Καταγγελία-Πανελλαδικές: Φιλόλογος και μουσικός βαθμολογούν γραπτά υποψηφίων της ιταλικής και εξετάζουν φυσικώς αδυνάτους
Η ανακοίνωση του ΠΑ.ΣΥ.ΚΑ.ΙΤ

Για «σκάνδαλο» στις Πανελλήνιες Εξετάσεις κάνει λόγο ο Πανελλήνιος Σύλλογος Καθηγητών Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας.

Συγκεκριμένα, όπως καταγγέλλεται, φιλόλογος και καθηγήτρια πιάνου βαθμολογούν γραπτά υποψηφίων της ιταλικής και εξετάζουν Φυσικώς Αδυνάτους.

Αναλυτικά η καταγγελία:

Ένα αδιανόητο συμβάν για τα εκπαιδευτικά χρονικά σημειώνεται στην Θεσσαλονίκη όπου η εξέταση των Φυσικώς Αδυνάτων στο μάθημα της Ιταλικής Γλώσσας ανατέθηκε σε δύο καθηγητές, εκ των οποίων η μία είναι καθηγήτρια πιάνου στο Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης. Απορία δημιουργεί το γεγονός καθώς η σχετική νομοθεσία ορίζει σαφώς ότι:

«Η επιτροπή εξέτασης των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του Βαθμολογικού ή του Ειδικού Εξεταστικού Κέντρου αποτελείται από: i) Τον πρόεδρο ή ένα μέλος της επιτροπής του οικείου Βαθμολογικού Κέντρου ως Πρόεδρο. ii) Δύο (2) εκπαιδευτικούς λειτουργούς Δ.Ε. για κάθε εξεταζόμενο μάθημα από αυτούς που το δίδαξαν ένα τουλάχιστον σχολικό έτος κατά την τελευταία διετία ως εξεταστές-βαθμολογητές, κατά προτίμηση από τους έχοντες ειδική εκπαίδευση ή εμπειρία εξέτασης μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, και όπως διευκρινίζεται η διδακτική εμπειρία στο Κεφάλαιο ΣΤ».(ΦΕΚ 2544Β΄/30-12-2009 και εγκύκλιος Φ251/52887/Α5).

Η ίδια καθηγήτρια πιάνου ορίστηκε και βαθμολογήτρια των γραπτών δοκιμίων στο εξεταστικό κέντρο των Ειδικών Μαθημάτων της Θεσσαλονίκης. Τα ερωτηματικά που εγείρονται είναι πολλά: Πέρα από τη σαφή παραβίαση της νομοθεσίας, γιατί δεν επιλέχθηκαν κάποιες από τις καθηγήτριες που υπηρετούν στη Θεσσαλονίκη και διδάσκουν το μάθημα στη Δ.Ε. αδιαλείπτως κατά τα τελευταία χρόνια; Ο αριθμός τους επαρκεί για να στελεχώσει, όχι ένα αλλά τουλάχιστον τρία εξεταστικά κέντρα. Πώς θα μπορέσει ένας άνθρωπος που δεν έχει επαφή με τη διδασκαλία της γλώσσας στη Δημόσια Εκπαίδευση αλλά και γενικότερα, να ανταπεξέλθει σε ένα έργο τόσο σοβαρό και αποφασιστικής σημασίας για το μέλλον των υποψηφίων μαθητών; Με ποιο δικαίωμα κάποιοι αποφασίζουν να λειτουργούν με αυτό τον τρόπο, παραβιάζοντας τα όρια όχι μόνο της νομιμότητας αλλά και της λογικής; Ποιος γραπτός ή άγραφος νόμος του δίνει αυτή την εξουσία;

Το θέμα όμως δεν σταματάει εδώ. Στο ίδιο πνεύμα, η επόπτρια  βαθμολόγησης που ορίστηκε ανήκει στον κλάδο ΠΕ2 Φιλολόγων, η οποία φυσικά δεν έχει διδάξει το μάθημα της ιταλικής κατά την τελευταία διετία, ούτε κατά τα προηγούμενα χρόνια. Η δικαιολογία που ανέφεραν ανεπίσημα εκπρόσωποι του βαθμολογικού κέντρου είναι ότι επιτρέπεται να γίνει αυτό βάσει του άρθρου 12 του ΦΕΚ 1538/2002 - Αριθ.Φ.253/128314/Β6, το οποίο όμως ανατρέπεται από νεότερες νομοθετικές πράξεις και εγκυκλίους και κυρίως την  ΦΕΚ 2544Β΄/30-12-2009. Αυτό είναι γνωστό σε όλο τον εκπαιδευτικό κόσμο, καθώς το 2002 που εκδόθηκε το ΦΕΚ 1538 δεν είχε γίνει σύσταση του κλάδου ΠΕ34 ιταλικής γλώσσας, ούτε είχαν προσληφθεί καθηγητές ιταλικής στα δημόσια σχολεία. Οι πρώτοι καθηγητές ιταλικής προσελήφθησαν στη Δ.Ε. μέσω του διαγωνισμού ΑΣΕΠ του 2009.

Εν κατακλείδι, η πράξη της τοποθέτησης ατόμων άλλων ειδικοτήτων σε θέσεις που αφορούν την ιταλική γλώσσα είναι εκτός από παράνομη και πρωτοφανώς παράλογη και θέτει σε κίνδυνο, όχι μόνο τον κόπο των υποψηφίων αλλά και τη λειτουργία των σχετικών Πανεπιστημιακών Τμημάτων. 

Το ΔΣ του ΠΑ.ΣΥ.ΚΑ.ΙΤ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 27/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

daskalos
Αποκλείουν 15 χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικούς από το επίδομα ανεργίας
Εκτός από τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς ιδιαίτερα σοβαρές συνέπειες αναμένονται για περίπου 80.000 εκπαιδευτικούς που εργάζονται σε φροντιστήρια,...
Αποκλείουν 15 χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικούς από το επίδομα ανεργίας
stivos-athlitismos-sprint.jpg
Πανελλήνιες 2025: Ποιες είναι οι τρεις διαφορετικές σχολές για τα παιδιά που αγαπούν τον αθλητισμό
«Αν θα ήθελες να κάνεις το χόμπι σου επάγγελμα, υπάρχουν τρεις διαφορετικές σχολές προκειμένου να ασχοληθείς επαγγελματικά με αυτό που αγαπάς»
Πανελλήνιες 2025: Ποιες είναι οι τρεις διαφορετικές σχολές για τα παιδιά που αγαπούν τον αθλητισμό
aytotraymatismos
Τρόμος από τα συμπεράσματα μελέτης: Αύξηση περιστατικών κατάθλιψης και αυτοτραυματισμών μαθητών στην Ελλάδα
Αυξάνεται ο αυτοτραυματισμός: Το 14% των παιδιών στην Ελλάδα επηρεάζεται – Δραματική η έλλειψη δημόσιων υπηρεσιών ψυχικής υγείας
Τρόμος από τα συμπεράσματα μελέτης: Αύξηση περιστατικών κατάθλιψης και αυτοτραυματισμών μαθητών στην Ελλάδα