Για το εκπαιδευτικό κίνημα, που έχει δώσει ιστορικές μάχες απέναντι στην αξιολόγηση και το αγοραίο σχολείο, δεν υπάρχουν αυταπάτες και συγχύσεις:
Με την ολοκλήρωση των διαδικασιών επιλογής και εγκατάστασης των συντονιστών στα ΠΕΚΕΣ, στα ΚΕΣΥ και στα ΚΕΑ, δηλαδή τα νέα όργανα εποπτείας και ελέγχου της εκπαίδευσης, η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, υπό την επίβλεψη του ΟΟΣΑ, επιχειρεί το καθοριστικό βήμα στη νεοφιλελεύθερη μετάλλαξη της εκπαίδευσης. Ένα βήμα που έχει ως βασικό εργαλείο την αξιολόγηση, την κυρίαρχη απαίτηση της ΕΕ, των δυνάμεων της αγοράς και του προγράμματος του Κ. Μητσοτάκη που κάνει το λαγό στην Κυβέρνηση, ώστε να περάσουν αντιδραστικές αλλαγές που έχουν στόχο τη δραστική μείωση των κρατικών δαπανών στην Εκπαίδευση, την εμπορευματοποίηση, τη μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού και τη συρρίκνωση των δομών του Δημόσιου σχολείου.
Στην επιλογή των συντονιστών η Κυβέρνηση προσέφερε ώθηση σε όσους μπροστά στα συμβούλια δεσμεύτηκαν να προωθήσουν την αξιολόγηση, στους ημέτερους από τη μια, αλλά κυρίως στη μεγάλη από το παρελθόν των συμβούλων σχολή, τους παντός καιρού αξιολογητές, αυτούς που δεν δίστασαν να βάλουν αντισυναδελφική πλάτη για να προωθήσουν δια πυρός και σιδήρου τα εφιαλτικά σενάρια αξιολόγησης, που ακυρώσαμε με μεγάλη μάχη το 2013-2014.
Τώρα οι αξιολογητές επανέρχονται ως συντονιστές και όπως επιτάσσει το καθηκοντολόγιό τους θα είναι οι πρωταγωνιστές της επιβολής κουλτούρας αξιολόγησης στους εκπαιδευτικούς μέσα από:
- την αυτοαξιολόγηση , τον προγραμματισμό και την αποτίμηση του έργου της σχολικής μονάδας. Στη διαδικασία Αξιολόγησης, θα εμπλέκονται το Σχολικό Συμβούλιο (Δήμος, Γονείς), ο Σύλλογος Διδασκόντων με πολλαπλές συνεδριάσεις και παρακολούθηση από ειδικούς και στελέχη του ΠΕ.ΚΕ.Σ. Οι εκθέσεις αποτίμησης θα κοινοποιούνται στο οικείο ΠΕ.ΚΕ.Σ, στο ΙΕΠ και στο Υπουργείο και στο σχολείο θα επιστρέφουν παρατηρήσεις, προσταγές και εισηγήσεις μέτρων.
- την αξιολόγηση διευθυντών, υποδιευθυντών και προϊσταμένων σχ. μονάδων από τους υπερκείμενους στην ιεραρχία αλλά και την αξιολόγησή τους με ανώνυμα ερωτηματολόγια σε ετήσια βάση από όλους τους εκπαιδευτικούς του σχολείου.
- τη δρομολόγηση της ανεπίστρεπτης πορείας προς την ατομική αξιολόγηση όλων των εκπαιδευτικών σε περιβάλλον χειραγώγησης, κινητικότητας, και ομηρίας. Τυχόν συμμετοχή των εκ/κών στην αξιολόγηση των διευθυντών, στην οποία δεν πρέπει κανείς να "τσιμπήσει", νομιμοποιεί τη διαδικασία και προετοιμάζει το έδαφος για τη δική τους αξιολόγηση. Ας μη γελιόμαστε, το Υπουργείο σχεδιάζει να μας καταστήσει όλους αξιολογητές, για να μας μετατρέψει σε αξιολογούμενους σε επόμενη φάση.
- την ενίσχυση του ρόλου της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. (Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση) για την εξωτερική αξιολόγηση του συνόλου του εκπαιδευτικού συστήματος, τη μεταφορά και επέκταση στην εκπαίδευση των διατάξεων του ν. 4369/16 (Βερναρδάκη), αλλά και τη διατήρηση σε ισχύ του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα και του ν. 4354/15 (μισθολόγιο), που προβλέπουν τη σύνδεση της αξιολόγησης με την περικοπή μισθού και τις απολύσεις.
- την ενσωμάτωση στο ν 4547/18 για τις «νέες δομές στην εκπαίδευση», της απεργοσπαστικής τροπολογίας Γεροβασίλη, που ψήφισε η κυβέρνηση μαζί με τη ΝΔ και προβλέπει ότι κάθε εκπαιδευτικός που δεν θα αξιολογήσει δεν μπορεί να θέσει υποψηφιότητα για θέση ευθύνης.
Είναι φανερό από τα παραπάνω ότι δεν υποδεχόμαστε με χείρα συνεργασίας τους συντονιστές ούτε σκοπεύουμε να τους διευκολύνουμε στα καθήκοντά τους, γιατί είναι αντιδραστικά και αντιεκπαιδευτικά, όπως κι όλη η διαδικασία της αξιολόγησης την οποία θα πολεμήσουμε για άλλη μια φορά στο όνομα της παιδαγωγικής ελευθερίας, της δημοκρατίας στο σχολείο, του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης και της εργασιακής αξιοπρέπειας των εκπαιδευτικών.
Σε αυτήν τη συγκυρία που παίζεται το μέλλον του δημόσιου σχολείου και των εργασιακών μας δικαιωμάτων κι ενώ το εκπαιδευτικό κίνημα τίθεται σε θέση μάχης, Κυβέρνηση, ΟΟΣΑ και μνημονιακή αντιπολίτευση αναζητούν συμμάχους στις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες. Καλούμε τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ να σταματήσουν το διαρκές πισωπάτημα στην υπόθεση της αξιολόγησης, να πάψουν να λειτουγούν ως συνδικαλιστικοί βραχίονες της κυβέρνησης και των μνημονικών κομμάτων. Οφείλουν να κηρύξουν τώρα απεργία-αποχή από κάθε διαδικασία αποτίμησης, προγραμματισμού, αυτοαξιολόγησης και αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού! Οι ευθύνες τους είναι ιστορικές, ιδιαίτερα σήμερα που η κατηγοριοποίηση και τα προσοντολόγια στις νέες προσλήψεις χαράζουν το δρόμο για απολύσεις αναπληρωτών κι αποκαλύπτονται προθέσεις για ανατροπή του εργασιακού χάρτη συνολικά στο χώρο της εκπαίδευσης. Οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες δεν μπορεί να σιωπούν ούτε να συναινούν!
Καλούμε όλα τα πρωτοβάθμια εκπαιδευτικά σωματεία, που έχουν πάρει μάχιμες αποφάσεις ενάντια στην αξιολόγηση, να συντονίσουν τη δράση τους. Να ενεργοποιήσουν τις αποφάσεις τους για κήρυξη απεργίας-αποχής από κάθε διαδικασία αξιολόγησης και να προχωρήσουν από κοινού σε ανακοινώσεις, καμπάνιες ενημέρωσης και κινητοποιήσεις για να διαμορφωθεί το κίνημα, που με τους αγώνες του μέσα κι έξω από τα σχολεία θα μπλοκάρει ξανά την αξιολόγηση και τους επίδοξους αξιολoγητές.
Kαλούμε όλους τους συναδέλφους σε ενότητα και συσπείρωση γύρω από τα πρωτοβάθμια σωματεία, ώστε με αλληλεγγύη και συναδελφικότητα να κάνουμε πράξη το :
Κανείς αξιολογητής κανενός! Η αξιολόγηση δε θα περάσει !
Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Πρωτοβουλία
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη