Σχετικά με τη συνάντηση του Δ. Σ. της Δ. Ο. Ε. με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και την ενδεχόμενη αναστολή της Υποχρεωτικότητας της Δίχρονης Προσχολικής Αγωγής & Εκπ/σης σε 40 Δήμους της χώρας και τη σκόπιμη αναφορά σε δομές Προσχολικής Αγωγής».
Δεν πρόλαβε να συμπληρωθεί μια εβδομάδα κατά την οποία ασκεί πολιτική η νέα ηγεσία του υπουργείου παιδείας και εφαρμόζοντας την κυβερνητική πολιτική στην εκπαίδευση προβαίνει σε κάποιες από τις πιο αντιδραστικές τομές.
- Διαχωρίζει την έρευνα από το υπουργείο παιδείας.
- Καλεί ιεροδιδασκάλους και τους σχετιζόμενους φορείς να συνδράμουν στο έργο μας.
- Δηλώνει ότι σκοπεύει να καταργήσει το πανεπιστημιακό άσυλο.
- Συναντάται αρχικά με τον πρωθυπουργό και αμέσως μετά με τον πρόεδρο της ΚΕΔΕ και ανακοινώνει ότι σχετικά με τα παιδιά προσχολικής ηλικίας είναι ζητούμενο να βρίσκουν θέση σε δομές προσχολικής αγωγής. Κάνοντας τη μετάφραση αυτό σημαίνει νηπιαγωγεία και παιδικούς σταθμούς μαζί χωρίς καμιά διάκριση. Σημαίνει επίσης ότι θεωρεί ότι οι ανάγκες της προσχολικής ηλικίας είναι ενιαίες , αφού δεν διαχωρίζει σε αγωγή/φροντιδα- παιδικός σταθμός και αγωγή/εκπαίδευση- νηπιαγωγείο. Το υπουργείο παιδείας ενδιαφέρεται για την προσβασιμότητα σε δομές γενικά και αόριστα και όχι για την υποχρέωση της πολιτείας να παρέχει εκπαίδευση. Το εκπαίδευση απουσιάζει από τις αναφορές πιθανότατα σκόπιμα όπως με τον ίδιο τρόπο που απουσιάζει το νηπιαγωγείο από το πρόγραμμα της Ν.Δ
Αυτό που είναι τρομακτικό εκτός από την αποδόμηση της προσχολικής εκπαίδευσης είναι το συμβολικό του πράγματος.
Συμβολισμός 1.Η υπουργός παρά το αίτημα της ΔΟΕ για συνάντηση, συναντάται για θέματα εκπαίδευσης πρώτα με εξωθεσμικό παράγοντα και μετά με τη Διδασκαλική Ομοσπονδία
Συμβολισμός 2 .Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα ο εξωθεσμικός παράγοντας, η ΚΕΔΕ εν προκειμένω να προαλείφεται ως θεσμικός παράγοντας για θέματα εκπαίδευσης.
Το μήνυμα που στέλνει είναι καθαρό και είναι αυτό, ότι θα συναποφασίζει με θεσμούς που δεν έχουν σχέση με την εκπαίδευση αλλά με την αγορά και ιδιαίτερα με εκείνους που έχουν στενή ιδεολογική συγγένεια.
Αφού προηγήθηκαν οι δύο συναντήσεις έγινε και η συνάντηση με τη ΔΟΕ.
Την Τρίτη 15/7/2019 συναντήθηκαν στο Υπουργείο παιδείας η Διδασκαλική Ομοσπονδία με την Υπουργό και την Υφυπουργό παιδείας κυρίες Ν. Κεραμέως και Σ. Ζαχαράκη με την παρουσία υπηρεσιακών παραγόντων, όπου λίγο ως πολύ επιβεβαιώθηκαν όλα τα παραπάνω.
1.Η υπουργός με την υφυπουργό δήλωσαν ότι παρουσιάζονται προβλήματα περίπου σε 40 Δήμους για τους οποίους μετά από διερεύνηση με τους περιφερειακούς διευθυντές και με τη ΔΟΕ σκέφτονται να ζητήσουν αναστολή θα ζητήσουν αναστολή εφαρμογής της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης
2.Αναφέρονταν διαρκώς σε δομές και αρνήθηκαν, παρ όλο που δέχτηκαν ισχυρή πίεση από την ομοσπονδία, να αναφέρουν τη λέξη νηπιαγωγείο και να ξεκαθαρίσουν, ότι τα παιδιά 4-6 ετών σύμφωνα και με το νόμο έχουν δικαίωμα να φοιτήσουν στο Δημόσιο νηπιαγωγείο επομένως η πολιτεία έχει υποχρέωση να εξασφαλίσει τη φοίτηση.
Θεωρούμε προσχηματικές τις δικαιολογίες και προσυμφωνημένη την απόφαση με τον πρόεδρο της ΚΕΔΕ που βρίσκονται στον ίδιο ιδεολογικό φορέα και σε συμπόρευση με ΕΕ και ΟΟΣΑ, επιδιώκουν την αναστολή της εφαρμογής της δίχρονης όπου ισχύει και την εφαρμογή παράλληλου δικτύου νηπιαγωγείων- παιδικών σταθμών, για να συνεχίσουν να αλώνουν τον χώρο της προσχολικής αγωγής με τα vouchers και τα τροφεία και έχοντας μετατρέψει σε εμπορεύσιμο είδος το δημόσιο δικαίωμα για προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση. Στον πυρήνα των επιδιώξεων βρίσκεται το αυτόνομο και αυτοχρηματοδοτούμενο σχολείο.
Επίσης η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ στις επίμονες ερωτήσεις που έγιναν αναφορικά με τις προθέσεις της κυβέρνησης για την περίπτωση που με νομοθετική ρύθμιση σε όσους δήμους ανασταλεί η εφαρμογή της Δίχρονης:
- πώς θα καλυφθούν τα παιδιά που έχουν ήδη εγγραφεί θα μείνουν εκτός του Δημόσιου Νηπιαγωγείου(;) και
- αν θα εφαρμοστεί η εξαγγελία της κυβέρνησης για χορήγηση κουπονιών (vouchers) αξίας 180 ευρώ το μήνα για διάρκεια δέκα μηνών προς τους γονείς(;) καταστρέφοντας ουσιαστικά το Δημόσιο Νηπιαγωγείο,
απάντησε ότι θα δει τι θα κάνει και δεν μας απασχολεί το συγκεκριμένο θέμα τώρα και ότι από την πρώτη στιγμή που τη συναντήσαμε αρχίσαμε την πολεμική, ενώ εκείνη επιδιώκει τον «ουσιαστικό», «ειλικρινή» και «καλόπιστο» διάλογο.
Επίσης η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ αρνήθηκε να απαντήσει και να δεσμευτεί σε οποιαδήποτε ερώτηση έγινε αναφορικά με την πολιτική που σκέπτεται να εφαρμόσει η κυβέρνηση σε σχέση με τις πιστώσεις – κονδύλια που θα διαθέσει για την αντιμετώπιση των αναγκών της εφαρμογής της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής & Εκπ/σης στο άμεσο μέλλον, ιδιαίτερα από τη στιγμή που σύμφωνα με τους υπηρεσιακούς παράγοντες του ΥΠΑΙΘ υπάρχουν δεσμευμένα κονδύλια τόσο για την τοποθέτηση και τον εξοπλισμό των απαιτούμενων αιθουσών όσο και για τις αναγκαίες προσλήψεις αναπληρωτών νηπιαγωγών, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες για εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής & Εκπ/σης στο επόμενο σχολικό έτος (2019 – 2020).
Εμείς απαντάμε δεν κάνουμε ούτε ένα βήμα πίσω, απαιτούμε ο νόμος να εφαρμοστεί τώρα.
Εμείς απαντάμε ότι την ευθύνη να δημιουργήσουν υποδομές την έχουν οι δήμοι και ο συνομιλητής της πρόεδρος της ΚΕΔΕ .Αν δεν το έκαναν, το υπουργείο παιδείας οφείλει να στραφεί εναντίον τους και να τους υποχρεώσει να το κάνουν τώρα. Μεγάλες ευθύνες έχει και η προηγούμενη κυβέρνηση που ενώ νομοθέτησε δεν πίεσε αλλά έβαλε στο τραπέζι τους δημάρχους, που δεν χρηματοδότησε. που δεν έχει ήδη τοποθετήσει τις αίθουσες. Αυτό όμως σε τίποτα δεν απαλλάσσει τη σημερινή κυβέρνηση από τις δικιές της ευθύνες
Να πούμε επίσης ότι μετά από πολλά χρόνια αφού ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα από την ΕΕΤΑΑ δεν υπάρχουν διαμαρτυρίες/πληροφορίες ότι χιλιάδες παιδιά έμεινα έξω από το δικαίωμα εισόδου ,όπως γινόταν μέχρι σήμερα. Πιθανότατα γιατί η είσοδος των νηπίων Β ηλικίας (προνηπίων) στο νηπιαγωγείο ελευθέρωσε θέσεις για τα παιδιά μικρότερης ηλικίας. Φυσικά αυτός ο προγραμματισμός δεν είναι δυνατόν τώρα να ανατραπεί. Οι αιτιάσεις της ΚΕΔΕ και όχι μόνο ,για την τραγική υποβάθμιση των παιδικών σταθμών αποδείχτηκαν αβάσιμες και αποδείχτηκε ότι στόχος ήταν τα βάουτσερ με τα οποία γέμιζαν χρήμα τα ταμεία τα δικά τους αλλά και των ιδιωτών.
Απαιτούμε: ΤΩΡΑ την καθολική εφαρμογή του νόμου την φοίτηση όλων των παιδιών 4-6 ετών στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο. Καμιά υπαναχώρηση κανένα βήμα πίσω από τις κατακτήσεις του κλάδου.
Απαιτούμε: Να έρθουν τώρα οι αίθουσες και να αποδοθούν τα κονδύλια τόσο για τον εξοπλισμό τους όσο και για τις προσλήψεις των νηπιαγωγών.
Απαιτούμε: Να εφαρμοστεί η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή/εκπαίδευση σύμφωνα με τις διεκδικήσεις του κλάδου.
Διεκδικούμε: 14 χρονη υποχρεωτική ΔΗΜΟΣΙΑ και ΔΩΡΕΑΝ Εκπαίδευση με (Ενιαίο 12χρονο σχολείο και 2χρονη προσχολική αγωγή/εκπαίδευση στο Δημόσιο νηπιαγωγείο).
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη