Thumbnail
Ανακοίνωση

 

Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση Aριθμ. 10645/ΓΔ4 ΦΕΚ 120 23/1/2018 (Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης)  στο άρθρο 9 παρ.4 αναφέρεται :

«Για την εγγραφή στην Α' τάξη Γυμνασίου που βρίσκεται εντός των αστικών κέντρων εφαρμόζονται οι διατάξεις της περιπτ. 3, με εξαίρεση αυτές που αφορούν τα απολυτήρια των απολυόμενων μαθητών/τριών. Αυτά διαβιβάζονται στα Γυμνάσια σύμφωνα με κοινή απόφαση των Διευθυντών/ντριών των οικείων Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η οποία ορίζει τα Γυμνάσια στα οποία εγγράφονται οι απόφοιτοι/ες κάθε Δημοτικού. Ο όρος αυτός ισχύει μόνο για τα δημόσια Γυμνάσια.»

Γίνεται κατανοητό ότι η όλη διαδικασία κατανομής των μαθητών στα γυμνάσια μιας περιοχής περνάει (στα πλαίσια της «αυτονομίας και αποκέντρωσης» κι αυτό;;) στην αποκλειστική αρμοδιότητα των διευθυντών εκπαίδευσης. 

Παρακάμπτονται έτσι οι Δημοτικές επιτροπές παιδείας, όπου οι εκπρόσωποι της Τ.Α. ήταν αναγκασμένοι να συναποφασίσουν με τους εκπροσώπους των γονέων και των εκπαιδευτικών την χωροταξική κατανομή. Η πίεση των εκπαιδευτικών για ισόρροπη και δίκαιη κατανομή των μαθητών στα διάφορα σχολεία και συγκρότηση τμημάτων με λιγότερα παιδιά από τα ανώτατα όρια, για καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα και εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, πολλές φορές λειτουργούσε θετικά απέναντι στην αντίθετη επιδίωξη του υπουργείου και ορισμένων δήμων.  

Θωρούμε ότι στόχος της  νέας ρύθμισης, όπως και το σύστημα ηλεκτρονικών εγγραφών στα ΕΠΑΛ που ξεκίνησε πέρυσι και γενικεύεται την φετινή χρονιά και στα ΓΕΛ, είναι η ελεγχόμενη κεντρικά μείωση του αριθμού των τμημάτων των σχολείων, η αύξηση του αριθμού των μαθητών σε κάθε τμήμα, η επιπλέον εξοικονόμηση προσωπικού και δαπανών για την εκπαίδευση . Αυτή είναι η πιο ορατή και μόνιμη επιδίωξη της εκπαιδευτικής πολιτικής των τελευταίων χρόνων, κινούμενη πάντα «στο δρόμο που χάραξε» ο ΟΟΣΑ και η ΕΕ. 

Είναι προφανές ότι κάτι τέτοιο θίγει εκ νέου τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, αυξάνει την πιθανότητα κινητικότητας  μαθητών από σχολείο σε σχολείο και των ίδιων των εκπαιδευτικών (ήδη 550 καθηγητές στην δυτ. Θες/νίκη μετακινούνται σε 2,3,4 …σχολεία.)

Καλούμε τους διευθυντές εκπαίδευσης να κατανέμουν τους μαθητές με δίκαιο και ισόρροπο τρόπο στα σχολεία, να πάρουν υπόψη τις προτάσεις , τα αιτήματα, τις ανάγκες κάθε σχολείου (παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες κλπ.)  , να μην προχωρήσουν σε αύξηση των μαθητών στα τμήματα, σε κλείσιμο τμημάτων ,υποβάθμιση σχολείων. 

Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων σε συνεργασία και με τους συλλόγους γονέων να απαιτήσουν με κάθε τρόπο  την διατήρηση ή και ανάπτυξη των υπαρχόντων τμημάτων, τμήματα 20 μαθητών σε κάθε σχολείο (15 στις κατευθύνσεις 10 στα εργαστήρια) με βάσει πάντα τις δυνατότητες της υποδομής του σχολείου.

Καλούμε το υπουργείο να ανακαλέσει την εγκύκλιο και το σύστημα ηλεκτρονικών εγγραφών. 

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ θα προχωρήσει σε παραστάσεις στις διευθύνσεις για το ζήτημα αυτό.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ypoyrgeio_paideias_dia_bioy
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Ανοίγουν νέοι πίνακες για Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Από τους πίνακες που θα προκύψουν από τους προκηρύξεις αυτές το υπουργείο Παιδείας θα «αντλεί» αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, όποτε χρειάζεται, για τα...
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Ανοίγουν νέοι πίνακες για Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
bullying μαθητής
Πανελλήνιες 2024 : Σε απόγνωση μαθητής – «Τεράστια απογοήτευση και αίσθηση αδικίας»
Πανελλήνιες – Πανελλαδικές 2024: «Άδικη η  βαθμολόγηση του μαθήματος του Ελεύθερου Σχεδίου» - Η επιστολή ενός μαθητή
Πανελλήνιες 2024 : Σε απόγνωση μαθητής – «Τεράστια απογοήτευση και αίσθηση αδικίας»
boytsinos
Γ. Βούτσινος - Υπουργείο Παιδείας (Γ.Γ. Επαγγελματικής Εκπαίδευσης):  Οι νέες ρυθμίσεις για τα ΕΠΑ.Λ. και τα Εργαστηριακά Κέντρα
Σχετικά με την ίδρυση Κέντρων  Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Ε.Ε.Κ.). και την ίδρυση και λειτουργία των Επαγγελματικών Σχολών...
Γ. Βούτσινος - Υπουργείο Παιδείας (Γ.Γ. Επαγγελματικής Εκπαίδευσης):  Οι νέες ρυθμίσεις για τα ΕΠΑ.Λ. και τα Εργαστηριακά Κέντρα