
ΕΛΜΕ Λευκάδας

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, υπηρετώντας πιστά την ΕΚΤ, το ΔΝΤ, τον ΟΟΣΑ και τον ΣΕΒ, προωθεί, με τρόπο αποσπασματικό αλλά μεθοδικό, αλλαγές στην εκπαίδευση, στον πυρήνα των οποίων εδρεύει η ακραία νεοφιλελεύθερη πολιτική αντίληψη που αντιμετωπίζει το κοινωνικό κράτος ως άχθος και όχληση. Η συρρίκνωση του δημόσιου σχολείου αποτελεί την ιδεολογική πυξίδα της παρούσας κυβέρνησης με βάση την οποία υλοποιεί τις συντηρητικές αντιεκπαιδευτικές της αναδιαρθρώσεις.
Πρόσφατα, για το κλείσιμο της 3ης αξιολόγησης ψηφίστηκαν στη Βουλή ανάμεσα σε άλλα αντιλαϊκά μέτρα και οι συγχωνεύσεις σχολείων. Το Υπουργείο Παιδείας προσπάθησε να υποβαθμίσει το γεγονός όμως η πραγματικότητα το διαψεύδει. Εδώ και καιρό παρατηρούμε πως μέσα από υπουργικές αποφάσεις και εγκυκλίους σφίγγει διαρκώς ο κλοιός γύρω από το δημόσιο σχολείο.
Αν στις υπουργικές αποφάσεις του πρόσφατου παρελθόντος για τις προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων στα ΓΕΛ, τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ και τμημάτων με παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, προστεθεί η πρόθεση για αναμοριοδότηση προς τα κάτω των σχολικών μονάδων εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας, τότε γίνεται αντιληπτό ότι επίκεινται σαρωτικές αλλαγές στο χάρτη της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μέσα από συγχωνεύσεις, υποβάθμιση και κλείσιμο σχολείων.
Στην ίδια κατεύθυνση κινείται και η υπ’ αριθμ. 10645/ΓΔ4/22-1-2018 Υπουργική Απόφαση που επεκτείνει τις ηλεκτρονικές εγγραφές των μαθητών (που ήδη ισχύουν στα ΕΠΑΛ) και στα ΓΕΛ, καταργώντας επί της ουσίας τη γεωγραφική κατανομή των μαθητών. Μάλιστα, δίνει τη δυνατότητα στους διευθυντές εκπαίδευσης να μετακινούν μαθητές από ένα σχολείο σε άλλο, όταν ο αριθμός τους υπερβαίνει τον μέγιστο αριθμό του τμήματος (!). Είναι προφανές πως  στόχος όλων των παραπάνω είναι να επιτευχθεί η λειτουργία του ελάχιστου αριθμού τμημάτων με τον μέγιστο αριθμό μαθητών.
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, το Υπουργείο Παιδείας με το συμπληρωματικό έγγραφο 14184/Δ4/26-1-2018 για τον χαρακτηρισμό των μαθητών που συμπλήρωσαν ήδη από το α΄ τετράμηνο απουσίες πάνω από το προβλεπόμενο όριο ως μη παρακολουθούντων, ανοίγει το δρόμο για κλείσιμο τμημάτων στο μέσο της σχολικής χρονιάς.
Η κατάσταση είναι κρίσιμη αφού, όπως φαίνεται, θα ακολουθήσει σύντομα ένα δεύτερο κύμα συγχωνεύσεων και κλεισίματος σχολείων, αντίστοιχο με αυτό της Διαμαντοπούλου. Στη Λευκάδα βιώνουμε ήδη την απαράδεκτη κατάσταση της μη έγκρισης των τμημάτων του Γυμνασίου-Λ.Τ. Καρυάς, που οφείλεται στην αναλγησία του Υπουργείου Παιδείας, ενώ ελλοχεύει και ο κίνδυνος να βρεθεί, μέσω της αναμοριοδότησης, και το Γυμνάσιο-Λ.Τ. Βασιλικής στην ίδια μοίρα με το Γυμνάσιο-Λ.Τ. Καρυάς.
Τα σχολεία ανήκουν στις τοπικές κοινωνίες. Ας μην τους τα χαρίσουμε. Τα παιδιά μας δεν έχουν να κερδίσουν τίποτα από απρόσωπα σχολικά συγκροτήματα μεγαθήρια με τμήματα 27 και 30 μαθητών. Οι τοπικές κοινωνίες οφείλουν να βγουν μπροστά και να υπερασπιστούν τα περιφερειακά σχολεία της Λευκάδας που κινδυνεύουν.
Διεκδικούμε:
•    Να μη γίνει καμία κατάργηση ή συγχώνευση σχολείων ή τμημάτων
•    Άμεση έγκριση των τμημάτων του Γυμνασίου-Λ.Τ. Καρυάς
•    Να μην προχωρήσει η προτεινόμενη αναμοριοδότηση των σχολείων
•    Κατάργηση των ηλεκτρονικών εγγραφών
•    Αυστηρά χωροταξικά όρια εγγραφής των παιδιών στο σχολείο
•    20 παιδιά στο τμήμα, 15 στις ομάδες προσανατολισμού, 10 στα εργαστήρια
•    Επαναφορά του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών στα επίπεδα του 2012
•    Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία

 


Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Λευκάδας

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΑΣΕΠ 3ΕΑ/2019: Αναμορφωμένοι πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών
Απόφοιτοι Ειδικής Αγωγής σε ΥΠΑΙΘΑ: «Μειωμένες έως καθόλου προσλήψεις – Εξαφάνιση της Παράλληλης Στήριξης»
«Μένουν για ολόκληρες χρονιές μαθητές χωρίς υποστήριξη» - Τι καταγγέλλουν σε επιστολή τους οι απόφοιτοι Τμημάτων Ειδικής Αγωγής
Απόφοιτοι Ειδικής Αγωγής σε ΥΠΑΙΘΑ: «Μειωμένες έως καθόλου προσλήψεις – Εξαφάνιση της Παράλληλης Στήριξης»