Οι Εκπαιδευτικοί Ριζοσπαστικής Αριστεράς - Ε.Ρ.Α- εδώ και χρόνια έχουμε τοποθετηθεί για το θέμα της προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης συνολικότερα, προτάσσοντας ως βασική διεκδίκηση του εκπαιδευτικού κινήματος την ανάγκη 14χρονης δημόσιας δωρεάν υποχρεωτικής εκπαίδευσης και της δίχρονης υποχρεωτικής φοίτησης στο δημόσιο νηπιαγωγείο όλων των παιδιών 4-6 ετών με εκπαιδευτικούς νηπιαγωγούς.
Γι αυτό το λόγο χαιρετήσαμε τη θεσμοθέτηση της Δίχρονης Υποχρεωτικής φοίτησης των παιδιών ηλικίας 4-6 ετών στο νηπιαγωγείο από την παρούσα κυβέρνηση, ως μέρος της δημόσιας και δωρεάν υποχρεωτικής εκπαίδευσης (άρθρο 33 νόμος 4521/2018), θεσμοθέτηση που έγινε εν μέσω σφοδρών αντιδράσεων από την νεοφιλελεύθερη ηγεσία της Κ.Ε.Δ.Ε. , αλλά ακόμα και μέσα στη βουλή (δεν την ψήφισαν Ν.Δ. –ΠΑΣΟΚ (ΔΗΣΥ) -ΚΚΕ).
Χαιρετίζουμε την έναρξη της εφαρμογής του νόμου από τη νέα σχολική χρονιά για την δίχρονη υποχρεωτική φοίτηση στα νηπιαγωγεία. Χαιρετίζουμε την έναρξη της εφαρμογής ενός νόμου που για 50 χρόνια πάλευε η εκπαιδευτική κοινότητα. Οι 184 δήμοι-δήμαρχοι που προσήλθαν με θετική ψήφο στις τριμελείς επιτροπές ώστε από τη νέα σχολική χρονια να εφαρμοστεί ο νόμος δείχνει ότι η προπαγάνδα της ηγεσίας της ΚΕΔΕ και των Επιχειρηματιών-ιδιωτών των παιδικών σταθμών κατά της φοίτησης στο νηπιαγωγείο, δεν μπορεί να υποσκελίσει την κοινωνική απαίτηση και ανάγκη για δωρεάν και δημόσια φοίτηση και των προνηπίων σε σχολεία, στα νηπιαγωγεία.
Όμως, δεν αποδεχόμαστε την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να μη ισχύσει από φέτος ο νόμος (άρθρο 33 νόμος 4521/2018) και σε εκείνους τους Δήμους που οι τριμελείς επιτροπές εισηγήθηκαν θετικά την εφαρμογή του.
Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει άμεσα σε συμπληρωματική - νέα υπουργική απόφαση και να επεκτείνει την εφαρμογή του νόμου και στους Δήμους που οι τριμελείς επιτροπές είχαν θετική εισήγηση, να εφαρμόσει δηλαδή τον νόμο που μόλις 2 μήνες πριν ο ΣΥΡΙΖΑ και οι ΑΝΕΛ ψήφισαν στη βουλή.
Σε κάθε περίπτωση τονίζουμε ότι δεν μπορεί για θέματα που άπτονται της εκπαίδευσης καθοριστικοί «κριτές» να είναι οι Δήμοι-δήμαρχοι, για αυτό θα πρέπει να παρθούν υπόψη οι αποφάσεις των τριμελών επιτροπών. Αν αποδεδειγμένα σε κάποιους από αυτούς δεν μπορεί να εφαρμοστεί λόγω προβλημάτων σχολικής στέγης τα οποία δεν μπορούν να αρθούν άμεσα, μόνο για φέτος να εξαιρεθούν.
Με την ευκαιρία της έκφρασης γνώμης των δημάρχων στις τριμελείς επιτροπές αναπόφευκτα έρχεται στην επιφάνεια το πρόβλημα της σχολικής στέγης και η λανθασμένη νομοθετική και πολιτική αντιμετώπισή του. Πολλοί δήμαρχοι στην ουσία μέσω της θέσης τους με την οποία προσήλθαν στις τριμελείς επιτροπές για τη δίχρονη υποχρεωτική φοίτηση στα νηπιαγωγεία διεκδικούν το να ασκούν εκπαιδευτική πολιτική. Αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί και να γίνει αποδεκτό και για συνταγματικούς και για πρακτικούς λόγους. Όλοι οι πολίτες εκ του συντάγματος πρέπει να έχουν την ίδια αντιμετώπιση και ειδικά τα παιδιά σε σχέση με την εκπαίδευσή τους. Εγγυητής για αυτό δεν μπορεί παρά να είναι η κεντρική κυβέρνηση και αυτήν να σχεδιάζει και να καθορίζει τις προτεραιότητες ανέγερσης Σχολείων, διότι είναι αναπόσπαστό κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αλλά και της εκπαιδευτικής πολιτικής που ασκείται στη χώρα.
Με βάση τα παραπάνω καλούμε την Κυβέρνηση να δημιουργήσει νέο οργανισμό σχολικών κτηρίων και υποδομών, οργανισμός που θα βρίσκεται υπό την εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας και που αυτός θα προκρίνει τις ανάγκες για σχολική στέγη και υποδομές. Η κατάργηση του ΟΣΚ στην οποία προέβησαν οι κυβερνήσεις ΝΔ- ΠΑΣΟΚ και που συνεχίζεται μέχρι σήμερα και η μεταφορά όλης της αρμοδιότητας για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση σχολικών κτηρίων-υποδομών στους Δήμους (χωρίς να συνοδεύεται μάλιστα από την απαιτούμενη χρηματοδότηση) αποδείχτηκε λανθασμένη και με επιπτώσεις ολέθριες για την εκπαίδευση. Υπάρχουν Δήμοι στους οποίους έχουν να χτιστούν σχολεία σχεδόν δυο δεκαετίες.
Το παραπάνω πρόβλημα γίνεται πολύ πιο φανερό στην περίπτωση των νηπιαγωγείων και στην αντιμετώπιση που είχαν από τις κυβερνήσεις και τους Δήμους διαχρονικά. Ενώ για τα Δημοτικά τα Γυμνάσια και τα Λύκεια πολλοί Δήμοι έχουν σχετική επάρκεια σε κτηριακές υποδομές τα νηπιαγωγεία τα «άφησαν» μεταξύ ισογείων καταστημάτων, υπογείων, διαδρόμων και κτηρίων που δεν είχαν κατασκευαστεί για νηπιαγωγεία χωρίς μάλιστα να έχουν τις ελάχιστες προδιαγραφές για να λειτουργήσουν ως τέτοια. Στην ουσία τα νηπιαγωγεία ως κτηριακή υποδομή δεν τα αντιμετώπισαν ως σχολεία, αλλά ως παιδικά και νηπιακά καταστήματα. Διεκδικούμε από την κυβέρνηση και την καλούμε να πάρει υπόψη όλα τα παραπάνω, να κινηθεί άμεσα και να εκπονήσει σχέδιο με βάση της ανάγκες που θα συνοδεύεται από γενναία χρηματοδότηση, ώστε τα παραπάνω προβλήματα να αρθούν.
Καλούμε όλους τους γονείς να προσέλθουν στα νηπιαγωγεία από 2-20 Μαίου και να εγγράψουν τα παιδιά ηλικίας 4 ετών, καθώς και τους/τις νηπιαγωγούς εγγράψουν όλα τα παιδιά και αυτές οι εγγραφές να αποτελέσουν το μέτρο των αυξημένων αναγκών, όπου υπάρχουν, για νέες κτηριακές υποδομές.
Διεκδικούμε:
Εφαρμογή της 2χρονης Υποχρεωτικής φοίτησης στα νηπιαγωγεία και στους δήμους που είχαν θετική εισήγηση οι τριμελείς επιτροπές(2-1) και μόνο αν αποδεδειγμένα σε κάποιους από αυτούς δεν είναι δυνατόν να εφαρμοστεί λόγω προβλημάτων σχολικής στέγης, τα οποία δεν μπορούν να αρθούν άμεσα, μόνο για φέτος να εξαιρεθούν.
Να προβεί η κυβέρνηση σε ρύθμιση τέτοια, ώστε ο νόμος να μπορεί να εφαρμοστεί σε δημοτικές ενότητες και σε δημοτικά διαμερίσματα των δήμων που δεν έχουν πρόβλημα σχολικής στέγης ή αν έχουν αυτό μπορεί άμεσα να λυθεί, και αυτό γιατί μια περιοχή του Δήμου δεν μπορεί να γίνεται αιτία να αποκλείεται όλος ο Δήμος από την εφαρμογή του Νόμου.
Αύξηση της χρηματοδότησης στα νηπιαγωγεία, ώστε τα υλικά που είναι απαραίτητα για εποπτικά μέσα και για τις δραστηριότητες που επιλέγονται να καλύπτονται εξολοκλήρου από τις δημόσιες δαπάνες.
Εγγραφή όσων νηπίων επιθυμούν στο ολοήμερο πρόγραμμα μόνο με αίτηση των γονέων και κηδεμόνων.
Μείωση του αριθμού των νηπίων ανά τμήμα (15/τμήμα)
Ανέγερση νέων κτιριακών υποδομών, ικανών να ανταποκριθούν στις σύγχρονες ανάγκες. Νέος σύγχρονος εξοπλισμός για τα όλα τα νηπιαγωγεία.
Επέκταση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών και στα ολιγοθέσια σχολεία και κατά συνέπεια και στα Νηπιαγωγεία.
Μόνιμους Μαζικούς διορισμούς στα νηπιαγωγεία. Πλήρης στήριξη των αναγκών για ειδική αγωγή στα νηπιαγωγεία με μόνιμο διορισμό όλων των αναγκαίων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής.
Ικανός αριθμός νηπιαγωγών στη διάθεση της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης που θα καλύπτουν έκτακτες ανάγκες.
Διορισμό – πρόσληψη επιστημονικού και βοηθητικού προσωπικού.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη