Thumbnail
Β΄ΕΛΜΕ Αθήνας: ΕΛΜΕ και Σύλλογοι ΠΕ της Α΄ Αθήνας ακυρώνουμε τα σεμινάρια των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου του 1ου ΠΕΚΕΣ Αττικής, στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας 26, 27, 28 Μαρτίου

Καλούμε σε μαζική κινητοποίηση έξω από το χώρο διεξαγωγής των σεμιναρίων

Τρίτη 26/3 έξω από το 2ο Πειρ.Λύκειο, Π. Κυριακού 12, στις 8π.μ., με τρίωρη διευκολυντική στάση εργασίας 8π.μ. με 11π.μ. για τη συμμετοχή των συναδέλφων στην κινητοποίηση.

Με την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης1816/ΓΔ4 για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να ξεκλειδώσει άμεσα τις διαδικασίες αξιολόγησης που προβλέπει ο νόμος 4547/2018 για τις νέες δομές και να επιτεθεί σε όλο το μέτωπο της εκπαίδευσης: Αξιολόγηση και ανταγωνισμός των σχολείων από τη μία πλευρά, αξιολόγηση και ανταγωνισμός των αναπληρωτών εκπαιδευτικών από την άλλη. Σε αυτή την κατεύθυνση, έχουν ξεκινήσει τα σεμινάρια επιμόρφωσης των συντονιστών. Στην Α΄ Διεύθυνση Αθήνας τα σεμινάρια αυτά διεξάγονται στις 26-27-28 Μαρτίου.

Ν. 4547/2018 εκτός των άλλων

  1. Εισάγει τον «προγραμματισμό και την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου»  όπου πιο συγκεκριμένα προβλέπεται ότι:
  • Ο Σύλλογος Διδασκόντων κάθε σχολικής μονάδας, κατά την έναρξη κάθε σχολικού έτους, συνέρχεται και προγραμματίζει το εκπαιδευτικό έργο για το τρέχον σχολικό έτος, λαμβάνοντας υπόψη του για την έκθεση του προγραμματισμού τις απόψεις του Σχολικού Συμβουλίου για το συγκεκριμένο θέμα. Το Σχολικό Συμβούλιο συνεδριάζει πριν το Σύλλογο Διδασκόντων  «στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του», (πού ακριβώς τέμνονται αυτές οι αρμοδιότητες με τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου;). Στο Σχολικό Συμβούλιο, ως γνωστόν, συμμετέχει εκπρόσωπος του Δήμου καθώς και ο Σύλλογος Γονέων.
  • Ο Σ.Δ. σε συχνές, τακτικές συνεδριάσεις, διαμορφώνει τον αρχικό προγραμματισμό, τον ανασχεδιάζει και στο τέλος του σχολικού έτους, την αποτίμηση. Όλες αυτές οι εκθέσεις «υποβάλλονται στο οικείο ΠΕ.Κ.Ε.Σ.». «Οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου μελετούν τις ανωτέρω εκθέσεις των σχολικών μονάδων (…) και διατυπώνουν, εφόσον κρίνουν απαραίτητο, παρατηρήσεις επί των εκθέσεων συλλογικού προγραμματισμού, οι οποίες λαμβάνονται υπόψη από τις αντίστοιχες σχολικές μονάδες». Επίσης, «διατυπώνουν παρατηρήσεις επί των εκθέσεων αποτίμησης και εισηγούνται πιθανές βελτιώσεις, οι οποίες λαμβάνονται υπόψη κατά τον συλλογικό προγραμματισμό του επόμενου σχολικού έτους από τις αντίστοιχες σχολικές μονάδες». Επομένως, οι παρατηρήσεις των Συντονιστών δεν έχουν συμβουλευτικό αλλά δεσμευτικό χαρακτήρα αφού πρέπει να ληφθούν υπόψη στον προγραμματισμό της επόμενης χρονιάς.
  • Τα ΠΕ.Κ.Ε.Σ., συντάσσουν συνολικές συμπερασματικές εκθέσεις, τις αποστέλλουν στο ΙΕΠ, το οποίο με τη σειρά του εισηγείται στον Υπουργό Παιδείας και προτείνει βελτιώσεις του προγραμματισμού στα ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Πέρα από τη σαφή κάθετη φορά εποπτείας, οι συγκεντρωτικές εκθέσεις προϋποθέτουν φόρμες με δείκτες ποιότητας που θα μπορούν να κωδικοποιηθούν και να καταμετρηθούν σε πανελλαδικό επίπεδο. Για αυτόν ακριβώς το λόγο προβλέπεται ότι «Οι θεματικοί άξονες αναφοράς του συλλογικού προγραμματισμού και της ανατροφοδοτικής αποτίμησης, καθώς και ο τύπος των σχετικών εκθέσεων, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, που εκδίδεται ύστερα από εισήγηση του Ι.Ε.Π.».
  1. Οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας αξιολογούν σε ετήσια βάση το διευθυντή και τον υποδιευθυντή  με ανώνυμο ερωτηματολόγιο, με βάση συγκεκριμένα κριτήρια, με χαρακτηρισμούς που κυμαίνονται από «άριστο» έως «ακατάλληλο» και βαθμολογική κλίμακα που κυμαίνεται από 0 έως 100.

 

Η Β΄ΕΛΜΕ Αθήνας έχει τοποθετηθεί με σαφήνεια ενάντια στην αξιολόγηση είτε αφορά τον προγραμματισμό και την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου είτε την ατομική αξιολόγηση, αρχής γενομένης από την αξιολόγηση των στελεχών.

Η αξιολόγηση που αποτελεί βασική επιλογή του ΟΟΣΑ είναι μια διαδικασία βαθειά αντιδραστική που αποσκοπεί στην διευκόλυνση της επιβολής μέτρων που κατακερματίζουν το δημόσιο σχολείο και τον καθολικό δημόσιο μαζικό χαρακτήρα του. Η αξιολόγηση επιτρέπει το διαχωρισμό των σχολικών μονάδων σε υγιείς και μη υγιείς, ανάλογα με το αν μπορούν να ανταποκριθούν στην κάλυψη των εξόδων συντήρησης και λειτουργίας, αξιολογούνται μεταξύ άλλων, με κριτήρια την μαθητική διαρροή και τις μαθητικές επιδόσεις, στα πλαίσια πάντα της σχολικής «αυτονομίας», με πρωτοφανή όμως κεντρικό έλεγχο. Αξιολόγηση των στελεχών που αποσκοπεί στην αφομοίωση της κουλτούρας της αξιολόγησης, που σε ατομικό επίπεδο διαχωρίζει και κατηγοριοποιεί τους εκπαιδευτικούς με βάση προσόντα όπως αυτά του πρόσφατου νόμου για τις προσλήψεις, που καλλιεργεί τον ανταγωνισμό, το φόβο και τη διχόνοια. Η συλλογικότητα, η δύναμη των Συλλόγων διδασκόντων πλέον υποβαθμίζονται. 

Η Β΄ΕΛΜΕ έχει καλεί τους συλλόγους διδασκόντων αλλά και κάθε συνάδελφο σε αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης. Στα πλαίσια αυτά και με δεδομένη τον καίριο ρόλο των Συντονιστών  στην αξιολόγηση συμμετείχε σε παράσταση συλλόγων Π.Ε και ΕΛΜΕ της Α΄Αθήνας στην ολομέλεια του  1ου ΠΕΚΕΣ Αττικής με αίτημα τη μη συμμετοχή τους στις διαδικασίες της αξιολόγησης.

Ενόψει των σεμιναρίων επιμόρφωσης των Συντονιστών του 1ου ΠΕΚΕΣ για την αξιολόγηση αποφασίζουμε να παρέμβουμε στο χώρο διεξαγωγής των σεμιναρίων μαζί με του ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ της Α΄Αθήνας, προκειμένου να αποτρέψουμε τη διεξαγωγή τους.

Διαβάστε επίσης στο alfavita.gr

Μοριοδοτούμενο εξ αποστάσεως σεμινάριο του Παν.Πελοποννήσου: Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης

Σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών: Λάβε 4 μόρια με ECDL εξ αποστάσεως

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ανακαλούνται αυτά τα γνωστά δημητριακά βρώμης

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 23/9

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Παιδί παίζει με παιχνίδια
Ασπεργκερ σε ακριτικό νησί
Ο αγώνας των γονιών αφότου ο γιος τους διαγνώστηκε με νευρολογική αναπτυξιακή διαταραχή στο φάσμα του αυτισμού.
Ασπεργκερ σε ακριτικό νησί
εκπαιδευτικος ΑΜΕΑ
Ειδικά σχολεία: Στην ψηφιακή εποχή δεν υπάρχει πρόσβαση
Από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, η μονάδα (αφού το σχολείο τους κρίθηκε -και ήταν- ακατάλληλο και επικίνδυνο) που θα φιλοξενούσε τα παιδιά τους...
Ειδικά σχολεία: Στην ψηφιακή εποχή δεν υπάρχει πρόσβαση
depy
ΔΕΠΥ: Συχνά συμπτώματα που διαφεύγουν της διάγνωσης
Η ακριβής διάγνωση συχνά εξαρτάται από την κατανόηση του ασθενή και την αξιολόγηση 10 συμπτωμάτων τα οποία συνήθως οδηγούν σε λανθασμένη διάγνωση της...
ΔΕΠΥ: Συχνά συμπτώματα που διαφεύγουν της διάγνωσης