Κάτω το προσοντολόγιο των απολύσεων και του κανιβαλισμού!
Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους!
Για μια ακόμα χρονιά, δεκάδες χιλιάδες άνεργοι – αναπληρωτές βρίσκονται στην ίδια τραγελαφικά επαναλαμβανόμενη ρουτίνα, αναμένοντας να μάθουν τον τόπο στον οποίο θα εγκατασταθούν τους επόμενους 9 μήνες, τρέχοντας να συγκεντρώσουν όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά πρόσληψης για 5η – 10η -15η ενδεχομένως φορά, περιμένοντας στα σκαλοπάτια μιας Διεύθυνσης Π.Ε… Όλα αυτά τα χρόνια που επαναλαμβάνεται το ίδιο μοτίβο αυτές τις μέρες, το ονομάσαμε με χίλιες δυο λέξεις, που καμιά όμως δεν μπορεί από μόνη της να αποτυπώσει το βίωμα της επισφάλειας, της αβεβαιότητας, του άγχους αλλά και της δίκαιης αγανάκτησης!
Κλείνουμε δεκαετία μηδενικών διορισμών στην πραγματικότητα ενώ οι εκπαιδευτικές ανάγκες αυξάνονται συνεχώς. Αδιάψευστοι μάρτυρες οι αριθμοί προσλήψεων αναπληρωτών που πέρσι έφτασαν τους 33.000 συνολικά, από τους οποίους οι 23.000 είναι στην Α’ βάθμια. Κι όμως, οι αναπληρωτές παραμένουν καθηλωμένοι στα ίδια σκαλοπάτια αυτών ή άλλων Διευθύνσεων Π.Ε. σε όλη την Ελλάδα!
Υποσχέσεις διορισμών, το πιο σύντομο ανέκδοτο!
Έναν(1) διορισμό για κάθε 10 αποχωρήσεις υποσχόταν ο Αρβανιτόπουλος της ΝΔ, 10.000 μόνιμους διορισμούς ο Λοβέρδος του ΠΑΣΟΚ, 20.000 μόνιμους διορισμούς το 2015 ως το 2018 ο Φίλης των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, 15.000 διορισμούς ως το 2021 ο Γαβρόγλου του ΣΥΡΙΖΑ, και τώρα η Κεραμέως της ΝΔ, ακόμα χειρότερα, αμφισβητεί ακόμα και την αναγκαιότητά τους μιλώντας για εξορθολογισμό και εξοικονόμηση προσωπικού. Εν τω μεταξύ έχουν συνταξιοδοτηθεί περισσότεροι από 30.000 εκπαιδευτικοί και οι αναπληρωτές παραμένουν στις ίδιες ουρές για πρόσληψη κάθε Σεπτέμβρη, και κάθε Ιούνη για να παραλάβουν αυτή τη φορά τα χαρτιά της απόλυσής τους.
Προφανώς, δεν είναι ούτε η γραφειοκρατία ούτε τα νομικά κωλύματα που επικαλούνται Υπουργείο και διοίκηση υπεύθυνα γι’ αυτήν την παρωδία, ωσάν αυτά να είναι θεόσταλτα και πολιτικά ουδέτερα. Είναι πλέον σαφές σε όλους μας ότι η “λύση” της ελαστικής εργασίας και της μόνιμης επαναλαμβανόμενης αναπλήρωσης δεν αποτελεί μια δημοσιονομική “αναγκαιότητα”, αλλά μια ξεκάθαρη πολιτική επιλογή του συστήματος: Χρειάζονται και θέλουν εκπαιδευτικούς αναπληρωτές εργαζόμενους – λάστιχο, φθηνούς, ευέλικτους για τις ανάγκες της αγοράς, εξαρτημένους από προγράμματα ΕΣΠΑ. Υποτακτικούς, συμβιβασμένους, οικονομικά εξαθλιωμένους, χωρίς εργασιακά και συνδικαλιστικά δικαιώματα. Αλλά πάνω από όλα τους θέλουν διασπασμένους – κατακερματισμένους σε υπο-κλάδους και υπό-ομάδες με διαφορετικά δήθεν συντεχνιακά συμφέροντα, να ανταγωνίζονται μεταξύ τους για “περισσότερα προσόντα”.
Το προσοντολόγιο δεν είναι σύστημα διορισμών, αλλά απολύσεων
Σε αυτή την κατεύθυνση φέτος ψηφίστηκε ένας καινούριος τρόπος για τις προσλήψεις αναπληρωτών και μονίμων, το προσοντολόγιο λαιμητόμος, ο ν. 4589/2019 της προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, που επιδιώκει να ανατρέψει συνολικά το DNAτου σχολείου και των εργαζόμενων. Σε αξιολογικούς πίνακες «κινούμενη άμμο» οι εκπαιδευτικοί θα καλούνται να κυνηγούν «προσόντα», δεκάδες αλλά και εκατοντάδες μήνες προϋπηρεσίας πετιούνται στα σκουπίδια, αφού τους εξισώνει με τα ακαδημαϊκά κριτήρια, και συνθλίβονται τα εργασιακά δικαιώματα που απορρέουν από το πτυχίο.
Αν εφαρμοζόταν στις φετινές προσλήψεις αναπληρωτών, όπως είχε αρχικά επιδιωχθεί, θα φανερωνόταν περίτρανα το κανιβαλικό του πρόσωπο και οι τεράστιες ανατροπές που φέρνει από την πρώτη στιγμή της εφαρμογής του. Γι’ αυτό άλλωστε η εξαγγελία 15.000 διορισμών στην τριετία χρησιμοποιήθηκαν ως δούρειος ίππος για την εφαρμογή του ν.4589 για να κάμψει τις αντιστάσεις, κρατώντας ομήρους στο εμπόριο ελπίδας χιλιάδες αδιόριστους εκπαιδευτικούς, ενώ τώρα στο παιχνίδι μπαίνει και η κυβέρνηση της ΝΔ που προσθέτει τον γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και επαναφέρει τις πιο νεοφιλελεύθερες επιλογές αποκλεισμού και απόρριψης στο όνομα της «αριστείας» και της «αξιοκρατίας», κάνοντας ακόμα πιο ανταγωνιστικό το κυνήγι μιας θέσης ελαστικά εργαζόμενου.
Με κάθε τρόπο επιδιώκουν να μεταφέρουν την ευθύνη της ανεργίας στους εργαζόμενους ώστε η διαπραγμάτευση των όρων εργασίας γίνεται ατομική υπόθεση, καθώς για μια θέση ελαστικής εργασίας θα καλούνται να μπουν σε ένα αέναο κυνήγι προσόντων, να δίνουν εξετάσεις, να πιστοποιούν δια βίου την ικανότητά τους να δουλέψουν ανταγωνιζόμενοι ο ένας τον άλλο! Η εναλλαγή μεταξύ εργασίας-ανεργίας αποτελεί τη νέα «κανονικότητα» σύμφωνα με τις διεθνείς και ευρωπαϊκές πολιτικές επιταγές που αντιμετωπίζουν τη μόνιμη και σταθερή εργασία ως τροχοπέδη στην «ανάπτυξη».
Η αγωνιστική μας παρουσία να καθορίσει την ατζέντα!
Όπως και στον ιδιωτικό και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, μας θέλουν ελαστικά εργαζόμενους - μόνιμους αναπληρωτές. Αυτό επιτάσσουν οι βέλτιστες πρακτικές της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, αυτό έχουν αποδείξει διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις. Και κάθε φορά που υπόσχονται διορισμούς, τους συνοδεύουν από ένα χειρότερο σύστημα προσλήψεων, γιατί ακόμα και στη διεκδίκηση μιας θέσης εργασίας θέλουν να επικρατήσει η αξιολόγηση, ο ανταγωνισμός, η συνεχής ανασφάλεια και η ρευστότητα.
Εμείς όμως, τα θέλουμε όλα και τα θέλουμε τώρα! Να πάρουμε τη σκυτάλη από τους αγώνες του Γενάρη, που ράγισαν τη βιτρίνα της συναίνεσης και της αδράνειας, ξεπέρασαν τα όρια που έθετε ο κρατικός-κυβερνητικός συνδικαλισμός, δημιούργησαν κέντρο αγώνα στην κατειλημμένη πρυτανεία, έσπασαν τη λογική του «μάταιου αγώνα» και της συνδιαχείρισης της βαρβαρότητας, έβαλαν στην προμετωπίδα των αγώνων τις σύγχρονες ανάγκες και τα δικαιώματα και συσπείρωσαν χιλιάδες αναπληρωτές και μόνιμους σε αυτή τη μάχη. Συναντήθηκαν με εργαζόμενους του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα για το δικαίωμα όλου του λαού σε μόνιμη, σταθερή αξιοπρεπή εργασία!
Δε θα τους επιτρέψουμε να παίζουν άλλο με τις ζωές μας! Η εκπαίδευση έχει ανάγκη από χιλιάδες μόνιμους διορισμούς, από την μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που έχουν δουλέψει στο δημόσιο σχολείο αποκλειστικά με πτυχίο/προϋπηρεσία κι όχι από ένα προσοντολόγιο κι έναν διαγωνισμό ΑΣΕΠ απολύσεων και αξιολόγησης.
Το εκπαιδευτικό κίνημα αντιμέτωπο με τη νεοφιλελεύθερη επιδρομή
Από την πρώτη κιόλας στιγμή η νέα κυβέρνηση της ΝΔ μίλησε και έπραξε πεντακάθαρα για την πολιτική που θα ασκήσει. Έκλινε τη λέξη αξιολόγηση σε όλες τις πτώσεις, ανέστειλε την υποχρεωτική δίχρονη σε 13 δήμους, κατήργησε το άσυλο, αμφισβήτησε την ανάγκη διορισμών. Καμία απολύτως αυταπάτη δεν δικαιολογείται. Ο δημόσιος χαρακτήρας της εκπαίδευσης καθώς και το σύνολο των εργασιακών και μορφωτικών δικαιωμάτων είναι στο στόχαστρό της. Η προώθηση της εκπαίδευσης της αγοράς, του σχολείου επιχείρηση δια μέσου της σχολικής αυτονομίας, της αποκέντρωσης, της αξιολόγησης εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων, της μεταφοράς αρχικά της προσχολικής αγωγής στους δήμους, της επίθεσης στα δικαιώματα όπως το ωράριο, το σχολείο των «αρίστων» σε βάρος του δημόσιου σχολείων των όλων, των ίσων, των διαφορετικών, τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, η κατάργηση του ασύλου, η διεύρυνση της ελαστικής εργασίας χωρίς δικαιώματα, κι όλα αυτά σε περιβάλλον αυταρχισμού και εργοδοτικής τρομοκρατίας, αποτελούν προτεραιότητες της.
Άλλωστε το έδαφος είναι στρωμένο! Η μνημονιακή πολιτική όλων των κυβερνήσεων των τελευταίων 10 χρόνων (ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και όλων των συνδυασμών τους), που έστρωσαν το έδαφος για την εφαρμογή και το προχώρημα όλων των συντηρητικών αναδιαρθρώσεων και των κατευθύνσεων ΟΟΣΑ-Ε.Ε. στην εκπαίδευση έχουν συμβάλει σε αυτό.
Οι διορισμοί να γίνουν, χωρίς προσοντολόγιο, αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία, μόνιμο διορισμό/μονιμοποποίηση όλων των αναπληρωτών! Θα το κατακτήσουμε με τους αγώνες μας! Η κυβέρνηση της ΝΔ καθώς και όλα τα παπαγαλάκια της θέλουν να μας πείσουν ότι όλα τελείωσαν, η νέα κανονικότητα έχει προσοντολόγια, κυνήγι χαρτιών, ανταγωνισμό να αποκτήσουμε περισσότερα από τον διπλανό μας, γραπτό διαγωνισμό για να σιγουρέψουμε μια θέση αναπληρωτή και να πάρουμε μια υποσχετική διορισμών.
ΔΟΕ/ΟΛΜΕ στον αστερισμό της υποταγής και της ήττας!
Στο κίνημα του Γενάρη η πλειοψηφία του ΔΣ της ΔΟΕ (ΔΑΚΕ/ΔΗΣΥ/ΕΡΑ/ΑΕΚΕΕ) επέλεξαν να υπονομεύσουν κάθε δυνατότητα ανάπτυξης αποφασιστικού απεργιακού αγώνα ενάντια στο προσοντολόγιο έκτρωμα. Με τον ίδιο τρόπο, στην 88η ΓΣ της ΔΟΕ τον Ιούνιο, αρνήθηκαν να υπερασπίσουν τα χρόνια δουλειάς χιλιάδων αναπληρωτών γι' αυτό αρνήθηκαν να μπει ως άμεση απαίτηση της ΔΟΕ ο άμεσος διορισμός/μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών! Αγνοήθηκαν οι χιλιάδες αναπληρωτές που δουλεύουν χρόνια στο δημόσιο σχολείο, και προκρίθηκε ο διαχωρισμός τους και τα παζάρια με την επόμενη κυβέρνηση. Η στόχευση τους είναι να διαπραγματευτούν νέα προσόντα και νέα μοριοδότησή τους, να επιτρέψουν διαπραγμάτευση με τη νέα κυβέρνηση που να έχει μέσα ακόμα και τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
Να ξαναφέρουμε στο προσκήνιο τα δικαιώματά μας
Με όπλο την μαχητικότητα κι αποφασιστικότητά μας, την ενότητα και τον αγώνα μας, να πιάσουμε το νήμα ξανά. Να υπερασπιστούμε το δημόσιο σχολείο, τη μόνιμη και σταθερή εργασία με πλήρη δικαιώματα για όλους. Να θέσουμε ξανά στη σημαία μας τους μαζικούς μόνιμους διορισμούς με πτυχίο προϋπηρεσία σαν την μόνη εφικτή λύση στην ασφυξία των σχολείων μας, στην αγωνία και την περιπλάνηση, την αβεβαιότητα και τους εκβιασμούς της ελαστικής εργασίας, να απαιτήσουμε την κατάργηση του προσοντολογίου, να εμποδίσουμε την εφαρμογή του. Απαιτούμε:
·Κατάργηση του νόμου 4589/19 για το προσοντολόγιο. Να προσμετρηθεί όλη η προϋπηρεσία της περσινής και φετινής σχολικής χρονιάς.
·Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των αναγκών. Άμεσος διορισμός/μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση ΤΩΡΑ αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία. ΟΧΙ στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
·Καμιά απόλυση – κανένας αναπληρωτής χωρίς δουλειά. Προσμέτρηση ολόκληρης της προϋπηρεσίας ΤΩΡΑ. Πρόσληψη σε μία φάση, πριν την έναρξη των μαθημάτων, όλων των εκπαιδευτικών που εργάστηκαν τη φετινή και περσινή σχολική χρονιά, όλων των αναπληρωτών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση (δάσκαλοι, δάσκαλοι ειδικής αγωγής, νηπιαγωγοί, αγγλικών, γαλλικών, γερμανικών, φυσικής αγωγής, μουσικής, εικαστικών, θεατρικής αγωγής, πληροφορικής).
·Πλήρη εργασιακά, εκπαιδευτικά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές.
·Δημιουργία οργανικών θέσεων για όλες τις υπάρχουσες ειδικότητες εκπαιδευτικών. Πρόσληψη – τοποθέτηση εκπαιδευτικών των υπαρχουσών ειδικοτήτων σε όλα τα σχολεία. Εξασφάλιση πιστώσεων τώρα για προσλήψεις. Κατάργηση του ν. 3848/2010 του «νέου σχολείου» της Διαμαντοπούλου, του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και του ν. 4186/2013, του Αρβανιτόπουλου. Όχι στην ελαστική εργασία.
·Μείωση της αναλογίας των μαθητών ανά τμήμα. Καμιά συγχώνευση – κατάργηση τμήματος δημοτικού και νηπιαγωγείου.
·Καμιά μείωση οργανικών θέσεων – οργανικές τοποθετήσεις για όλους τους εκπαιδευτικούς. Καμιά υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικού.
·Υποστηρίζουμε την κάλυψη όλων των αναγκών με:
-Έναν/μία δάσκαλος/α ανά τμήμα και έναν/μία υπεύθυνος/η για κάθε 2 τμήματα ολοήμερου
-Αναλογία 20 μαθητές προς 1 σε Γ’-Στ’ τάξεις, 15 προς 1 σε νηπιαγωγείο και Α’-Β’ τάξη
-Ένα δάσκαλος για κάθε τμήμα Υποδοχής (ΖΕΠ)
-Ένας εκπαιδευτικός ειδικής για κάθε παιδί που χρήζει παράλληλης στήριξης
Η νέα σχολική χρονιά ξεκινά!
Ο αγώνας συνεχίζεται. Οι εκπαιδευτικοί θα σταθούμε όπως κάναμε μέχρι τώρα απέναντι σε κάθε διαχειριστή της εξουσίας που θα επιδιώξει να επιβάλει τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές και κατευθύνσεις της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ. Για να ανατρέψουμε τα αντιεκπαιδευτικά τους σχέδια, οργανωνόμαστε, συμμετέχουμε στις συνελεύσεις, παίρνουμε τον αγώνα στα χέρια μας! Συνεχίσουμε ανυποχώρητα!
Μόνο μας όπλο ο συλλογικός αγώνας για την ανατροπή τους!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη