Το ΥΠΠΕΘ κατά τη διάρκεια της περυσινής χρονιάς (2017 – 2018) με εγκύκλιό του προς τα σχολεία μας ενημέρωσε ότι, με την αριθμ. Πρωτ. 49/30-11-17 πράξη του Δ. Σ. του ΙΕΠ η υπηρεσία προβαίνει στην έγκριση της δράσης: « Η τσάντα στο σχολείο».
Η δράση απευθυνόταν στους μαθητές όλων των Δημόσιων Δημοτικών σχολείων της χώρας και υλοποιήθηκε από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο του 2018 και μετέπειτα από την έναρξη κάθε διδακτικού έτους έως τη λήξη του. Σύμφωνα με δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας Κ. Γαβρόγλου προβλέπεται και κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς να εφαρμοστεί και επεκταθεί το συγκεκριμένο πρόγραμμα για δύο Σαββατοκύριακα κάθε μήνα και αυτό χωρίς να ληφθεί υπόψη η γνώμη των εκπαιδευτικών ή έστω να αφεθεί στην ευχέρεια των συλλόγων διδασκόντων των σχολείων η διακριτική ευχέρεια της εφαρμογής ή όχι του συγκεκριμένου μέτρου.
Επαναλαμβάνουμε λοιπόν την εκπεφρασμένη θέση του σωματείου μας αναφορικά με το συγκεκριμένο πρόγραμμα.
Σύμφωνα πάντα με την περυσινή εγκύκλιο, πρακτικά η εφαρμογή του συγκεκριμένου προγράμματος σημαίνει ότι:
Ο Σύλλογος διδασκόντων συνεδριάζει και αποφασίζει τα Σαββατοκύριακα που θα υλοποιηθεί η δράση.
Οι εκπαιδευτικοί ενημερώνουν τους μαθητές για τη νέα δράση και οι διευθυντές τους γονείς.
Ο Σύλλογος διδασκόντων αποφασίζει τους τρόπους που θα διευθετηθούν διάφορα ζητήματα και ιδιαιτερότητες που θα προκύψουν.
Το Υπουργείο Παιδείας παραγράφοντας και αγνοώντας τα τεράστια προβλήματα που έχει δημιουργήσει στα Δημόσια Δημοτικά Σχολεία η προώθηση και επιβολή των βάναυσων αντιλαϊκών και μνημονιακών πολιτικών από όλες τις κυβερνήσεις της τελευταίας δεκαετίας, επιχειρεί με πυροτεχνήματα και κούφια λόγια να μεταφέρει αλλού το βάρος της συζήτησης χαϊδεύοντας τα αυτιά γονιών και μαθητών.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι επισημάνσεις του Υπουργείου Παιδείας με τις οποίες προσπαθεί να στηρίξει τη συγκεκριμένη δράση.
- Ο χρόνος που απαιτείται καθημερινά για την υλοποίηση των κατ’ οίκον εργασιών αποτελούν ζητήματα που συνδέονται άμεσα με τη μάθηση, την ανάπτυξη και τον ελεύθερο χρόνο των μαθητών.
Εμείς λέμε ότι η παραμονή της τσάντας των μαθητών στο σχολείο δεν έχει να προσφέρει απολύτως τίποτα στην εκπαιδευτική διαδικασία εάν δε συνοδεύεται από τις απαραίτητες αλλαγές στα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών και κυρίως την αναγκαία μείωση της διδακτέας ύλης των μαθημάτων και την αντικατάσταση απαράδεκτων σχολικών βιβλίων.
- Η δράση υλοποιείται …και με σκοπό να υποστηρίξει ουσιαστικά τον μειωμένο χρόνο δημιουργικής επαφής και επικοινωνίας γονέων – παιδιών.
Εμείς λέμε ότι η κυβέρνηση που κατάργησε την αργία της Κυριακής, που επέβαλε τις εργασιακές σχέσεις λάστιχο, τα ατέλειωτα ωράρια κακοπληρωμένης εργασίας, που διέλυσε κάθε οικογενειακό προγραμματισμό, είναι εξωφρενικά υποκριτικό να αναφέρει ότι οι ενδοοικογενειακές σχέσεις θα βελτιωθούν μόνο με την παραμονή της τσάντας στο σχολείο για ένα ή περισσότερα Σαββατοκύριακα.
- Η εγκύκλιος προϋποθέτει ότι «σε καμία περίπτωση η υλοποίηση της δράσης δεν πρέπει να οδηγήσει σε μετάθεση των κατ’ οίκον εργασιών που συνήθως ανατίθενται το Σαββατοκύριακο στις άλλες μέρες της εβδομάδας».
Εμείς λέμε ότι από τη στιγμή που η ύλη των μαθημάτων είναι συγκεκριμένη, οι διδακτικοί στόχοι αμετάβλητοι και τα σχολικά βιβλία (στη συντριπτική τους πλειοψηφία) ίδια, είναι σαφές ότι στην πραγματικότητα, ο παραπάνω στόχος είναι ανέφικτος. Όπως ανέφικτοι είναι και οι στόχοι της ουσιαστικής προσέγγισης της ύλης και της άμβλυνσης των εκπαιδευτικών ανισοτήτων και της σχολικής αποτυχίας.
- Το ΥΠΠΕΘ στο πλαίσιο αναβάθμισης της σχολικής ζωής … εφαρμόζει τη δράση η τσάντα στο σχολείο.
Εμείς λέμε ότι για την αναβάθμιση σχολείου απαιτούνται: αύξηση δαπανών για την παιδεία, μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών, μείωση αναλογίας μαθητών ανά τμήμα, στήριξη του ολοήμερου σχολείου που σήμερα λειτουργεί με περισσεύματα ωρών, μείωση της διδακτέας ύλης, πραγματική παράλληλη στήριξη των μαθητών που την χρειάζονται, λειτουργία όλων των υποστηρικτικών δομών, δίχρονη δημόσια υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση.
Ένα τέτοιο σχολείο θα υπηρετεί πραγματικά τις ανάγκες των μαθητών για μόρφωση, δημιουργική και ολοκληρωμένη προσέγγιση της γνώσης και ελεύθερο χρόνο.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη