Στο πλαίσιο του διετούς ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ 2017-2019 με τίτλο: «Νo memorize anymore come and play for more» και κωδικό 2017-1- TR01-KA219-045698, από 8 έως 12 Απριλίου 2019, πραγματοποιήθηκε στη Βουδαπέστη η 3η LTTA Συνάντηση Συνεργασίας. Στην συνάντηση αυτή συμμετείχαν 13 εκπαιδευτικοί και 25 μαθητές από την Ισπανία, την Ιταλία, την Πολωνία, την Τουρκία, την Ελλάδα και την Ουγγαρία.
Ο κύριος στόχος της LTTA στη Βουδαπέστη ήταν να μπορέσουν οι μαθητές να γνωρίσουν περισσότερα για τις επιστήμες ενώ έπαιζαν παιχνίδια και διασκέδαζαν.
Οι πέντε ημέρες χωρίστηκαν σε δύο μέρη:
• το πρωί στο σχολείο οι μαθητές εργάζονταν σε διεθνείς ομάδες, αποκτώντας γνώσεις μέσω του παιχνιδιού και βελτιώνοντας τις ικανότητες ομαδικής εργασίας, της δημιουργικότητας και τις δεξιότητες ξένων γλωσσών
• και το απόγευμα πραγματοποιούνταν πολιτιστικές επισκέψεις με ξεναγούς τους Ούγγρους μαθητές οι οποίοι παρουσίασαν τα σημαντικότερα μνημεία της Ουγγρικής πρωτεύουσας.
Η ομάδα του σχολείου μας έφθασε μία μέρα νωρίτερα από την έναρξη του προγράμματος και δεν έχασε καθόλου χρόνο! Το πρωί επισκεφτήκαμε το Κοιμητήριο Kerepesi στο κέντρο της πόλης, ένα πραγματικό ανοικτό μουσείο, το μουσείο ιστορίας ¨Τhe House of Terror” και το βράδυ παρακολουθήσαμε ένα κονσέρτο κλασσικής μουσικής στον καταπληκτικό γοτθικό ναό St Matthias.
Τη Δευτέρα 8 Απριλίου, οι Ούγγροι καθηγητές και μαθητές μας ξενάγησαν στο σχολείο τους, το οποίο στεγάζεται σε ένα αυθεντικό κτήριο με στοιχεία art deco και όλοι οι μαθητές παίξανε ένα παιχνίδι θησαυρού που δημιούργησαν οι Ούγγροι μαθητές, με θέμα τα ιστορικά και αρχιτεκτονικά στοιχεία του κτηρίου. Ακολούθησαν και άλλα παιχνίδια γνωριμίας και ζεστάματος της ομάδας και, μέχρι να φύγουμε για την πρώτη μας ξενάγηση στην πόλη, οι μαθητές των 6 κρατών είχαν γίνει μια μεγάλη παρέα.
Την Τρίτη 9 Απριλίου επισκεφτήκαμε το ¨ Csopa¨, ένα διαδραστικό επιστημονικό κέντρο 5000 τετραγωνικών μέτρων με στόχο τη διδασκαλία φυσικής και χημείας μέσω παιχνιδιών!
Αποστολή τους είναι να κάνουν τα παιδιά να ενδιαφέρονται να μάθουν τις φυσικές επιστήμες μετατρέποντάς τες σε διασκέδαση.
Το απόγευμα επισκεφθήκαμε το Várkert Bazár, το κάστρο της Βούδας, την εκκλησία Matthias και την προβλήτα του ψαρά.
Την Τετάρτη 10 Απριλίου στο σχολείο, οι μαθητές προετοίμασαν ένα λεξικό παιχνιδιών σε διεθνείς ομάδες. Η ελληνική ομάδα προετοίμασε το βασικό κορμό των λέξεων πριν τη συνάντηση και οι μαθητές σε διεθνείς ομάδες έπρεπε να γράψουν την απόδοση κάθε λέξης στην εθνική τους γλώσσα. Πρόσθεσαν επίσης κάποιες νέες λέξεις. Εργάστηκαν στο διαδίκτυο σε ένα κοινό φύλλο Google. Οι μαθητές ήταν πραγματικά δραστήριοι και απολάμβαναν συνεργασία. Το απόγευμα, ολόκληρη η ομάδα επισκέφθηκε το Market Hall, την Εθνική Ακαδημία και το Κοινοβούλιο.
Την Πέμπτη 11 Απριλίου το πρωί, οι μαθητές παρακολουθήσαν μαθήματα στο σχολείο Ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους μπορούσαν να επιλέξουν ποιο μάθημα θα επισκεφθούν (Ουγγρικά, Οικονομικά, Τουρισμός, Αγγλικά. Οι μαθητές μας παρακολούθησαν το μάθημα του τουρισμού και φτιάξανε με τους Ούγγρους μαθητές ένα παιχνίδι με εικόνες από τα σημαντικότερα τουριστικά αξιοθέατα της Ουγγαρίας.
Αργότερα όλοι οι συμμετέχοντες μαθητές σε διεθνείς ομάδες των έξι παρήγαγαν 4 επιτραπέζια παιχνίδια. Πήραν χαρτόνια, χάρακες, ψαλίδια, κόλλα, μπογιές χρησιμοποίησαν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους και τα προϊόντα τους ήταν πραγματικά εκπληκτικά.
Ενώ οι μαθητές έφτιαχναν τα boardgames, οι συντονιστές του έργου είχαν μια συνάντηση για τα μελλοντικά σχέδια του έργου.
Το βράδυ είχαμε ένα δείπνο όλοι μαζί σε ένα τοπικό παραδοσιακό εστιατόριο, όπου οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί συζήτησαν, έπαιξαν παιχνίδια και διασκέδασαν.
Την Παρασκευή 12 Απριλίου το πρωί στο σχολείο οι μαθητές χωρισμένοι σε διεθνείς ομάδες των έξι, παίξανε δύο παιχνίδια που είχαν δημιουργήσει στην πατρίδα τους οι Έλληνες και οι Τούρκοι μαθητές.
Ο ανταγωνισμός ήταν πραγματικά σκληρός αλλά οι μαθητές το απόλαυσαν και μάθανε με διασκεδαστικό τρόπο ο ένας την χώρα του άλλου. Στο τέλος των παιχνιδιών όλοι μαθητές και καθηγητές βραβεύτηκαν για την παρουσία και την συνεργατικότητα τους με τις υπόλοιπες ομάδες.
Το απόγευμα η ομάδα ανέβηκε στο λόφο Gellért για μια τελευταία φωτογραφία με πανοραμική θέα στη Βουδαπέστη.
Ο αποχαιρετισμός ήταν πραγματικά συγκινητικός! Όλοι οι καθηγητές και οι μαθητές συμφώνησαν πως η επίσκεψη στην Βουδαπέστη ήταν μια αξέχαστη εμπειρία!
Τέλος θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους μαθητές μας , για την άψογη συμπεριφορά τους και την αμέριστη συμμέτοχή τους όλες τις δραστηριότητες του προγράμματος.
Μας κάνατε πραγματικά περήφανους!
Τέλος Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους μαθητές μας, για την άψογη συμπεριφορά τους και την αμέριστη συμμέτοχή τους όλες τις δραστηριότητες του προγράμματος. Μας κάνατε πραγματικά περήφανους!
Οι συνοδοί εκπαιδευτικοί
Βασιλική Λάζου
Κανέλλα Σκολίδου
Νικήτας Χηνιτίδης
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη