Με βάση τις κείμενες διατάξεις, οι υπηρεσιακές μεταβολές των λειτουργικών υπεραριθμιών, αποσπάσεων και διαθέσεων, πραγματοποιούνται από τα ΠΥΣΔΕ, την αρχή κάθε σχολικής χρονιάς, μετά από την κατανομή των τμημάτων και την ανάθεση μαθημάτων από τον σύλλογο διδασκόντων με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και βέβαια με μία συγκεκριμένη διαδικασία προτεραιοτήτων, μοριοδότησης, νομιμότητας και διαφάνειας.
Με την αυθαίρετη εγκύκλιο του Υπουργείου μας ζητείται να διευθετήσουμε τις υπηρεσιακές μεταβολές όχι την αρχή της σχολικής χρονιάς, αλλά μέσα στο Καλοκαίρι.
Όμως το βίαιο κλείδωμα των τμημάτων στα σχολεία στις 15 Ιουλίου σε συνδυασμό με τις ηλεκτρονικές εγγραφές, δεν είναι από μόνο του αρκετό για να έχουμε την πραγματική εικόνα των αναγκών στα σχολεία σε καθηγητές κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, προκειμένου να προχωρήσουμε στις παραπάνω διαδικασίες, διαφυλάσσοντας την διαφάνεια, την νομιμότητα, καθώς και την αξιοπιστία του συμβουλίου.
Η τωρινή πλασματική εικόνα των κενών του Ιουλίου, θα αλλάξει άρδην τουλάχιστον προς το διπλάσιο τον Σεπτέμβριο (ενδεικτικά τα κενά αυτή την στιγμή είναι γύρω στα 200, ενώ πέρυσι προσλήφθηκαν 400 αναπληρωτές), καθόσον όλες οι άδειες (εγκυμοσύνης, ανατροφής, τριτεκνίας, άνευ αποδοχών, κλπ.) ξεκινούν αρχές Σεπτεμβρίου, οι μετεγγραφές μαθητών τον Σεπτέμβριο θα αλλάξουν την εικόνα των τμημάτων, η Β’ φάση αποσπάσεων είτε οι ανακλήσεις των αποσπάσεων από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ θα ανακοινωθούν προς το τέλος Αυγούστου, δεν έχουν ανακοινωθεί οι μετατάξεις, οι αποσπάσεις σε ομοσπονδίες, σε Πειραματικά, στα Γενικά Αρχεία του Κράτους (ΓΑΚ) και στις Δημόσιες Βιβλιοθήκες, η επιλογή των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου και των Προϊσταμένων των Κ.Ε.Σ.Υ. και Κ.Ε.Α. θα ολοκληρωθούν μέσα στον Αύγουστο, κ.λπ.
Στην ουσία δηλαδή μας ζητείται ως συμβούλιο να ξεκινήσουμε στα μέσα του Καλοκαιριού μετά τις 16 Ιουλίου μία Fast Track διαδικασία διευθέτησης των υπηρεσιακών μεταβολών με τις πλασματικές ανάγκες των σχολείων και να ξεκινήσουμε ξανά αρχές Σεπτεμβρίου την ίδια αλλά την νόμιμη πλέον διαδικασία διευθέτησης των υπηρεσιακών μεταβολών (λειτουργικές υπεραριθμίες, αποσπάσεις, διαθέσεις) με τις πραγματικές διαμορφωμένες ανάγκες στα σχολεία, με ότι συνέπειες θα έχει αυτό σε θέματα νομιμότητας, διαφάνειας, ίσης αντιμετώπισης των συναδέλφων και αξιοπιστίας του ΠΥΣΔΕ.
Και αυτό γιατί: Συνάδελφος που τώρα μπορεί να θεωρείται υπεράριθμος να μην είναι τον Σεπτέμβριο (επειδή κάποιος άλλος συνάδελφος από το ίδιο σχολείο να πάρει απόσπαση σε κάποιο φορέα), άρα κακώς προηγήθηκε στις αποσπάσεις ως υπεράριθμος και συνάδελφος που τώρα δεν θεωρείται υπεράριθμος, τον Σεπτέμβριο να είναι υπεράριθμος (γιατί κάποιος άλλος συνάδελφος ακύρωσε την απόσπαση που έχει λάβει) και επομένως θα έπρεπε να είχε προηγηθεί ως υπεράριθμος.
Εκτός των παραπάνω, θα υπάρξει μεγάλο πρόβλημα στην σωστή και έγκαιρη ενημέρωση των συναδέλφων που βρίσκονται ήδη σε νόμιμες διακοπές σχετικά με την εικόνα των κενών στα σχολεία προκειμένου να δηλώσουν τις προτιμήσεις τους, δεν θα γνωρίζουν αν είναι η όχι υπεράριθμοι την αρχή της σχολικής χρονιάς, καθόσον τα σχολεία είναι κλειστά και ενδεχομένως να έχουμε αλλαγές στα τμήματα των σχολείων λόγω των ηλεκτρονικών εγγραφών και των μετεγγραφών. Ορισμένοι συνάδελφοι ενδεχομένως να χρειαστεί να προσκομίσουν έγγραφα οικογενειακής κατάστασης, εντοπιότητας, συνυπηρέτησης κ.λπ. και δεν θα μπορέσουν να τα καταθέσουν όντας σε διακοπές. Επομένως οι ενστάσεις θα πέφτουν βροχή.
Εκτός των άλλων, καταστρατηγείται το δικαίωμα των καλοκαιρινών διακοπών των συναδέλφων με ότι αυτό σημαίνει για την μελλοντική συρρίκνωση των διακοπών τους.
Δεν υπάρχει ικανός αριθμός προσωπικού στην Δ/νση μέσα στο καλοκαίρι λόγω των διαθέσεων και του μικρού αριθμού αποσπάσεων εκπαιδευτικών στην Δνση, προκειμένου να συνδράμει στις γραφειοκρατικές διαδικασίες που απαιτούνται για τις υπηρεσιακές μεταβολές.
Ο πρόεδρος του συμβουλίου μας θα έχει αυξημένες ευθύνες είτε θα απουσιάζει ως αναπληρωματικό μέλος του συμβουλίου επιλογής των συντονιστών του εκπαιδευτικού έργου, από τώρα μέχρι και το τέλος Αυγούστου.
Με βάση τα παραπάνω το ΠΥΣΔΕ Ηρακλείου αποφάσισε ομόφωνα να πραγματοποιήσει τις υπηρεσιακές μεταβολές αρχές Σεπτεμβρίου, ζητώντας παράλληλα να μην κλειδώσει οριστικά ο αριθμός των τμημάτων στις 15 Ιουλίου.
Αν το Υπουργείο ενδιαφέρεται πραγματικά για την ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και την ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων, θα πρέπει να προχωρήσει στην γενναία πρόσληψη αναπληρωτών από την αρχή της φετινής σχολικής χρονιάς με βάση τα κενά του Σεπτεμβρίου και όχι να διορίζει με το σταγονόμετρο (πέρυσι διορίστηκε στην Α φάση, μόλις το ¼ των αναγκών σε αναπληρωτές) σε πολλαπλές φάσεις και παράλληλα να διατείνεται ότι άνοιξαν τα σχολεία με τους καθηγητές στις θέσεις τους.
Βέβαια το πρόβλημα των κενών στα σχολεία δεν μπορεί να λυθεί σε καμιά περίπτωση με τα επικοινωνιακά τερτίπια παρά μόνο αν προχωρήσει το Υπουργείο το συντομότερο δυνατόν σε προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών.
Τα αιρετά μέλη του ΠΥΣΔΕ Ηρακλείου
Πιτταροκοίλης Μανώλης
Ρηγάκης Ζαχαρίας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη