Στις 14 Μάρτη ο Υπουργός Παιδείας δημοσιοποίησε το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για το εξεταστικό σύστημα και το Λύκειο και για άλλη μια φορά εν μέσω αργιών (προσοντολόγιο, αξιολόγηση, κενά πλεονάσματα κλπ) το Υπουργείο Παιδείας έβγαλε στη δημόσια διαβούλευση, από 22/3-27/3/2019. Το σχέδιο κινείται στην κατεύθυνση των εξαγγελιών του Σεπτέμβρη με κάποιες αλλαγές (o βαθμός απολυτηρίου δεν θα μετρήσει φέτος, η πρώτη δήλωση προτίμησης για τα πανεπιστήμια θα γίνει τον Οκτώβρη και η κοινωνιολογία αντικαθιστά τα Λατινικά) που δεν αλλάζουν όμως την ουσία. Στην πραγματικότητα με το νόμο-έκτρωμα που προτίθεται να ψηφίσει η κυβέρνηση, κάνει μία ακόμα τομή με την οποία αλλάζει με ριζικό τρόπο τη δημόσια εκπαίδευση σε όλα τα επίπεδα και ιδιαίτερα στη δευτεροβάθμια. Με αυτόν τον τρόπο, προχωρά στην υλοποίηση των κατευθύνσεων της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, που είχαν αποτυπωθεί στο πόρισμα Λιάκου και στις μελέτες του ΣΕΒ και του ΙΟΒΕ. Ο στόχος είναι σαφής, η πλήρης προσαρμογή της εκπαίδευσης στην αγορά και τις ευρύτερες αναδιαρθρώσεις που συντελούνται στο σύνολο της δημόσιας εκπαίδευσης, και σηματοδοτούν το πλαίσιο της μεταμνημονιακής κανονικότητας. Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά πως ο διάλογος που επικαλείται η κυβέρνηση, είναι προσχηματικός, αφού αγνοεί επιδεικτικά τα αιτήματα του κλάδου και τις πραγματικές ανάγκες της δημόσιας εκπαίδευσης, ενώ ικανοποιεί μέχρι κεραίας τα συμφωνηθέντα με τους θεσμούς.
Ο ρόλος των εκπαιδευτικών μέσα σε αυτό το τοπίο θα επιδεινωθεί και στο διδακτικό και στο εργασιακό επίπεδο. Στην υπάρχουσα εργασιακή υποβάθμιση θα προστεθεί και η εργασιακή ομηρία με τη μείωση ωρών και αντικειμένων. Επιπλέον η απόσπαση της Γ' τάξης από το Λύκειο και τη γενική παιδεία και η πλήρης διαφοροποίηση του Γενικού Λυκείου από τα ΕΠΑΛ, διαμορφώνει τη βάση και για την κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών.
Οι ομάδες σχολείων και τα αποτελέσματα των μαθητών στις εξετάσεις αποτελούν ένα εξαιρετικό εργαλείο για την συγκρισιμότητα και κατηγοριοποίηση των σχολείων στην κατεύθυνση προώθησης της αυτοαξιολόγησης και αξιολόγησης των εκπαιδευτικών σε επόμενη φάση.
Οδηγεί στη συρρίκνωση και κατάργηση τμημάτων και σχολείων.
Το εκπαιδευτικό κίνημα (μαθητές, φοιτητές, εκπαιδευτικοί-γονείς), να σηκώσουμε το γάντι της αντιπαράθεσης υπερασπίζοντας το δημόσιο σχολείο, τα μορφωτικά κι εργασιακά δικαιώματα ενάντια στους ταξικούς φραγμούς. Οι μαχητικές μαθητικές κινητοποιήσεις στην αρχή της χρονιάς και η εμφάνιση μαθητών, φοιτητών και εκπαιδευτικών τον Γενάρη δημιουργούν την δυνατότητα να ορίσουμε εμείς το σκηνικό στην εκπαίδευση! Για το ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν, δωδεκάχρονο σχολείο, για όλους χωρίς διακρίσεις και με ίσες ευκαιρίες. Να αμφισβητήσουμε τις κυρίαρχες επιλογές που χειροτερεύουν ακόμη περισσότερο το σχολείο, τη μόρφωσή μας, την ζωή μας.
- Άμεση απόσυρση του σχεδίου Γαβρόγλου για το νέο Λύκειο.
- Αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 5% του ΑΕΠ.
- 20 μαθητές ανά τμήμα γενικής παιδείας και 10 ανά τμήμα προσανατολισμού.
- Υποστηρικτικές, ενισχυτικές δομές για όλους τους μαθητές χωρίς διακρίσεις.
- Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών, αποκλειστικά με πτυχίο και προϋπηρεσία.
- Επαναφορά του ωραρίου των καθηγητών στα προ του 2013 επίπεδα.
- Αυξήσεις στους μισθούς.
- Κατάργηση αξιολόγησης.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΟ ALFAVITA.GR
Μόρια αναπληρωτών: Μοριοδοτούμενο Εξ αποστάσεως ECDL - Πιστοποίηση γνώσεων χειρισμού Η/Υ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη