Επιστολή αναπληρωτών μαθηματικών ΕΑΕ σχετικά με τις οργανικές θέσεις τμημάτων ένταξης
Σχετικά με τη σύσταση οργανικών θέσεων σε τμήματα ένταξης σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Αξιότιμοι κυρίες και κύριοι,

Αναφορικά με την τροπολογία που αφορά διατάξεις του άρθρου 6 παρ. 1 του νόμου 3699/2008, σχετικά με τη δυνατότητα υποστήριξης μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες η οποία και ψηφίστηκε στη Βουλή.

Συγκεκριμένα, σε επιστολές των συλλόγων βιολόγων, γεωλόγων, χημικών και φυσικών αλλά και σε δελτίο τύπου της ΟΛΜΕ, αναφέρεται ότι «Στα ΤΕ των σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στις οποίες φοιτούν έως διακόσιοι (200) μαθητές, να τοποθετείται ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ02 και ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ03 ή ΠΕ04. Η τοποθέτηση εκπαιδευτικών, σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης των κλάδων ΠΕ03 και ΠΕ04 να γίνεται σε ποσοστό 50% ανά κλάδο.».

Ωστόσο, σύμφωνα με την υφιστάμενη νομοθεσία οι αναθέσεις μαθημάτων για κάθε κλάδο (ΠΕ03, ΠΕ04.01, ΠΕ04.02, ΠΕ04.03, ΠΕ04.04, ΠΕ04.05) είναι τελείως διαφορετικές. Υπενθυμίζουμε δε ότι για τη σύσταση οργανικής θέσης χρειάζεται να υπάρχουν τουλάχιστον 12 ώρες μαθήματος Α’ ανάθεσης. Ειδικότερα, σύμφωνα με το ΦΕΚ /Τεύχος Β’ 2599/03.07.2018, «Με τα μαθήματα πρώτης (Α’) ανάθεσης οι εκπαιδευτικοί καλύπτουν το υποχρεωτικό τους ωράριο, ενώ με τα μαθήματα δεύτερης (Β’) ανάθεσης συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο ή καλύπτουν εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι διδακτικές ώρες της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας καθώς και οι διδακτικές ώρες της πρώτης και δεύτερης ανάθεσης της δεύτερης ειδικότητας δεν πρέπει να υπερβαίνουν το όριο των έντεκα (11) διδακτικών ωρών.».

Επιπλέον, επισημαίνουμε ότι συνήθως στα γενικά σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης υπάρχει ένα τμήμα ένταξης για κάθε τάξη (Α, Β, Γ) με ότι συνεπάγεται αυτό για τις ώρες Α’ ανάθεσης κάθε μαθήματος. Ταυτόχρονα πρέπει να ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι για τους περισσότερους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, σύμφωνα με τη διάγνωση από τον αρμόδιο διαγνωστικό φορέα, υπάρχει ένα όριο στις ώρες παρακολούθησης μαθημάτων σε τμήμα ένταξης καθώς ο τελικός σκοπός είναι η επανένταξη του μαθητή στη γενική τάξη και όχι η πλήρης φοίτηση σε τμήμα ένταξης. Το γεγονός αυτό οδηγεί στην ελλιπή κάλυψη όλων των μαθημάτων ενώ δίνεται προτεραιότητα σε φιλολογικά μαθήματα και στα μαθηματικά.

Σύμφωνα λοιπόν με τα παραπάνω είναι εύκολα αντιληπτό ότι σε περίπτωση που δεν τοποθετηθεί εκπαιδευτικός ΠΕ03 ειδικής αγωγής σε τμήμα ένταξης αλλά εκπαιδευτικός ΠΕ04 ειδικής αγωγής, θα ζητηθεί από τον εκπαιδευτικό ΠΕ04 ειδικής αγωγής να συμπληρώσει πρώτα τις ώρες των μαθηματικών. Συνεπώς, οι εκπαιδευτικοί ΠΕ04 στην ειδική αγωγή που απασχολούνται στα τμήματα ένταξης δε θα είναι σε θέση να καλύψουν το υποχρεωτικό τους ωράριο με τα μαθήματα Α΄ ανάθεσης όπως τους υποχρεώνει ο νόμος.  

Θωρούμε λοιπόν, ότι τη στιγμή που οι απαιτήσεις για κάθε μάθημα και εν τέλει για κάθε κλάδο είναι διαφορετικές δεν υφίσταται το ζήτημα να υπάρχει πρόσληψη σε ποσοστό 50% για τους κλάδους ΠΕ03 και ΠΕ04 της ειδικής αγωγής στα τμήματα ένταξης.

Ολοκληρώνοντας, καταθέτουμε τις ακόλουθες προτάσεις.

  • Στα ΤΕ των σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στις οποίες φοιτούν έως διακόσιοι πενήντα (250) μαθητές, να τοποθετείται ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ02.ΕΑΕ και ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ03.ΕΑΕ.
  • Στα ΤΕ των σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στις οποίες φοιτούν περισσότεροι από διακόσιοι πενήντα (250) μαθητές , να τοποθετούνται δύο εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ02.ΕΑΕ, ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ03.ΕΑΕ και ένας εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ04.ΕΑΕ.

 

Με εκτίμηση,

Ομάδα Αναπληρωτών Μαθηματικών ΕΑΕ

Email: [email protected]

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/8

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

leipsoi
Οι Λειψοί στην κορυφή των ελληνικών προορισμών για διακοπές
«Oι Λειψοί προσφέρονται για όσους προτιμούν μέρη χωρίς κοσμοσυρροή και με εύρος επιλογών για χαλάρωση, τοπική κουζίνα και εκδρομές»
Οι Λειψοί στην κορυφή των ελληνικών προορισμών για διακοπές
xalkiiki pisina
Χαλκιδική: Η Αγγελική κείτονταν νεκρή για 3 ώρες τον πάτο της πισίνας
Δεν μπορεί να πιστέψει ανθρώπου νους τα όσα συνέβησαν στην μοιραία κατασκήνωση της Χαλκιδικής, όπου η 8χρονη Αγγελική πνίγηκε στην πισίνα της.
Χαλκιδική: Η Αγγελική κείτονταν νεκρή για 3 ώρες τον πάτο της πισίνας
υπ_παιδειας
Υπουργείο Παιδείας: Διορισμοί μονίμων και προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών - Τι ακολουθεί
Μια συνολική εικόνα για τους διορισμούς και τις προσλήψεις υποψηφίων εκπαιδευτικών 
Υπουργείο Παιδείας: Διορισμοί μονίμων και προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών - Τι ακολουθεί