Το διάτρητο προσοντολόγιο και οι παρακαταθήκες των αγώνων!
Ένα συγκλονιστικό δεκαήμερο έζησε ο κόσμος της εκπαίδευσης. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί διαδήλωσαν σε όλες τις πόλειςκαι διεκδίκησαν τα αυτονόητα, το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους, μόνιμους μαζικούς διορισμούςαποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία. Τα αιτήματα αυτά οφείλουν να συνδεθούν τώρα με την ανάπτυξη αγώνων ενάντια στο σύνολο των αντιεκπαιδευτικών μέτρων που διαλύουν το δημόσιο σχολείο και περικόπτουν θέσεις εργασίας (στοίβασμα μαθητών στα τμήματα, αύξηση ωραρίου, Νέο Λύκειο, «ολιγομελή», μειωμένες συντάξεις, κ.ά.). Ο κόσμος της ελαστικής εργασίας, οι χιλιάδες αναπληρωτές που ήταν οι πρωταγωνιστές σε αυτόν τον μεγάλο αγώνα προχώρησαν μαζί με μόνιμους και φοιτητές σε κατάληψη της Πρυτανείας μετατρέποντάς την σε κέντρο του αγώνα. Πραγματοποίησαν μαζικότατες συνελεύσεις και οργάνωσαν πολύμορφο αγώνα. αποφασιστικής κλιμάκωσης με τις ΕΛΜΕ και τους Συλλόγους Π.Ε. (ενημερώσεις σχολείων, παρέμβαση στο δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ, διαμαρτυρία ενάντια στην κρατική καταστολή, κ.ά.) κόντρα στην τυπική διαμαρτυρία για την "τιμή των όπλων." Όλα αυτά αποτελούνχαρακτηριστικά πολύτιμα για την ανάπτυξη του κινήματος, παρακαταθήκη για νικηφόρους αγώνες και αναδεικνύουν για το συνδικαλιστικό κίνημα τις δυνατότητές του όχι μόνο να διατυπώνει σχέδια αγώνων, αλλά και να τα υλοποιεί ανοίγοντας το δρόμο της νίκης.
Ο νόμος έκτρωμα - προσοντολόγιο- να καταργηθεί!
Η αντιλαϊκή- αντιεκπαιδευτική πολιτική κι η καταστολή μπορεί να νικηθεί!
Η κυβέρνηση απέναντι στους αγωνιζόμενους εκπαιδευτικούς επέλεξε την αδιαλλαξία και την υλοποίηση των μνημονιακών δεσμεύσεων απέναντι σε Ε.Ε. και ΟΟΣΑ. Κατέφυγε για άλλη μια φορά στην καταστολή των κινητοποιήσεων, τραυματίζοντας διαδηλωτές. Οι εκπαιδευτικοί δεν φοβήθηκαν, έσπασαν τη σιωπή και τη συναίνεση, απέδειξαν ότι αποτελούν τη μόνη πραγματική αντιπολίτευση. Δεν έδωσαν ψήφο εμπιστοσύνης στην πολιτική της ΕΕ και του ΟΟΣΑκαι στην κυβέρνηση που την υλοποιεί. Ο ανυποχώρητος και παρατεταμένος αγώνας ανάγκασε την κυβέρνηση να αναδιπλωθεί, προσδοκώντας να μειωθούν οι αντιδράσεις των εκπαιδευτικών. Ψήφισε τη μείωση των μαθητών σε 22 στο νηπιαγωγείο και την Α΄ τάξη από το σχ. έτος 2019 -2020, ενώ υποσχέθηκε ότι θα ψηφίσει τροπολογία για 3,5 μήνες άδεια λοχείας στις αναπληρώτριες μητέρες. Τα παραπάνω είναι αποτέλεσμα της μεγάλης μάχης που δόθηκε για μόνιμους μαζικούς διορισμούς, για ίσα εργασιακά δικαιώματα σε μόνιμους και αναπληρωτές.
Η ΟΛΜΕ στον αστερισμό της υποταγής και της ήττας!
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, με ευθύνη των δυνάμεων του κυβερνητικού συνδικαλισμού ΣΥΝΕΚ-ΔΑΚΕ-ΠΕΚ, από την στιγμή που κατατέθηκε το προσοντολόγιο έκτρωμα, αντί να οργανώσει την αντίσταση του κλάδου έπαψε να συνεδριάζει, αρνήθηκε να οργανώσει τους αγώνες. Χαρακτηριστική ήταν η αναβολή της τακτικής συνεδρίασης του Δ.Σ. στις 12/1/2019, και η απόφαση με mail άλλης μίας τρίωρης διευκολυντικής στάσης την ημέρα ψήφισης του προσοντολόγιου! Το βεβαρυμμένο παρελθόν των συγκεκριμένων δυνάμεων (κατάθεση της ΟΛΜΕ το 2016 στο Υπουργείο Παιδείας πρότασης νόμου για τους διορισμούς με κριτήρια προσοντολόγιου και με ταβάνι στην προϋπηρεσία, κατάθεση νέας πρότασης το 2017, κ.ά.), αποτέλεσε μέρος του οπλοστασίου του Γαβρόγλου και της κυβέρνησης. Η θέση τους για τους διορισμούς υπονόμευσε το κίνημα απέναντι στο νσχ του Γαβρόγλου. Απέρριψαν όλες τις προτάσεις να γίνουν ΓΣ και ΓΣ Προέδρων, ώστε να μπει ο κλάδος σε θέση μάχης. Δεν δέχθηκαν να καταγγελθεί η κυβερνητική καταστολή και ο τραυματισμός συναδέλφων και διαδηλωτών! Ειδικά τα ΣΥΝΕΚ, επιδόθηκαν ως άλλοι κυβερνητικοί εκπρόσωποι, σε διασπορά ψευδών ειδήσεων περί αναβολής των απεργιών για να υπονομεύσουν τη δυναμική των κινητοποιήσεων. Η ΟΛΜΕ «για τα μάτια του κόσμου» συνυπέγραφε ανακοινώσεις με τη ΔΟΕ, χωρίς να έχει εκδώσει ούτε μία ανακοίνωση για το προσοντολόγιο της κυβέρνησης, ενώ βρέθηκε ακόμη και πίσω από την γνωστή ΑΔΕΔΥ που κήρυξε 24ωρη απεργία την ημέρα ψήφισής του. Η συνολική στάση της ΟΛΜΕ έρχεται να επιβεβαιώσει ότι ο κλάδος δεν έχει να περιμένει τίποτα από τον κυβερνητικό συνδικαλισμό ΣΥΝΕΚ-ΔΑΚΕ-ΠΕΚ και αυτό πρέπει άμεσα να συζητηθεί, να καταγγελθεί και με συντεταγμένο τρόπο να ξεπεραστεί μέσα από τη δράση των πρωτοβάθμιων σωματείων, τις ΕΛΜΕ.
Το ΠΑΜΕ παρέμεινε δέσμιο της αναποτελεσματικής λογικής της εικοσιτετράωρης απεργίας διαμαρτυρίας την ημέρα ψήφισης. Με την κριτική που ανέπτυξε στο πτυχίο και την προϋπηρεσία έσπερνε σύγχυση στον κόσμο του αγώνα. Αρνήθηκε να συμπαραταχτεί με τους αγωνιζόμενους εκπαιδευτικούς στην κατειλημμένη Πρυτανεία, προτιμώντας ελεγχόμενες συναντήσεις σε ξενοδοχεία ή επιχειρώντας απλά να ηγεμονεύσει με μικροφωνικές και σημαίες. Δε ψήφισε στην ΟΛΜΕ (29/1/2019), όπως και η ΔΑΚΕ και τα ΣΥΝΕΚ τη συνέχιση των κινητοποιήσεων, ενώ την ίδια περίοδο οργανώνει κινητοποιήσεις με αποπροσανατολιστικές διεκδικήσεις (αναθεώρηση του 103 άρθρου του Συντάγματος. Ο φόβος που επιδεικνύει απέναντι στη χρήση μορφών οργάνωσης από τα «κάτω» και δυναμικής αντιπαράθεσης με την εκάστοτε κυβέρνηση, υπονομεύει την ίδια την αποτελεσματικότητα των αγώνων. Με τον τρόπο αυτόν, όπως και το 2013 με την εναντίωσή του στην απεργία διαρκείας, καλλιεργεί στον κόσμο της εκπαίδευσης την υποταγή στη λογική «τίποτε δεν μπορούμε να κάνουμε».
Να ανατρέψουμε τα αντεργατικά και αντιεκπαιδευτικά
μέτρα και το προσοντολόγιο-έκτρωμα
Ο αγώνας για τη μόνιμη και σταθερή εργασία, για δημόσιο, δωρεάν 12χρονο σχολείο, για μόρφωση για όλα τα παιδιά, συνεχίζεται ενάντια στις νεοφιλελεύθερες πολιτικές και κατευθύνσεις της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ. Για να ανατρέψουμε τα αντιεκπαιδευτικά τους σχέδια παίρνουμε τον αγώνα στα χέρια μας με στόχο την κατάργηση του νόμου - έκτρωμα για το σύστημα πρόσληψης, για να μην επιτρέψουμε ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ, για μόνιμους, μαζικούς διορισμούς ΟΛΩΝ των αναπληρωτών με βάση αποκλειστικά το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία. Ιδιαίτερα αυτή την περίοδο αυτός ο αγώνας πρέπει να συνδεθεί με τον αγώνα ενάντια στις αντιεκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις που προωθούν, όπως το νσχ για την έξωση των μαθητών από το Λύκειο με το νέο εξεταστικό σύστημα, την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων, την υποχρηματοδότηση, την υποβάθμιση της ειδικής εκπαίδευσης και της τεχνικής εκπαίδευσης και τη μισθολογική καθήλωση των εκπαιδευτικών. Την ίδια στιγμή ανοίγουμε μέτωπο στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της Ν.Δ. σε βάρος της δημόσιας εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών (αξιολόγηση παντού, ιδιωτικοποίηση, μάνατζερ Διευθυντές, προσλήψεις με διαγωνισμούς κ.ά.).
Προωθούμε τις διεκδικήσεις μας και τα αιτήματα αιχμής
Για την κατάργηση του νόμου για το προσοντολόγιο, για μαζικούς μόνιμους διορισμούς. Καμιά απόλυση αναπληρωτή!Αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις. Κανείς κάτω από 1.000 ευρώ καθαρά! Επαναφορά του 13ου-14ου μισθού και απόδοση των αναδρομικών. Πίσω όλα τα «κλεμμένα». Κατάργηση του ν. Κατρούγκαλου και όλων των αντιασφαλιστικών νόμων. Σύνταξη με 30 χρόνια δουλειάς χωρίς όριο ηλικίας. Όχι στις περικοπές στους νέους συνταξιούχους μετά το 2016. Όχι στο νέο Λύκειο. Όχι στην αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση – Σταματάμε τις επιμορφώσεις των αξιολογητών. Οργανώνουμε απεργία – αποχή. Επαναφορά του ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα στη Β/Θμια, , 20 μαθητές στο τμήμα - 15 στις Ομάδες Προσανατολισμού -10 στα εργαστήρια. Όλα τα προσφυγόπουλα στα σχολεία. Υποστηρικτικές, ενισχυτικές δομές για όλους τους μαθητές χωρίς διακρίσεις.
Στο δρόμο του μεγάλου αγώνα ενάντια στο προσοντολόγιο
χαράσσουμε σχέδιο ανυποχώρητου αγώνα .
Καλούμε τώρα την ΟΛΜΕ να ορίσει Γενικές Συνελεύσεις και Γ.Σ. προέδρων στις 16/2 για την αποφασιστική κλιμάκωση του αγώνα.
Προτείνουμε προς τα Δ.Σ. και τις Γ.Σ. των ΕΛΜΕ
·48ωρη απεργία που θα πραγματοποιηθεί το πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου με συλλαλητήρια την πρώτη μέρα σε όλες τις πόλεις και πανελλαδική συγκέντρωση τη δεύτερη μέρα στην Αθήνα για να απαντήσουμε σε όλα τα μέτωπα που ανοίγουν στην εκπαίδευση.
·Συνεχίζουμε με νέες Γ.Σ. αποφασιστικής κλιμάκωσης του αγώνα με σχέδιο που θα φτάσει μέχρι το τέλος της χρονιάς και τις πανελλαδικές εξετάσεις.
·Οργανώνουμε τώρα τον αγώνα για διεκδίκηση των οικονομικών αιτημάτων μας με αιχμή το 13ο, 14ο μισθό, καθώς και τα αναδρομικά. Οι ΕΛΜΕ από κοινού με τους Συλλόγους Π.Ε. προχωρούν σε όλες τις πόλεις σε συγκεντρώσεις μέσα στο Φεβρουάριο την εβδομάδα από 11/2 έως 15/2 και η ΟΛΜΕ με τη ΔΟΕ σε πανελλαδική απεργιακή συγκέντρωση στα Προπύλαια στις 1.00 μ.μ. την Παρασκευή 22/2. Οι ΕΛΜΕ και η ΟΛΜΕ να καλύψουν τα έξοδα συμμετοχής των συναδέλφων στην πανελλαδική κινητοποίηση.
·Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ από κοινού με τη ΔΟΕ και αντίστοιχα τα Δ.Σ. των ΕΛΜΕ με τους Συλλόγους Π.Ε. να οργανώσουν τις επόμενες μέρες συνεντεύξεις τύπου. Να απαντήσουν στις συκοφαντικές επιθέσεις που έγιναν κατά των δημοσίων υπαλλήλων στην εκδίκαση της υπόθεσης των αναδρομικών στο Σ.Ε. από τους δικηγόρους που όρισαν τα επιτελεία της κυβέρνησης και υπερασπίστηκαν τις ανάλγητες πολιτικές λιτότητας όλων των κυβερνήσεων, της ΕΕ και του ΔΝΤ. Να προβάλλουν τις διεκδικήσεις των οικονομικών αιτημάτων μας.
·Αξιοποιούμε τη 16 Φεβρουαρίου ημέρα που πρωτοβάθμια σωματεία έχουν προκηρύξει κινητοποίηση «από τα κάτω» με αιτήματα ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική και τη λιτότητα. Στηρίζουμε και συμμετέχουμε στις συγκεντρώσεις σε όλες τις πόλεις και στην Αθήνα στα πλατεία Κοραή στις 11.30 π.μ. προβάλλουμε τις διεκδικήσεις του κλάδου για το δημόσιο σχολείο και τα αιτήματα αιχμής.
·Επαναβεβαιώνουμε την απεργία – αποχή ως μορφή πάλης που έγινε με θετικά αποτελέσματα ενάντια στην αξιολόγηση από τους δημόσιους υπαλλήλους, για να σταματήσουμε την αυτοαξιολόγηση. Σταματάμε τις επιμορφώσεις των στελεχών εκπαίδευσης για την αυτοαξιολόγηση που γίνονται σε όλες τις πόλεις αυτή την περίοδο. Οι ΕΛΜΕ συντονίζουν τον αγώνα με κοινές δράσεις (ανακοίνωση, αφίσα, εκδηλώσεις, κ.ά.). Οργανώνουμε κοινές εκδηλώσεις των ΕΛΜΕ σε όλες τις Περιφέρειες μετά από συντονισμό των ΕΛΜΕ.
- Δεν συναινούμε στην υποβάθμιση της ειδικής αγωγής, δεν συγκροτούμε τις τριμελείς επιτροπές και τις ομάδες εκπαιδευτικής υποστήριξης αξιοποιώντας την απεργία – αποχή και μέσα από αποφάσεις των Συλλόγων. Συνεχίζουμε το έργο στήριξης των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες με την παραπομπή των γονέων στο ΚΕΣΥ όπου και θα γίνεται η διάγνωση των μαθητών, όπως ακριβώς το έκαναν έως σήμερα.
·Η ΟΛΜΕ να οργανώσει συνάντηση συντονισμού για τον καθορισμό κινητοποιήσεων, εκδηλώσεων και άλλων δράσεων την Παρασκευή 15/2 ενάντια στην πρόταση του Υπουργείου για το Λύκειο με την ΑΣΓΜΕ, τους Συλλόγους Γονέων και τις Ομοσπονδίες Γονέων, καθώς και τους Φοιτητικούς Συλλόγους και τους μαθητές. Οι ΕΛΜΕ να προχωρήσουν σε όλες τις πόλεις σε αντίστοιχες πρωτοβουλίες συντονισμού με τους εκπαιδευτικούς φορείς.
·Ο αγώνας για τις διεκδικήσεις των συναδέλφων της πρώην διαθεσιμότητας πρέπει να συνεχιστεί. Οι ΕΛΜΕ μαζί με τους συναδέλφους να οργανώσουν παραστάσεις διαμαρτυρίας στις Διευθύνσεις σε όλους τους νομούς και η ΟΛΜΕ να προχωρήσει σε πανελλαδική ημέρα (πρόταση για την Παρασκευή 1/3) κινητοποίησης στο Υπουργείο Οικονομικών.
·Για την ουσιαστική στήριξη των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας και μπροστά στην απαράδεκτη υποβάθμιση λειτουργίας που συνεχίζει να τους επιφυλάσσει το Υπουργείο Παιδείας, να οργανωθούν άμεσα παραστάσεις διαμαρτυρίας με τη συμμετοχή συναδέλφων από τα ΣΔΕ στις Διευθύνσεις από τις ΕΛΜΕ και στο Υπουργείο από την ΟΛΜΕ.
Προωθούμε τον αγωνιστικό συντονισμό Συλλόγων Π.Ε. και ΕΛΜΕ για να συσπειρώσουμε μαζικά τους εκπαιδευτικούς σε ενιαίους αγώνες. Οργανώνουμε το πανεκπαιδευτικό μέτωπο μέσα από πανελλαδικά κέντρα αγώνα με τους φοιτητικούς συλλόγους, τους γονείς και άλλους εργασιακούς χώρους. Παίρνουμε την υπόθεση του αγώνα στα χέρια μας.
ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ | ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ |
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ (Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Συσπειρώσεις ΚινήσειςΔ.Ε) |
Διαβάστε περισσότερα: Με 50€ προκαταβολή αποκτήστε το ECDL με δάσκαλο σε ολιγομελή τμήματα
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη