Συνάντηση με την υφυπουργό κ. Τζούφη και συνεργάτες της πραγματοποίησαν εκπαιδευτικοί και μαθητές των διαπολιτισμικών σχολείων της Αθήνας (Γυμνάσιο Αθήνας, Γυμνάσιο και Λύκειο Ελληνικού). Στη συνάντηση, παρέστη και αντιπροσωπεία του ΔΣ της ΟΛΜΕ, καθώς και εκπρόσωποι από ΕΛΜΕ. Από μεριάς εκπαιδευτικών και μαθητών των σχολείων διατυπώθηκαν ξανά τα αιτήματα που είχαν υποβληθεί και πέρσι στην τότε αρμόδια πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, που είχε δεσμευθεί να προωθήσει λύσεις και να προχωρήσει σε νέα συνάντηση, η οποία ποτέ δεν πραγματοποιήθηκε.
Όσοι μίλησαν εστίασαν σε ζητήματα όπως ανάγκη για μονιμότητα στις λύσεις που θα προωθηθούν και όχι με «μπαλώματα», τη στελέχωση με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό – διερμηνείς – μεταφραστές – ψυχολόγους – διοικητικό προσωπικό και φύλακες, την καταγραφή και καταχώρηση του συνόλου των τμημάτων που λειτουργούν σε αυτά, την εξαίρεση των σχολείων από το σύστημα των ηλεκτρονικών εγγραφών εξαιτίας τεράστιων προβλημάτων που έχουν ανακύψει τις εγγραφές των προσφύγων (διαρκής ροή στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, απουσία ΑΦΜ, δυσκολία στην ορθή καταχώρηση των στοιχείων κλπ.). Επίσης, τέθηκαν μετ’ επιτάσεως ζητήματα που αφορούν την έλλειψη κατάλληλων βιβλίων, εργαστηρίων και υποδομών και τονίστηκε πως τα προβλήματα αυτά είναι κοινά και απαιτούνται λύσεις άμεσα. Άλλωστε αυτό αποτυπώνεται και στο κοινό πλαίσιο που συνυπογράφουν οι σύλλογοι διδασκόντων των σχολείων.
Ιδιαίτερα, τονίστηκε η ανάγκη να εξευρεθεί νέος κατάλληλος χώρος για τα σχολεία του Ελληνικού. Από τη μεριά του διαπολιτισμικού Γυμνάσιου της Αθήνας τονίστηκε η απαράδεκτη κατάργηση (από το ΠΥΣΔΕ της Α΄ Αθήνας) τριών οργανικών θέσεων (αυξημένων προσόντων του σχολείου), αντί της αναγνώρισης των πραγματικών συνθηκών λειτουργίας (από τα 13 τμήματα του σχολείου αναγνωρίζονται μόλις τα 5!!) και την ενίσχυση της οργανικότητας. Επίσης, τέθηκαν ζητήματα όπως η κατοχύρωση της φοίτησης των προσφύγων μαθητών που μετακινούνται από χώρα σε χώρα, η ανάγκη να μην μείνει κανείς εκτός σχολείου (πχ. η περίπτωση της δυσχέρειας στην εγγραφή με τους μαθητές από τις Φιλιππίνες κι αλλού), η μη δωρεάν μετακίνηση των μαθητών από και προς το σχολείο, η χαμηλή χρηματοδότηση από τος σχολικές επιτροπές, η μη παιδαγωγική στήριξη των εκπαιδευτικών. Τέλος, τέθηκαν τα προβλήματα με την έλλειψη των αναγκαίων Ατομικών Δελτίων Υγείας για τους Μαθητές και με τις απροκάλυπτες παρεμβάσεις των ΜΚΟ στη λειτουργία των σχολείων (αναφέρθηκε ενδεικτικά παρέμβαση της κ. Αντιγόνης Λυμπεράκη από το SolidarityNow).
Σε κανένα από τα παραπάνω προβλήματα η κ. Τζούφη δεν έδωσε απάντηση. Επικαλούμενη είτε την ανάγκη περαιτέρω ενημέρωσής της είτε ότι υπάρχουν ζητήματα τα οποία η πολιτική ηγεσία του υπουργείου «βλέπει, ακούει και συζητά» είτε την αναρμοδιότητα (πχ. για τις υποδομές «πέταξε το μπαλάκι στους Δήμους» και αποποιήθηκε κάθε ευθύνη), παρέπεμψε στις καλένδες μιας νέας συνάντησης, με τη συμμετοχή και των υπόλοιπων διαπολιτισμικών σχολείων, που θα γίνει «σε εύλογο» (δηλαδή ξανά όχι σε προκαθορισμένο χρόνο – εάν βέβαια και αυτή η υπόσχεση δεν αθετηθεί). Ακόμη και για ζητήματα που έχουν, υποτίθεται, προχωρήσει (πχ. κάποιες προσλήψεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών μακριά από τις ανάγκες) δεν δόθηκε σαφής απάντηση του αν, πότε και ποια σχολεία θα στελεχώσουν. Αν σκεφθεί κανείς ότι για το Ελληνικό (δύο σχολεία – 400 μαθητές) έχει προβλεφθεί μόνο ένας ψυχολόγος και ένας κοινωνικός λειτουργός και αντίστοιχα από ένας για την Αθήνα, χωρίς και εδώ να υπάρξει καμία άλλη δέσμευση, είναι ξεκάθαρη η τραγικότητα της κατάστασης. Ειδικά στο ζήτημα των διερμηνέων – μεταφραστών, μετά από τόσα χρόνια, είπαν πως αναζητείται φόρμουλα για να μπορέσει να υπάρχει νόμιμη παρουσία στην τάξη!!! Μόνο για τα Ατομικά Δελτία Υγείας Μαθητών (ΑΔΥΜ) υπήρξε παρέμβαση συνεργάτη της κ. υφυπουργού ότι μπορεί να διευκολυνθεί η κεντρικά παροχή τους, ώστε να δοθεί λύση στο θέμα αυτό.
Η συνάντηση επιβεβαίωσε πως οι χειρισμοί του Υπουργείου Παιδείας και της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ για το ζήτημα της εκπαίδευσης στα διαπολιτισμικά, όχι μόνο δεν διαμορφώνουν ένα πλαίσιο για ουσιαστικές λύσεις αλλά και ότι οξύνεται η διάσταση μεταξύ των προβλημάτων και των απαντήσεων που (δεν) δίνονται. Η εικόνα στα διαπολιτισμικά καθρεφτίζει την συνολικά απαράδεκτη κατάσταση στην εκπαίδευση των προσφύγων και μεταναστών μαθητών. Ο λόγος είναι στους εκπαιδευτικούς, στους γονείς, στους μαθητές, ώστε, με την οργάνωση και τη δράση τους, να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους, κόντρα στις αντιλαϊκές πολιτικές που αποτελούν τη μήτρα των προβλημάτων και στα διαπολιτισμικά. Η πείρα που αποχτιέται, μπορεί και πρέπει να μετατρέπεται σε μια πιο συνειδητή (και γι’ αυτό πιο αποτελεσματική) δράση.
Αθήνα 1/11/2018
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη