Ν. Δούνια: Ανάγκη ενδυνάμωσης των κλασικών και ανθρωπιστικών σπουδών
Την ανάγκη ενδυνάμωσης των κλασικών και ανθρωπιστικών σπουδών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση επισημαίνει η Βουλευτής Α΄ Πειραιώς και Νήσων, Παναγιώτα (Νόνη) Δούνια, σε Ερώτηση που κατέθεσε σήμερα στη Βουλή.

Η ερωτώσα Βουλευτής αναφέρεται στη συστηματική, κατά τα τελευταία χρόνια, υποβάθμιση της διδασκαλίας φιλολογικών μαθημάτων, όπως τα αρχαία ελληνικά, η ιστορία, η νέα ελληνική γλώσσα και τα λατινικά. Ρωτά την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων σε ποιες ενέργειες θα προβεί για να ανακτήσουν τα φιλολογικά μαθήματα, που αποτελούν θεμέλιο λίθο της παιδείας των μαθητών, τη βαρύτητα που τους αναλογεί.

Ακολουθεί αναλυτικά η ερώτηση:

Τα τελευταία χρόνια έχει υπάρξει μια συστηματική υποβάθμιση των κλασικών και ανθρωπιστικών σπουδών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Μεταξύ άλλων, τα αρχαία ελληνικά στο Γυμνάσιο και στη Β΄ τάξη του Λυκείου δεν εξετάζονται πια ως βασικό μάθημα στο τέλος της σχολικής χρονιάς, η μετάφραση καταργήθηκε ως κριτήριο αξιολόγησης των αρχαίων ελληνικών στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου, η διδασκαλία της νέας ελληνικής γλώσσας στην Α΄ και Β΄ Λυκείου είναι ισχνή, το μάθημα της ιστορίας δεν αποτελεί πλέον μάθημα γενικής παιδείας στη Γ΄ Λυκείου και τα Λατινικά έχουν εξοβελιστεί από την Ομάδα Ανθρωπιστικών Σπουδών της Γ΄ Λυκείου και έχουν αντικατασταθεί από την Κοινωνιολογία.

Η συνεχιζόμενη τάση υποβάθμισης των φιλολογικών μαθημάτων στο σχολείο, που στερεί τους μαθητές από σημαντικές γνώσεις και τους αποθαρρύνει από τη συνέχιση των σπουδών τους σε θεωρητικές πανεπιστημιακές σχολές, πρέπει να σταματήσει.

 

Η κυρία Υπουργός παρακαλείται να απαντήσει στα ακόλουθα ερωτήματα:

  1. Σε ποιες ενέργειες θα προβεί το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενδυνάμωση των κλασικών και ανθρωπιστικών σπουδών στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση;

  2. Προτίθεται το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων να επαναφέρει τη συστηματική διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών (μετάφραση- γραμματική- συντακτικό) στο Λύκειο και τη διδασκαλία και εξέταση των Λατινικών ως μαθήματος για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση;

Η ερωτώσα Βουλευτής

Παναγιώτα Δούνια

Βουλευτής Α΄ Πειραιώς και Νήσων ΝΔ

 

                                                               

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 15/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

taksi
Εκπαιδευτικοί για Ωνάσεια σχολεία: Είναι το τέλος της δημόσιας και δωρεάν παιδείας;
Καταγγελία για τα Ωνάσεια σχολεία - Αποδόμηση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης
Εκπαιδευτικοί για Ωνάσεια σχολεία: Είναι το τέλος της δημόσιας και δωρεάν παιδείας;
synek21.jpg
ΣΥΝΕΚ: Ενημέρωση του αιρετού τους στο ΚΥΣΔΕ για τη νέα χρονιά και την τρέχουσα εκπαιδευτική επικαιρότητα
Θ.Κατσωνόπουλος - ΣΥΝΕΚ: Τα συνδικάτα καλούνται να αποτελέσουν το ισχυρό ανάχωμα στις αντιλαϊκές και αυταρχικές πολιτικές της κυβέρνησης της ΝΔ
ΣΥΝΕΚ: Ενημέρωση του αιρετού τους στο ΚΥΣΔΕ για τη νέα χρονιά και την τρέχουσα εκπαιδευτική επικαιρότητα