Thumbnail
Με την παρούσα επιστολή προς όλους τους  φορείς που εμπλέκονται με την οδική ασφάλεια θα θέλαμε να καταθέσουμε κάποιες σκέψεις  σχετικά με την ασφαλή μετακίνηση των μαθητών στα σχολεία του νομού μας ,ευαισθητοποιώντας ταυτόχρονα και την κοινωνία για το πολύ σημαντικό αυτό θέμα .

Αφορμή για αυτό ήταν η εικόνα που παρουσιάζουν οι διαβάσεις των πεζών κοντά και δίπλα στις σχολικές μονάδες του νομού μας και την οδική συμπεριφορά των οδηγών  έναντι των μαθητών και των πεζών γενικότερα.

Πολλές από τις διαβάσεις των πεζών που βρίσκονται δίπλα ή κοντά στα σχολεία  αφενός βρίσκονται σε   άθλια κατάσταση όσο αφορά την σήμανσή τους και διαγράμμισή τους και αφετέρου, η  οδική συμπεριφορά των οδηγών ελλείψει σχολικών τροχονόμων σε πολλά σχολεία του νομού μας εγκυμονεί κινδύνους για τους μαθητές.

Οι διαβάσεις των πεζών όπως γνωρίζουμε παίζουν σε όλη την Ευρώπη  και σε όλο τον κόσμο ένα σημαντικό ρόλο και συμβάλλουν καθοριστικά στη μείωση των ατυχημάτων με πεζούς.

Η Ινδία φτιάχνει τρισδιάστατες διαβάσεις πεζών για να κόβουν ταχύτητα οι οδηγοί. Ο υπουργός Μεταφορών της Ινδίας ,πρότεινε πρόσφατα η διαγράμμιση στις διαβάσεις των πεζών να γίνει τρισδιάστατη, ώστε τα τρισδιάστατα σχέδια να λειτουργήσουν σαν ψηφιακό φρένο  στην προσπάθεια με αυτόν τον τρόπο να μειώνουν ταχύτητα οι οδηγοί που περνούν από αυτές.

Δυστυχώς στην Ελλάδα υποβαθμίζεται ο ρόλος όχι μόνο των διαβάσεων, αλλά πολλές φορές και των φαναριών για τους πεζούς, με αποτέλεσμα να αυξάνονται κατακόρυφα οι πιθανότητες ατυχήματος.

Τα φανάρια των πεζών είναι ισοδύναμα των υπολοίπων στις τυπικές διασταυρώσεις οδών και η παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη επιφέρει και στις δύο περιπτώσεις αυστηρές κυρώσεις.

Πέρα όμως από τις κυρώσεις είναι πολύ σημαντικό να συνειδητοποιήσουμε ότι ένας πεζός και ιδιαίτερα, αν αυτός είναι μικρός ή ηλικιωμένος ή άνθρωπος με ειδικές ανάγκες, εξαρτάται απόλυτα από τη δική μας συνεργασία, ώστε να διασχίσει κάθετα το οδόστρωμα όπου κινούμαστε ως οδηγοί.

Το παρακάτω Άρθρο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας αναφέρει:

Άρθρο 39. Συμπεριφορά των οδηγών πρός τους πεζούς

1. Όλοι οι οδηγοί πρέπει να αποφεύγουν να συμπεριφέρονται με τρόπο που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τους πεζούς.

Τηρουμένων των διατάξεων των άρθρων 12 παράγραφος 1, 17 παράγραφος 3 περίπτωση στ’ ́ και 19 παράγραφος 1 του παρόντος Κώδικα, όπου σε οδοστρώματα υπάρχουν διαβάσεις πεζών, οι οποίες έχουν σημανθεί με πινακίδες ή διαγραμμίσεις και η κυκλοφορία των οχημάτων ρυθμίζεται με φωτεινή σηματοδότηση ή τροχονόμους, οι οδηγοί οχημάτων υποχρεούνται:

α) Να σταματούν πριν από τη διάβαση, όταν απαγορεύεται σε αυτούς με σήμα να προχωρήσουν ή όταν τυφλοί χρησιμοποιούν και επιδεικνύουν το λευκό μπαστούνι τους, για να δείξουν ότι πρόκειται να διασχίσουν την οδό ή όταν τα Άτομα με Αναπηρίες (ΑμεΑ) πρόκειται να διασχίσουν την οδό.

 Όταν επιτραπεί να προχωρήσουν, να μη διακόπτουν ή παρεμποδίζουν τη διέλευση των πεζών, τυφλών ή των Ατόμων με Αναπηρίες (ΑμεΑ), οι οποίοι έχουν ήδη εισέλθει και προχωρούν στη διάβαση, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 38 του παρόντας Κώδικα.

β) Αυτοί που προτίθενται να στρίψουν σε άλλη οδό, στην είσοδο της οποίας υπάρχει διάβαση πεζών, να κινούνται αργά και να παραχωρούν προτεραιότητα στους πεζούς που ήδη χρησιμοποιούν ή εισέρχονται στη διάβαση, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 38 του παρόντας Κώδικα και σε περίπτωση ανάγκης να διακόπτουν την πορεία του οχήματός τους.

2. Αν σε σημασμένη διάβαση πεζών η κυκλοφορία των οχημάτων δεν ρυθμίζεται με φωτεινή σηματοδότηση ή με τροχονόμο, οι οδηγοί υποχρεούνται να πλησιάζουν στη διάβαση με ταχύτητα τόσο μικρή ώστε να μην εκθέτουν σε κίνδυνο τους πεζούς που τη χρησιμοποιούν ή εισέρχονται σε αυτήν και σε περίπτωση ανάγκης, να διακόπτουν την πορεία του οχήματος τους για να επιτρέπουν την διέλευση των πεζών.

Κλείνοντας θα θέλαμε να τονίσουμε ότι δικαιώματα και υποχρεώσεις στον δρόμο δεν έχουν μόνο τα οχήματα, όπως νομίζουμε μερικές φορές, αλλά και οι πεζοί.

Κατά συνέπεια, η βελτίωση των συνθηκών ασφάλειας των πεζών είναι δυνατόν να οδηγήσει σε αποφυγή των οδικών ατυχημάτων, και αυτό αφορά όλους μας ανεξαρτήτως ποιον φορέα εκπροσωπούμε.

 

Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ Πρέβεζας

 

          Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                        Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 

ΚΑΤΣΑΝΑΚΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ                   ΓΕΩΡΓΑΤΣΕΛΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

doe
Για τη συνάντηση του ΔΣ της  ΔΟΕ με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας
Δήλωση των εκπροσώπων των Παρεμβάσεων - Κινήσεων - Συσπειρώσεων Τάσου Γκαραγκάνη  και Βιολέττας Πατέλη για τη συνάντηση του ΔΣ της  ΔΟΕ με την...
Για τη συνάντηση του ΔΣ της  ΔΟΕ με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας
texniti noimisini
Νέοι εκπαιδευτικοί: Πανελλήνια Πανεπιστημιακή Επιμόρφωση Τεχνητής Νοημοσύνης
Σαρώνει στους νέους εκπαιδευτικούς το 1ο Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό εκπαιδευτικών στην Τεχνητή Νοημοσύνη. Χιλιάδες οι εκδηλώσεις ενδιαφέροντος νέων...
Νέοι εκπαιδευτικοί: Πανελλήνια Πανεπιστημιακή Επιμόρφωση Τεχνητής Νοημοσύνης
viasmos.jpg
Ασέλγεια σε 12χρονη αθλήτρια: Ποινή κάθειρξης 13 ετών στον προπονητή ιστιοπλοΐας
«Στο δικό του μυαλό ίσως να πίστευε ό,τι και να γίνει θα καλυφθεί με το γάμο… Μου δίνει την εντύπωση ότι έμμεσα επιβεβαιώνεται ο βιασμός»
Ασέλγεια σε 12χρονη αθλήτρια: Ποινή κάθειρξης 13 ετών στον προπονητή ιστιοπλοΐας